Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel kind(eren), geen partner

+20
SuperGrover
Le Chat Noir
studiebol
Fearie
Tania
Linda
May
smooch
Printje
Alex
Floor
slaatje
PapillonRose
Parisienne
Parel
Twellie
Marin
Caroow
claudiaveronique
Discordia
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner - Pagina 2 Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  SuperGrover wo 10 okt 2012 - 4:07

Le Chat Noir schreef:
Toch ook wel weer een dillemma, want hoe leg je weer uit dat je kind van een donor is? Dan toch liever een papa die uit beeld is geraakt, als je een alleenstaande moeder bent. Gevoelsmatig hoor.
Das niet zo moeilijk: "Je vader is een donor". Zolang je niet probeert dit uit te leggen aan een dreumes, valt dat best mee. Vanaf een jaar of 8/9 zijn kinderen best in staat zoiets te begrijpen. Het lijkt me een stuk moeilijker om uit te leggen waarom papa je niet wil zien.

Ik denk niet dat ik ervoor zou kiezen, maar ik heb dan ook geen kinderwens. Misschien als ik later groot ben, dat ik er dan anders over denk.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner - Pagina 2 Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 4:08

smooch schreef:
Luce schreef:Ik denk het wel, mits ik een goede backup heb in mijn omgeving. Anders lijkt het me verdomd zwaar.

+1

+1

En ik zou het pas voor gaan als ik tegen de 35 aan liep.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner - Pagina 2 Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Le Chat Noir wo 10 okt 2012 - 4:33

SuperGrover schreef:
Le Chat Noir schreef:
Toch ook wel weer een dillemma, want hoe leg je weer uit dat je kind van een donor is? Dan toch liever een papa die uit beeld is geraakt, als je een alleenstaande moeder bent. Gevoelsmatig hoor.
Das niet zo moeilijk: "Je vader is een donor". Zolang je niet probeert dit uit te leggen aan een dreumes, valt dat best mee. Vanaf een jaar of 8/9 zijn kinderen best in staat zoiets te begrijpen. Het lijkt me een stuk moeilijker om uit te leggen waarom papa je niet wil zien.

Ik denk niet dat ik ervoor zou kiezen, maar ik heb dan ook geen kinderwens. Misschien als ik later groot ben, dat ik er dan anders over denk.

Jaa ik heb het ook niet over jonge kinderen, maar als ze het dus echt gaan begrijpen... Maar goed, een donor is natuurlijk niet meer anoniem. Misschien heb je wel gelijk smile.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner - Pagina 2 Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Jezzie wo 10 okt 2012 - 4:34

Elixer schreef:
smooch schreef:
Luce schreef:Ik denk het wel, mits ik een goede backup heb in mijn omgeving. Anders lijkt het me verdomd zwaar.

+1

+1

En ik zou het pas voor gaan als ik tegen de 35 aan liep.

+1
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner - Pagina 2 Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 5:02

SuperGrover schreef:
Le Chat Noir schreef:
Toch ook wel weer een dillemma, want hoe leg je weer uit dat je kind van een donor is? Dan toch liever een papa die uit beeld is geraakt, als je een alleenstaande moeder bent. Gevoelsmatig hoor.
Das niet zo moeilijk: "Je vader is een donor". Zolang je niet probeert dit uit te leggen aan een dreumes, valt dat best mee. Vanaf een jaar of 8/9 zijn kinderen best in staat zoiets te begrijpen. Het lijkt me een stuk moeilijker om uit te leggen waarom papa je niet wil zien.

Ik denk niet dat ik ervoor zou kiezen, maar ik heb dan ook geen kinderwens. Misschien als ik later groot ben, dat ik er dan anders over denk.

Precies. Ik vind het echt heel erg om over een aantal jaar tegen mijn zoon te moeten vertellen dat zijn biologische vader hem niet wilt zien. Dat lijkt mij echt heel moeilijk. Al is het vast ook lastig dat als je kind van een donor bent, dat je dan helemaal niks weet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner - Pagina 2 Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Emmayes wo 10 okt 2012 - 5:48

Ik ben nu 35 en ben al een aantal maanden bezig met IUI via het ziekenhuis (met een onbekende donor die bekend wordt als het kind 16 jaar is, als het kind dat graag zou willen).

Zelf heb ik alleen maar positieve reacties gekregen. Iedereen vind het erg dapper/stoer. Ik sta er 100% achter en ik ben er ook van overtuigd dat ik het in mijn eentje kan. Wél met een goed vangnet uiteraard, want dat is heel belangrijk.
Emmayes
Emmayes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 139
Registratiedatum : 01-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner - Pagina 2 Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 6:04

Ik zou het doodeng vinden een kind te krijgen van een man die ik niet zou kennen. Wat beweegt iemand om zaad te doneren? Ik zou de vader van mijn kind willen kennen en eigenlijk zou ik ook van hem willen houden. Ik zou het niet kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner - Pagina 2 Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Supertalentje wo 10 okt 2012 - 19:54

Ik ken iemand die zelf zaad doneerde jaren geleden, hij was gelukkig met een compleet gezin en gunde andere mensen hetzelfde geluk. Toen was het veel minder aan de orde of je alleen een kind zou krijgen, meer wanneer de man dan onvruchtbaar was. Volgens mij kreeg hij ook niet betaald en ga je echt niet iedere week (er zit ook een max aan het aantal zaadcellen dat gebruikt mag worden om de kans te verkleinen dat mensen later een relatie krijgen die dezelfde vader blijken te hebben met alle gevolgen van dien). Hij was ook anoniem als donor, hij wilde geen vader zijn voor kinderen die eventueel biologisch van hem zijn, hij gunde andere mensen het geluk van een kind.

Ik heb zelf nog gekeken of ik mijn eicellen kan doneren, maar dat is een veel zwaardere belasting en erg intensief, dus daar zie ik vanaf (met spuiten in je buik enzo, brrr, niks voor mij).

Ik heb geen diepgewortelde kinderwens, dus ik zou het nooit overwegen helemaal alleen te doen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner - Pagina 2 Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Lonely Goatherd wo 10 okt 2012 - 19:59

Ik zou dat denk ik niet doen. Omdat in mijn optiek een kind uit de liefde van twee ouders hoort voort te komen. En omdat ook praktisch en gevoelsmatig ik er niet alleen voor zou willen staan, in ieder geval niet bewust daar voor kiezen (want je weet natuurlijk nooit wat er gebeurt, blablabla). Nou werd mijn kinderwens ook pas echt aangewakkerd toen ik samen was met mijn man, dus in die zin heb ik makkelijk praten.

Alleen wanneer ik ongepland zwanger zou raken en er alleen voor zou staan, zou ik wel het kind laten komen. Dan is het besef dat er leven in mij groeit, de waarde daarvan en de liefde voor het ongeboren kind vele malen belangrijker dan het feit dat de situatie niet ideaal is.

Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner - Pagina 2 Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 20:12

Ja dat zou ik proberen.
Nu is dat niet aan de orde, maar ik had altijd die wens om moeder te worden en als ik dan na mijn 30ste nog geen partner had gevonden dan was BAM geworden tenminste als dat mocht lukken dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner - Pagina 2 Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum