Wanneer man te oud voor kinderen?
+13
Antibes
SarahKey
Minx
loura
Paper Crown
Pompoen
Thunder
RYW
Tazz
Rouxxxe
Mari
Arwyn
M@niek
17 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wanneer man te oud voor kinderen?
Pompoen, jullie schelen iets van 30 jaar toch? Ik vraag me dan altijd af, vind je dat niet zielig voor het kind dan dat hij of zij eigenlijk maar heel kort van haar papa kan genieten?
Gast- Gast
Yasmin schreef:Pompoen, jullie schelen iets van 30 jaar toch? Ik vraag me dan altijd af, vind je dat niet zielig voor het kind dan dat hij of zij eigenlijk maar heel kort van haar papa kan genieten?
maar dat kan toch altijd, niemand heeft garantie op leven. De kans is natuurlijk wel wat groter maar hoeft niet altijd wat te zeggen. Voor hetzelfde geld word de man van pompoen 90. Je hebt gewoon geen garanties in het leven.
Voor mij zelf vind ik 45 voor de man toch wel een beetje de grens. Maar dat is puur gevoelsmatig.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn man en ik schelen 21 jaar.
Hij was 42 toen onze zoon geboren werd en 47 toen onze dochter werd geboren.
We wilden al eerder een tweede kind, maar helaas verliep dat niet helemaal soepel.
Mijn man voelt zich er wel eens schuldig over, maar ik merk ook dat hij juist heel erg geniet van de kinderen. Hij had niet verwacht dat hij nog vader zou worden!
Hij was 42 toen onze zoon geboren werd en 47 toen onze dochter werd geboren.
We wilden al eerder een tweede kind, maar helaas verliep dat niet helemaal soepel.
Mijn man voelt zich er wel eens schuldig over, maar ik merk ook dat hij juist heel erg geniet van de kinderen. Hij had niet verwacht dat hij nog vader zou worden!
Gast- Gast
Mijn vader was 50 toen ik kwam en overleed 14 jaar later. Ik wil dat voor mijn kinderen absoluut niet. Ik hoop dat S veel langer van zijn vader mag genieten. Nu kun je ook eerder overlijden, maar als je ouder bent is de kans toch groter.
Ik vind 35 voor de vader echt de max.
@Paper Crown, Niet quoten a.u.b. want ik probeer niet te veel privé-info online te laten staan, mijn man is net 55 geworden.
@Yasmin, wij schelen 26,5 jaar en ja ik vind het echt heel jammer dat mijn man zo'n stuk ouder is, gewoon omdat hij wat minder energie heeft. Wij hebben er heel goed over nagedacht of we vonden dat dat een reden was om geen kinderen samen te krijgen maar we zijn tot de conclusie gekomen dat wij ook niet in de toekomst kunnen kijken maar wel denken NU samen goede ouders voor ons kindje te kunnen zijn. Misschien word mijn man inderdaad wel 90, misschien overlijd hij jong, ik kan niet in de toekomst kijken en hij ook niet! Hij kan ook net als zijn vader mopperend en hulpbehoeftig 88 worden, dat is natuurlijk ook niet echt een leuk vooruitzicht. Maar net zoals dat voor mij geen reden was om niet met hem verder te gaan of met hem te trouwen is het voor ons uiteindelijk ook niet een reden geweest om niet voor een kindje te gaan. Wel een reden om daar goed over na te denken en om het misschien wel bij 1 of zeker niet meer dan 2 te houden. En ook een reden om misschien júist wel voor een 2e te gaan.
@Yasmin, wij schelen 26,5 jaar en ja ik vind het echt heel jammer dat mijn man zo'n stuk ouder is, gewoon omdat hij wat minder energie heeft. Wij hebben er heel goed over nagedacht of we vonden dat dat een reden was om geen kinderen samen te krijgen maar we zijn tot de conclusie gekomen dat wij ook niet in de toekomst kunnen kijken maar wel denken NU samen goede ouders voor ons kindje te kunnen zijn. Misschien word mijn man inderdaad wel 90, misschien overlijd hij jong, ik kan niet in de toekomst kijken en hij ook niet! Hij kan ook net als zijn vader mopperend en hulpbehoeftig 88 worden, dat is natuurlijk ook niet echt een leuk vooruitzicht. Maar net zoals dat voor mij geen reden was om niet met hem verder te gaan of met hem te trouwen is het voor ons uiteindelijk ook niet een reden geweest om niet voor een kindje te gaan. Wel een reden om daar goed over na te denken en om het misschien wel bij 1 of zeker niet meer dan 2 te houden. En ook een reden om misschien júist wel voor een 2e te gaan.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
SarahKey schreef:Mijn vader was 50 toen ik kwam en overleed 14 jaar later. Ik wil dat voor mijn kinderen absoluut niet. Ik hoop dat S veel langer van zijn vader mag genieten. Nu kun je ook eerder overlijden, maar als je ouder bent is de kans toch groter.
Maar was je vader dan zo'n vervelende vader omdat hij ouder was? Of wil je je kinderen het verdriet van zo'n overlijden besparen? Want 64 is toch ook behoorlijk jong om te overlijden? Dat kan niemand toch zien aankomen? En kun je sowieso je zoiets voorkomen?
Natuurlijk is statistisch met de hoogte van de leeftijd de kans om te overlijden ook hoger, maar voorspellen kun je het gewoon haast niet!
Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als mijn man op zijn 64e overlijd, dat is namelijk over minder dan 10 jaar al, daar wil ik natuurlijk ook liever niet over nadenken, maar dat doe ik wel. En als ik dat doe dan kom ik tot de conclusie dat het het hoe dan ook allemaal waard is en bovendien weinig zin heeft me daar nu te druk om te maken.
Pompoen- Lady Post-a-lot
RYW schreef:Mijn vriends ouders waren overigens best oud toen hij geboren werd, 47 en 43. Zijn vader was eigenlijk ook gesteriliseerd, dus dat mijn vriend er uberhaupt is is nogal bijzonder. Als je daarbij optelt dat hij zo'n 11,5 jaar ouder is dan ik, dan kom je er al snel achter dat wij met zijn tweetjes de hele generatie hebben overgeslagen. Zijn vader is in hetzelfde jaar geboren als mijn opa
De ouders van mijn man waren een aantal jaar ouder dan mijn opa's en oma's, sterker nog, mijn oma en zijn moeder hebben elkaar nog gekend toen ze samen studeerden in Leiden!! Nou schelen mijn man en ik ook al een generatie zo'n beetje, maar zijn ouders waren ook rond de 40 toen ze hem kregen!
Zijn ouders zijn overigens 83 en 88 geworden ondanks dat ze ontelbare jaren gerookt hebben als ketters!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Misschien een hele oppervlakkige vraag hoor, maar ben je niet bang dat wanneer je man 60 wordt of 65 en jij nog zo jong bent, dat je hem dan niet meer aantrekkelijk vindt? Of 70?
Gast- Gast
Denk dat ik 45 wel de max vind. Zeker voor een eerste kind. Ik vind het ook niet heel verstandigeigenlijk. Niet echt fair naar het kind toe, maar toch ook wel risico. Leeftijd van de vader correleert ook met bepaalde aandoeningen als schizofrenie en autisme. Ik denk dat ik boven de 50 geen kinderen meer zou willen van hem (wiedanook :p ).
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Carrie schreef:Misschien een hele oppervlakkige vraag hoor, maar ben je niet bang dat wanneer je man 60 wordt of 65 en jij nog zo jong bent, dat je hem dan niet meer aantrekkelijk vindt? Of 70?
Weet je, mijn man was al geen prototype knappe vent toen ik 'm leerde kennen. Ik viel niet voor zijn uiterlijk maar echt voor zijn innerlijk. Ik vind mijn man aantrekkelijk omdat ik ontiegelijk veel van hem houd, en dat houden van word dieper en dieper. En nee hij is er de afgelopen jaren niet echt aantrekkelijker op geworden als je het objectief bekijkt. Maar ik houd nog steeds ontzettend van van hem en ik merk dat aantrekkelijkheid niet alleen een objectief iets is. Ik vind mijn man aantrekkelijk omdat hij de man is van wie ik houd, omdat hij prachtige blauwe ogen heeft en de zachtste oorlellen die ik ooit ben tegen gekomen.
Nee daar ben ik dus niet bang voor, ik ben veel banger dat hij net zo gefrustreerd oud word als zijn vader. Hij lijkt namelijk best wel op zijn vader en ik weet niet of ik er mee om kan gaan als ik continue gemopper hoor. Nou begon dat bij mijn schoonvader ergens in de 70 dus ik heb nog wel even, maar dan ben ik nog steeds niet echt heel oud in vergelijking met hem.
@Antibes, het klopt dat er ook bij een oudere leeftijd van de vader sommige aandoeningen vaker lijken voor te komen. Ik heb daar wel wat over geprobeerd op te zoeken voor ik zwanger raakte, maar er is echt erg weinig over te vinden (voor leken in ieder geval) en voor zover ik heb kunnen vinden is er wel een verband aangetoond, maar is dat nog altijd een veel kleiner risico dan bij oudere vrouwen.
Als we dat soort dingen niet zou willen doorgeven aan onze kinderen, dan had mijn man met mij ook geen kind moeten krijgen. Er is namelijk 70% kans dat het ook ADHD krijgt en aan mijn kant zitten ook nog wat autistische trekken.
Pompoen- Lady Post-a-lot
тыквашка schreef:SarahKey schreef:Mijn vader was 50 toen ik kwam en overleed 14 jaar later. Ik wil dat voor mijn kinderen absoluut niet. Ik hoop dat S veel langer van zijn vader mag genieten. Nu kun je ook eerder overlijden, maar als je ouder bent is de kans toch groter.
Maar was je vader dan zo'n vervelende vader omdat hij ouder was? Of wil je je kinderen het verdriet van zo'n overlijden besparen? Want 64 is toch ook behoorlijk jong om te overlijden? Dat kan niemand toch zien aankomen? En kun je sowieso je zoiets voorkomen?
Natuurlijk is statistisch met de hoogte van de leeftijd de kans om te overlijden ook hoger, maar voorspellen kun je het gewoon haast niet!
Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als mijn man op zijn 64e overlijd, dat is namelijk over minder dan 10 jaar al, daar wil ik natuurlijk ook liever niet over nadenken, maar dat doe ik wel. En als ik dat doe dan kom ik tot de conclusie dat het het hoe dan ook allemaal waard is en bovendien weinig zin heeft me daar nu te druk om te maken.
Mijn vader was helemaal geen vervelende vader. Heel lief. Maar wat heb ik me als kind geschaamd. Als we het hadden in de klas over de leeftijd van ouders dan zei ik standaard niets. Maar er was dan altijd wel een klasgenoot die zei: jou vader is al oud he? En ik kreeg ook vaak de vraag of ik 'gezellig met opa op stap was'. Als kind vond ik het echt niet leuk. Maar aan de andere kant, mijn vader was al in de vut toen ik 10 was en hij was veel thuis. Maar ik had liever een vader gehad die met mij dingen samendeed. Ik deed veel alleen met mijn moeder omdat mijn vader de puf niet had. Ik werd wel gruwelijk verwend door hem, denk dat hij zelf wel aanvoelde dat hij niet heel oud zou worden.
Mijn vader was lichamelijk al best een oude man. Had al jaren suiker en had hartkwalen. Is gedottert toen ik een half jaar was. Maar ik was niet gepland, ze hadden niet meer op mij gerekend. Mijn moeder is 14 jaar jonger en ze hebben elkaar op latere leeftijd gevonden.
Overlijden wil ik mijn kinderen idd ook niet mee laten maken. Maar goed net wat ik al eerder zei, mijn man kan ook morgen een auto ongeluk krijgen. Dat weet je nooit. Maar hoe ouder een vader is hoe meer kans je hebt, en die kans wil ik niet pakken.
Jij bekijkt het vanuit je eigen gevoel, en je man's gevoel dan. Ik heb nooit voor die keuze gestaan, mijn man is nu 27. Je moet ook kijken naar je eigen situatie. Ik heb nu eenmaal de ervaring als kind met een oude papa. Die ervaring wil ik mijn kinderen gewoon echt niet aandoen. Als jij er geen ervaring mee hebt weet je ook niet hoe dat voelt. En de ene vader is de andere vader niet. De man van bijvoorbeeld pritt is lichamelijk heel sterk. Ik weet dat hij paar jaar terug veel sporte (misschien nu ook nog wel;)) en dat is toch ook een heel verschil.
тыквашка schreef:Carrie schreef:Misschien een hele oppervlakkige vraag hoor, maar ben je niet bang dat wanneer je man 60 wordt of 65 en jij nog zo jong bent, dat je hem dan niet meer aantrekkelijk vindt? Of 70?
Ik vind mijn man aantrekkelijk omdat hij de man is van wie ik houd, omdat hij prachtige blauwe ogen heeft en de zachtste oorlellen die ik ooit ben tegen gekomen.
Nee daar ben ik dus niet bang voor, ik ben veel banger dat hij net zo gefrustreerd oud word als zijn vader.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik heb ook een oudere vader maar dit heb ik nooit vervelend gevonden. Ik ging vaak mee met de vrachtwagen en heb ooit de vraag gekregen, zo jongetje (ik had heel kort haar) lekker met opa op stap?? Ik moest er altijd om lachen. Terwijl hij er helemaal niet oud uitziet. Heb er van mijn klasgenoten ook nooit vervelende opmerkingen over gehad. Mijn vader heeft al voor dat ik geboren werd suikerziekte. Maar dat heb ik nooit als een probleem ervaren. Toen mijn vader met de VUT was heb ik best veel met hem gedaan. Dat vond ik wel weer leuk. Mijn moeder is meer een huismus en wil niet veel weg. Mijn vader wil wel overal naar toe en dingen doen. Dus die periode heb ik wel heel fijn gevonden. Het is wel zo, en dat heb ik ook in het ander topic gezegd, dat ik uit huis ging bij twee bejaarde mensen. Dat vind ik wel vervelend. Als wij kinderen kunnen krijgen zouden ze niet meer goed kunnen oppassen. Mijn moeder is niet meer heel goed mobiel en dan is mijn vader er wel. Maar de opvoeding van ons was ook meer de taak van mijn moeder. Ik zie mijn vader dat niet doen.
Gast- Gast
SarahKey schreef:
Mijn vader was helemaal geen vervelende vader. Heel lief. Maar wat heb ik me als kind geschaamd. Als we het hadden in de klas over de leeftijd van ouders dan zei ik standaard niets. Maar er was dan altijd wel een klasgenoot die zei: jou vader is al oud he? En ik kreeg ook vaak de vraag of ik 'gezellig met opa op stap was'. Als kind vond ik het echt niet leuk. Maar aan de andere kant, mijn vader was al in de vut toen ik 10 was en hij was veel thuis. Maar ik had liever een vader gehad die met mij dingen samendeed. Ik deed veel alleen met mijn moeder omdat mijn vader de puf niet had. Ik werd wel gruwelijk verwend door hem, denk dat hij zelf wel aanvoelde dat hij niet heel oud zou worden.
Mijn vader was lichamelijk al best een oude man. Had al jaren suiker en had hartkwalen. Is gedottert toen ik een half jaar was. Maar ik was niet gepland, ze hadden niet meer op mij gerekend. Mijn moeder is 14 jaar jonger en ze hebben elkaar op latere leeftijd gevonden.
Overlijden wil ik mijn kinderen idd ook niet mee laten maken. Maar goed net wat ik al eerder zei, mijn man kan ook morgen een auto ongeluk krijgen. Dat weet je nooit. Maar hoe ouder een vader is hoe meer kans je hebt, en die kans wil ik niet pakken.
Jij bekijkt het vanuit je eigen gevoel, en je man's gevoel dan. Ik heb nooit voor die keuze gestaan, mijn man is nu 27. Je moet ook kijken naar je eigen situatie. Ik heb nu eenmaal de ervaring als kind met een oude papa. Die ervaring wil ik mijn kinderen gewoon echt niet aandoen. Als jij er geen ervaring mee hebt weet je ook niet hoe dat voelt. En de ene vader is de andere vader niet. De man van bijvoorbeeld pritt is lichamelijk heel sterk. Ik weet dat hij paar jaar terug veel sporte (misschien nu ook nog wel;)) en dat is toch ook een heel verschil.
Ok, dan begrijp ik het heel goed dat je dat niet wil. Ik heb inderdaad zelf die ervaring niet dus vanuit dat oogpunt kan ik er niet over oordelen. Ik kan alleen maar nu beoordelen wat voor papa ik denk (en hoop) dat mijn man gaat worden. Maar als je zelf inderdaad zo'n rotervaring hebt gehad én je hebt bovendien ook gewoon een jonge man waardoor je niet voor dat dilemma staat kan ik me goed voorstellen dat je zegt dat je dat echt niet wil.
@Ostara, dat lijkt mij inderdaad wel lastig, maar waren jouw ouders allebei dan zo oud dat ze toen jij het huis uit ging al bejaard waren? Want mijn vader is nu bijna 63 maar die kun je nog niet bejaard noemen. En mijn moeder is 58 en die heeft juist heel weinig energie voor dingen en ligt 's middags vaak te slapen enzo.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Maar ergens denk ik dat er ook nog wel een verschil in zit als het eerste of tweede leg is. (Verschrikkelijke term trouwens).
Bij de tweede zijn er vaak behoorlijk oudere broers/zussen bij. Die band is anders dan als er ongeveer dezelfde leeftijd is. Maar die zullen ook dingen met hun broertje/zusje gaan doen die ze anders nooit gehad zouden hebben.
Op school is de ouder misschien een stuk ouder dan gemiddeld maar wat is er nou stoerder dan een hele grote broer of zus te hebben.
Bij de tweede zijn er vaak behoorlijk oudere broers/zussen bij. Die band is anders dan als er ongeveer dezelfde leeftijd is. Maar die zullen ook dingen met hun broertje/zusje gaan doen die ze anders nooit gehad zouden hebben.
Op school is de ouder misschien een stuk ouder dan gemiddeld maar wat is er nou stoerder dan een hele grote broer of zus te hebben.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Sogood schreef:тыквашка schreef:Carrie schreef:Misschien een hele oppervlakkige vraag hoor, maar ben je niet bang dat wanneer je man 60 wordt of 65 en jij nog zo jong bent, dat je hem dan niet meer aantrekkelijk vindt? Of 70?
Ik vind mijn man aantrekkelijk omdat hij de man is van wie ik houd, omdat hij prachtige blauwe ogen heeft en de zachtste oorlellen die ik ooit ben tegen gekomen.
Nee daar ben ik dus niet bang voor, ik ben veel banger dat hij net zo gefrustreerd oud word als zijn vader.
Uhhu!
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Bazinga schreef:Sogood schreef:тыквашка schreef:Carrie schreef:Misschien een hele oppervlakkige vraag hoor, maar ben je niet bang dat wanneer je man 60 wordt of 65 en jij nog zo jong bent, dat je hem dan niet meer aantrekkelijk vindt? Of 70?
Uhhu!
Oh mijn god...wat heb ik nou toch weer gezegd .
Pompoen- Lady Post-a-lot
Haha, ik raak zelfden bij iemand z'n oorlellen aan dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal en weet dus niet of mijn vriend zachtere oorlellen heeft dan bijvoorbeeld mijn buurman. Ik vraag me nu af hoe jij dat wel weet.
Heb je een zachteoorlellenfetisch?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Sogood schreef:Haha, ik raak zelfden bij iemand z'n oorlellen aan dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal en weet dus niet of mijn vriend zachtere oorlellen heeft dan bijvoorbeeld mijn buurman. Ik vraag me nu af hoe jij dat wel weet.
Haha, nou eigenlijk doe ik dat ook nooit. Maar mijn eigen oorlellen zijn toch echter minder zacht dan die van mijn man haha. Dat is eigenlijk mijn enige vergelijkingsmateriaal. Maar ik moet mijn man echt elke dag even aan zijn oorlellen voelen .
Pompoen- Lady Post-a-lot
тыквашка schreef:
i
@Ostara, dat lijkt mij inderdaad wel lastig, maar waren jouw ouders allebei dan zo oud dat ze toen jij het huis uit ging al bejaard waren? Want mijn vader is nu bijna 63 maar die kun je nog niet bejaard noemen. En mijn moeder is 58 en die heeft juist heel weinig energie voor dingen en ligt 's middags vaak te slapen enzo.
Qua leeftijd niet. Pa is nu bijna 70 en ma bijna 65. Het is ook meer mijn moeder. Zij heeft een tia gehad en daar is ze nooit helemaal van hersteld en ook echt snel oud geworden. Maar daarvoor was ze al niet heel erg mobiel. Is ook meer wat jezelf wilt. Want mijn schoonmoeder is net zo oud als mijn moeder. Maar doet nog van alles. Dat deed mijn moeder daarvoor ook al niet. Het zijn gewoon meerdere factoren.
Gast- Gast
Ik gaf net in het andere topic aan dat ik voor mezelf de grens bij 40 leg om een kind te krijgen. Maar ik heb nu een vriend die 11 jaar jonger is, dus die zou dan pas 29 zijn
Ik denk dat ik in zijn algemeenheid voor een man 40/45 ook wel de grens vindt.
Ik denk dat ik in zijn algemeenheid voor een man 40/45 ook wel de grens vindt.
Gast- Gast
RYW schreef:Mijn vriend wordt over een maand 42 volgens sommigen dus te oud voor kinderen, maar volgens ons gelukkig niet! Hij wordt regelmatig begin 30 geschat, is supersportief en heeft een heel goeie conditie en het is hem totaal niet aan te zien dat hij boven de 40 is we willen ergens over een jaar of zo kijken of we nog een kindje kunnen krijgen
Wat leuk RYW!
Gast- Gast
Mijn vriend is nu ook 40. Over een jaar of anderhalf wil ik toch wel echt aan kinderen beginnen. Dan maar een oudere vader denk ik dan. Heb er ook niet over nagedacht toen ik met hem kreeg dat ze een oudere vader zouden krijgen ik was gewoon verliefd. Ik heb niet echt een max. bij vaders qua leeftijd, wel bij vrouwen maar die moeten het dragen en dat vind ik anders.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
тыквашка schreef:Carrie schreef:Misschien een hele oppervlakkige vraag hoor, maar ben je niet bang dat wanneer je man 60 wordt of 65 en jij nog zo jong bent, dat je hem dan niet meer aantrekkelijk vindt? Of 70?
Weet je, mijn man was al geen prototype knappe vent toen ik 'm leerde kennen. Ik viel niet voor zijn uiterlijk maar echt voor zijn innerlijk. Ik vind mijn man aantrekkelijk omdat ik ontiegelijk veel van hem houd, en dat houden van word dieper en dieper. En nee hij is er de afgelopen jaren niet echt aantrekkelijker op geworden als je het objectief bekijkt. Maar ik houd nog steeds ontzettend van van hem en ik merk dat aantrekkelijkheid niet alleen een objectief iets is. Ik vind mijn man aantrekkelijk omdat hij de man is van wie ik houd, omdat hij prachtige blauwe ogen heeft en de zachtste oorlellen die ik ooit ben tegen gekomen.
Nee daar ben ik dus niet bang voor, ik ben veel banger dat hij net zo gefrustreerd oud word als zijn vader. Hij lijkt namelijk best wel op zijn vader en ik weet niet of ik er mee om kan gaan als ik continue gemopper hoor. Nou begon dat bij mijn schoonvader ergens in de 70 dus ik heb nog wel even, maar dan ben ik nog steeds niet echt heel oud in vergelijking met hem.
@Antibes, het klopt dat er ook bij een oudere leeftijd van de vader sommige aandoeningen vaker lijken voor te komen. Ik heb daar wel wat over geprobeerd op te zoeken voor ik zwanger raakte, maar er is echt erg weinig over te vinden (voor leken in ieder geval) en voor zover ik heb kunnen vinden is er wel een verband aangetoond, maar is dat nog altijd een veel kleiner risico dan bij oudere vrouwen.
Als we dat soort dingen niet zou willen doorgeven aan onze kinderen, dan had mijn man met mij ook geen kind moeten krijgen. Er is namelijk 70% kans dat het ook ADHD krijgt en aan mijn kant zitten ook nog wat autistische trekken.
Haha wat omschrijf je dat leuk! Ik vind het erg knap van je. Heb geen idee hoe je man eruit ziet hoor! Maar dat je juist zo op zijn innerlijk bent gevallen is mooi. Iemands innerlijk kán iemand ook mooier maken.
Gast- Gast
Ik denk boven de 45 jaar, maar dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van de situatie. Als het je 3e of 4e kind is, is het weer anders, dan als het je eerste kind is. En als je pas heel laat je partner tegen komt, kan het zo zijn dat je al wat ouder bent, tja, als het voor jou goed voelt, zie ik het probleem niet. Maar persoonlijk zou ik dat niet willen.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer te oud voor kinderen?
» En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?
» Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
» En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?
» Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: