Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doe jij dingen met je kindje...

+22
Bolleke
-Ieniemienie-
Printje
Mamsie
Rush
MissD
Parisienne
Niene
kwak
Sanne
Muppetje
Floor
PapillonRose
Jade
Liadan
Tania
RYW
Jezzie
Star007
Darius
Twellie
Marin
26 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  MissD do 4 okt 2012 - 23:30

Het liefste zou ik met mijn dochter dezelfde dingen gaan doen als mijn moeder altijd met mij en mijn zusje deed;

o.a. iedere week naar de bibliotheek (voorleesuurtje), knutselen, puzzelen, spelletjes doen, koken en bakken, naar de kinderboerderij, wandelen in het bos, fietsen, winkelen....

Dochter is nu 9 maanden en met haar ga ik nu naar babymassage 1x per week (masseer haar iedere dag thuis op bed), 1x per week naar muziek op schoot wat ze helemaal geweldig vind, verder word ze iedere dag voorgelezen, zingen we iedere dag liedjes en dans ik met haar door de kamer... Verder wandel ik veel met haar, ga de eendjes voeren.

Oh.. T. word trouwens als ik haar voorlees voor het slapen gaan altijd voorgelezen uit "welterusten kleine beer". Dat werd mij vroeger ook (zo goed als) iedere avond voorgelezen waardoor ik al heel snel het boek uit mijn hoofd kende en mijn papa dacht dat ik al kon lezen omdat ik zo alles kon vertelen.


Laatst aangepast door MissD op do 4 okt 2012 - 23:48; in totaal 1 keer bewerkt

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Rush do 4 okt 2012 - 23:32

Marin schreef:Muppet, dat vind ik ook wel een hele mooie gedachte, dat je het zo wilt.

Wij krijgen trouwens met kerst altijd maar 1 cadeautje onder de kerstboom, een boek. Die traditie wil ik ook voortzetten.
Hopen dat de kids lezen dan leuk vinden haha. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Mamsie do 4 okt 2012 - 23:39

Hmm eigenlijk niet. Ik kan me niet echt iets bedenken wat ik vroeger zo leuk vond. Nouja ik maak die momenten dan maar gewoon zelf met mijn jongens en hoop dat zij het voortzetten wanneer zij kinderen hebben.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Marin vr 5 okt 2012 - 0:34

Rush schreef:
Marin schreef:Muppet, dat vind ik ook wel een hele mooie gedachte, dat je het zo wilt.

Wij krijgen trouwens met kerst altijd maar 1 cadeautje onder de kerstboom, een boek. Die traditie wil ik ook voortzetten.
Hopen dat de kids lezen dan leuk vinden haha. Laughing

Positieve stimulatie is sowieso goed. Ik ben wel van plan m'n kinderen met boeken op te laten groeien. Als ze dan later zelf lezen ook leuk vinden is het alleen maar mooi meegenomen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  RYW vr 5 okt 2012 - 1:29

Marin schreef:
Rush schreef:
Marin schreef:Muppet, dat vind ik ook wel een hele mooie gedachte, dat je het zo wilt.

Wij krijgen trouwens met kerst altijd maar 1 cadeautje onder de kerstboom, een boek. Die traditie wil ik ook voortzetten.
Hopen dat de kids lezen dan leuk vinden haha. Laughing

Positieve stimulatie is sowieso goed. Ik ben wel van plan m'n kinderen met boeken op te laten groeien. Als ze dan later zelf lezen ook leuk vinden is het alleen maar mooi meegenomen.

Ik ook, ik douw ze door de strot haha Wink maar het helpt wel, ze zijn nu al echte lezers allebei en je kan ze (bijna) geen groter plezier doen dan met boeken. Ik heb ook altijd een grote, volle boekenkast in huis gehad (mijn ouders hadden vroeger echt álle muren in huis bedekt met boekenkasten, geweldig vond ik dat... En ze hadden alles gelezen ook Wink), ik heb voorgelezen vanaf dat ze baby waren, ze hebben met kraakboekjes gespeeld en alles... Dus ja, niet zo gek dat ze het inmiddels zijn gaan leuk vinden Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Marin vr 5 okt 2012 - 1:32

Goed om te horen RYW! Ik had ook niet anders verwacht van jou haha. En jij waarschijnlijk niet van mij. Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 1:41

Ik dacht daar laatst ook aan.. maar meer met het idee dat ik zelf nooit meer klein zal zijn Cry .. Terwijl er zulke heerlijke momenten waren haha.

- Onder neveldouche op weg naar Spanje met de auto (was ergens in Frankrijk) en dan daarna op een hele lading handdoeken verder rijden. Sowieso met de auto op vakantie.. Dat is echt al jaren geleden voor mij.

- Toen ik in groep 7/8 zat moest ik altijd met mijn zus even een uurtje alleen zijn tot dat mijn vader uit zijn werk kwam. Als wij dan uit school gelopen kwamen stond er altijd een bakje met yoghurt (en uren geweekte beschuit) haha dat vond ik zooo lekker.. Ook lag er altijd een bakje met een mini marsje o.i.d. in

- Op woensdag met de oppas pannekoeken bakken (toen was ik echt een stuk kleiner).. Of mijn kinderen dat nu met mij of de oppas doen maakt me niet uit.. Ik vond dat bakken altijd zo gezellig Yes

- 's avonds lekker met mijn moeder en zus op de bank kruipen en waku waku kijken laughcry hahaha.. (maar dat wordt dan gewoon een ander programma).

- Tenten bouwen met tuinkussens en slapen in de tuin (Al deed ik dat altijd samen met mijn zus).

Ik merk dat ik sowieso heel veel samen deed met mijn zus als ik terug denk.. haha ik hoor mezelf nu ook echt denken.. Ooh dan zou ik wel het liefste 2 kinderen willen.. want ik vond dat altijd zo leuk om samen te spelen I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  RYW vr 5 okt 2012 - 1:46

Marin schreef:Goed om te horen RYW! Ik had ook niet anders verwacht van jou haha. En jij waarschijnlijk niet van mij. Laughing

Haha, had jij ook boekenkastouders? Ik had het inderdaad wel verwacht ja Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Marin vr 5 okt 2012 - 1:50

RYW schreef:
Marin schreef:Goed om te horen RYW! Ik had ook niet anders verwacht van jou haha. En jij waarschijnlijk niet van mij. Laughing

Haha, had jij ook boekenkastouders? Ik had het inderdaad wel verwacht ja Wink

Hahaha ja :-)

Punk'd zo dacht ik er vanochtend ook over! En dan vraag ik me zo af of ik ook zo kan genieten als ik m'n kindje zou genieten van diezelfde dingen. Dat je een stukje van je eigen jeugd terughaalt als het ware en het ook doorgeeft. Dat lijkt me heel waardevol.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  RYW vr 5 okt 2012 - 1:56

Vanmorgen toen ik de jongste naar school bracht was er een nieuw kindje die net 4 geworden was. Hij ging vrolijk in de kring zitten babbelen en zijn moeder stond op de gang te snikken. Dus ik zeg iets sympathieks in de stijl van 'wat worden ze snel groot he' en toen zei zij:'nee, ze zijn juist zo lekker klein en onbezorgd, geen gedoe op werk of in relaties, ik ben jaloers, dat wil ik ook weer zo graag!' en toen ging ze harder huilen. Awkward...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 1:59

RYW schreef:Vanmorgen toen ik de jongste naar school bracht was er een nieuw kindje die net 4 geworden was. Hij ging vrolijk in de kring zitten babbelen en zijn moeder stond op de gang te snikken. Dus ik zeg iets sympathieks in de stijl van 'wat worden ze snel groot he' en toen zei zij:'nee, ze zijn juist zo lekker klein en onbezorgd, geen gedoe op werk of in relaties, ik ben jaloers, dat wil ik ook weer zo graag!' en toen ging ze harder huilen. Awkward...

hahahaha geweldig Yes

Kwam haar jeugdsentiment even naar boven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Marin vr 5 okt 2012 - 2:01

Hahahaha Ah gos..
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 5:37

Wij eten met H (en straks ook met A) op woensdagmiddag haring of knakworstjes.
Dat aten wij vroeger ook altijd tussen de middag. Dat vond ik zo gezellig.

Verder doen we nog niet echt iets omdat ze voor veel dingen die ik me goed kan herinneren nog te jong is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 20:36

Ja ik doe ook best veel dingen met hem die ik ook leuk vond als kind. (hij was 2.5 week oud toen we voor het eerst samen gingen shoppen hahaha) Ook vind ik lezen belangrijk en gaan we regelmatig naar de bieb en ook dingen bakken vond ik vroeger leuk en doen we nu ook regelmatig.

Manlief en ik zijn ook dol op de Efteling en ook daar is zoonlief al als jonge baby geweest, en meerdere keren daarna.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  -Ieniemienie- vr 5 okt 2012 - 23:33

Ook hier krijgen de kids elk jaar met de kinderboeken week een mooi boek die ze zelf uit mogen kiezen.
We zijn vanmorgen op pad geweest.

Verder wil ik elk jaar kerstavond met het gezin vieren.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Bolleke za 6 okt 2012 - 2:59

Ja! Al gaat dat automatisch eigenlijk, niet vanwege een nostalgisch gevoel. Mijn vader deed altijd leuke speciale dingen toen ik klein was. En die dingen doe ik nu ook met of voor C. en daarna valt me dan in, dat deed mijn vader ook, zoals

- Op de markt een visje eten.
- Als C. ziek is hem echt verwennen met lekkere gezonde dingen, beetje betuttelen
- Op zaterdag lekker thuis hangen, niks doen, spelen, tv kijken etc.
- Op zaterdag avond tv kijken met wat lekkers.
- Uitgebreid lunchen of ontbijten, terwijl daar eigenlijk geen tijd voor was.

Mijn moeder werkt in de horeca dus ik had veel momentjes met mijn vader, omdat mijn moeder net die tijden werkte. Ik at wel altijd heen gezellig met mijn moeder alleen, omdat mijn vader dan juist weer werkte.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Lejow za 6 okt 2012 - 4:16

Ja, ik kan niet wachten tot ik haar (een beetje zinvol) mee kan nemen naar Disney! En ook hier zal ze snel mee gaan naar de Efteling!

Verder heeft mijn vader veel van mij gefilmd toen ik klein was, dat vind ik nu zo waardevol. Om mensen die allang overleden zijn nog te kunnen zien bewegen en horen praten. Dat probeer ik nu ook voor B te doen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  SarahKey za 6 okt 2012 - 4:33

Wat ik nog weet van vroeger en zelf ook door wil geven:

- met de intocht van sinterklaas mochten we 's middags patat eten aan de kleine tafel. Wij aten voor de rest altijd aan de keukentafel dus dat vond ik echt een feest.

- pakjesavond met zelfgemaakte gevulde speculaas en zelfgemaakte chocolademelk.

- op de verjaardagstaart een treintje met kaarsjes

- elke zaterdagavond lekker in pyama tv mogen kijken

- twee keer per jaar echt goed shoppen en dan naar de mac, mama dochter uitje toen, straks mama zoon uitje Wink

- elke zaterdag aten we nasi met kipvleugels. Vind ik nog steeds erg lekker op een zaterdag Laughing

Voor de rest deden mijn ouders niet zoveel met ons. Mijn vader was al wat ouder en was duivenmelker dus op vakantie gingen we nooit. Zwemmen kon mijn moeder niet dus dat deden we niet etc etc. Op dat gebied hebben wij nu al heel veel met S gedaan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  _Blush_ za 6 okt 2012 - 10:19

Ik heb ook wel enkele dingen die ik mijn kinderen wil meegeven:

- samen pannenkoeken of koekjes bakken
- fietstochten maken en onderweg gezellig picknicken
- als ze ziek zijn, ze lekker verwennen en betuttelen op de bank
- op vrijdag samen filmpje kijken met een bakje chips en wat later opblijven
- bij verjaardagen het hele huis versieren, inclusief een 'jarige-stoel' vol ballonnen en dan mogen ze kiezen wat we eten. Ik weet nog dat ik wakker werd en dat mijn hele kamer versierd was, terwijl ik gewoon lag te slapen.

Mijn vriend heeft niet echt van die herinneringen, ik vind het wel jammer voor hem.. Koekjes bakken deden ze niet, want dan werd alles vuil. Verjaardagen waren wel met cadeautjes, maar verder geen versieringen ofzo. Als kind zijn zo'n dingen toch net geweldig !!
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Printje za 6 okt 2012 - 10:22

Ik heb nu al zin in de intocht van Sinterklaas hahaha, misschien door mijn beroep, maar ik vind die tijd echt geweldig.

Ik vergeet er eentje; ik lig s'avonds altijd onder mijn 'kleedje' op de bank. Als we overdag even tv kijken wil R ook altijd samen onder het kleedje...heerlijk genieten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Parel za 6 okt 2012 - 10:28

Star007 schreef:Ik denk dat ik juist dingen met mijn dochter ga doen, die ik vroeger graag had willen doen.

Knutselen, koken/ bakken en in de herfst naar het bos , blaadjes, eikels etc. zoeken, geregeld shoppen en weekendje weg ( als ze natuurlijk wat ouder is!) . Maargoed wie weet vindt D. dat helemaal niets aan als ze wat ouder is haha Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 394967

Nou, inderdaad!
Mijn ouders zijn vroeg gescheiden, dus ik wil graag dingen samen doen als gezin.
Samen cadeautjes uitpakken op kerstochtend, croissantjes maken, samen de kerstboom optuigen. Veel liedjes zingen en samen spelen, kroelen, een verhaaltje voor het lezen. Ik kan me er gewoon weinig meer van herinneren, ik ben het middelste kind, heb het idee dat mijn zus ´speciaal´ was omdat ze de eerste was van mijn ouders, dus daar werd extra aandacht aan besteed, en mijn zusje is de eerste van mijn moeder en stiefvader dus ook wel een beetje ´speciaal´ in dat opzicht. Ik ben absoluut niks tekort gekomen hoor, maar ik zou dat wel graag willen doen met mijn eigen kind.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... - Pagina 2 Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum