Wel of niet in Sinterklaas laten geloven?
+26
Lonely Goatherd
maiadebij
Lolly's
Stuiterbal
nillis
Teddyaapje
Jade
M-G
Spring
Printje
Liadan
_Jet
Monte
Supertalentje
Mamsie
Annemie
Shisha
Discordia
Linda
Parisienne
SarahKey
Mute_
Pompoen
Coccinelle
Lejow
Tania
30 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Wel of niet in Sinterklaas laten geloven?
Mijn zoon stelt nu al vragen en hij is 3. Begrijp je dan mijn dilemma? Hij gaat nog niet eens naar school, dus ik twijfel gewoon enorm of ik hem nu al de waarheid moet zeggen of hem 'voor moet liegen'.maiadebij schreef:Zolang ze de leeftijd hebben dat realiteit en fictie nog 1 is, zal ik het in het midden laten. Ik ga toch ook niet vertellen dat Mega Mindy, Kabouter Plop en Piet Piraat niet echt zijn maar verklede mensen? Zodra ze vragen gaan stellen geven we er eerlijk antwoord op. Dus ik ga geen hele verhalen en theorieën bedenken om het verhaal maar in stand te houden.
Gast- Gast
Wij gaan gewoon om met Sinterklaas als een gegeven, als hij er geen vragen over stelt en er positief op reageert zeg ik niets, maar ik ga ook geen hele verhalen ophangen om hem er echt in te laten geloven. Als hij dan zelf vragen stelt of doodsbang is ofzo, zal ik gewoon eerlijk zijn (een mooie traditie n.a.v. een aardige meneer die lang geleden leefde), geen rare dingen zoals hulpsinterklazen e.d.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Zelda, ik ben het met jou eens. Als hij er echt concreet naar vraagt, zou het voor mij ook als liegen voelen om hem allerlei dingen te vertellen om hem toch te laten geloven.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Wij laten onze kinderen wel geloven, vind dat er wel bij horen. Maar dat vind ik niet (voor)liegen.
Maar.. als jou zoontje nu al concrete vragen aan het stellen is dan zou ik wel de waarheid vertellen.
Maar.. als jou zoontje nu al concrete vragen aan het stellen is dan zou ik wel de waarheid vertellen.
Gast- Gast
Wij willen onze kinderen ook gewoon in Sinterklaas laten geloven, ik vond dat vroeger elke keer een geweldige tijd.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Als ze er rechtstreeks naar vraagt, zal ik haar de waarheid vertellen. Als ze vraagt hoe sinterklaas kan weten wat ze wil hebben of hoe hij binnenkomt zal ik zeggen dat ik dat niet weet of vragen wat ze zelf denkt. Ik zal niet koste wat kost haar in de sint willen laten geloven, maar als ze er wel in gelooft, zal ik haar niet uit die waan halen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Als ze er rechtstreeks naar vraagt, zal ik haar de waarheid vertellen. Als ze vraagt hoe sinterklaas kan weten wat ze wil hebben of hoe hij binnenkomt zal ik zeggen dat ik dat niet weet of vragen wat ze zelf denkt. Ik zal niet koste wat kost haar in de sint willen laten geloven, maar als ze er wel in gelooft, zal ik haar niet uit die waan halen.
+1, zo wil ik dat ook doen. Mijn ouders deden dat ook zo bij mij. Ik had vroeger een vriendinnetje, die mij vertelde dat sinterklaas niet bestond. Ik zei toen tegen mijn ouder 'vriendinnetje zegt dat Sinterklaas niet bestaat, maar ik denk dat hij wel bestaat hoor!'. Mijn ouders hebben me toen ook niet ineens verteld dat het niet zo was. Pas toen ik er naar ging vragen hoe het nou eigenlijk zat hebben ze het pas verteld. En toen vond ik het alleem maar leuk dat ik mee kon doen aan het grote geheim en een cadeautje kon kopen en gedichtje kon maken voor mijn broertje!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb er ook over nagedacht om ze niet in Sinterklaas te laten geloven. Om dezelfde redenen als jij aangeeft.
Ik wilde ze de spanning en het verwachtingsvolle gevoel eromheen niet ontnemen. Dus wij vieren het nu wel en als die man op het witte paard voorbij komt zeg ik "kijk, sinterklaas!" En ze vind het geweldig.
Gaat ze echt vragen stellen en twijfelen dan zal ik haar de waarheid vertellen en er niet over liegen. Want dan vind ik het wel liegen. Nu zie ik het ook echt als traditie.
Ik wilde ze de spanning en het verwachtingsvolle gevoel eromheen niet ontnemen. Dus wij vieren het nu wel en als die man op het witte paard voorbij komt zeg ik "kijk, sinterklaas!" En ze vind het geweldig.
Gaat ze echt vragen stellen en twijfelen dan zal ik haar de waarheid vertellen en er niet over liegen. Want dan vind ik het wel liegen. Nu zie ik het ook echt als traditie.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Wij laten S. in sinterklaas geloven. Wil hem het niet onthouden. Ik vond het vroeger fantastisch, ik keek er echt naar uit als de sint weer in had land kwam! Mocht hij later nou vragen gaan stellen dan zal ik niet liegen. Maar tot die tijd doen wij gewoon mee met het sint-spektakel!
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Ik kan het niet geloven!!!
» Wanneer vertel je dat Sint niet bestaat?
» Ik ga het bijna niet geloven...
» Niet te geloven toch?
» Dit is toch niet te geloven...
» Wanneer vertel je dat Sint niet bestaat?
» Ik ga het bijna niet geloven...
» Niet te geloven toch?
» Dit is toch niet te geloven...
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: