Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

+7
Tania
Mermaid
Rush
SoGood
Bubbelicious
Lousanne
Blair
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 4:04

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) 558054_4006962526079_896852827_n

Hoe kunnen mensen zo wreed zijn??


Laatst aangepast door Sunprincess op ma 6 aug 2012 - 5:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Blair ma 6 aug 2012 - 4:07

Bah bah bah!
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Lousanne ma 6 aug 2012 - 4:10

Zijn ze levend of dood? Als ze dood zijn dan is het niet zo'n nette manier van vervoeren, maargoed daar merken ze dan toch niks meer van..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 4:10


Ik snap de comment niet van dat varkens slimmer zijn dan honden. Het is niet zo dat als ze slimmer zijn, ik ze leuker vind of zo.


However, niet cool om een dier zo in te snoeren. Vinden ze niet leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 4:33

Zero schreef:
Ik snap de comment niet van dat varkens slimmer zijn dan honden. Het is niet zo dat als ze slimmer zijn, ik ze leuker vind of zo.


However, niet cool om een dier zo in te snoeren. Vinden ze niet leuk.

Ik begrijp hem wel. Intelligentie heeft ook iets met bewustzijn te maken. Het gaat er niet om of je het dier leuk vindt, het gaat er om dat er zo om wordt gegaan met een dier dat ook nog eens erg intelligent is. Intelligentie heeft ook iets met pijnervaring te maken.

Wanneer er een hond geschopt of verwaarloosd wordt, kunnen we de dieren politie bellen, is er opvang ed.
Met varkens mogen we blijkbaar alles doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 4:46

Lousanne schreef:Zijn ze levend of dood? Als ze dood zijn dan is het niet zo'n nette manier van vervoeren, maargoed daar merken ze dan toch niks meer van..

Dit dus. Ze zien er dood uit. Zijn ze levend dan vind ik het inderdaad heel, heel erg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 4:47

Oh en toch even een tip, misschien mierenneukerig, maar toch.
Het is al goed dat je er 'schokkend' bij zet, maar misschien kun je de volgende keer vermelden dat het om dierenleed gaat. Dan had ik waarschijnlijk helemaal niet gekeken, ik vind dat zo erg. Dat blijft dagen in mijn hoofd hangen, en misschien bij meerderen met mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Bubbelicious ma 6 aug 2012 - 4:57

Carrie schreef:Oh en toch even een tip, misschien mierenneukerig, maar toch.
Het is al goed dat je er 'schokkend' bij zet, maar misschien kun je de volgende keer vermelden dat het om dierenleed gaat. Dan had ik waarschijnlijk helemaal niet gekeken, ik vind dat zo erg. Dat blijft dagen in mijn hoofd hangen, en misschien bij meerderen met mij.

Heel erg waar!
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 5:42

Carrie schreef:Oh en toch even een tip, misschien mierenneukerig, maar toch.
Het is al goed dat je er 'schokkend' bij zet, maar misschien kun je de volgende keer vermelden dat het om dierenleed gaat. Dan had ik waarschijnlijk helemaal niet gekeken, ik vind dat zo erg. Dat blijft dagen in mijn hoofd hangen, en misschien bij meerderen met mij.

Dat spijt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  SoGood ma 6 aug 2012 - 5:43

Carrie schreef:Oh en toch even een tip, misschien mierenneukerig, maar toch.
Het is al goed dat je er 'schokkend' bij zet, maar misschien kun je de volgende keer vermelden dat het om dierenleed gaat. Dan had ik waarschijnlijk helemaal niet gekeken, ik vind dat zo erg. Dat blijft dagen in mijn hoofd hangen, en misschien bij meerderen met mij.

Inderdaad.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Rush ma 6 aug 2012 - 5:45

Maar zijn ze nou dood of niet? :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Mermaid ma 6 aug 2012 - 5:58

Rush schreef:Maar zijn ze nou dood of niet? :O

Dat vraag ik me ook af.
elk dierenleed is toch erg? Voor mij maakt de intelligentie van een dier daar geen verschil in.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 6:01

Mermaid schreef:
Rush schreef:Maar zijn ze nou dood of niet? :O

Dat vraag ik me ook af.
elk dierenleed is toch erg? Voor mij maakt de intelligentie van een dier daar geen verschil in.

Op zich zou het niet uit moeten maken maar blijkbaar gaan mensen makkelijker om met het mishandelen van een varken (of een kip, denk aan de plofkip) dan van een hond. Ik neem aan dat als ik de dierenpolitie bel voor een paar plofkippen, ze geen actie zullen ondernemen.

Volgens mij zijn ze niet dood.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Tania ma 6 aug 2012 - 6:47

Walgelijk.

Geen idee of die varkens dood zijn maar ze worden zo in ieder geval ook levend gehouden. Echt belachelijk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Annemie ma 6 aug 2012 - 7:54

Bah... had ik maar niet gekeken.. zielig zeg! Net zoals die honden in korea, ook om misselijk van te worden.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 8:02

Sunprincess schreef:
Zero schreef:
Ik snap de comment niet van dat varkens slimmer zijn dan honden. Het is niet zo dat als ze slimmer zijn, ik ze leuker vind of zo.


However, niet cool om een dier zo in te snoeren. Vinden ze niet leuk.

Ik begrijp hem wel. Intelligentie heeft ook iets met bewustzijn te maken. Het gaat er niet om of je het dier leuk vindt, het gaat er om dat er zo om wordt gegaan met een dier dat ook nog eens erg intelligent is. Intelligentie heeft ook iets met pijnervaring te maken.
.

Ik vind intelligentie van het dier niet relevant als het gaat om dierenleed, maar daar kunnen natuurlijk de meningen over verschillen.
Het zou voor mij ook niet uitmaken of je Einstein martelt of zanger Rinus, mag allebei niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 8:23

Sunprincess schreef:
Carrie schreef:Oh en toch even een tip, misschien mierenneukerig, maar toch.
Het is al goed dat je er 'schokkend' bij zet, maar misschien kun je de volgende keer vermelden dat het om dierenleed gaat. Dan had ik waarschijnlijk helemaal niet gekeken, ik vind dat zo erg. Dat blijft dagen in mijn hoofd hangen, en misschien bij meerderen met mij.

Dat spijt me.

Was alleen een tip, fijn dat je de titel even hebt aangepast! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 9:05

Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Mierzoet di 7 aug 2012 - 1:13

Sunprincess schreef:Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) 558054_4006962526079_896852827_n

Hoe kunnen mensen zo wreed zijn??



Waar heb je deze foto vandaan? Er wordt heel veel rondgestuurd waar niets van klopt.
Ik ben zelf een boerin en weet dus gewoon dat de meeste verhalen niet kloppen maar helaas denken mensen niet verder na dan dat plaatje dat ze zien. De werkelijkheid zien ze niet.
Als dit plaatje echt is, dan vind ik het inderdaad zielig maar ik geloof dit niet.
Dit is trouwens niet rendabel en zo kun je geen dieren houden, daarom denk ik dat dit plaatje niet kloppend is.

Ik wil meteen een tip geven voor iedereen die gelooft in de plaatjes van Wakker Dier en al die andere dierbescherming, ga eerst op een boerderij kijken hoe de werkelijkheid is, trek dan je oordeel. Laat je niet gek maken door de foto's die ze versturen want er wordt ook heel veel met Photoshop gedaan!
Hier en daar is er inderdaad dierenleed maar gelukkig wordt dat wel aangepakt.

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Rush di 7 aug 2012 - 1:18

Ja, iedereen gaat even in het buitenland op boerderijen kijken. Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Mierzoet di 7 aug 2012 - 1:21

Rush schreef:Ja, iedereen gaat even in het buitenland op boerderijen kijken. Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) 3079029344

Ook over de Nederlandse boerderijen is veel commentaar. Begin daar al eens met kijken. Veel boeren zijn niet te beroerd om een rondleiding te geven en enige uitleg. Daarnaast heb je de Campina boerderijdagen, Open dagen vanuit de landbouworganisatie LTO. Bekijk de buurtkrant en daar staat vaak ook iets aangekondigd.

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Rush di 7 aug 2012 - 1:23

Mierzoet schreef:
Rush schreef:Ja, iedereen gaat even in het buitenland op boerderijen kijken. Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) 3079029344

Ook over de Nederlandse boerderijen is veel commentaar
. Begin daar al eens met kijken. Veel boeren zijn niet te beroerd om een rondleiding te geven en enige uitleg. Daarnaast heb je de Campina boerderijdagen, Open dagen vanuit de landbouworganisatie LTO. Bekijk de buurtkrant en daar staat vaak ook iets aangekondigd.
Dat staat toch volledig los van dit plaatje?

Ik woon op een boerenbedrijf dus ik heb geen rondleiding meer nodig. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Lousanne di 7 aug 2012 - 1:23

[/quote]

Waar heb je deze foto vandaan? Er wordt heel veel rondgestuurd waar niets van klopt.
Ik ben zelf een boerin en weet dus gewoon dat de meeste verhalen niet kloppen maar helaas denken mensen niet verder na dan dat plaatje dat ze zien. De werkelijkheid zien ze niet.
Als dit plaatje echt is, dan vind ik het inderdaad zielig maar ik geloof dit niet.
Dit is trouwens niet rendabel en zo kun je geen dieren houden, daarom denk ik dat dit plaatje niet kloppend is.

Ik wil meteen een tip geven voor iedereen die gelooft in de plaatjes van Wakker Dier en al die andere dierbescherming, ga eerst op een boerderij kijken hoe de werkelijkheid is, trek dan je oordeel. Laat je niet gek maken door de foto's die ze versturen want er wordt ook heel veel met Photoshop gedaan!
Hier en daar is er inderdaad dierenleed maar gelukkig wordt dat wel aangepakt.[/quote]

Interessant dat er eens een boerin reageert, misschien krijgen we dan meer inzicht in de andere kant?
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd in hoeverre zulke plaatjes op waarheid berusten.
Mijn ex-vriendje was varkensboer, geen biologische, bio-industrie, echt grootschalig, volgensmij 4500 varkens. En oke, ze hadden misschien geen grote hokken, maar verder hadden ze het best prima, met z'n tienen in een stalletje een beetje aan het spelen, lekker eten, zagen er allemaal op en top gezond uit, niet als een arm lijdend beestje. Zeker niet zoals het inderdaad in de spotjes van wakker dier gezien wordt.
En ik kan er natuurlijk niet zo heel veel over oordelen, want ik heb natuurlijk maar 1 varkensboerderij gezien, dus misschien is dat toevallig een 'goede', maar ik vind het wel interessant om te horen wat boeren/boerinnen hiervan vinden.

Mijn ex-vriendje vond het verschrikkelijk dat hij en z'n beroep zo werd zwartgemaakt door mensen die nog nooit een varkensboerderij van binnen hadden gezien en niet wisten waar ze over praten, (en dan soms ook desondanks nog wel vlees eten). Er stapten ook echt op een feestje ofzo regelmatig mensen op m af om te vertellen hoe slecht de bio-industrie wel niet was en waar hij mee bezig was. Vond hij echt niet leuk. Begrijpelijk ook wel.

(overigens ben ik blij dat het m'n exvriendje is en niet m'n vriendje, die geur van die varkens overal, pfoeeeeiii! die mis ik echt niet!)
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Mierzoet di 7 aug 2012 - 1:45

Lousanne schreef:

Waar heb je deze foto vandaan? Er wordt heel veel rondgestuurd waar niets van klopt.
Ik ben zelf een boerin en weet dus gewoon dat de meeste verhalen niet kloppen maar helaas denken mensen niet verder na dan dat plaatje dat ze zien. De werkelijkheid zien ze niet.
Als dit plaatje echt is, dan vind ik het inderdaad zielig maar ik geloof dit niet.
Dit is trouwens niet rendabel en zo kun je geen dieren houden, daarom denk ik dat dit plaatje niet kloppend is.

Ik wil meteen een tip geven voor iedereen die gelooft in de plaatjes van Wakker Dier en al die andere dierbescherming, ga eerst op een boerderij kijken hoe de werkelijkheid is, trek dan je oordeel. Laat je niet gek maken door de foto's die ze versturen want er wordt ook heel veel met Photoshop gedaan!
Hier en daar is er inderdaad dierenleed maar gelukkig wordt dat wel aangepakt.[/quote]

Interessant dat er eens een boerin reageert, misschien krijgen we dan meer inzicht in de andere kant?
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd in hoeverre zulke plaatjes op waarheid berusten.
Mijn ex-vriendje was varkensboer, geen biologische, bio-industrie, echt grootschalig, volgensmij 4500 varkens. En oke, ze hadden misschien geen grote hokken, maar verder hadden ze het best prima, met z'n tienen in een stalletje een beetje aan het spelen, lekker eten, zagen er allemaal op en top gezond uit, niet als een arm lijdend beestje. Zeker niet zoals het inderdaad in de spotjes van wakker dier gezien wordt.
En ik kan er natuurlijk niet zo heel veel over oordelen, want ik heb natuurlijk maar 1 varkensboerderij gezien, dus misschien is dat toevallig een 'goede', maar ik vind het wel interessant om te horen wat boeren/boerinnen hiervan vinden.

Mijn ex-vriendje vond het verschrikkelijk dat hij en z'n beroep zo werd zwartgemaakt door mensen die nog nooit een varkensboerderij van binnen hadden gezien en niet wisten waar ze over praten, (en dan soms ook desondanks nog wel vlees eten). Er stapten ook echt op een feestje ofzo regelmatig mensen op m af om te vertellen hoe slecht de bio-industrie wel niet was en waar hij mee bezig was. Vond hij echt niet leuk. Begrijpelijk ook wel.

(overigens ben ik blij dat het m'n exvriendje is en niet m'n vriendje, die geur van die varkens overal, pfoeeeeiii! die mis ik echt niet!)[/quote]

Nee jouw ex-vriend is niet de enige 'goede'. Er zijn zoveel goede bedrijven, veel meer dan de slechte. Maar daar wordt niet naar gekeken. Het doet inderdaad pijn als je overal zwartgemaakt wordt. Ik heb dan ook altijd het gevoel dat ik de verdediging aan moet gaan en dat wil ik gewoon niet. Waarom kunnen mensen niet vertrouwen hebben in de boer. De boer wil ook het beste voor zijn/haar dieren!
En het maakt niets uit of je biologisch bent of een groot bedrijf hebt. Het gaat erom dat je kijkt naar jouw dieren en ziet wanneer er iets niet goed is. Wij zijn ook een groot bedrijf (250 koeien) en onze koeien komen niet in de wei maar alle koeien zijn gezond, hun vacht glanst en ze zijn rustig. Niets wijst erop dat ze het niet goed hebben bij ons.

En over die geur, daar kan ik wel in komen. Het is niet zo dat ze stinken (al vind ik varkens lucht erger dan koeien) maar je ruikt het altijd en overal. Mijn vriend vindt vaak dat mijn kleren muf ruiken maar deze worden buiten gedroogd en op een boerderij heb je nu eenmaal die boerenlucht bij je. Maar daarin tegen heb je de lucht van vers gemaaid gras, frisse wind en een regenbui na wat langer droogte, heerlijk gewoon!

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 6:20

Tja, ik blijf het mishandeling vinden dat de dieren niet in de buitenlucht komen.
Net als dat ik het mishandeling vindt hoe er in Nederland met kippen om wordt gegaan.

Jij kunt vinden dat jullie onterecht zwart worden gemaakt, ik vindt het mishandeling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum