Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Red onze vakantie?

+15
Snoes
Fred
Raindrop
Paper Crown
Rush
iloverocknroll1984
Tiara
Travelgurly
luisa
marjoleinnn
Poubelle
Ella
Bisq
Atelier Madame
Pannetoet
19 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Red onze vakantie?

Bericht  Pannetoet di 9 okt 2012 - 2:04

Hoi meiden!

Ik zit op dit moment heel erg in onzekerheid en wel hierom:

Begin dit jaar hebben mijn vriend en ik een vakantie geboekt naar Spanje, heerlijk 8 dagen genieten van de zon, all-inclusive en van elkaar natuurlijk! Ook zouden wij 10-15 dagen voor vertrek de benodigde reisdocumenten ontvangen zoals vliegtijden e.d. Gisteren hadden we nog niets ontvangen dus ik besloot naar Neckermann toe te bellen.

En wat ik toen te horen kreeg: volgens die vrouw hadden wij een autovakantie geboekt! What the.... Maar dat is echt onmogelijk aangezien wij niet eens in het bezit zijn van een auto en daarbij: alle documenten wat wij tot noch toe ontvangen hebben wijst echt duidelijk op een vliegvakantie alleen in hun systeem staat dus autovakantie en dat blijven ze stug volhouden. 'U moet zelf een vlucht boeken want wij hebben geen vluchten meer op die datum en het is uw eigen schuld want dan had u maar beter moeten kijken' dat waren de letterlijke woorden van de vrouw van het callcenter. Red onze vakantie? 878948377

Mijn vriend heeft gisteren nog gebeld met de consumentenbond en ook zij zeiden dat wij in ons recht staan, aangezien er in de documenten alle informatie staat over de vliegmaatschappij, bagage, in-en uitchecken en niets over een autovakantie. Helaas kunnen zij verder niets voor ons doen. Verder zijn we gisteravond naar onze buurvrouw geweest (zij heeft gewerkt bij een notaris/advocatenkantoor) en ook zei zegt dat wij in ons recht staan. Ook bood ze aan om vandaag nogmaals naar Neckermann te bellen, in hoop het hoofdkantoor te spreken te krijgen, verder het juridisch loket en wij hebben een brief opgesteld. Al zal een brief op dit moment teveel tijd in beslag nemen aangezien wij maandag al zouden vliegen.

Ik moest het echt even kwijt want ik vind dit echt zo'n domper. En mijn hoop is echt vervlogen dat ik verwacht dat wij volgende week gewoon thuis in Nederland zijn. Het is zowieso een fout van hun maar zij blijven voet bij stuk houden.

Bah bah bah..

(Over een aantal dagen verwijder ik dit stukje om evt herkennig te voorkomen)
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Atelier Madame di 9 okt 2012 - 2:09

Ja das mooi balen zeg! Kan je niet meer omvielen tegen bijbetaling?
Welke data ga je en waar zou je op moeten vliegen, mss kan iemand je helpen met zoeken naar een goedkope vlucht?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Bisq di 9 okt 2012 - 2:23

Wat ontzettend balen!! Red onze vakantie? 1270000679
Ik hoop dat het telefoontje van je buurvrouw nog iets uit gaat halen! Heb je zelf al gekeken of er ergens nog een vluchtmogelijkheid is?
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Pannetoet di 9 okt 2012 - 2:27

@ Atelier Madame: Omboeken bedoel je? Daar heb ik naar gevraagd maar ze hadden niks meer vrij.. Ik heb al 2x eerder geboekt bij Neckermann maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

@ Bisq: Ja we hebben zelf al bij R.yanAir gekeken en bij T.ransavia en voor een retourvlucht zijn we minimaal €350,- samen kwijt en dan heb je in Barcelona ook nog de taxikosten naar het hotel. En dat word voor mij gewoon te duur omdat ik nog student ben. Maar daarnaast wil ik niet opdraaien voor een fout van hun.

Oja wij vliegen maandag 15 oktober heen en maandag 22 oktober terug..
Ik ga even afwachten op mijn buurvrouw vanavond maar ik heb er weinig vertrouwen in vooral omdat Neckermann voet bij stuk houd en ons totaal niet willen helpen..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Atelier Madame di 9 okt 2012 - 2:34

Pfff wat balen zeg, ik zou echt even alle informatie nog goed bekijken van je boeking, wat heb je precies geboekt etc. En Stel je vind daarin echt bewijs van een vlucht (een koffer oid zegt niet zoveel natuurlijk, er moet wel echt hotel plus vliegreis staan en vaak ook tijden van de vlucht) dan net zo lang bellen tot ze je helpen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Atelier Madame di 9 okt 2012 - 2:38

Ik kan idd ook niets goedkopers vinden dan 350 via Transavia.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Bisq di 9 okt 2012 - 2:40

Snap dat dat te duur wordt, zelf zou ik dat er ook niet even bij betalen. Ik bedoelde ook meer zodat je het reisbureau kunt laten zien dat er nog wel vluchten zijn en dat zij die dan betalen als ze toch toegeven dat je in je recht staat.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Ella di 9 okt 2012 - 2:45

Ik zou een mail/brief sturen naar de klachtencommissie of iets dergelijks. (mail gaat sneller aangezien de vakantie al op korte termijn is. Als je belt krijg je callcentermiepjes waar je geen stap mee verder kom.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Poubelle di 9 okt 2012 - 2:46

Wow dat is slecht zeg!
Bel naar Neckermann, vraag om een klachtenformulier en stel een email op.
Ik denk dat Neckermann is aangesloten bij de ANVR, kijk even op de website en meld dit meteen bij de geschillencommissie reizen.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 3:48

Ik vind dit een raar verhaal. Als je bij neckermann boekt staat er toch duidelijk bij of je alleen een hotel boekt of met vlucht erbij? Hoe kun je dan opeens een autovakantie geboekt hebben?

Ik zou eerst bij je reservering kijken of je wel echt een vliegvakantie geboekt hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  marjoleinnn di 9 okt 2012 - 5:57

Hmm raar inderdaad. Maar staan er dan geen vluchttijden en maatschappij enz op je papieren?
Ik zou inderdaad ook de papieren nog eens goed nakijken en kijken of ik toch echt niet toevallig iets fouts aangeklikt heb.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 6:29

Maar als je het formulier hebt met de maatschappij erop, de datum, de vertrekttijd dan bel je toch gewoon de luchtvaartmaatschappij op of jullie daar ook in het systeem staan o.i.d.

Ik kan het mij haast niet voorstellen dat als jij zwart op wit hebt dat je een vliegvakantie hebt geboekt Neckermann dat dan kan ontkennen.

Of hebben jullie all inclusive geinterpeteerd als inclusief vliegreis? Want all-inclusive staat voor de vorm in het hotel (logies, ontbijt, lunch, tussendoor en diner + drank inclusief)


Als je echt zwart op wit hebt dat het om een vliegvakantie gaat inclusief de naam van de vliegmaatschappij dan zal ik er flink werk van maken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  luisa di 9 okt 2012 - 7:22

Hebben jullie die papieren waaruit duidelijk blijkt dat jullie een vliegvakantie geboekt hebben al naar neckerman gefaxt/gemaild? Met de mededeling dat je binnen zoveel dagen duidelijkheid wil over hoe zij het gaan oplossen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Travelgurly di 9 okt 2012 - 21:09

Als ik het goed begrijp heb je via internet bij Neckermann geboekt?

Zo ja dan krijg je denk ik automatisch alle voorwaarden te zien dus ook vluchtinformatie mbt bagage etc. Of heb je duidelijk vluchten op je bevestiging staan? Dus iets van

15 oktober 2012 Amsterdam-Barcelona tijden nog niet bekend etc.

Als je zelf via internet heb geboekt kan het goed zijn dat je zonder vluchten hebt geboekt. Tegenwoordig kan je elke bestemming ook alleen de accommodatie los boeken.

Heb je ook bij iberia, veuling en Easyjet gekeken?

Met tickets werkt het helaas hoe korter van te voren je boekt(nu zeker met de herfstvakantie) hoe duurder ze zijn.

Bij Ryanair vanaf Dusseldorf als je 1 dag later vliegt en 1nacht extra hotel boekt betaal je 90,- per persoon voor een kaal ticket retour(zonder bagage en visakosten) Of vanaf Brussel naar Barcelona El prat 1 dag later en 1nacht extra dan betaal je 59,- per persoon voor een kaal ticket retour.

ALS er echt duidelijk op je bevestiging staat dat het een vliegreis is, dan bellen en om de leidinggevende vragen!
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Pannetoet di 9 okt 2012 - 21:20

luisa schreef:Hebben jullie die papieren waaruit duidelijk blijkt dat jullie een vliegvakantie geboekt hebben al naar neckerman gefaxt/gemaild? Met de mededeling dat je binnen zoveel dagen duidelijkheid wil over hoe zij het gaan oplossen.

Ja, dit heb ik maandag naar hun verstuurd en ik werd vrij snel terug gebelt dat het toch echt om een autovakantie gaat.. Want dat staat bij hun in het systeem. Ja kan wel wezen maar bij ons op de papieren staat helemaal niks over een autovakantie.

We zitten nou bij het Juridisch loket en zij zijn nu aan het bellen met Neckermann.. vandaar mijn korte berichtje! Jullie horen straks weer van mij Red onze vakantie? 561177
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Travelgurly di 9 okt 2012 - 21:25

suc6 !!! let me know!
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Atelier Madame di 9 okt 2012 - 21:33

Succes hopelijk komt het goed!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Pannetoet di 9 okt 2012 - 22:36

Ik heb er geen woorden voor................
Onze vakantie gaat definitief niet door Red onze vakantie? 1371890812


Het blijkt dus dat wij wel degelijk een vliegreis + hotel hebben geboekt alleen is er bij Neckermann iets finaal mis gegaan waardoor wij (en ook een aantal andere mensen) als autovakantie in het systeem zijn gekomen. Neckermann heeft geen vluchten meer beschikbaar en als wij zelf een vlucht boeken bij bijv R.yanair moeten wij dat uit eigen zak betalen. Neckermann geeft als reden 'dan had u maar eerder moeten informeren hiernaar' Red onze vakantie? 878948377. Het enige positieve hieraan is wel dat als wij hem voor morgen annuleren dat wij dan 80% van de reissom terug krijgen 'waar wij al heel blij mee moesten zijn'..

Heel erg balen!
Maar we gaan hem wel annuleren en dan gaan we in februari wel lekker een weekje weg.. wel via een andere reisorganisatie trouwens smile
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Tiara di 9 okt 2012 - 22:44

Sorry, maar daar hoef je dan toch niet mee akkoord te gaan als het hun fout is? Wat zegt het juridsch loket er over? Heb je geen rechtsbijstand? Zeker als er meer mensen zijn met dezelfde fout. Het lijkt me dat het niet meer dan normaal dat hun de vliegticket kosten op hun nemen bij een andere maatschappij. En als jullie al niet gaan, zou ik aandringen op 100% vergoeding.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  iloverocknroll1984 di 9 okt 2012 - 22:45

Wow wat een vreemde "oplossing"! Ik zou hier toch geen genoegen mee nemen, het is hun schuld dat ze die fout hebben gemaakt en jij hebt toch tijdig gemeld dat je nog geen tickets etc. had ontvangen, wanneer had je het anders moeten doen???

Misschien nog een mailtje naar Consumentenbond, Radar, Geschillencommissie etc. sturen? Alleen al de dreiging daarvan kan soms helpen, want maar 80% van de reissom krijgen en verder niets is echt geen oplossing!

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 22:45

aanitaa schreef:Sorry, maar daar hoef je dan toch niet mee akkoord te gaan als het hun fout is? Wat zegt het juridsch loket er over? Heb je geen rechtsbijstand? Zeker als er meer mensen zijn met dezelfde fout. Het lijkt me dat het niet meer dan normaal dat hun de vliegticket kosten op hun nemen bij een andere maatschappij.
Of 100% van de reissom retour.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 22:45

Ik vind de argumenten van Neckermann nergens op slaan. Hallo, dat jullie dan maar eerder hadden moeten informeren... Dat is wel de omgekeerde wereld natuurlijk...

Er zijn nog wel degelijk vluchten, bijv. via transavia en klm, alleen die zijn niet goedkoop en ik denk dat ze daar onderuit willen komen.

Ik zou niet akkoord gaan met 'maar' 80 % van de reissom. Ik vind dat jullie gewoon de hele reissom terug moeten krijgen, ik zou het hier dus niet bij laten zitten en voor de volledige reissom gaan! Te meer omdat ze ook toegeven dat de fout bij hun ligt.

En verder natuurlijk heel erg balen dat jullie vakantie niet doorgaat, kan me voorstellen dat jullie er heel erg naar uitgekeken hebben...


Laatst aangepast door Break Of Day op di 9 okt 2012 - 22:49; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Tiara di 9 okt 2012 - 22:47

Rush schreef:
aanitaa schreef:Sorry, maar daar hoef je dan toch niet mee akkoord te gaan als het hun fout is? Wat zegt het juridsch loket er over? Heb je geen rechtsbijstand? Zeker als er meer mensen zijn met dezelfde fout. Het lijkt me dat het niet meer dan normaal dat hun de vliegticket kosten op hun nemen bij een andere maatschappij.
Of 100% van de reissom retour.


Had hem al aangepast haha, drukte te vroeg op verzenden.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 23:02

Wow, dit slaat echt nergens op.. Neckermann was laatst ook al negatief in t nieuws bij dat programma, ging over een stelletje die een appartement had gehuurd en toen werden ze ergens anders gedumpt, waren ze het niet mee eens terwijl er in die plaats nog wel gewoon appartementen te huur waren. Toen is die presentator erachteraan gegaan en werd het wel opgelost. Ik zou gewoon aandringen op 100% retour, want dit slaat gewoon nergens op.. Ik zou een mailtje sturen naar Kassa en Radar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Paper Crown di 9 okt 2012 - 23:04

Wauw.. ik zou dit echt niet accepteren. Dus zij maken een fout, jullie krijgen 80% terug EN geen vakantie. Dus dubbel gedupeert. Zijn ze wel helemaal lekker daar? Hoezo had je eerder moeten informeren?! Zij doen hun werk niet goed, maar jij moet eerder informeren?! Vaak is er pas kort van te voren reisdetails gereed, nooit 3 weken van te voren hoor!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Red onze vakantie? Empty Re: Red onze vakantie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum