Wanneer te oud voor kinderen?
+30
Minx
luenca
Makamba
LDJ
Bliss
Tazz
Rouxxxe
Discordia
TukTuk
Roodkapje
Coco
Twellie
*Lookie*
Phileine
Lady Starstruck
Snoes
Arwyn
Monte
Teddyaapje
Caramba
Raven
Viva
Lavendel
Elliot
Slakje
Filoria
Marin
Bisq
Lejow
SuzieQ
34 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Wanneer te oud voor kinderen?
Soms hoor ik iemand zeggen, dat ze nooit na haar 35ste een kind zou willen, omdat dat veel te oud zou zijn. Eigenlijk kan dat me best kwetsen. Ik ben ook al 33, en heb nog niet zo lang een relatie, dus kinderen zullen er voor mij niet in zitten voor mijn 35ste. Ik wil natuurlijk eerst dat de relatie perfect is, en dat onze woon- en financiele situatie er naar is. En als dat pas op mijn 38ste is, so be it. Misschien aan de late kant, maar dat was ook niet mijn eerste keuze en ik had het natuurlijk ook heel anders voor me gezien toen ik vroeger mijn ideale situatie droomde. Wat vinden jullie echt te oud?
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Re: Wanneer te oud voor kinderen?
Boven de 40 vind ik het eigenlijk wel te oud worden, maar dat is meer een gevoel.
Gast- Gast
Dat verschilt toch voor iedereen persoonlijk? Ik wil na mijn 35e ook geen kinderen meer. Maar ik ben ook veel eerder in de gelegenheid gekomen om voor een kindje te gaan. Ben 26 en heb er al 2, dus mijn situatie is totaal anders. Ik zie genoeg vrouwen die op hun 38e nog hun eerste kindje krijgen. Prima toch?
Gast- Gast
Maar dat een ander dat niet wilt, is in feite toch niet jouw probleem?
Ze zeggen toch niet: Mensen die na hun 35e kinderen nemen zijn debiel. Dan kan ik begrijpen dat het je kan kwetsen.
Maar dit is gewoon een mening, hoe iemand over een situatie denkt, niet over jou als persoon.
Ze zeggen toch niet: Mensen die na hun 35e kinderen nemen zijn debiel. Dan kan ik begrijpen dat het je kan kwetsen.
Maar dit is gewoon een mening, hoe iemand over een situatie denkt, niet over jou als persoon.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Maar dat een ander dat niet wilt, is in feite toch niet jouw probleem?
In mijn situatie heeft iemand dat inderdaad zo tegen me gezegd, en dat raakte me toch best wel.
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Behalve dat leeftijd een rol kan spelen bij de gezondheid van het kindje, vind ik dat er niet perse een 'dan ben je te oud' leeftijd is. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat veel mensen de voorkeur hebben om voor je 35e kinderen te krijgen. Maar als dat, door omstandigheden, niet het geval is dan hoeft dat niets uit te maken.
Bisq- Prater
- Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12
Eens met Bisq. Het brengt gewoon gezondheidsrisico's met zich mee, daar kan je niet omheen. Maar verder zou het me echt niet uitmaken. Ik had ook wel moeder willen worden op m'n 25e, maar toen was de situatie er nog niet naar. Nou en. Dan word ik het later. Jij had misschien ook wel moeder voor je 30e willen worden, maar dat ging toen niet. Dan is het toch logisch dat je zodra de situatie er wel naar is, gaat kijken of het dan kan. Als je dan 35 bent, prima.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik persoonlijk vind boven de 45 te oud.. (en dan heb ik het over het lichaamlijke aspect).. Er zijn volgens mij nog genoeg vrouwen die een 4/5e kind krijgen rond deze leeftijd.
Voor mij maakt het niet uit of je nou je eerste kind op je 44e krijgt of je 5e kind op je 44e.
Voor mij maakt het niet uit of je nou je eerste kind op je 44e krijgt of je 5e kind op je 44e.
Gast- Gast
Mijn schoonzus is 37 en nu zwanger van haar eerste kindje. Ze merkt vooral dat ze ouder is door alle extra voorzorgsmaatregelen: ze moest verplicht de combinatietest doen omdat de kans op afwijkingen groter is, ze moet in het ziekenhuis bevallen... De kans op een goede bevalling en een gezond kind is nog steeds heel groot hoor, maar bij jonge vrouwen is die kans nog een stuk groter. Dat lijkt me wel moeilijk.
Het zwanger worden ging ook niet van een leien dakje trouwens: ze heeft er 3 jaar over gedaan en 2 miskramen gehad.
Verder zie ik zelf niet heel veel nadelen. Hier in 't Gooi zijn vrouwen gemiddeld 33 als ze hun eerste kind krijgen. Het valt me op dat die oudere moeders vaak heel bewust voor een kind kiezen en een stabiele relatie hebben.
Jonge stellen zijn een stuk onstuimiger en gaan voor mijn gevoel veel sneller uit elkaar. Dat zie ik nu om me heen met leeftijdsgenoten die kinderen hebben (ik was 21 toen mijn zoon geboren werd).
Het zwanger worden ging ook niet van een leien dakje trouwens: ze heeft er 3 jaar over gedaan en 2 miskramen gehad.
Verder zie ik zelf niet heel veel nadelen. Hier in 't Gooi zijn vrouwen gemiddeld 33 als ze hun eerste kind krijgen. Het valt me op dat die oudere moeders vaak heel bewust voor een kind kiezen en een stabiele relatie hebben.
Jonge stellen zijn een stuk onstuimiger en gaan voor mijn gevoel veel sneller uit elkaar. Dat zie ik nu om me heen met leeftijdsgenoten die kinderen hebben (ik was 21 toen mijn zoon geboren werd).
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
+1.Pippa schreef:Boven de 40 vind ik het eigenlijk wel te oud worden, maar dat is meer een gevoel.
Gast- Gast
Hoe ouder je wordt, hoe meer kans op afwijkingen enzo toch?
Ik wilde ook niet pas na mijn 30 kinderen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Op dit moment denk ik ook: Boven de 40 vind ik aan de oude kant om er nog aan te beginnen. Maar ik heb vooralsnog makkelijk praten; ik ben 23, heb een koophuis en een stabiele relatie en mijn vriend en ik hebben allebei een baan. Het zou dus in principe makkelijk kunnen en de kans dat wij voor ons 35e een kindje hebben acht ik vrij groot.
Maar voor hetzelfde geld verandert mijn situatie, blijkt bijvoorbeeld dat zwanger raken voor ons heel moeilijk is en dat we daar jaren over doen ofzo, en dan denk ik dat ik die grens voor mijzelf steeds zou verleggen. Want tja, ik wil gewoon graag kinderen en als het niet eerder lukt, dan maar na mijn 40e.
Ik denk dan ook dat het heel erg afhankelijk is van de situatie en levensstijl van de personen in kwestie.
Maar voor hetzelfde geld verandert mijn situatie, blijkt bijvoorbeeld dat zwanger raken voor ons heel moeilijk is en dat we daar jaren over doen ofzo, en dan denk ik dat ik die grens voor mijzelf steeds zou verleggen. Want tja, ik wil gewoon graag kinderen en als het niet eerder lukt, dan maar na mijn 40e.
Ik denk dan ook dat het heel erg afhankelijk is van de situatie en levensstijl van de personen in kwestie.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Slakje schreef:Hoe ouder je wordt, hoe meer kans op afwijkingen enzo toch?
Maar soms heb je niet echt iets te willen lijkt mij.
Elliot- Ratel
Te oud? Na de 40 denk ik voor een eerste kindje. Maar ach, wat is te oud. Ik vind soms vrouwen van halverwege de 20 veel ouder ogen en overkomen dan veertigers dus als het je biologisch gegund is om zwanger te raken als je 44 bent waarom niet.
Ik vind voor mezelf kinderen voor de dertig te jong, een ander vind kinderen na je 30ste weer te oud dus ja, het blijft toch altijd subjectief.
Ik vind voor mezelf kinderen voor de dertig te jong, een ander vind kinderen na je 30ste weer te oud dus ja, het blijft toch altijd subjectief.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Lastig, echt té oud als je boven de 40 bent denk ik.
Al vind ik iemand boven de 35 ook al vrij oud voor kindjes.
Maar goed, ik ben dan ook heel jong (te jong ja) moeder geworden.
Mocht ik pas laat een vriend gekregen hebben, zou ik ook nog willen proberen om een kindje te krijgen.
Ik kan me dus wel voorstellen dat sommige vrouwen vrij oud pas moeder worden.
Al vind ik iemand boven de 35 ook al vrij oud voor kindjes.
Maar goed, ik ben dan ook heel jong (te jong ja) moeder geworden.
Mocht ik pas laat een vriend gekregen hebben, zou ik ook nog willen proberen om een kindje te krijgen.
Ik kan me dus wel voorstellen dat sommige vrouwen vrij oud pas moeder worden.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Ik vind van niet. Mijn moeder was 36 bij mijn jongste broertje je krijgt dan wel wat meer onderzoeken ivm meer risico´s.
Maar het houdt mijn moeder ook jong. We horen vaak dat ze er nog zo jong uitziet etc. Ze wilt met hem hetzelfde doen als ze met ons heeft gedaan.
En misschien ben je wel zwanger voor je 35e... Ik was bijna 27 toen ik mijn man leerde kennen nu ben ik bijna 29 ken mijn man jaar en ben getrouwd en ben inmiddels 19 weken zwanger. Dat had ik nooit gedacht toen ik hem leerde kennen, maar het gaat zoals het gaat.
Maar het houdt mijn moeder ook jong. We horen vaak dat ze er nog zo jong uitziet etc. Ze wilt met hem hetzelfde doen als ze met ons heeft gedaan.
En misschien ben je wel zwanger voor je 35e... Ik was bijna 27 toen ik mijn man leerde kennen nu ben ik bijna 29 ken mijn man jaar en ben getrouwd en ben inmiddels 19 weken zwanger. Dat had ik nooit gedacht toen ik hem leerde kennen, maar het gaat zoals het gaat.
Raven- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11
Ik vind persoonlijk 40 wel een leeftijd dat je het niet meer moet willen.
Heb altijd gezegd voor mijn 30ste zou ik wel een kindje willen, maar dat heb ik niet voor het zeggen, het komt zoals het komt (heb dan nog een vol jaar te gaan.). Voor mijn 35ste zou ik het liefst klaar willen zijn.
Heb altijd gezegd voor mijn 30ste zou ik wel een kindje willen, maar dat heb ik niet voor het zeggen, het komt zoals het komt (heb dan nog een vol jaar te gaan.). Voor mijn 35ste zou ik het liefst klaar willen zijn.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Voor mezelf vind ik boven de 30 oud, boven de 35 té oud. Maar de situatie moet er maar net naar zijn. Ik denk dat je naar het hele plaatje moet kijken.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:Voor mezelf vind ik boven de 30 oud, boven de 35 té oud. Maar de situatie moet er maar net naar zijn. Ik denk dat je naar het hele plaatje moet kijken.
Wow, jij vat echt in twee zinnen samen wat ik in twee alinea's probeerde te vertellen..
Elliot- Ratel
Ik ben zelf nu 24 en eigenlijk wilde ik voor mijn 26 al moeder zijn. Helaas heb ik nu geen vriend en een relatie opbouwen duurt ook een aantal jaar. Ik denk dus dat het voor mij zo rond mijn 28e zal zijn, misschien nog wel later. Tja dat is wel even omschakelen, want ik heb nu vreselijke kriebels als ik een kinderwagen of baby zien. Ik vind dus niet dat iemand snel te oud is, het ligt heel erg aan de situatie, soms zit het er eerder niet in. Ik denk dat ik boven de 40 oud vind(maar niet onmogelijk met alle goede onderzoeken van tegenwoordig). 45 vind ik echt te oud(dan zou ik het zelf ook niet meer op natuurlijke weg doen)
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Gj vind dat zo'n onzindiscussie. Dat kun je niet voor een ander bepalen. Stel je wilteen kind, maar je bent alleen én je vind dat 38 de max is voor het krijgen van een kind. En je komt op je 39e de man van je dromen tegen en hij wil graag een kind. Dan ga je toch niet zeggen dat je géén kind meer wilt omdat je te oud bent? je kunt niet alles plannen, dus de één is 41 en de ander 19 bij hun eerste kind, prima toch? Kunstmatig zwanger worden na je 43e ofzo vind ik wat anders.
Gast- Gast
Persoonlijk zou ik graag voor mijn 30e 2 kindjes hebben, maar ik denk niet dat dat er in zit eigenlijk.
Na mijn 36e zou ik er denk ik niet zo snel meer aan beginnen, iig niet als het de 1e is. 2e misschien nog wel.
Na mijn 36e zou ik er denk ik niet zo snel meer aan beginnen, iig niet als het de 1e is. 2e misschien nog wel.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou zelf na mijn 35ste liever niet meer aan kinderen beginnen. Maar het is zoals meerderen voor mij zeggen, niet iedereen is in de gelegenheid om voor een bepaalde leeftijd aan kinderen te beginnen.
Té oud vind ik 45 jaar.
Té oud vind ik 45 jaar.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Snoes schreef:Ik zou zelf na mijn 35ste liever niet meer aan kinderen beginnen. Maar het is zoals meerderen voor mij zeggen, niet iedereen is in de gelegenheid om voor een bepaalde leeftijd aan kinderen te beginnen.
Té oud vind ik 45 jaar.
Eens. Daarnaast is alles subjectief. Ik ben jong getrouwd en als ik een korter studiepad had gehad, was ik nu ook al moeder geweest. Er zijn ook zat mensen die zeggen dat jong moeder worden geen goed idee is. Dan ben je zelf nog een kind of vergooi je je jeugd. Voor iedereen ligt dit anders.
Dus wanneer jij jezelf nog niet te oud vindt, moet je gewoon je gevoel volgen!
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer man te oud voor kinderen?
» Wanneer te oud voor kinderen?
» En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?
» Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
» Wanneer te oud voor kinderen?
» En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?
» Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: