Knutselen met een 3-jarige
+8
Parisienne
PiP
*Troela*
Lejow
Jade
Lilypie
Liadan
Tania
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Knutselen met een 3-jarige
De keren dat ik bij mijn vriend was op zondagochtend ben ik opgestaan met zijn dochtertje. De eerste keer was net zijn verjaardag. Ik hoorde haar de halve boel verbouwen in de huiskamer dus ging even kijken en onder het mom van 'een kadootje voor papa maken' kreeg ik haar mooi stil. Mooie tekening gemaakt, koffie gezet samen, brood gesmeerd samen en zo hadden we een kadootje op bed. Nu trekt ze me standaard uit bed met 'kalootje maken'. Schattig maar de tekening heb ik nu wel gezien. Heb vroeger veel met mijn nichtje gedaan maar weet niet meer wat ik met haar deed toen ze 3 was. Wilde ff op Pinterest zoeken maar weet niet zo goed op welke term ik kan zoeken.
Iemand leuke ideetjes?
Iemand leuke ideetjes?
Gast- Gast
Re: Knutselen met een 3-jarige
Verven, kleien, playmais...
Bij de Hema hebben ze ook leuke knutselpakketjes, daar kan je ook eens kijken.
Gast- Gast
Schilderen, vingerverven, kleien, stickertjes plakken, strijkkraaltjes of gewoon lekker laten spelen met vouwblaadjes, wcrollen enz.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Onze dochter vindt het leuk om te knutselen met playmais.
Verder:
- verven (waterverf/vingerverf)
- kleien
- zoutdeeg
- koekjes/cakejes bakken
- stickers plakken
- vormen omtrekken
Je kan ook een ontbijtje op bed met haar klaarmaken.
Verder:
- verven (waterverf/vingerverf)
- kleien
- zoutdeeg
- koekjes/cakejes bakken
- stickers plakken
- vormen omtrekken
Je kan ook een ontbijtje op bed met haar klaarmaken.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Pritt schreef:Verven, kleien, playmais...
Oeh knutselpakketjes, thanx voor de tip!
Bedankt voor het meedenken. Het leukste is natuurlijk om iets voor papa te maken .
Gast- Gast
Oja en stempelen vindt ze ook erg leuk.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Oja en stempelen vindt ze ook erg leuk.
Oh ja, volgens mij heb ik nog wel leuke stempels liggen .
Gast- Gast
Zoutdeeg maak je van zout, bloem en water. Het is eigenlijk een soort van kleien, je kan het later ook afbakken in de oven.
Dit is playmais:
Je plakt het aan elkaar of op een papier vast door het een beetje nat te maken.
Dit is playmais:
Liadan- Ratel
Het is niet echt knutselen maar samen koekjes bakken is hier altijd een groot succes!
Een groot canvas schilderij en lekker haar gang laten gaan met handen en voeten en vingerverf( wel veel rotzooi maar erg leuk)!
en voor de rest maken we vaker kleinen knutseldingetjes, met lege rollen wc papier en wat gekleurd papier kom je een heel eind.( verrrekijkkertje, paddestoeltje)
Voor de rest weet ik effe niks.
Een groot canvas schilderij en lekker haar gang laten gaan met handen en voeten en vingerverf( wel veel rotzooi maar erg leuk)!
en voor de rest maken we vaker kleinen knutseldingetjes, met lege rollen wc papier en wat gekleurd papier kom je een heel eind.( verrrekijkkertje, paddestoeltje)
Lilypie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10
Liadan schreef:Zoutdeeg maak je van zout, bloem en water. Het is eigenlijk een soort van kleien, je kan het later ook afbakken in de oven.
Dit is playmais:
Wat klinkt dat ranzig . Hoe krijg je dan die kleurtjes? Dan krijg je dus een soort beeldjes begrijp ik?
Gast- Gast
rups83 schreef:Het is niet echt knutselen maar samen koekjes bakken is hier altijd een groot succes!
Ja koekjes bakken hebben we ook een keer gedaan en was een groot succes inderdaad
maar vind het niet iets om in de ochtend te doen haha . Leuke ideetjes maar het is ook weer niet mijn intentie om zijn huiskamer te laten ontploffen terwijl hij nog lekker slaapt haha .
Gast- Gast
Playmais koop je zo in de winkel (dus in die kleuren). Je kan er inderdaad figuren van maken, mijn dochter plakt ze ook vaak gewoon op een papier. Je hebt het bij de action en soms ook bij kruidvat.
Liadan- Ratel
Ah ok thanx! Zie nu wat beter wat het moet voorstellen geloof ik .
Gast- Gast
Zusje schreef:rups83 schreef:Het is niet echt knutselen maar samen koekjes bakken is hier altijd een groot succes!
Ja koekjes bakken hebben we ook een keer gedaan en was een groot succes inderdaad
maar vind het niet iets om in de ochtend te doen haha . Leuke ideetjes maar het is ook weer niet mijn intentie om zijn huiskamer te laten ontploffen terwijl hij nog lekker slaapt haha .
Hahah het geeft idd wel veel rommel de laatste keer dat wij dat hebben gedaan zat de tegelvloer onder en de weg naar boven was ook makkelijk te vinden dankzij de verfsporen haha.
Gelukkig is het vrij makkelijk schoon te krijgen.
Lilypie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10
Wat leuk dat jij uit bed gaat en je vriend laat slapen!
Ik ken een meisje van 3 die echt dol is op kleien! Ze heeft allemaal figuurtjes etc. erg leuk!
Ik ken een meisje van 3 die echt dol is op kleien! Ze heeft allemaal figuurtjes etc. erg leuk!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik had sjablonen gekocht met dieren erop toen ik oppaskinderen had in die leeftijd! Dan maakte ik een hele dierentuin samen met hem, en kon hij het inkleuren en er leuke dingen mee doen, en je kreeg een hele stoere tekening!
Gast- Gast
Ook een leuk idee Pippa! Heb de komende keren wat te doen .
En dank je Jade, ik vind het zelf ook leuk natuurlijk ben toch altijd vroeg wakker en mijn vriend kan wel uitslapen dus gun ik hem dat wel. Als ik er niet uitga dan staat ze sowieso binnen een uur krijsend en hyperactief in de slaapkamer. Zo blijft ze veel rustiger .
En dank je Jade, ik vind het zelf ook leuk natuurlijk ben toch altijd vroeg wakker en mijn vriend kan wel uitslapen dus gun ik hem dat wel. Als ik er niet uitga dan staat ze sowieso binnen een uur krijsend en hyperactief in de slaapkamer. Zo blijft ze veel rustiger .
Gast- Gast
Kijk om te knutselen eens op de site van www.kleutergroep.nl en www.jufjanneke.nl, hier staan per thema heel veel leuke knutsels!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Volgens mij hebben ze bij de hema ook een pakket om mokken te beschilderen. Hier heb ik ooit porselein stiften gehaald, en servies laten beschilderen( afscheid psz). Dit afbakken en het blijft zitten.
Ook die kleine figuurtjes, vierkantjes rondjes etc. om mee te plakken zijn een groot succes op school, weet zo niet waar je het kan krijgen.
Misschien dat ze ook al iets met strijkkralen kan?
Ook die kleine figuurtjes, vierkantjes rondjes etc. om mee te plakken zijn een groot succes op school, weet zo niet waar je het kan krijgen.
Misschien dat ze ook al iets met strijkkralen kan?
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Hier zijn op het moment de schaar en lijm populair.
Heb bij de Hema een pak a4 gekleurd papier gehaald, vouwblaadjes, schaartje, potje lijm met kwastje en wat stickers. Ze leeft zich helemaal uit, er ligt dan ook al een hele verzameling aan werkjes voor iedereen....
Verder is ze druk met kleuren, kleien en verven.
Heb bij de Hema een pak a4 gekleurd papier gehaald, vouwblaadjes, schaartje, potje lijm met kwastje en wat stickers. Ze leeft zich helemaal uit, er ligt dan ook al een hele verzameling aan werkjes voor iedereen....
Verder is ze druk met kleuren, kleien en verven.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik vind het haast jammer dat ik haar dit weekend niet zie maar ik ga straks wel even naar de Hema, zit een kleintje hier in het dorp. Ze is toch vandaag jarig dus een kleinigheidje kan ik haar wel geven als ik haar volgende week misschien zie .
Gast- Gast
Wat leuk dat je met haar wilt knutselen Zusje! Er zijn hier genoeg knutsel-tips voorbij gekomen lees ik.
Even een vraagje aan de mama's (hoef er niet een apart topic voor te openen): vanaf wanneer konden jullie kindjes kleien zonder dat ze stukjes in de mond deden? Ik heb het idee dat N. kleien geweldig gaat vinden, maar ze stopt nog wel steeds dingen in haar mond. Welke klei is niet schadelijk (voor het geval dat...)?
Edit: gefeliciteerd Zusje! Ze zal een knutselcadeau vast leuk vinden als je haar volgende week ziet. Vieren jullie het ook nog met/voor haar?
Even een vraagje aan de mama's (hoef er niet een apart topic voor te openen): vanaf wanneer konden jullie kindjes kleien zonder dat ze stukjes in de mond deden? Ik heb het idee dat N. kleien geweldig gaat vinden, maar ze stopt nog wel steeds dingen in haar mond. Welke klei is niet schadelijk (voor het geval dat...)?
Edit: gefeliciteerd Zusje! Ze zal een knutselcadeau vast leuk vinden als je haar volgende week ziet. Vieren jullie het ook nog met/voor haar?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Zusje, heb je vroeger op school nooit iets met zoutdeeg gemaakt? En dan vervolgens als het gebakken is het steeds aflikken omdat het zo lekker zout is
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» kleinigheidje knutselen voor oma - 1 jarige
» Knutselen met je kind
» Gastouder 'verplicht' tot knutselen?
» N.a.v knutselen: het knutsel-tip-topic
» Knutselen voor bijv. Oma en Opa
» Knutselen met je kind