Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel kind(eren), geen partner

+20
SuperGrover
Le Chat Noir
studiebol
Fearie
Tania
Linda
May
smooch
Printje
Alex
Floor
slaatje
PapillonRose
Parisienne
Parel
Twellie
Marin
Caroow
claudiaveronique
Discordia
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Discordia di 9 okt 2012 - 22:12

Zou jij daar bewust aan beginnen? Of ben je daar aan begonnen? Waarom zou je dat wel/niet doen?
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  claudiaveronique di 9 okt 2012 - 22:14

Ik ben dit aan het overwegen maar krijg erg negatieve reacties uit mijn omgeving helaas.. Het is absoluut niet mijn uitgangspunt maar mocht ik over 3 jaar nog single zijn dan ga ik dit zeker overwegen
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 22:15

Ik denk het wel, mits ik een goede backup heb in mijn omgeving. Anders lijkt het me verdomd zwaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Caroow di 9 okt 2012 - 22:17

Zelf zou ik het niet willen, maar ik denk dat sommige vrouwen hier wel geschikt voor zijn. Ik ben zelf met maar 1 ouder (vader overleden) opgegroeid en ik heb niks gemist.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 22:18

Ik was het op oudere leeftijd zonder partner zeker gaan overwegen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Twellie di 9 okt 2012 - 22:24

Ik had dat gedaan als ik geen vriend had gehad. Mijn kinderwens was groot en ik denk dat een kind met één ouder ook een goede opvoeding kan krijgen.

Is dit iets dat je zelf overweegt Discordia?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Parel di 9 okt 2012 - 22:31

Mijn kinderwens was te groot om af te laten hangen van een partner.
Ik had op latere leeftijd zeker nagegaan wat mijn mogelijkheden waren.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Parisienne di 9 okt 2012 - 22:33

Parel schreef:Mijn kinderwens was te groot om af te laten hangen van een partner.
Ik had op latere leeftijd zeker nagegaan wat mijn mogelijkheden waren.
+1
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Discordia di 9 okt 2012 - 22:35

Ik zou het zelf namelijk nooit willen. Ik wil geen kinderen omdat ik kinderen wil. Ik wil graag kinderen omdat ik dat samen met iemand zou willen aangaan, die verantwoordelijkheid, die ervaring. Ik zou veel te zwaar vinden, alleen.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  PapillonRose di 9 okt 2012 - 22:35

Ik ben daar aan begonnen, al is het niet helemaal te vergelijken met bijvoorbeeld een BAM-moeder. Ik kwam erachter dat ik zwanger was, relatie was meteen voorbij, en dus moest ik kiezen. Ik koos voor mijn kindje I love you

Maar ook nu ben ik het aan het overwegen om eventueel een tweede kindje te proberen te krijgen zonder partner. Mijn kinderwens is te groot om het van een eventuele partner te laten afhangen. Wel vind ik zonder partner 2 kinderen echt het maximum voor mij, met partner wellicht meer (maar nooit meer dan 4).

Dus ja, ik zou dat zeker overwegen, en ben dat momenteel ook nog aan het doen. Al zal het best nog even duren voordat ik er eventueel echt ervoor ga, wil eerst mijn diploma op zak hebben (nog een paar maanden!) en nog wat andere dingen goed uitzoeken en dan mag ik van mezelf.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  slaatje di 9 okt 2012 - 22:38

PapillonRose schreef:Ik ben daar aan begonnen, al is het niet helemaal te vergelijken met bijvoorbeeld een BAM-moeder. Ik kwam erachter dat ik zwanger was, relatie was meteen voorbij, en dus moest ik kiezen. Ik koos voor mijn kindje I love you

Maar ook nu ben ik het aan het overwegen om eventueel een tweede kindje te proberen te krijgen zonder partner. Mijn kinderwens is te groot om het van een eventuele partner te laten afhangen. Wel vind ik zonder partner 2 kinderen echt het maximum voor mij, met partner wellicht meer (maar nooit meer dan 4).

Dus ja, ik zou dat zeker overwegen, en ben dat momenteel ook nog aan het doen. Al zal het best nog even duren voordat ik er eventueel echt ervoor ga, wil eerst mijn diploma op zak hebben (nog een paar maanden!) en nog wat andere dingen goed uitzoeken en dan mag ik van mezelf.

Daar heb ik echt respect voor, het in je eentje opvoeden van je kind. En ook de keuze durven maken voor een tweede te gaan zonder partner. Heb je in je omgeving genoeg mensen die je kunnen helpen? En zou het voor jou iets uitmaken als er mensen in je omgeving op tegen zijn?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Floor di 9 okt 2012 - 22:39

Nee ik zou daar niet voor kiezen. Omdat ik het zelf niet zie zitten maar ook mede door mijn omgeving, ik weet dat ik geen steun zou hebben, het lijkt me daardoor te zwaar en voor mij onmogelijk om alleen een kind op te voeden.


Laatst aangepast door Floor op di 9 okt 2012 - 23:04; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  PapillonRose di 9 okt 2012 - 22:43

slaatje schreef:
PapillonRose schreef:Ik ben daar aan begonnen, al is het niet helemaal te vergelijken met bijvoorbeeld een BAM-moeder. Ik kwam erachter dat ik zwanger was, relatie was meteen voorbij, en dus moest ik kiezen. Ik koos voor mijn kindje I love you

Maar ook nu ben ik het aan het overwegen om eventueel een tweede kindje te proberen te krijgen zonder partner. Mijn kinderwens is te groot om het van een eventuele partner te laten afhangen. Wel vind ik zonder partner 2 kinderen echt het maximum voor mij, met partner wellicht meer (maar nooit meer dan 4).

Dus ja, ik zou dat zeker overwegen, en ben dat momenteel ook nog aan het doen. Al zal het best nog even duren voordat ik er eventueel echt ervoor ga, wil eerst mijn diploma op zak hebben (nog een paar maanden!) en nog wat andere dingen goed uitzoeken en dan mag ik van mezelf.

Daar heb ik echt respect voor, het in je eentje opvoeden van je kind. En ook de keuze durven maken voor een tweede te gaan zonder partner. Heb je in je omgeving genoeg mensen die je kunnen helpen? En zou het voor jou iets uitmaken als er mensen in je omgeving op tegen zijn?

Ja, ik heb in mijn omgeving gelukkig genoeg mensen waar ik op terug kan vallen als het nodig is. Al is dat op het moment niet heel vaak nodig, maar wel fijn dat het kan. Het zou voor mij dan ook wel uitmaken als mijn omgeving er op tegen zou zijn, want het is toch mijn omgeving die ik nodig heb wanneer ik bijvoorbeeld een keer goed ziek ben. Dan wil ik ze straks niet met een extra kindje 'opzadelen' omdat ik dat zo nodig wilde en zij eigenlijk niet. Natuurlijk is het wel mijn wens en mijn leven, maar ik zal het zeker goed met mijn omgeving bespreken als ik straks besluit ervoor te willen gaan. En ik weet gelukkig ook al dat ze er tot dusver wel open voor zouden staan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Alex di 9 okt 2012 - 22:49

Parisienne schreef:
Parel schreef:Mijn kinderwens was te groot om af te laten hangen van een partner.
Ik had op latere leeftijd zeker nagegaan wat mijn mogelijkheden waren.
+1

+2.

En PR, respect! Wat stoer en spannend dat je een tweede kindje overweegt!
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  smooch di 9 okt 2012 - 22:53

Luce schreef:Ik denk het wel, mits ik een goede backup heb in mijn omgeving. Anders lijkt het me verdomd zwaar.

+1
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Printje di 9 okt 2012 - 22:53

Parisienne schreef:
Parel schreef:Mijn kinderwens was te groot om af te laten hangen van een partner.
Ik had op latere leeftijd zeker nagegaan wat mijn mogelijkheden waren.
+1

Hier hetzelfde
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  May di 9 okt 2012 - 23:03

Ik ga dat zeker doen als over een aantal jaren mijn situatie nog steeds hetzelfde is als nu. Mijn omgeving weet daar al een hele tijd vanaf en zullen mij ook steunen mocht ik die beslissing gaan nemen. Mijn kinderwens is te groot en te sterk om die opzij te schuiven. Wel zou het dan waarschijnlijk bij twee kindjes blijven.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Linda di 9 okt 2012 - 23:11

Ik weet het niet... Ik heb nooit zo'n extreem heftige kinderwens gehad. Dus mijn gevoel gaat uit naar nee, maar misschien dat ik er heel anders in zou staan als die situatie echt op mij van toepassing zou zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Tania wo 10 okt 2012 - 0:12

Ja ik zou dat wel gedaan hebben als ik op een bepaalde leeftijd geen vriend/man zou hebben. Dan was het waarschijnlijk wel bij 1 kindje gebleven.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Fearie wo 10 okt 2012 - 0:32

Tania schreef:Ja ik zou dat wel gedaan hebben als ik op een bepaalde leeftijd geen vriend/man zou hebben. Dan was het waarschijnlijk wel bij 1 kindje gebleven.

+1

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  studiebol wo 10 okt 2012 - 0:47

Ik weet het niet.. ik sta er nu voor 90% van de tijd ook alleen voor en dat is om sommige momenten best pittig. Hoe makkelijk ik eerder de babyfoon ergens neer zette of de kids ergens bracht, zo lastig vind ik dat nu. Niet omdat ik denk dat andere mensen het niet goed doen, maar meer omdat ik me bezwaard voelt, ik breng er wel meteen twee, twee die momenteel in een erg ondernemende fase zitten, eten kan echt een drama zijn..

Ik heb nu ook echt wel een achterban maar ik maak er niet super veel gebruik van.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 1:24

Ik zat in dezelfde situatie als PR. En dat ging prima alleen was ik toen geen 2e kindje aan het overwegen. Want dat wil ik toch graag meemaken samen met een partner. Als ik over 10jaar nog geen kinderen gehad zou hebben, dan zou ik er misschien wel bewust alleen voor gaan. Maar ik was nog jong en de kans is dan heel groot dat je nog een partner tegenkomt, en dat is ook gebeurd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Twellie wo 10 okt 2012 - 1:59

@ PappillonRose: aan wat voor een traject zit je te denken om zonder partner moeder te worden? (Als je het erover wilt hebben).
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  PapillonRose wo 10 okt 2012 - 2:08

Twellie schreef:@ PappillonRose: aan wat voor een traject zit je te denken om zonder partner moeder te worden? (Als je het erover wilt hebben).
Er zit in Brabant een kliniek (G.eertgen) en als alleenstaande kun je daar ook terecht, voor donorinseminatie. In eerste instantie lijkt mij dit dan de beste optie, het meest betrouwbaar. Al heb ik het er met de huisarts laatst eens over gehad (omdat ik de mogelijkheden vast wil onderzoeken, mocht het straks nodig zijn) en die zegt dat je ook net zo goed iemand kunt zoeken in je omgeving of via internet. Is ook wat voor te zeggen, niet zoveel geregel en reisafstand, maar mogelijk niet zo betrouwbaar als de persoon in kwestie dingen verzwijgt.

Ik hoop trouwens ook nog dat ik 'gewoon' een kindje mag krijgen met een partner. Maar mocht dit niet gaan gebeuren, dan wil ik toch over niet al te lange tijd hier serieus mee aan de slag.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Le Chat Noir wo 10 okt 2012 - 3:32

Ik zou dat zeker overwegen als ik op mijn 35ste bijvoorbeeld nog in de verste verte niemand had gevonden. Inderdaad wel met steun van netwerk, maar dat 'heb' ik wel voor elkaar.
Toch ook wel weer een dillemma, want hoe leg je weer uit dat je kind van een donor is? Dan toch liever een papa die uit beeld is geraakt, als je een alleenstaande moeder bent. Gevoelsmatig hoor.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kind(eren), geen partner Empty Re: Wel kind(eren), geen partner

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum