Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fles weigeren

4 plaatsers

Ga naar beneden

Fles weigeren Empty Fles weigeren

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 10:43

Mijn jongste dochter (ongeveer een maandje) weigert halsstarrig uit de fles te drinken. Ik heb al allerlei flessen en spenen geprobeerd, maar ze trekt of een bijzonder smerig gezicht als ik de speen in haar mond doe of ze drinkt wel (bijvoorbeeld uit de kleinste speen van Avent), maar dan maximaal zo'n zeventig milliliter. Vaak moet ze ook nog eens overgeven na die tijd. Dat doet ze sowieso al veel, maar na een fles veel vaker als na de borst.

Tips??

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles weigeren Empty Re: Fles weigeren

Bericht  Happydobby do 12 jan 2012 - 10:44

En als iemand anders de fles geeft?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius do 12 jan 2012 - 10:49

Happydobby schreef:En als iemand anders de fles geeft?

Dat zou wat zijn, kun je je eigen kind niet voeden. Ik denk dat deze tip alleen opgaat boj borstvoeding.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Happydobby do 12 jan 2012 - 10:53

Darius schreef:
Happydobby schreef:En als iemand anders de fles geeft?

Dat zou wat zijn, kun je je eigen kind niet voeden. Ik denk dat deze tip alleen opgaat boj borstvoeding.

Ehh maar Twellie geeft toch bv?
Dat lees ik tenminste.

Flesweigeraars zijn lastig, de kleine van een vriendin drinkt nog steeds niet uit de fles en ze heeft van alles geprobeerd. Alle flessen, soorten spenen, de gastouder lukt het ook niet.
De enige tip, blijven proberen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Thunder do 12 jan 2012 - 10:59

Blijven proberen, ik had een borstweigeraar, maar ook dat kwam weer goed.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  snoezel do 12 jan 2012 - 11:05

Ja, dat was ook mijn vraag- krijgt de kleine voor de rest borstvoeding? Want dat zijn twee hele verschillende dingen- kind dat alleen aan borst wil (en niet aan fles) of een kindje dat helemaal niet wil drinken...

Ik dacht ook na het lezen van je berichtje dat je wel bv geeft, en die had ik hier helaas ook. Met 6 weken een fles aangeboden, ging prima.. Toen ik het vervolgens met 2,5 maand weer wilde proberen weigerde ze alles en zette het op een schreeuwen.

Ik heb weken en weken lang elke dag strijd gehad, het was echt drama, ik werd er helemaal krankjorem van. Ook contact gehad met een vrijwilligster van de borstvoedingsvereniging. Daar heb ik wel veel aan gehad, veel tips gehad:

- Inderdaad 1 speen kiezen als je van alles geprobeerd hebt om mee verder te gaan (ik heb de tommeetippee gekozen, lijkt het techniek en vorm op bv, breastflow heb ik ook goede verhalen over gehoord).
- je vingers bij de speen leggen, zodat je kindje huid op huid contact voelt (kan niet bij de tommeetippee overigens.. Maar goed, schrijf maar gewoon even op wat ik toen als tips heb gehad.. Misschien werkt 1 van deze wel voor jullie)
- Je partner (of een ander) de fles laten geven. Associatie van jou met borst. Een ander=andere situatie, kans dat kindje je de fles dan wel pakt is groter..
- Wat mij ons dochtertje goed werkte was afleiding. Zodra ze gefrustreerd raakte wilde ze zeker niet meer drinken... Dus rondjes lopen in huis, zingen, zachtjes praten, voor de tv ( LOL Zooo tegen mijn principes, maar goed... )
- Aluminiumfolie om de fles om de fles aantrekkelijk te maken voor je kindje
- Eerst de borst geven en dan heel langzaam op de fles overschuiven wilde bij mij ook nog wel es werken...
- Bij ernstige frustratie ging ik haar verschonen, daar werd ze altijd weer rustig van.. Als ze echt totaal aan het gillen was pakte ze de fles namelijk nooit...

En voor ons was echt de gouden tip om lijntjes met de speen van de fles richting dr mond te trekken. Dus over haar wang in 1 lijn richting haar mond. Haar mondje ging dan vaak vanzelf open. Als ze dr speen er weer uit werkte, gewoon eruit halen (anders weer gefrustreerd) en opnieuw. Het "stiften" van haar lippen met de speen had hetzelfde effect...

Ik ken je frustratie, gewoon aan blijven bieden. Als me nog iets te binnen schiet zal ik het hier neerzetten, hadden toen zoveel tips gehad... (waarvan er maar enkele enig effect hadden)
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 11:11

Ik geef inderdaad borstvoeding en probeer haar daarnaast dagelijks aan de fles te laten wennen. Bedankt voor je uitgebreide antwoord Snoezel. Tip één zat ik al over na te denken of ik daar goed aan zou doen, ik heb de Tommy Tippee gisteren besteld en als het goed is, krijg ik de fles morgen binnen. Dan ga ik het inderdaad blijven proberen met die fles in de hoop dat dat nou eens werkt.

De rest van je tips hebben we grotendeels al geprobeerd, helaas zonder succes tot nu toe.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 20:06

Hier wou meneer ook geen fles in het begin. Wij hebben ook tommie flessen.
Hier hielp het om:

De fles door iemand anders te geven ( en ik niet in de buurt of het liefst zelfs buiten huis)
Te lopen en dan wandelend te geven ( werkt bij heel veel kinderen)
Een t'shirt met jou geur er bij te houden ( als iemand anders de fles geeft )
Kindje dicht tegen je aan te houden of juist op de benen te leggen met het hoofdje bij je knieen
Zorgen voor een rustige omgeving en zachtjes praten
Blijven proberen en niet te gauw opgeven
Alleen de fles geven als ze honger heeft

Succes! Hier dronk meneer na 4 maanden wel uit de fles maar soms moesten ze heel wat trucjes uitvoeren!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: