Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onze kat.. (update pag 13)

+46
Liz
Lejow
Mint
Eris
Herfstblaadjes
Ayla
Minx
lieke89
loura
Caramba
mzcharlotte
Ibbeltje
Aziraphale
Tullow
Oasis
Kaboutertje
Suus
stargirl
Chocoholic
Lotus
Caroow
Océane
banjer49
Beachgirl
xxDila
Rush
Verona
Monte
Sorella
Pompoen
TGR
Shisha
Jazzlyn
Pien
Sjirafje
Raindrop
TukTuk
Ilargi
Sarah1985
Curious
Jerry
Isis
PluDan
MADDIE
Jilke
Kaat
50 plaatsers

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Onze kat..

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 2:17

Ik heb hem al vanaf gisteravond niet meer gezien. Hij komt sochtends altijd goedemorgen zeggen maar vanochtend niet.
Na een tijdje gewacht te hebben toch maar geroepen, normaal komt hij altijd maar nu niet, toen begon ik me al een beetje zorgen te maken. Na een tijdje een rondje gelopen en geroepen maar nog geen teken van hem.
Inmiddels zit ik me de raarste dingen in mijn hoofd te halen.
Elk uur roep ik hem maar tot nu toe nog geen reactie. Als mijn gastkindje straks wakker word ga weer een rondje lopen met de hoop dat we hem vinden. En anders komt mijn vriend eerder thuis om te zoeken. Bah ik hoop zo dat hij straks weer binnen komt lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Kaat ma 7 nov 2011 - 2:58

Ah jeetje, wat vervelend zeg :-(

Ik had dat van de zomer ook toen onze blinde kat opeens uit de tuin was geklommen, terwijl hij altijd netjes in de tuin bleef zitten. Heb mij toen ook helemaal rot lopen zoeken en roepen en toen ik na een uur zoeken thuis kwam, zat hij opeens weer op de schutting :shock:

Ik hoop dat die van jou ook weer komt aanwaaien!
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 3:47

Hij is nog steeds niet terug. Ben inmiddels ook een 2de rondje gaan lopen maar kan hem niet vinden. Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Jilke ma 7 nov 2011 - 3:55

Dat is altijd kut, wij hebben ook 2 katten, waarvan er eentje op stap gaat. Hij is al wel eens 2 dagen weg geweest 2x, en toen zat ik al helemaal in de stress. Normaal is hij namelijk altijd smorgen weer thuis, of savonds als hij overdag wegging.

Toen we in september terug van vakantie kwamen zat mijn vader thuis, hij paste op de katten. Hij was al dik een week niet meer thuisgeweest. Mijn hemel wat was ik in de stress zeg. Dat is niks voor hem, zolang van huis. Plus daarbij het feit dat net voor de vakantie bleek dat hij epilepsie heeft en aanvallen had. We zijn toen we een uur thuis kwamen van vakantie (hele nacht niet geslapen en enorme jetlag) meteen gaan zoeken, de wijk afgelopen en geroepen. Natuurlijk zie je hem dan niet, en ik was echt ten einde raad. Tot we thuis kwamen, ik na een kwartier iets uit de schuur wilde pakken en hij ineens voor de voordeur zat (wat hij normaal nooit doet). Enorm te mauwen!! Ooh wat was ik blij, ik heb staan janken als een klein kind! Hij dook op zijn voerbak, en heeft 3 dagen liggen slapen. Keek wel heel verwilderd uit zijn ogen.
Denk dat hij gewoon heeft gewacht tot wij thuis kwamen, hij is erg aan mijn vriend gehecht. Na een week is hij dus vertrokken, toen we merkten dat we er niet meer waren, en toen hij de auto gehoord heeft bij thuiskomst is hij weer teruggekomen. Of het zo is weten we niet, maar vermoedden het wel.

Het enige wat je kunt doen is wachten, en savonds rondjes lopen als het stil is buiten. Probeer zijn favoriete plekjes langs te gaan als je die weet, en rammel met zijn voerbakje/brokjes/bordje weet ik wat nog meer. Verder de instanties afbellen (Amivedi,asiels,dierenartsen), dit deden wij toen ook al het eerste uur dat we terug van vakantie waren. Als daar niets binnengebracht is dan scheelt dat in ieder geval al.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Kaat ma 7 nov 2011 - 3:57

Heb je toevallig ook al een kijkje genomen op de website van Amivedi? Die houden ze heel actueel en misschien heeft iemand je kat wel opgegeven als 'verdwaald' en zit hij nu ergens bij een dierenarts opgevangen.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 4:00

Ja bellen ga ik ook maar even doen nu.
Hij blijft normaal redelijk in de buurt en is erg gehecht aan mij, dus wanneer ik hem roep komt hij altijd het is nog nooit voorgekomen dat hij niet kwam.
En overdag is hij vaak binnen en snachts buiten tenzij t zomer is.

Hoop dat hij snel weer komt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  MADDIE ma 7 nov 2011 - 7:31

Jeetje!! Wat naar zeg!! Ik hoop echt voor je dat hij een groot ommetje aan het maken is en snel weer terug komt!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  PluDan ma 7 nov 2011 - 7:39

Weet je al wat meer Snoepy?
Niks aan als je zo onzekerheid zit.
Ik hoop dat hij snel weer naar huis komt.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Isis ma 7 nov 2011 - 7:39

Onze kat was vorige maand ook een paar dagen vermist. Verschrikkelijk vond ik dat. Wij hebben ze uiteindelijk terug gevonden in het tuinhuis van mensen een paar huizen verder. Daar zat ze opgesloten, die man was hardhorig en heeft haar niet horen miauwen. Ik heb destijds wat tips gekregen van een vereniging waar ik heel wat aan heb gehad, ik plaats ze even hieronder. Succes met het zoeken en laat weten als ze terecht is he!

In geval van verlies

Het eerste wat U moet doen als U een dier verliest is ons en de lokale politie verwittigen. Een dolende hond wordt sneller opgemerkt dan een verloren poes. Als U uw hond zoekt neem dan een leiband mee en roep zijn naam. Mensen die hem opmerkten kunnen U zeggen welke richting hij uitliep. Hang affiches met een foto in winkels, aan palen, bomen, glascontainer enz. Verwittig het asiel in uw regio Krijgt U geen respons, adverteer in locale bladen, krant enz.

Een verloren poes wordt minder snel opgemerkt dan een hond. Het is aan te raden flyers in een grote omgeving in de brievenbussen steken. Uit ondervinding weten we dat het uiterst belangrijk is om er op te vragen om overal

ONDER EN ACHTER WIL KIJKEN in: tuinen, tuinhuisjes, kelders, garages, bergplaatsen, verluchtingen enz. Iemand die geen poezenmanieren kent, denkt er namelijk niet aan om daar te kijken. Het is juist op die plaatsen dat ze zich vaak verschuilen, bang weggedoken in een hoekje of ergens achter zitten.

We maakten zelf mee dat een poes ergens was binnengesukkeld en er 11 dagen achter een kast verscholen zat, zonder een kik te geven. Een bange poes verbergt zich en houdt zich muisstil.
Hang affiches in een plastic mapje, in een grote omgeving

Bel aan bij de buren en vraag of U zelfmag kijken in het tuinhuisje, onder struiken enz. Vraag of er soms een kelder, raam, of dergelijke heeft opengestaan. Vraag of ze in een verluchting kan terechtgekomen zijn. Doe navraag of er eventueel mensen met vakantie zijn, waar ze kan opgesloten zitten. Typische plaatsen waar ze vaak vastzitten : kelders, woningen in aanbouw, leegstaande huizen, woningen waar veranderingswerken bezig zijn, garages, magazijnen.

Zoek zelf, vooral 's avonds als het rustig is, neem een zaklamp mee om in keldergaten, onder struiken en auto's te schijnen. Neem een geluid mee dat het dier associeert met eten vb met brokjes schudden, met een schaar knippen of met een vork in een blikje schrapen. Reken er niet op dat de poes miauwt.

Kijk omhoog in bomen!

Wij raden aan, om bij verlies van een dier zelf regelmatig in de asielen te gaan kijken en dit vol te houden. Het gebeurt dat poezen gedurende maanden rondzwerven of bijgehouden worden en pas veel later in een asiel terechtkomen. Blijf dus ook onze site raadplegen
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 7:43

Nee nog steeds niet.
Morgen gaan we het asiel bellen en hem opgeven als vermist bij amivedi. Hij is gechipt dus als ze hem vinden zullen ze ons ook wel bellen.
Verder ga ik morgen ook briefjes in de brievenbussen doen bij de buren als hij er morgen nog niet is.

Ik haal nu echt de meest vreselijke dingen in me hoofd, vind het zo naar..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Jerry ma 7 nov 2011 - 9:29

daarom durf ik mijn kat dus niet naar buiten te laten Sad
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Curious ma 7 nov 2011 - 9:37

kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt! Hoop echt dat ze snel weer aankomt!!
Wij hebben helaas hetzelfde meegemaakt, maar hoop echt op een betere afloop voor jullie (onze kat is nooit meer terug gezien).
Heel veel sterkte, wat een stress he!!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Sarah1985 ma 7 nov 2011 - 9:49

oh wat klote dat die nog steeds niet terug is, Ik weet hoe het is als je kat vermist is, mijne was eens een week weg. Echt we hebben overal gezocht. Tot op een dag onze achterbuurman aan het fietsen was en hem vond 2 km van ons huis. Beestje was gewoon verdwaald was toen een half jaar oud. Ze kunnen dus overal zijn

Ik hoop dat je hem snel vind
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 19:43

Hij is er nog steeds niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Ilargi ma 7 nov 2011 - 20:01

Wat rot Cry Ik hoop dat jullie hem snel terug zullen vinden.
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 20:21

Ja ik ook, mijn vriend gaat zo het dierenasiel bellen en met amivedi. Vanavond even briefjes bij de buren in de brievenbus stoppen.
Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Ilargi di 8 nov 2011 - 2:14

Is hij al terecht ondertussen?
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 2:21

Nee nog steeds niet.
Had vanochtend nog een groot rondje gelopen en veel geroepen en in bomen gekeken maar geen teken van hem.
Hij staat inmiddels ook op de site van amivedi.

Ik hoop zo dat we snel hem weer zien of dat we iig weten wat er is gebeurt want die onwetenheid is slopend. Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Ilargi di 8 nov 2011 - 2:25

Oh dat kan ik me goed voorstellen dat het slopend is.. die onzekerheid is gewoon heel naar. Ik blijf voor jullie duimen dat hij nog heelhuids aan komt gewandeld!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 2:29

Dank je!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  TukTuk di 8 nov 2011 - 2:37

Bah wat een vervelende situatie! Cry

Helaas kan je zo weinig doen, afgezien wat je al doet (Rondlopen, veel roepen etc)..

Hopelijk is hij snel weer terecht!! Ik zal ook voor je duimen! Je kan misschien anders ook nog briefjes ophangen in de wijk?
En heb je de plaatselijke dierenartsen toevallig ook al gebeld? Voor het geval hij gewond is binnen gebracht?


Laatst aangepast door AngelNyn op di 8 nov 2011 - 2:39; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 2:39

Ja die gaan we vanavond maken. Vanavond doen we ook bij de buren briefjes in de brievenbus, zodat er iig meer mensen rond kijken en de schuren/tuinhuisjes na gekeken worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 3:45

Je zou ook eens op marktplaats kunnen kijken, daar worden ook wel eens dieren opgezet als ze gevonden zijn.

Verder hoor ik dat ie snel terecht is

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Raindrop di 8 nov 2011 - 4:05

Oh wat erg zeg! Hoop echt dat jullie hem snel gaan vinden!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 4:34

Had hem al op mp gezet als vermist, maar daar stond verder nog niks tussen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onze kat.. (update pag 13) Empty Re: Onze kat.. (update pag 13)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum