Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben onze kat zo zat....

+8
shadow
Shisha
love
Oasis
Rovine
TukTuk
Spring
Pien
12 plaatsers

Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Ben onze kat zo zat....

Bericht  Gast di 6 sep 2011 - 18:20

Hij sloopt ons hele huis. Heeft nu alweer op 2 plekken het behang stuk getrokken.
Ik ben het gewoon zo zat. Sad Ze plast regelmatig op mijn deurmat, dat is ook echt de enigste plek waar ze buiten de kattenbak op piest. Het liefst doe ik hem weg, maar dat kan ik bijna niet over mijn hart verkrijgen. En ja, wie zit er nou op z'n kat te wachten, die je huis langzaam sloopt. No

Iemand ervaring en wat hebben/doen jullie hier aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  Gast di 6 sep 2011 - 18:22

Hmz onze kat sloopte ook onze hele vorige woning maar dat doen ze niet zomaar...voor hem was de ruimte te klein en saai. Maar ik hield toch ontzettend veel van hem! Misschien voor jullie allebei beter als hij een nieuw huisje zou vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  Pien di 6 sep 2011 - 18:56

Dierenarts bellen en daar om tips vragen..

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  Spring di 6 sep 2011 - 19:19

Hier doet een van onze katten dat ook. Heel vervelend. Hij weet dat het niet mag maar goed, hij doet het toch..
Wij hebben barok behang in de gang, waar ik erg blij mee was.. Maar hij heeft al op verschillende plekken de boel kapot getrokken.

Of het behang gaan we er af halen, en structuurverf plaatsen, of het behang vernieuwen, en hopen dat hij dan niet opnieuw begint..

Ik zou hem er niet om weg doen, ben daarvoor veel te gek met mijn katten.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  TukTuk di 6 sep 2011 - 19:36

Peper op de deur mat strooien, daar houden ze niet van dus kans dat ze dat niet meer doet en anderm grid proberen, werkte hier iig goed..
En kan je kat ook gewoon naar buiten? Dat krabben etc doen Ze vaak uit onvrede... En heeft je kat genoeg speeltjes en een krabpaal?? Wat ik deed als ze ergens aan krabben waren wat niet mocht, bij de krabpaal zetten, voorpootjes pakken en duwen op de teentjes zachtjes zodat de nagels uitzetten en dan langs de krabpaal halen. Na een paar keer hadden zw dat door en gingen ze dus daar krabben. Verder heb je ook spul wat je er op kan spuiten tegen het krabben maar die zijj vrij duur en werken vaak niet.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  Rovine di 6 sep 2011 - 19:42

Onze kater is ook nogal een sloper en dat nemen we voor lief. Het is soms weleens balen, maar spullen waar we echt om geven bergen we gewoon op. De onze doet het voor aandacht, die gaat op zijn gemakje in een hoek zitten met een plant en begint dan te slopen. Ondertussen kijkt hij of we wel kijken en als we dat niet doen maakt hij wat herrie zodat hij echt alle aandacht heeft.

Denk dat het bij de onze ook deels verveling is. Zijn maatje wil niet altijd spelen, terwijl hij zelf energie voor tien heeft. Ik probeer dat nu op te vangen door zoveel mogelijk met hem te spelen en ben ook op zoek naar wat uitdagendere speeltjes voor hem, waar hij zichzelf ook mee bezig kan houden.

Hij is overigens wel dik tevreden met zijn mandje bovenop een hoge kast. Hij heeft zeker nog wel streken, maar een deel van de dag ligt hij daar zich de koning te rijk te voelen.

Trouwens, de poes piest soms ook weleens op kleding, tassen of handdoeken. Dan zinnen de kattenbakkorrels madam niet of vindt ze het te vies daar.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  Oasis di 6 sep 2011 - 21:29

Ook toevallig, heb het hier net over met mijn vriend. Wij hebben ongeveer 1 1/2 maand geleden een kitten erbij genomen (hadden al een volwassen poes).
Maar helaas, elke morgen als we beneden komen belanden we in een oorlogsgebied.. overal stukjes papier, zand, korrels, eten, noem maar op. Ook liggen vooral zijn haren op het aanrecht, de eettafel ect. Als we er bij zitten, corrigeren we 'm altijd maar meestal probeert het nog minstens 10x opnieuw.
We kunnen dus ook geen moment meer rustig tv kijken, want constant moet je die kleine rakker in de gaten houden. Pfff!

Iemand tips toevallig?
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  Rovine di 6 sep 2011 - 21:57

Het schijnt een jaar na castratie beter te worden. Wij hebben nog een maand te gaan. Laughing
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  love di 6 sep 2011 - 22:19

Wij hebben net 2 nieuwe stoelen dat vonden de katten geweldig om hun nagels in te zetten, nu hebben we zn spray ervoor en blijven ze er vanaf!

Verder hebben wij geen behang dus daar kunnen ze al niet aan zitten Wink
wel plassen ze soms naast de kattenbak als die te vies is volgens hun laughcry
Wij zijn net verhuisd dus ze moeten nu 6 weken binnen blijven..
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  Shisha di 6 sep 2011 - 22:29

Onze katten (en dan vooral Zen) willen nog wel eens in de gordijnen hangen of aan de bank krabben. Meestal is dit een uiting van frustratie en ze doen het vaak als ze in een wilde bui achter elkaar aan zitten. Ik doe ze dan meestal naar buiten! Kunnen ze daar hun energie kwijt.
Het is best moeilijk om het ze af te leren. Hier weten ze dondersgoed wat niet mag maar ze doen het toch om dan aandacht te krijgen of om hun zin te krijgen. En in een wilde bui gaan ze echt het hele huis door en letten gewoon nergens op. Er zijn al aardig wat vazen gesneuveld. laughcry
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  shadow di 6 sep 2011 - 22:38

heb je al geprobeerd om de krabpaal neer te zetten waar de kat krabt? Waarmee maak je zijn plasjes schoon? OMdat hij het steeds opnieuw blijft doen kan het zijn dat zijn reuk erin zit

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  Supertalentje di 6 sep 2011 - 22:41

Als ik dit zo lees hou ik echt van mn katten, althans, ik vind ze zo lief dat ik mijn hele huis heb aangepast...

Ik heb geen behang, wel gehad, dat krabten ze eraf, nu is alles gestuckt. Een van mijn katers speelt met water dus toen het laminaat krom ging staan heb ik zijl gelegd. Al het papier, plastic en andere dingen die ik de volgende dag in stukjes terug kan vinden worden savonds opgeruimd. Op kleren die er liggen is weleens geplast, dus die ruim ik ook op savonds. In de gordijnen werd weleens gehangen, dus nu hangt er Luxaflex en daar blijven ze vanaf. De bank wordt langzaam aan gesloopt, dus ik heb vorig jaar die hele leuke hoekbank bij de leen bakker gekocht voor €350. Ik heb er 2 gekocht, die andere staat opgeslagen, ik verwachtte met deze een jaar te doen, maar het jaar is al bijna om en het valt me eigenlijk alles mee, maar hier komt dus geen dure lederen bank ofzo. Ik heb geen planten, vaasjes, snuisterijen omdat ik weet dat ze het omlopen of gaan slopen. Korrels liggen hier ook voor de bak, bij mij lopen ze het mee uit de bak, ze scheppen het er niet uit ofzo, dus ik heb zo'n klein handstofzuigertje staan die ik er sochtends even voorlangs haal. En katten geven nou eenmaal haren en dansen hier ook echt weleens op het aanrecht of de salontafel als ik er niet bij ben, maar ik heb van die vochtige doekjes, dus die haal ik er gewoon even overheen.

Een van mijn katten heeft een klap van de molen gehad bij zijn oude baasjes, deze plaste ook bij voorkeur naast de kattenbak. Ik heb alles geprobeerd, maar uiteindelijk heb ik medicijnen van de dierenarts (clomicalm) en plast ie nu al jaren niet meer ergens anders dan in de bak.

Hier is het wel zo dat ze niet in de slaapkamer of badkamer mogen komen, dus daar kan ik alles rond laten slingeren en hoef ik geen rekening met ze te houden, haha!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 0:09

gebruiken jullie een plantenspuit om de poes/kat te corrigeren? Wij zijn hier meer gestart eerst roepen we een keer dat het niet mag, doet ze het nog een keer dan krijgt ze de plantenspuit op zich (gewoon 1 of 2 keer sprayen) en als ze nu iets verkeerd doet en plantenspuit komt naar boven dan spurt ze meteen weg omdat ze weet dat ze iets doet wat niet mag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  MADDIE wo 7 sep 2011 - 0:18

love schreef:Wij hebben net 2 nieuwe stoelen dat vonden de katten geweldig om hun nagels in te zetten, nu hebben we zn spray ervoor en blijven ze er vanaf!

Weet je toevallig nog het merk van die spray en waar je het kunt krijgen?
Ik heb namelijk ook 1 plekje op de bank waar 1 van mijn poezen altijd krabt.

MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  aniet wo 7 sep 2011 - 0:22

http://www.petspassion.nl/index.php?gr=85&ag=763&show=detail
ik gebruik dit werkt super goed!
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  Rovine wo 7 sep 2011 - 0:33

Lily schreef:gebruiken jullie een plantenspuit om de poes/kat te corrigeren? Wij zijn hier meer gestart eerst roepen we een keer dat het niet mag, doet ze het nog een keer dan krijgt ze de plantenspuit op zich (gewoon 1 of 2 keer sprayen) en als ze nu iets verkeerd doet en plantenspuit komt naar boven dan spurt ze meteen weg omdat ze weet dat ze iets doet wat niet mag.

Ze hebben het bij ons door wanneer je je handen vol hebt, dan gaan ze lopen klieren. Of ze maken er een spelletje van hoelang ze door kunnen gaan voor ze nat worden. En als je ver genoeg van ze af zit waardoor ze niet geraakt worden hebben ze er gewoonweg schijt aan.
Onze kater heeft bovendien een geheugen van zo ongeveer een halve minuut. Kleddernat als hij is probeert hij het gewoon nog een keer. En nog een keer. En nog een keer. Zit gewoon in zijn karakter, sommige katten lijken veel beter opvoedbaar dan andere. De onze laten zich echt de wet niet voorschrijven, allebei op een andere manier.

Maar als je aan katten begint moet je je gewoon realiseren dat ze troep met zich meebrengen en slopen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  Sorella wo 7 sep 2011 - 0:39

Zoals hier al wordt aangegeven is het meestal een frustratie/aandachtprobleem.
Heb je een krabpaal? Ik las al goede tips zoals de kat oppakken als hij aan je behang (of waar dan ook) krabt en hem bij de krabpaal zetten. Als ze dan ook echt daar gaat krabben beloon haar dan uitbundig en speel even met haar of geef een snoepje. Zo leer je haar dat positief gedrag haar wat opleverd, namelijk aandacht van jou en even spelen of een snoepje! Als je haar ergens weghaalt waar ze niet mag krabben zeg je helemaal niets, pak haar alleen op en zet haar bij de paal. Pas als ze daar krabt geef je meer aandacht. Eventueel kun je de krabpaal aantrekkelijk maken met Playspray, katten zijn er meestal gek op!
Om het aandachtsprobleem te verhelpen zou je elke dag een 'speelkwartier' in kunnen lassen. Een kwartier per dag echt alleen je aandacht voor- en spelen met haar.
Waar staat je kattenbak? Dicht bij de etensbak of niet? Wat voor kattengrit heb je erin en hoe groot is de bak? Er zijn wel 20 redenen te noemen waarom de kat niet op de bak plast (vandaar al die vragen Laughing ) Komt je kat buiten? Zie je wel eens een kat van buiten bij je voordeur zitten? Heb je toevallig een kokosmat of een gewone? Kokosmatten zijn om de een of andere reden onweerstaanbaar voor katten! Zou in ieder geval een andere kopen als je er een van kokos hebt!
Waar maak je mee schoon als ze geplast heeft? Ammoniaklucht is een geur waar katten gráág overheen plassen!

Is het een hij of een zij? Daar kom ik niet uit als ik je verhaal lees!
Wat je ook even in je achterhoofd moet houden is dat plassen naast de bak ook een lichamelijke kwestie kan zijn. Als je alles met de bak enzo geprobeerd hebt is het een idee om haar/hem een keertje te laten checken op nier/blaasproblemen. Hoe oud is je kat?

Zo, dat is een hele lap tekst, ik hoop dat je er wat aan hebt!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  Supertalentje wo 7 sep 2011 - 1:24

Nobucta schreef:
Lily schreef:gebruiken jullie een plantenspuit om de poes/kat te corrigeren? Wij zijn hier meer gestart eerst roepen we een keer dat het niet mag, doet ze het nog een keer dan krijgt ze de plantenspuit op zich (gewoon 1 of 2 keer sprayen) en als ze nu iets verkeerd doet en plantenspuit komt naar boven dan spurt ze meteen weg omdat ze weet dat ze iets doet wat niet mag.

Ze hebben het bij ons door wanneer je je handen vol hebt, dan gaan ze lopen klieren. Of ze maken er een spelletje van hoelang ze door kunnen gaan voor ze nat worden. En als je ver genoeg van ze af zit waardoor ze niet geraakt worden hebben ze er gewoonweg schijt aan.
Onze kater heeft bovendien een geheugen van zo ongeveer een halve minuut. Kleddernat als hij is probeert hij het gewoon nog een keer. En nog een keer. En nog een keer. Zit gewoon in zijn karakter, sommige katten lijken veel beter opvoedbaar dan andere. De onze laten zich echt de wet niet voorschrijven, allebei op een andere manier.

Maar als je aan katten begint moet je je gewoon realiseren dat ze troep met zich meebrengen en slopen.

Eens, ik werd het huis doorlopen met die waterspray continue in mn hand ook gewoon zat. Ze doen altijd iets wanneer je dat ding niet binnen handbereik hebt. En eentje vindt het hier geweldig, die geeft er niks om natgespetterd te worden. Een kat is geen hond, je kunt hem niet alles af- en aanleren, deels zit het ook in het beestje en deels heb je denk ik 'pech'.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 6:45

Opvoeden, dat moet bij katten net zo goed als bij honden. En ik zou je deurmat wegdoen, of heel goed schoonmaken met dat HG middeltje dat de geur afbreekt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben onze kat zo zat.... Empty Re: Ben onze kat zo zat....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum