Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vraagjes over flesvoeding

+14
Star007
SarahKey
strawberry
Happydobby
Annie24
_Lana_
Clapperdie
Manderijn
Novalee
Annemie
Steep
Monnie
Aimee
Floor
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

vraagjes over flesvoeding Empty vraagjes over flesvoeding

Bericht  SarahKey ma 7 jan 2013 - 9:02

S word bijna 1 jaar. Volgens het cb kan ik dan overstappen op gewone melk ipv flesvoeding.

Maar kan ik dat zomaar op de ene op andere dag omwisselen? Ze vertelde wel dat je dan max 300 ml melk mag geven.

Dat is minder dan wat hij nu nog krijgt. Hij krijgt ´s ochtends 150+5 en 's avonds 180+6 en dan 2,5 schep pap erdoor.

Nu denk ik dat de eerste fles weglaten niet zulke problemen geeft, maar de fles na het avondeten wel.
Hoe doen jullie dat rond het eerste jaar?

Ook zitten we een beetje te prutsen met de laatste fles. Voorheen maakte we hem wakker rond 19:00, gingen we hem wassen en gaven de fles. Maar hij werd steeds saggerijniger wakker en huilde weer tot hij in bed gelegd werd. Kind was gewoon erg moe en ik vond het zielig om hem zo te wekken. De laatste tijd wassen we hem meteen na het eten zodat hij al in pyama naar bed gaat. We maken hem nu rond 21:00 uur wakker voor een fles alleen en leggen hem dan weer terug. Eigenlijk vind ik het nog steeds zielig om hem wakker te maken. Maar hij eet goed avondeten en om dan meteen de fles erna te geven vind ik ook zoveel worden. Hoe deden of doen jullie dit?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagjes over flesvoeding Empty Re: vraagjes over flesvoeding

Bericht  Floor ma 7 jan 2013 - 9:04

Heb je al geprobeerd de laatste fles weg te laten dan? als hij er zelf niet wakker voor wordt en gewoon goed eet lijkt het me niet dat hij die nodig heeft.
Onze zoon gaat direct na het eten in bad en in pyama maar hij is daarna nog gewoon wakker een paar uur dus hij krijgt dan een fles en gaat daarna naar bed.

Wij hebben met de flesvoeding steeds een deel weggelaten en aangevuld met melk om hem zo te laten wennen. misschien is dat een optie om te doen?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aimee ma 7 jan 2013 - 9:05

waarom geven jullie nog de avondfles? Ik zou hem daar echt niet voor wakker maken. Als hij honger/dorst heeft wordt hij er zelf wel wakker voor. Volgens mijn CB is dat ook de fles die je 'moet' laten vallen. En dan dus 's ochtends en met de lunch nog wel melk geven.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 9:06

Mijn zoon kreeg al heel snel geen fles meer voor t slapen gaan, die zou ik er dus gewoon afhalen.

En waarom maar max 300 ml melk dan?

Gast
Gast

Bericht  Monnie ma 7 jan 2013 - 9:09

Volgens mij heb ik die fles van 19u bij mijn zoontje zo rond het eerste jaar laten vervallen. Hij dronk hem ook altijd wel leeg, maar toen ik hem niet meer gaf, sliep hij net zo goed. Misschien gewoon eens proberen. Wij zijn trouwens wel gewoon direct over gegaan op gewone melk, dat kan je natuurlijk ook warm maken. De smaak is wel heel anders, mijn zoontje luste het niet in het begin, wel met wat pap erdoor.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Steep ma 7 jan 2013 - 9:11

Waarom moet die laatste fles eigenlijk weg? R vindt het heerlijk om nog ff wat melk te drinken voordat hij gaat slapen, dus dat geven we nog altijd.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Shopaholic ma 7 jan 2013 - 9:11

Poeh....das al echt een hele tijd geleden voor mij, maar de laatste fles dronk ze zoiezo al heel lang niet meer. En toen de poedermelk op was zijn we dus gewone melk gaan geven. Of ook andere "melk prducten" zoals yogi etc.

We gaven haar vaak bijv voor het slapen gaan nog wel een beker yogi.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Annemie ma 7 jan 2013 - 9:12

Hier hebben we hem geleidelijk aan steeds minder gegeven bij de laatste fles, toen hij 1 was kreeg hjj geen avondfles meer, soms kreeg hij water als hij toch nog dorst had voor het naar bed gaan.
We zijn gewoon overgestapt op halfvolle melk en dat ging goed.
Mijn zoontje kreeg en krijgt nog steeds veel meer dan 300ml aan melkproducten.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Novalee ma 7 jan 2013 - 9:16

N. krijgt ook nog steeds een fles voor ze aan de nacht begint, en verder 's middags nog een. Ze heeft dat echt nog nodig om lekker te gaan slapen en aangezien ze een slechte drinker is heeft ze het qua vocht ook nodig.

Als je S. er steeds wakker voor moet maken zou ik daar mee stoppen en kijken hoe hij het zelf regelt. Qua overgaan op gewone melk, dat weet ik niet. N. krijgt nog koemelkvrije flesvoeding, die is gratis :P
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SarahKey ma 7 jan 2013 - 9:18

Eigenlijk geven wij die fles nog omdat ik dacht dat het gewoon hoorde tot een jaar Laughingvraagjes over flesvoeding 394967.
We hebben eigenlijk nog niet geprobeerd om hem eens door te laten slapen. Nu eten we al wel vroeg meestal, rond half 6 en hij word de laatste tijd tussen 7 en 8 uur wakker de volgende dag.
Daarom ben ik wel benieuwd hoe jullie dat doen, want heb geen flauw idee wat 'hoort'.

Floor: dat is ook een goede tip, steeds wat meer gewone melk erbij doen ipv alleen flesvoeding.

Siep: geen idee, maar dat zei ze. Misschien dat ze anders teveel zuivel krijgen? Dat dat ergens niet goed is. Wat is het advies bij jullie bureau dan?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Manderijn ma 7 jan 2013 - 9:19

Ik zou hem er zeker niet meer voor wakker maken. Ik zou het proberen af te ronden met de warme maaltijd, en als je vroeg eet, misschien voor het tandenpoetsen nog een bodempje melk/pap.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  SarahKey ma 7 jan 2013 - 9:23

Tandenpoetsen doen we nu na de laatste fles. Dat zou dan na het wassen enzo kunnen. Maar dat is ook echt vlak na het eten want meneer is altijd erg moe na het avondeten. We gaan het morgenavond eens proberen hoe het gaat zonder hem wakker te maken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Shopaholic ma 7 jan 2013 - 9:25

De oudste sliep na het eten in het begin van 18.00 tot de volgende ochtend 08.00 vraagjes over flesvoeding 394967. Nu is dat van 19.00 tot 07.00 maar soms ook wel later..en uitschieters tot 9.00 - 9.30 :O
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Bericht  Aimee ma 7 jan 2013 - 9:27

Luuk gaat wel wat later naar bed (19.30), maar krijgt na het eten ook geen drinken meer en slaapt dan gewoon een soort van door (hij slaapt niet door, maar wil geen drinken Wink )
Tijdens het eten krijgt hij dan wel drinken, maar dat is omdat wij dat zelf ook hebben en gewend zijn.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Printje ma 7 jan 2013 - 9:35

Ik ben rond zijn eerst verjaardag overgegaan op gewone melk. Het pak nutrilon was op en toen gewone melk gaan geven. R at toen al warm avondeten en kreeg die laatste fles al zeker twee maanden niet meer, hij wilde hem niet meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  SarahKey ma 7 jan 2013 - 9:43

Aimee: wij geven S ook drinken bij het warme eten. Doen wij idd ook, wel gewoon water want dat drinken wij dan ook. Maar zó'n hele goede drinker is S niet. Hoeveel drinken drinkt L ongeveer per dag? (in de vorm van water/diksap/etc)

EDC: zo wat een heerlijke slaper!

Printje: dat is wel handig als ze hem zelf laten vallen. Siem drinkt alles nog schoon op en kan soms nog piepen als het op is.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Printje ma 7 jan 2013 - 9:44

Nu moet ik wel zeggen dat wij laat eten, rond zes uur. Hij ging dan altijd rond zeven uur naar bed dus had dan gewoon geen honger.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shopaholic ma 7 jan 2013 - 9:47

Vorige week zelfs met O&N (was ze dus om 00.00 eventjes wakker) sliep ze tot 10.30 Laughing ik wist niet wat ik had haha..eerst wat ik deed, babyfoons kapot, nee? OK..ik doof...nee? Ging ik kijken keek ze echt zo op van huhhh Suspect
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Bericht  Aimee ma 7 jan 2013 - 9:51

SarahKey schreef:Aimee: wij geven S ook drinken bij het warme eten. Doen wij idd ook, wel gewoon water want dat drinken wij dan ook. Maar zó'n hele goede drinker is S niet. Hoeveel drinken drinkt L ongeveer per dag? (in de vorm van water/diksap/etc)
.

Luuk drinkt ook niet zo heel veel hoor. De ene dag wel meer dan de andere.
Hij krijgt nog twee flessen melk ('s ochtends en 's middags nog 180+6), maar drinkt dit niet altijd op. Dan tussendoor krijgt hij sap uit een plastic bekertje van de ikea, hier drinkt hij uit met een rietje, maar ik weet niet precies hoeveel daar in gaat. Ik gok dat hij dan verspreid over de dag max. nog zo'n 200 cc drinkt? Dus bij elkaar op een dag +/- 600 cc.

En S.?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Printje ma 7 jan 2013 - 9:52

EDC schreef:Vorige week zelfs met O&N (was ze dus om 00.00 eventjes wakker) sliep ze tot 10.30 Laughing ik wist niet wat ik had haha..eerst wat ik deed, babyfoons kapot, nee? OK..ik doof...nee? Ging ik kijken keek ze echt zo op van huhhh Suspect

De oudste of de jongste?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shopaholic ma 7 jan 2013 - 9:54

Printje schreef:
EDC schreef:Vorige week zelfs met O&N (was ze dus om 00.00 eventjes wakker) sliep ze tot 10.30 Laughing ik wist niet wat ik had haha..eerst wat ik deed, babyfoons kapot, nee? OK..ik doof...nee? Ging ik kijken keek ze echt zo op van huhhh Suspect

De oudste of de jongste?

We hadden het over de oudste. Jongste is net zo'n schone slaapster hoor (zij slaapt van 22.00 tot een uurtje of 6.00 *krijgt dan haar 1e voeding) ...allemaal slaapkoppen hier in huis, precies hun vader. vraagjes over flesvoeding 394967
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Bericht  Clapperdie ma 7 jan 2013 - 10:00

T. krijgt nu al zijn 19:00 uur fles niet meer. Wel krijgt hij na het eten vak een yogurt of anders zo'n papje van Nestle. Hij krijgt nu nog zijn ochtend fles en dan 2 in de middag 12:00 uur en 16:00 uur. Maar ik denk dat we over een tijdje die van 12:00 uur laten vervallen en dat hij dan zijn broodjes alleen nog maar krijgt met sap of thee.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  _Lana_ ma 7 jan 2013 - 10:01

Krijgt S dus nu nog maar 2 flessen?
Hier heb ik net pas de fles van 15.00 uur laten vallen.
Maarja ze eten hier gewoon heel weinig.
Al moet ik zeggen dat het nu echt de goede kant op gaat. Dus ik ben trots op ze.

Hier eten we 's avonds om ongeveer half 6 en dan badderen ( niet iedere dag ) en pyama aan. Daarna een flesje en slapen.

Hebben jullie die flessen zelf laten vallen? Of gaf je kind het zelf aan?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Lejow ma 7 jan 2013 - 10:03

Lana, ze zitten op drie flessen toch?
Dat zit B ook nog hoor!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  _Lana_ ma 7 jan 2013 - 10:04

's Ochtends krijgen ze trouwens pap en ik wil het flesje na het broodje steeds kleiner maken, naar mate ze meer gaan eten. En de fles van 15.00 uur is nu weg.
Het flesje 's avonds vind ik voorlopig nog wel even prima. Lekker warm voor het slapen gaan.

Werkt het zo een beetje? Ja ik moet volgende week naar het CB, dus check het alvast maar even, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud