Knutselen met je kind
+4
Jade
PapillonRose
Lilypie
Aagje!
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Knutselen met je kind
Als jullie knutselen met je kind, wat maken jullie dan??
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Re: Knutselen met je kind
samen een kijkdoos maken, dan laat ik mijn dochter het doosje verven en zelf zet ik er wat figuurtjes in die ze eventueel ook nog kan inkleuren.
Paddestoeltje, met wc rol en een stuk papier.
Rups maken, een eierdoos door midden knippen, laten verven, 2 oogjes er op plakken( was hier een groot succes haha) sleept nog steeds met die dingen rond).
Paddestoeltje, met wc rol en een stuk papier.
Rups maken, een eierdoos door midden knippen, laten verven, 2 oogjes er op plakken( was hier een groot succes haha) sleept nog steeds met die dingen rond).
Lilypie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10
Vanalles eigenlijk.. Van een 'gewone' tekening tot een kleurplaat tot lekker verven of stickers plakken. Ook gebruiken we verschillende kleuren papier en bijvoorbeeld de ene keer krijtjes, dan potloden en dan weer stiften. Maar ik ben benieuwd wat andere mama's doen, kan ik nog wat inspiratie opdoen
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik zou een beetje naar het seizoen kijken! nu kun je leuk beukennootjes ,blaadjes ed. Zoeken en op papier plakken. Diertjes maken van kastanjes etc.
Of een egel met klein en sate prikkers ,een paddenstoel of lekker vingerverfen.
Straks zwartepietjes, muizentrappetjes, pepernoten bakken.
Of een egel met klein en sate prikkers ,een paddenstoel of lekker vingerverfen.
Straks zwartepietjes, muizentrappetjes, pepernoten bakken.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Mijn dochter is gek op verrekijkers, dus heb v/d week een verrekijker met haar geknutseld van twee wc-rolletjes. Verder doen we dingen als verven, blaadjes vouwen, kleuren met waskrijtjes, kleuren met potloden, stickers plakken, knippen & plakken (met lijm), kleien, etc.
Laats heb ik een fotoframe uit dik papier geknipt en mocht N. die beplakken. Zo had ze haar eigen fotolijst gemaakt. Ook heb ik een schaap getekend en mocht zij er watten opplakken als vacht. Verder doet ze veel met foamstickers (bij de Hema te koop).
Laats heb ik een fotoframe uit dik papier geknipt en mocht N. die beplakken. Zo had ze haar eigen fotolijst gemaakt. Ook heb ik een schaap getekend en mocht zij er watten opplakken als vacht. Verder doet ze veel met foamstickers (bij de Hema te koop).
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ga binnenkort weer egeltjes maken met mijn dochter. We gaan dan eerst buiten takjes en beukennootjes zoeken, daarna maak ik zoutdeeg waar ze dan een egel van kan kleien en de takjes in kan steken.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Hier kleuren en verven we vooral.
Even praktische vraagjes, welke lijm gebruiken jullie en laten jullie je kindje dat zelf gebruiken of doen jullie het erop? En vanaf welke leeftijd is het verantwoord om ze een schaar in handen te geven?
Even praktische vraagjes, welke lijm gebruiken jullie en laten jullie je kindje dat zelf gebruiken of doen jullie het erop? En vanaf welke leeftijd is het verantwoord om ze een schaar in handen te geven?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Moet je van tevoren weten wat je gaat maken dan?
Ik verzamel in de loop van het jaar materialen (bubbeltjesplastic, envelopjes, krijt, piepschuim etc. etc.) Dat leg ik voor Tomas op tafel en ik kijk wat hij ermee doet. Hij komt zelf vaak met geweldige ideeën. Vorige week heeft hij nog een vlieger gemaakt van strookjes gekleurd papier.
Ik verzamel in de loop van het jaar materialen (bubbeltjesplastic, envelopjes, krijt, piepschuim etc. etc.) Dat leg ik voor Tomas op tafel en ik kijk wat hij ermee doet. Hij komt zelf vaak met geweldige ideeën. Vorige week heeft hij nog een vlieger gemaakt van strookjes gekleurd papier.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Prittstift! En een schaar, dat hangt een beetje af van hoe handig je kind is. Tomas kan goed knippen sinds hij 3 is, maar op het KDV waar ik werkte waren ook kinderen van 2 bij wie het al prima ging. Bij Action hebben ze trouwens kinderschaartjes die niet scherp zijn, maar wel goed knippen.Teddyaapje schreef:Hier kleuren en verven we vooral.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Filoria schreef:Moet je van tevoren weten wat je gaat maken dan?
.
Nee dat hoeft niet, maar ik zoek gewoon wat inspiratie om leuke dingen te maken / verzamelen.
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Soortgelijke onderwerpen
» nav waarmee mag je kind knutselen, bijv een schaar etc?
» Knutselen met een 3-jarige
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» N.a.v knutselen: het knutsel-tip-topic
» Knutselen met een 3-jarige
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» N.a.v knutselen: het knutsel-tip-topic
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: