Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

+11
Rush
Caribbeanlover
Aziraphale
Kaboutertje
Bloom
Jade
Sam
JD
Elliot
Blue flower
Minx
15 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Caribbeanlover ma 8 okt 2012 - 10:04

Als je alles zou geloven dan is niks goed voor ze. Trouwens hier werdt ooit tegen mij gezegd dat ik gewoon rauwe biefstuk kan geven en dat heb ik geloofwaardig als ik was toen gedaan. Dat is dus helemaal niet goed en ontzettend slecht voor ze. De term ''in het wild eten ze dat ook zo'' gaat dus niet op omdat onze huisdieren dat niet gewend zijn.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Caribbeanlover ma 8 okt 2012 - 10:06

http://www.prinspetfoods.nl/kat/voeding/soorten-voeding/naturecare.htmlm

Misschien is dit wat voor sommigen hier? Ze zijn proefdiervrij Very Happy

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 18:44

JaneDoe schreef:Nu krijg ik waarschijnlijk een hoop boze reacties, maarre uhm... ik zat eens te kijken op zooplus en dan bij de merken die genoemd werden, maar 70 euro voor een zak van 13kg...? Dat kunnen wij écht niet betalen hoor...

Wij hebben nu Nature&Science voer, 15 kg is 30 euro. Onze hond is een moeilijke eter, weinig brokken die hij lekker vind. We hebben alles geprobeerd, van duren RC en andere merken, tot goedkope eigen merk, en dit is ongeveer het enige voer wat hij lekker vind. Maar wil goedkoop automatisch zeggen dat het ook écht slecht is?? Voor de mensen met een kleinere portemonnee moeten er toch ook wel goede brokken te vinden zijn?


IK betaal bij de Duitse Zoo plus voor Porta 21 59,29 voor 20 kilo. Ik betaal 2,96 per kilo. Ze eten er ook een stuk minder van en op de kattenbak (ik heb het over mijn kat ik weet niet hoe dat bij honden zit) doen ze een stuk minder. Dus dat bespaard ook weer. Maar goedkopere merken zijn niet meteen slecht. Je moet gewoon goed kijken naar de ingrediënten.

@Pipa, die pakjes van 17 cent huismerk of merkloos zijn vaak nog beter qua samenstelling dan duurder merk. Bij het kwaliteit vlees zet ik wel mijn vraagtekens maar vaak zitten er geen granen en suikers in. Ik heb ze af en toe ook van de Jumbo.

En nog een keer goed voor hoeft niet duur te zijn. Dat wordt ook helemaal niet in het artikel gezegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Jade ma 8 okt 2012 - 18:54

Caribbeanlover schreef:Als je alles zou geloven dan is niks goed voor ze. Trouwens hier werdt ooit tegen mij gezegd dat ik gewoon rauwe biefstuk kan geven en dat heb ik geloofwaardig als ik was toen gedaan. Dat is dus helemaal niet goed en ontzettend slecht voor ze. De term ''in het wild eten ze dat ook zo'' gaat dus niet op omdat onze huisdieren dat niet gewend zijn.

Rauwe biefstuk is heel goed voor de hond! alleen niet compleet, hij heeft ook organen, spiervlees en botten nodig! En je moet je hond niet en brokken EN rauw vlees binnen 8/12 uur geven, omdat de vertering heel anders is. De darmen moeten aan het werk met rauw vlees, met brok liggen de darmen bijna stil.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 19:00

Jade schreef:
Caribbeanlover schreef:Als je alles zou geloven dan is niks goed voor ze. Trouwens hier werdt ooit tegen mij gezegd dat ik gewoon rauwe biefstuk kan geven en dat heb ik geloofwaardig als ik was toen gedaan. Dat is dus helemaal niet goed en ontzettend slecht voor ze. De term ''in het wild eten ze dat ook zo'' gaat dus niet op omdat onze huisdieren dat niet gewend zijn.

Rauwe biefstuk is heel goed voor de hond! alleen niet compleet, hij heeft ook organen, spiervlees en botten nodig! En je moet je hond niet en brokken EN rauw vlees binnen 8/12 uur geven, omdat de vertering heel anders is. De darmen moeten aan het werk met rauw vlees, met brok liggen de darmen bijna stil.

Ik heb ooit biefstuk in mijn boodschappen tas laten zitten. Zie ik opeens één van de katten met een biefstuk langs rennen. Heb ik ook nog dom in de koelkast staan kijken of ze het daar uit had. Dat zag er wel heel grappig uit. Ik heb het netjes verdeeld over de dames (toen hadden wij er nog maar twee) en ze hebben het smaakvol opgegeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 20:52

Pippa schreef:Arme Maukie, die eet alleen maar Tom Poes of zachtvoer van 17 cent en moet poepen op euroshopper kattenbakkorrels Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 827601

En ik heb net speciaal Senioren voer gehaald bij de Aldi voor mijn 13 jaar oude sok!

Ik snap je sarcasme, maar denk dat het wel beter is als je een ander soort voer aan je kat zou geven. Je hoeft niet het duurste, maar tussen pulp en het duurste is ook een middenweg smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 20:53

JaneDoe schreef:Nu krijg ik waarschijnlijk een hoop boze reacties, maarre uhm... ik zat eens te kijken op zooplus en dan bij de merken die genoemd werden, maar 70 euro voor een zak van 13kg...? Dat kunnen wij écht niet betalen hoor...

Wij hebben nu Nature&Science voer, 15 kg is 30 euro. Onze hond is een moeilijke eter, weinig brokken die hij lekker vind. We hebben alles geprobeerd, van duren RC en andere merken, tot goedkope eigen merk, en dit is ongeveer het enige voer wat hij lekker vind. Maar wil goedkoop automatisch zeggen dat het ook écht slecht is?? Voor de mensen met een kleinere portemonnee moeten er toch ook wel goede brokken te vinden zijn?


Waarom zou je hier boze reacties op moeten krijgen, wat is de reden? Je hebt toch niks schandaligs gezegd? Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 878948377

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Minx ma 8 okt 2012 - 22:00

Er zit natuurlijk wel verschil in voeding maar sommige goedkope voeding is nog altijd beter dan sommige dure voeding. Ik vind het ook wel jammer dat het niet altijd transparant is. Wij hebben ook echt niet het geld om een hele dure brok te geven, maar wat wij geven is nog wel altijd beter dan whiskas oid,
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 22:36

Minx schreef:Er zit natuurlijk wel verschil in voeding maar sommige goedkope voeding is nog altijd beter dan sommige dure voeding. Ik vind het ook wel jammer dat het niet altijd transparant is. Wij hebben ook echt niet het geld om een hele dure brok te geven, maar wat wij geven is nog wel altijd beter dan whiskas oid,

Maar duur zegt niet dat het beter is. Rc is ontzettend duur maar is gewoon troep. Je betaalt voor de naam. Heel veel Duitse merken zijn wel redelijk tot goed omdat zij hele andere richtlijnen voor dierenvoer hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Rush ma 8 okt 2012 - 22:38

Onze poes krijgt volgende week de sterilisatie. Ben nu al zenuwachtig. Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 22:42

Rush schreef:Onze poes krijgt volgende week de sterilisatie. Ben nu al zenuwachtig. Rolling Eyes

Kan het mij voorstellen. Layla moet volgende week dinsdag ook. Ons kleine ding. Maar wij hebben nu een nieuwe da. Bij de vorige da en de andere katten is het een beetje mis gegaan. Ze zijn er wel goed uitgekomen maar daar waren ze wat slordig. Ik heb bij de nieuwe da alles verteld waar ik tegenop zag en zij hebben mij vertelt hoe zij het doen en dat is een stuk beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Rush ma 8 okt 2012 - 22:44

Dat is wel fijn inderdaad. Aan de telefoon waren deze mensen al enorm aardig en de dierenarts is ook de DA van m`n schoonouders, dus dat zal wel loslopen. Vind het alleen nog steeds spannend haha. Arm ding. Cry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Sam ma 8 okt 2012 - 22:51

Ik zag er ook enorm tegenop voor mijn hond, Rush. Maar het is echt enorm meegevallen, eerste dag had ze merkbaar pijn, maar na 2 dagen was ze alweer de oude en moesten wij haar juist in bepaalde dingen beperken.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Minx ma 8 okt 2012 - 22:54

Ostara schreef:
Minx schreef:Er zit natuurlijk wel verschil in voeding maar sommige goedkope voeding is nog altijd beter dan sommige dure voeding. Ik vind het ook wel jammer dat het niet altijd transparant is. Wij hebben ook echt niet het geld om een hele dure brok te geven, maar wat wij geven is nog wel altijd beter dan whiskas oid,

Maar duur zegt niet dat het beter is. Rc is ontzettend duur maar is gewoon troep. Je betaalt voor de naam. Heel veel Duitse merken zijn wel redelijk tot goed omdat zij hele andere richtlijnen voor dierenvoer hebben.

Weet ik smile, wij voeren een Vlaams merk, kwam toen redelijk goed uit een test die ik las op kattenplaza.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Raindrop ma 8 okt 2012 - 22:55

Bij onze kat zag ik er ook heel erg tegenop hoor. Het viel enorm mee, de eerste dag liep hij nog wat moeilijk maar verder nergens last van. Ben wel blij dat hij geholpen is.

Verder krijgt hij trouwens wel Royal Canin voer (de sterilised versie), ik dacht juist altijd dat dit voer heel goed was en bij een dierenwinkel krijgen we geregeld een bon voor een gratis zakje Royal Canin en verder kopen wij het altijd in de aanbieding.
Maar nu begin ik wel te twijfelen of dit dus wel echt goed is. Lastig. Hij ziet er heel gezond uit, heeft een mooie vacht maar hij lijkt helemaal niks aan te komen en ik vind hem best dun eigenlijk.


Laatst aangepast door Raindrop op ma 8 okt 2012 - 22:57; in totaal 2 keer bewerkt
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 22:55

Carrie schreef:
Pippa schreef:Arme Maukie, die eet alleen maar Tom Poes of zachtvoer van 17 cent en moet poepen op euroshopper kattenbakkorrels Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 827601

En ik heb net speciaal Senioren voer gehaald bij de Aldi voor mijn 13 jaar oude sok!

Ik snap je sarcasme, maar denk dat het wel beter is als je een ander soort voer aan je kat zou geven. Je hoeft niet het duurste, maar tussen pulp en het duurste is ook een middenweg smile
Hoezo beter? Hij is erg ziek, heeft nog maar kort te leven en hij vindt dit voer het lekkerste wat er is. Van de oude eigenaar kreeg hij dit ook en zijn vacht is prachtig. Ik bedoel ermee te zeggen dat het niet altijd wat zegt met duur of goedkoper voer. Ton poes is gewoon van Purina net als One, wat wel duur is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Rush ma 8 okt 2012 - 22:56

One is ook niet duur..

Op Zooplus trouwens wel, bij de Jumbo niet. Scheelt bijna een euro op een zak. :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Rovine di 9 okt 2012 - 0:04

In taste of the wild zie ik wel dat er groente in zit. Dat is toch ook niet goed?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Jade di 9 okt 2012 - 0:08

[quote="Rovine"]In taste of the wild zie ik wel dat er groente in zit. Dat is toch ook niet goed?[/quote

Voor een kat of hond? Een hond heeft namelijk wel wat groenten nodig. In de natuur halen ze dat uit magen.

Een kat heeft volgens mij geen/weinig groenten nodig. Dat weet ik niet precies.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 0:10

Ik koop voor mijn 2 katten Porta 21 sensible bij zooplus. Dan heb ik 20 kilo voor 70 euro geloof ik. Daar doe ik dan gemiddeld 7/8 maanden mee. Da's dus een tientje per week, €2,50 per week. Ik doe dit omdat mijn katten blaasontsteking kregen van supermarktvoer met veel zout. Uiteindelijk ben ik net zo duur, is het niet goedkoper uit dan supermarktvoer.

Voor onze honden ben ik nog op zoek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Elliot di 9 okt 2012 - 0:39

Ik ben heel benieuwd naar een (wetenschappelijk) onderzoek over diervoeding, maar kan dit niet echt vinden. Wat ik wel kan vinden zijn verschillende sites die mij vertellen dat Royal Canin goede voeding is. De enige sites waarop ik vind dat dit niet zo is, zijn fora waarbij gebruikers zeggen dat RC slecht is. Maar ik vind nergens wetenschappelijke onderbouwing. Kan iemand mij hieraan helpen? Liefst iets over diervoeding in het algemeen, voor de vergelijking.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Raindrop di 9 okt 2012 - 0:43

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, Caroline! Onze kat krijgt ook RC.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Lejow di 9 okt 2012 - 0:48

En onze katten ook.
RC speciaal voor binnenkatten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Elliot di 9 okt 2012 - 0:51

Lejow schreef:En onze katten ook.
RC speciaal voor binnenkatten.

Indoor 27? Haha dat krijgt Saar ook! Willem zat tot gister aan de Babycat, maar die zak is leeg dus ik ga nu maar een zak Kittenvoer kopen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Lejow di 9 okt 2012 - 0:52

Caroline. schreef:
Lejow schreef:En onze katten ook.
RC speciaal voor binnenkatten.

Indoor 27? Haha dat krijgt Saar ook! Willem zat tot gister aan de Babycat, maar die zak is leeg dus ik ga nu maar een zak Kittenvoer kopen.

Jup!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed...... - Pagina 2 Empty Re: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed......

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum