Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

+11
Slakje
Tania
shadow
-Ieniemienie-
Pink!
Liadan
Twellie
Caroow
Printje
Lejow
Anousch91
15 plaatsers

Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Anousch91 za 11 mei 2013 - 8:50

Ik lees in het denk je dat je iets voor Moederdag krijgt topic dat veel gastouders niet knutselen met de kinderen.
Vinden jullie dat dit 'verplicht' is, of vinden jullie het prima zo?

Ik vraag dit omdat ik zelf gastouder ben bij 3 kindjes thuis, en ik vind het eigenlijk een beetje horen dat ik de kindjes iets laat maken voor Moederdag,vaderdag & zelfs een mooie tekening/verfwerkje laat maken als de ouders jarig zijn.

Wat vinden jullie?

Anousch91
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 250
Registratiedatum : 29-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Gast za 11 mei 2013 - 8:51

Neehoor. Er zijn ook dagverblijven die kinderen niet laten knutselen als ze dat zelf niet willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Lejow za 11 mei 2013 - 8:52

Ja, ik vind dat eigenlijk ook wel.
Zijn van die kleine dingetjes die er toch bij horen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Lejow za 11 mei 2013 - 8:52

Lennox schreef:Neehoor. Er zijn ook dagverblijven die kinderen niet laten knutselen als ze dat zelf niet willen.

Ja, maar dat is een ander verhaal. Dan wordt het wel aangeboden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Printje za 11 mei 2013 - 8:53

Lejow schreef:Ja, ik vind dat eigenlijk ook wel.
Zijn van die kleine dingetjes die er toch bij horen.

Vind ik eigenlijk ook. Ik vind het ook niet leuk om te doen met 28 kleuters maar e hoort er wel gewoon bij.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Gast za 11 mei 2013 - 8:53

Onze dochter komt regelmatig met allerlei knutselwerkjes en tekeningen thuis. De afgelopen week was het echter zo mooi weer, dat ze helemaal niet binnen zijn geweest en (volgens mij) dus ook niet geknutseld hebben. Vind ik helemaal prima, ik heb liever dat ze de hele dag met plezier buiten speelt, dan dat ze naar binnen gaan omdat ze voor mij 'moeten' knutselen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Caroow za 11 mei 2013 - 8:54

Ik vind dat eigenlijk wel zo horen. Als ik niks zou krijgen van het kdv als hij daar al naar toe zou gaan zou ik dat wel heel jammer vinden. Als ik er aan denk zal ik vragen of ze iets met vaderdag maken, dan gaat hij er al wel heen. Ik denk dat als ze het niet van plan zijn ze het best willen doen als ik het vraag.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Gast za 11 mei 2013 - 8:54

Lejow schreef:
Lennox schreef:Neehoor. Er zijn ook dagverblijven die kinderen niet laten knutselen als ze dat zelf niet willen.

Ja, maar dat is een ander verhaal. Dan wordt het wel aangeboden.
Ja, maar daardoor vind ik niet dat je knutselen maar als verplichting moet stellen, want als het kind zelf niet wil...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Twellie za 11 mei 2013 - 8:54

Nee, maakt me niks uit.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Liadan za 11 mei 2013 - 8:57

Nee, dat vind ik niet. Ik vind zelf 'verplichte' knutselwerkjes ook minder leuk dan als ze lekker uit zichzelf hun gang gaan met knutselen.
Ik denk dat mijn dochter op school ook niks heeft gemaakt (maar morgen weet ik zeker of dat zo is) en dat vind ik helemaal geen probleem. Ik vind het het allerleukst als ze zelf thuis aan de slag gaat met knutselen en dan na afloop naar me toe komt en zegt dat ze dat speciaal voor mij heeft gemaakt (of voor haar broertje of voor papa/oma/opa enz).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Pink! za 11 mei 2013 - 8:59

Ik bied t aan maar verplicht t niet. Vind t ook niet nodig om te verplichten, ik hou ook niet van die standaard knutselen dingen, laat de kinderen vrij knutselen, iets wat uitzichzelf komt.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Gast za 11 mei 2013 - 9:07

scheelt dat onze dochter het ook niet doet als ze er geen zin in heeft Laughing Laatst had ik heel creatief aardappelstempels gemaakt. Vet veel moeite gedaan om al die figuurtjes in de aardappel te snijden, had ze in de tussentijd haar memory gevonden en had ze geen zin meer om te stempelen Gastouder 'verplicht' tot knutselen? 1270000679 Gelukkig wilde na het spelen met de memory wel weer, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  -Ieniemienie- za 11 mei 2013 - 9:51

Nee op het kdv waar ik werk doen we het alleen met de kindjes die willen.
Het word dus wel aangeboden. Maar als een kindje geen zin heeft dan is er kans dat er geen moederdag/vaderdag cadeautje is.

Mijn kinderen zitten op dat zelfde kdv en hebben allebij iets geknutseld.
Er lagen igg cadeautjes voor mama in hun vakjes
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Caroow za 11 mei 2013 - 9:57

Rejoy. schreef:scheelt dat onze dochter het ook niet doet als ze er geen zin in heeft Laughing Laatst had ik heel creatief aardappelstempels gemaakt. Vet veel moeite gedaan om al die figuurtjes in de aardappel te snijden, had ze in de tussentijd haar memory gevonden en had ze geen zin meer om te stempelen Gastouder 'verplicht' tot knutselen? 1270000679 Gelukkig wilde na het spelen met de memory wel weer, haha.

Haha ik dacht even dat ik zou gaan lezen dat jij maar zelf was gaan stempelen Laughing
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Gast za 11 mei 2013 - 10:02

Ik vind dat gastouders het zeker aan moeten bieden!

Ik vind dat ouders ook best wel hoge eisen aan hun gastouder mogen stellen. Ik zou er echt geen genoegen mee nemen als mijn gastouder de kinderen de hele dag maar een beetje vrij liet spelen of voor de tv zou zetten. Je betaalt een behoorlijk bedrag voor de opvang van je kind(eren) en daar mag je toch wel professionaliteit voor verwachten. En ja, daar hoort een Moederdag/Vaderdag/Verjaardagscadeautje knutselen toch zeker bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  shadow za 11 mei 2013 - 10:04

Bij ons op het dagverblijf doen ze er wel aan. Ze beginnen er ruimschoots van tevoren meee zodat er bij iedereen een cadeautje is. Ik vind het erg leuk maar geen moetje.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Liadan za 11 mei 2013 - 10:07

Het is ook maar net hoe je daarin staat. Ik vind ook dat een gastouder de mogelijkheid moet aanbieden om te knutselen. Voor mij hoort een verjaardags/moederdag/vaderdagcadeautje niet persé bij. Ik vind dat cadeautje zelf pas echt meerwaarde hebben als mijn kind er zelf echt voor kiest om het te doen en het ook helemaal zelf in elkaar knutselt. Zo'n voorgeprogrammeerd iets hoeft van mij sowieso niet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Tania za 11 mei 2013 - 10:10

Ik ben het eens met Liadan, ik vind dat ze het wel aan moeten bieden aan de kinderen. Maar als ze niet willen hoeven ze van mij echt niet verplicht een cadeautje te maken. Natuurlijk vind ik het wel leuk als ze het doen maar zo niet dan ook goed. De school waar J. waarschijnlijk heen gaat doet helemaal niet aan moederdagcadeautjes enz. Die laten kinderen gewoon iets knutselen voor iemand als ze dat zelf graag willen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Slakje za 11 mei 2013 - 10:30

Ik vind dat ze op regelmatige tijdstippen (2 keer per week ofzo) het knutselen moeten aanbieden. Ik zou wel heel erg teleurgesteld zijn als er op het kdv niet geknutseld zou worden.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  SarahKey za 11 mei 2013 - 23:42

Knutselen vind ik er zeker bij horen al hoeft dit niet verplicht te zijn. En voor vader en moeder dag vind ik het wel een beetje verplicht. Ik vind het erg attent als een gastouder dit doet. Zelf heb ik ook altijd wat laten knutselen voor vader en moederdag en verjaardagen van de ouders. Het is een kleine moeite en die 4 keer in het jaar dat ze van mij verplicht moesten knutselen vind ik wel meevallen. Maar zo vind ik buiten spelen belangrijker dan een knutsel maken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  kwak zo 12 mei 2013 - 6:50

Onze vorige go deed het wel altijd, ook als wij zelf jarig waren. Ook mocht D haar schoen zetten met Sinterklaas en kreeg ze op haar verjaardag een kaart toe gestuurd en de eerste keer na har verjaardag kreeg ze cadeautjes.

Deze go doet dit niet. Ik moet er wel even aan wennen dat ze dat niet deed omdat ik dat gewend was(verwend).

Ik vind niet dat een go dat verplicht moet doen. Het is een extraatje als ze dat doet.
Deze go komt wel op verjaardagsvisite en kraambezoek. Het belangrijkste vind ik dat mijn kids het naar hun in hebben dan dat ze perse moeten knutselen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  koNijntje zo 12 mei 2013 - 7:29

ik vind niet dat je een gastouder of kindjes kunt verplichten.
t. gaat naar een kdv, dus daar wordt geknutseld, als hij naar een gastouder zou gaan zou ik het wel erg op prijs stellen als ze wat zouden maken.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Ezzer zo 12 mei 2013 - 7:48

Ik vind het er wel bij horen. Ik werk zelf op een KDV en wij zijn weken geleden al begonnen met het knutselen voor een moederdagcadeau. Zodat het geen verplichting wordt en heeft een kind geen zin om te knutselen dan kan het altijd nog een andere keer iets maken. Zelfde geldt voor buiten spelen. Met het mooie weer zijn we echt niet binnen gebleven omdat er geknutseld moest worden. Maar toch hebben alle kinderen een moederdagcadeau gemaakt.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder 'verplicht' tot knutselen? Empty Re: Gastouder 'verplicht' tot knutselen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum