Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe wist jij dat je er klaar voor was?

+16
Printje
Sophiee
Parisienne
sanne-84
Snoes
Fearie
Caroow
Viva
Marin
Katjing
SoGood
RYW
Pussycat
Rebecca
Purpleflower
Jerry
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe wist jij dat je er klaar voor was? - Pagina 2 Empty Re: Hoe wist jij dat je er klaar voor was?

Bericht  Jerry vr 5 okt 2012 - 3:50

Rood schreef:
Eucalypta schreef:Maar ik vind het hele concept 'er klaar zo zijn' wat raar en vreselijk naief. Ik wilde wel graag een kind, en ik dacht dat ik heel goed zou kunnen opvoeden. En dat kon ik ook, en toen kreeg ik kinderen Hoe wist jij dat je er klaar voor was? - Pagina 2 1578173417 en in praktijk is dat toch anders. Maar ik vind het hebben van kinderen niet iets waar je klaar voor kunt zijn eigenlijk, want je weet nooit hoe het uitpakt, wat voor kind je krijgt, hoe je eigen leven loopt.
Amen to that. Als je er klaar voor bent, is volgens mij alleen je gevoel er klaar voor. Voor de rest kun je dat allemaal niet weten en word je er als persoon gewoon klaar voor gemaakt.

Ik bedoel denk ik ook meer "er klaar voor zijn om te besluiten proberen zwanger te worden" dan "er klaar voor zijn om papa/mama te worden"...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe wist jij dat je er klaar voor was? - Pagina 2 Empty Re: Hoe wist jij dat je er klaar voor was?

Bericht  Fearie vr 5 okt 2012 - 5:45

Ik was er 'klaar' voor toen ik ongeveer 21 jaar was, uiteindelijk na mijn studie toen ik 22 jaar was voor een kindje gegaan.
We wouden eerst dat ik een baan had en mijn studie afgerond.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Snoes vr 5 okt 2012 - 7:49

Wij hebben er heel veel over gepraat en voor ons was het uiteindelijk duidelijk dat we allebei heel graag kinderen wilden. Toen we in januari 2011 ons huis hadden gekocht, zijn we er voor gegaan.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 8:12

Niet echt. We hadden zoiets we zien eerst wel hoe "snel" we zwanger zijn. En dat we er klaar voor waren kwam leter in de zwangerschap toen we naar de bevalling toeleefde.

Ik was iet wat sneller als gepland, want de 1e echte ronde was al niet nodig omdat ik dus eigenlijk gelijk zwanger was.

En met de 2e zwangerschap waren we ook zo zwanger, omdat de anticonceptie die ik na de 1e zwangerschap had niet werkte. De pil niet, spiraal niet ik bleef maar ongesteld. Toen stelde mijn HA voor om even zonder die troep mijn lichaam op gang te laten komen en toen bleek ik dus zwanger vd 2e.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 8:15

Eucalypta schreef:
RYW schreef:
Eucalypta schreef:Ach, ik ben er nog steeds niet klaar voor, en ik heb al 6,5 jaar kinderen Hoe wist jij dat je er klaar voor was? - Pagina 2 561177 En die doen het prima Hoe wist jij dat je er klaar voor was? - Pagina 2 561177

En als jij het kan, dan kan iedereen het? Wink
Dat denk ik niet smile Maar ik vind het hele concept 'er klaar zo zijn' wat raar en vreselijk naief. Ik wilde wel graag een kind, en ik dacht dat ik heel goed zou kunnen opvoeden. En dat kon ik ook, en toen kreeg ik kinderen Hoe wist jij dat je er klaar voor was? - Pagina 2 1578173417 en in praktijk is dat toch anders. Maar ik vind het hebben van kinderen niet iets waar je klaar voor kunt zijn eigenlijk, want je weet nooit hoe het uitpakt, wat voor kind je krijgt, hoe je eigen leven loopt. Dus een kind willen is voor mij voldoende om er klaar voor te zijn. (afgezien van wat praktische zaken)

+1

Zo moeilijk is het ook niet, kinderen krijgen. Opvoeden is een ander verhaal Rolling Eyes . Nee, maar echt, het valt allemaal mee. Ik heb nog vaak genoeg het idee dat ik geen idee heb wat ik nou eigenlijk aan het doen ben.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 9:10

Uhmm niet Laughing

Hier was ik ongepland zwanger en moesten we heel snel schakelen,, ontzettend gelukkig bij de gedachte maar ook reuze spannend want ik was tijdens de zwangerschap pas 18 en moesten naar het oudersschap toegroeien maar ook naar de volwassenheid! Van thuis wonen naar samen wonen, van tiener naar een moeder ect.

Tijdens mijn zwangerschap groeide ons gevoel voor dit ventje en zijn we er keihard voor gegaan en dat was maar goed ook want meneertje weigerde heel lang goed te gaan slapen mede door medische redenen en hebben het wat dat betreft best zwaar gehad.

Eenmaal een gezin groeide vooral bij S.ander al snel het gevoel voor een 2e en na ruim 2 jaar zijn we er toen ook echt voor gegaan en dat voelde zo anders. Het gevoel dat je er echt klaar voor kan zijn was er toen wel.

Ach en er echt klaar voor zijn, soms moeten dingen ook groeien!

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 vr 5 okt 2012 - 16:42

Ik heb al jaren een kinderwens, maar mn man wilde niet. Na een flinke dip (die daar niks mee te maken had) kwam hij tot inzicht zeg maar. We gingen verbouwen, trouwen en daarna voor kindrren.
En nu ik zwanger ben vind ik t nog steeds wel eng, dus vraag me ook af of je er echt ooit klaar voor kunt zijn
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Parisienne vr 5 okt 2012 - 18:56

Wij waren er eigenlijk nog niet klaar voor, dit is tijdens de zwangerschap gegroeid. Ik ben ongepland zwanger geraakt en we hebben echt even om moeten schakelen. Ik deed dat wat sneller dan mijn vriend, nu nog heeft hij soms moeite met de grote wending in ons leven Wink De situatie was verre van ideaal, maar we hadden een stabiele relatie en een eigen huisje.. dus we gingen er samen voor de volle 100% voor. Nu zou ik mijn leven niet meer anders kunnen en willen voorstellen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Sophiee vr 5 okt 2012 - 19:04

Ik was er al jaren klaar voor. Vriendlief pas begin vorig jaar. Toen alle praktische voorwaarden er waren, zijn we ervoor gegaan. Toch hebben we wel de 9 maanden nodig gehad om volledig te kunnen wennen.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Jerry vr 5 okt 2012 - 20:23

Maar hoe wisten jullie 'nu willen we zwanger worden (want klaar zijn om papa/mama te zijn ben je volgens mij nooit :P )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 20:24

Babykriebels, zelf graag een kindje willen. Zit totaal niks rationeels achter.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 20:30

We wisten gewoon graag dat we een kindje wilden. Ik heb altijd moeder willen worden maar heb nooit geen kriebels gehad als ik een baby zag, het was meer een ander gevoel maar kriebels heb ik bij beide keren totaal niet gehad.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Linda vr 5 okt 2012 - 20:30

Hier inderdaad ook de kriebels. Ik ben geen type wat gaat plannen en afspreekt om over een half jaar ervoor te gaan. De kriebels waren er dus gingen we er gelijk voor.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SleepingBeauty za 6 okt 2012 - 6:43

Het zijn volgens mij ook meer de kriebels. Dat je graag een eigen kindje wil van je samen.
Voglens mij kun je van te voren niet inschatten wat voor gevolgen een kindje heeft.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Thunder za 6 okt 2012 - 6:46

De eerste keer niet, ik was ongepland zwanger. Ik moest er echt naartoe groeien om op korte termijn moeder te worden. De tweede keer was idd anders, eigenlijk gewoon zoals Luce het omschrijft: Kriebels, nog een kind willen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 6:54

Mijn man was (is nog steeds...) een stukje ouder dan ik ben.
Dus het kwam bij ons sowieso al vrij snel ter sprake of ik/wij kinderen zouden willen.
We wisten toen ook al wel dat daar geen jaren meer overheen zouden gaan.
Toen we getrouwd waren wilde er eigenlijk meteen voor gaan. Alleen moest ik wachten tot ik een halfjaar gestopt was met mijn medicijnen.

En nee, we wisten niet of we er klaar voor waren. Denk niet dat je dat vooraf kunt weten.
Je leven is dan zo totaal anders. Je kunt er min of meer naar toe leven, maar dan nog kun je je er eigenlijk helemaal geen voorstelling van maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 6:55

Luce schreef:Babykriebels, zelf graag een kindje willen. Zit totaal niks rationeels achter.

hier hetzelfde

Gast
Gast

Bericht  Aimee za 6 okt 2012 - 6:59

Rejoy. schreef:
Luce schreef:Babykriebels, zelf graag een kindje willen. Zit totaal niks rationeels achter.

hier hetzelfde

Ja hier ook zo...
Vond dat ook zo'n idiote vraag in het zwangerschapsdagboek, iets in de trant van 'waarom wilde je nu graag een kindje?'. Uhh tja, daarom?! Geen idee.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: