Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nav waarmee mag je kind knutselen, bijv een schaar etc?

+4
Liadan
kwak
Tania
Printje
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

nav waarmee mag je kind knutselen, bijv een schaar etc?  Empty nav waarmee mag je kind knutselen, bijv een schaar etc?

Bericht  Printje zo 29 jul 2012 - 9:09

Nav het cadeautjes voor 2 jaar topic...

R en ik knutselen regelmatig, (wat wil je anders als kleuterjuf hahaha)
Wij gebruiken allerlei spulletjes daarvoor, soms ook macaroni etc.

Hij mag van mij ook zelf oefenen met een (kinder)schaar) uiteraard blijf ik erbij maar ik vind dat ze zulke dingen gewoon moeten leren door het te doen. Ook kinderlijm mag hij zelf mee gebruiken, vroeg geleerd is oud gedaan vind ik.

Hoe staan jullie daarin?

Overigens vindt hij verven zelf het leukste.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav waarmee mag je kind knutselen, bijv een schaar etc?  Empty Re: nav waarmee mag je kind knutselen, bijv een schaar etc?

Bericht  Tania zo 29 jul 2012 - 9:10

Ik heb toevallig laatst een schaartje gekocht om mee te oefenen. Nog niet gedaan maar wel van plan om binnenkort te doen. Lijm hebben we nog niet omdat ik denk dat hij daar nog niet veel mee zal doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

nav waarmee mag je kind knutselen, bijv een schaar etc?  Empty Re: nav waarmee mag je kind knutselen, bijv een schaar etc?

Bericht  Printje zo 29 jul 2012 - 9:11

Ik gebruik dezelfde lijm als op school, gewoon van dat behangplak.

Knippen lukt hem ook nog niet zo goed maar we oefenen gewoon door haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  kwak zo 29 jul 2012 - 9:12

ik ga voor D. haar tweede verjaardag meer knutselspulletjes vragen.
Ik vind haar voor een schaartje nu nog te klein.
Ze is gek op kleuren, stempelen en stickertjes plakken. Ook verven is favoriet alleen niet echt bij mama, wat een gesmeer Wink.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 9:13

wij hebben een kinderschaartje (wel van ijzer, niet zo'n plastic ding) en lijm waar ze mee mag knutselen. Haar schaartje ligt alleen niet in haar speelgoedla waar haar vouwblaadjes bijvoorbeeld wel liggen. Lijm is wel speciale kinderlijm en dat doet ze eigenlijk heel netjes.

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 29 jul 2012 - 9:13

Wij hebben ook een ijzeren, die plastic dingen knippen voor geen meter.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 9:14

Ze mogen hier met lijm en schaar sowieso knutselen. Mijn zoontje had laatst alleen zn haar geknipt, terwijl ik er nota bene tegenover zat, was niet snel genoeg. Lijm en schaar gebeurt altijd onder toezicht en ze kunnen er niet zelf bij.

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 29 jul 2012 - 9:15

Arden schreef:Ze mogen hier met lijm en schaar sowieso knutselen. Mijn zoontje had laatst alleen zn haar geknipt, terwijl ik er nota bene tegenover zat, was niet snel genoeg. Lijm en schaar gebeurt altijd onder toezicht en ze kunnen er niet zelf bij.

Hier ook sowieso alle knutselspullen en ook stiften/verf etc liggen hier buiten bereik, ik hoef geen kunstwerken op mijn muren/deuren hahahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 9:17

Hier nog niet van toepassig maar straks mag hij best met de gebruikelijke dingen knutselen. Maar alleen als we erbij zijn. Daarna zal het ergens op geborgen worden waar hij niet bij kan. Net zoals stiften enzo straks. Ik zou het een beetje jammer van ons huis vinden waar we zoveel tijd in stoppen om op te knappen en hij tekent alle muren ff onder haha laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 9:33

Wij hebben tot nu toe alleen geverfd, stickertjes geplakt, en gekleurd. Wil binnenkort eens kijken voor vouwblaadjes, lijm, een schaartje en stempeltjes!
Hij is gek op knutselen en kliederen dus ik ben benieuwd.

Edit: En hij mag in principe met alle knutselspulletjes spelen onder toezicht. Het ligt hier ook wel buiten bereik.

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 29 jul 2012 - 9:34

Overigens heb je bij de Action en Zeeman ook erg leuke knutselspulletjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 9:36

Oh bedankt voor de tip, hier helaas geen action in de buurt, maar zal zeker eens bij de zeeman kijken.

Gast
Gast

Bericht  Liadan zo 29 jul 2012 - 17:22

Yara mag ook gewoon knippen en plakken, vanaf dat ze 2 jaar is ongeveer knipt ze regelmatig. Plakken doet ze al langer. Ik heb de knutselspullen hier in een la liggen en ze moet eerst vragen als ze ze wil hebben. Wij hebben gewone ijzeren schaartjes met plastic handvat, want de schaartjes van helemaal plastic vind ik ook voor geen meter knippen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Coco zo 29 jul 2012 - 17:49

Met hun tweede verjaardag hebben ze allerlei knutselspulletjes gekregen, waaronder ook een schaar. Maar scharen, stickers, verf en lijm ligt wel buiten bereik. Playmais ook trouwens want dat pikt echt aan alle kanten.

Er is wel op de muren gekleurd, maar we hebben geen witte muren en op deze kleur valt het een heel stuk minder op. Zodra het wel echt gaat opvallen saus ik er wel een keer overheen.

Edit: Vingerverven doe ik overigens meestal buiten met ze. Twee kinderen met zulke vieze handen levert hier gegarandeerd een zooi op de muren op aangezien ze heel sneaky zijn als ik mij even op de ander richt. nav waarmee mag je kind knutselen, bijv een schaar etc?  394967 Met een kwast mag wel gewoon binnen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Annemie zo 29 jul 2012 - 18:44

Ik knutsel nog helemaal niet met mijn zoontje, volgens mij is hij daar motorisch ook nog niet echt aan toe..laat hem eerst maar eens gaan lopen zelf. Als ik hem iets geef gooit hij er alleen maar mee en verf vind hij al helemaal niks.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 19:39

Ja hoor S. mag van mij best knippen en plakken.
Zou niet weten waarom niet, is alleen maar goed voor de fijne motoriek.

@ Annemie, ik zou het toch gaan aanbieden. Maar dan bijvoorbeeld hem laten scheuren met papier.

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 29 jul 2012 - 20:07

Annemie schreef:Ik knutsel nog helemaal niet met mijn zoontje, volgens mij is hij daar motorisch ook nog niet echt aan toe..laat hem eerst maar eens gaan lopen zelf. Als ik hem iets geef gooit hij er alleen maar mee en verf vind hij al helemaal niks.

Mijn zoontje loopt pas zelf sinds 23 maanden maar al lang daarvoor knutselde we met hem. Tekenen, met verf kliederen, stickertjes plakken, papiertjes scheuren enz. Dat kon hij allemaal al prima.
Ik zou het gewoon gaan proberen als ik jou was, hij moet ook wel de kans krijgen om het te leren natuurlijk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje zo 29 jul 2012 - 20:18

Tania schreef:
Annemie schreef:Ik knutsel nog helemaal niet met mijn zoontje, volgens mij is hij daar motorisch ook nog niet echt aan toe..laat hem eerst maar eens gaan lopen zelf. Als ik hem iets geef gooit hij er alleen maar mee en verf vind hij al helemaal niks.

Mijn zoontje loopt pas zelf sinds 23 maanden maar al lang daarvoor knutselde we met hem. Tekenen, met verf kliederen, stickertjes plakken, papiertjes scheuren enz. Dat kon hij allemaal al prima.
Ik zou het gewoon gaan proberen als ik jou was, hij moet ook wel de kans krijgen om het te leren natuurlijk.

Ik denk ook dat je het misschien juist moet stimuleren.

Annemie; is er een reden gevonden waarom hij nog niet loopt als ik vragen mag?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Annemie ma 30 jul 2012 - 1:01

@printje, nee is geen reden gevonden, hij is gewoon laat.. nav waarmee mag je kind knutselen, bijv een schaar etc?  1371890812 hij kan zijn evenwicht ook nog niet echt vinden of hoe zeg je dat.

Mijn zoontje krijgt ook weleens kleurpotloden waarmee hij mag tekenen en ik wilde een keer met hem verfen, maar dat vond hij helemaal niks, hij vond het maar vies.. maar ik zal eens bij de action kijken en kijken of ik hem kan stimuleren met stickers plakken enzo.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan ma 30 jul 2012 - 4:54

Annemie, misschien vindt hij waskrijtjes wel leuk om mee te kleuren. Dat gaat makkelijker dan met potloden (en het maakt niet zoveel rommel).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  PapillonRose ma 30 jul 2012 - 5:00

Hier mag ze met een heleboel dingen knutselen, alleen nog niet met een schaar. Verder hebben we vanalles, onder andere verf, potloden, stiften, krijtjes, stickers, gekleurd papier.. En ik denk binnenkort ook een schaartje, we gaan gewoon eens kijken hoe dat gaat. Tot nu toe vond ik dat nog te eng, maar ik denk dat het zo langzamerhand wel kan, aangezien ik er toch bij blijf kunnen we het altijd proberen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Annemie ma 30 jul 2012 - 7:13

Liadan schreef:Annemie, misschien vindt hij waskrijtjes wel leuk om mee te kleuren. Dat gaat makkelijker dan met potloden (en het maakt niet zoveel rommel).

Oh dankje..dat maar eens proberen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria ma 30 jul 2012 - 7:26

Lekker saai weer Printje, maar ik ben het met je eens nav waarmee mag je kind knutselen, bijv een schaar etc?  561177

Tomas mag met een kinderschaar knippen en met een prikpen prikken. Ik ga er niet bovenop zitten of hem steeds waarschuwen. Hij heeft één keer in zijn vinger geknipt. Hij schrok even, maar het bloedde niet eens ofzo. Hij knipt sindsdien wel iets voorzichtiger nav waarmee mag je kind knutselen, bijv een schaar etc?  3079029344

Door ervaring leren kinderen meer dan door waarschuwingen van ouders denk ik.

Al ben ik met brandende gasfornuizen en barbecues plotseling wel weer van de waarschuwingen, dat vind ik wat anders. Wil niet dat Tomas leert dat een barbecue heet is door een nare brandwond aan zijn hand op te lopen. Dus het hangt er wel van af hoe groot het gevaar is zeg maar. Ook mee eens Printje? nav waarmee mag je kind knutselen, bijv een schaar etc?  2474380249
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Filoria ma 30 jul 2012 - 7:29

Trouwens, was dit nou bedoeld als topic over knutselgevaren of om knutseltips uit te wisselen? Ik ben de rode draad even kwijt scratch

Knutselgevaren, wat een woord trouwens.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Printje ma 30 jul 2012 - 10:00

Filoria schreef:Trouwens, was dit nou bedoeld als topic over knutselgevaren of om knutseltips uit te wisselen? Ik ben de rode draad even kwijt scratch

Knutselgevaren, wat een woord trouwens.

Beide denk ik haha

Enne ik ben het weer met je eens over die 'gevaren' die je schrijft. Ik vind dat kinderen moeten leren door ervaren, R mag dus ook zelf mee helpen met zijn brood snijden, hij zal door ervaren moeten leren dat het scherp is. Uiteraard zijn er grenzen maar een mes mag hij samen met mij gewoon gebruiken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: