Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doe jij dingen met je kindje...

+22
Bolleke
-Ieniemienie-
Printje
Mamsie
Rush
MissD
Parisienne
Niene
kwak
Sanne
Muppetje
Floor
PapillonRose
Jade
Liadan
Tania
RYW
Jezzie
Star007
Darius
Twellie
Marin
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Marin do 4 okt 2012 - 21:27

.... Die jij zelf als kind ook leuk vond?

Deze gedachte kwam in me op n.a.v. een gesprekje met Muppetje over Kinderboekenweek. Zij ging voor haar kleine man een kinderboek kopen, net zoals zijn vroeger kreeg.
Ik kreeg dat zelf ook altijd als kind en vond dat super leuk, dus zou er zelf ook veel waarde aan hechten als ik dat aan mijn toekomstige kinderen kan overdragen.

Of zoals vroeger, dat m'n moeder altijd met ons bij t raam m'n vader ging uitzwaaien als ie naar z'n werk ging. Lijkt me ook zo lief om over te nemen, omdat ik dat zelf ook altijd zo'n fijn momentje vond.

Of kastanjes en eikels zoeken in de herfst en daar kettingen van maken. Of pannenkoeken bakken met papa. Al die dingetjes die ik als kind zo fijn vond, lijkt me zo leuk om dat over te brengen op je eigen kinderen.

Hebben jullie dat ook? En doen jullie dat ook? Wat voor leuke dingen zijn dat dan?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Twellie do 4 okt 2012 - 21:33

Ik hecht veel waarde aan de gewoontes die we toen ik een kind was in ons gezin hadden en pas hetzelfde toe bij mijn dochters.

We gingen bijvoorbeeld raden als er liedjes op de radio kwamen welke band het was en welk nummer en dan als een wedstrijdje, wie het het eerst kon zeggen. Ik train mijn oudste nu ook al op het herkennen van nummers van AC/DC Doe jij dingen met je kindje... 561177 .

We hadden ook schriftjes waarin we allerlei boodschappen aan elkaar schreven en tekeningen maakten. Laatst vond ik er op de zolder van het huis van mijn ouders nog eentje terug, ik moest heel hard lachen om alle verhalen die er in stonden. Met mijn dochter teken ik nu ook al boekjes vol.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 21:35

Mijn eigen kindje is er nog te klein voor, maar de kinderen in het gezin waar ik een tijd heb opgepast deed ik dat soort dingen wel; kastanjes zoeken en daar diertjes mee maken. Zelf brood bakken op vrije dagen. Koekjes en cakejes bakken. Slingers knutselen wanneer er iemand jarig was, dat soort dingen. En die dingen wil ik (mits ze ze leuk vindt) ook met mijn dochter gaan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Darius do 4 okt 2012 - 21:39

Een boek uitzoeken in de kinderboekenweek.
Als we op zomervakantie gaan, een poffert koken.
Bergwandelingen maken op vakantie.
culturele dingen bezoeken, hebben ook een museumkaart aangeschaft
naar de bibliotheek
naar de kinderboerderij


Pfoej, daar denk ik nu even aan. Ik probeer mijn man al tijden over te halen om eens koffie te gaan drinken, want ik vind om 10 uur en om 20 uur een pruttelend koffiepotje ook altijd zo gezellig en nostalgisch!

Oja, wat me nu nog te binnen schiet: chipjes op woensdagmiddag bij het televisiekijken en op zaterdagavond een roze koek. Ojaaaaaa, en een cake bakken op zaterdagmiddag!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Star007 do 4 okt 2012 - 21:41

Ik denk dat ik juist dingen met mijn dochter ga doen, die ik vroeger graag had willen doen.

Knutselen, koken/ bakken en in de herfst naar het bos , blaadjes, eikels etc. zoeken, geregeld shoppen en weekendje weg ( als ze natuurlijk wat ouder is!) . Maargoed wie weet vindt D. dat helemaal niets aan als ze wat ouder is haha Doe jij dingen met je kindje... 394967
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Jezzie do 4 okt 2012 - 21:48

Ik wil straks ook dingen gaan doen idd, die ik zelf altijd leuk vond.
Zoals lid worden van de bibliotheek, ik vond het altijd heel leuk om daar tussen de boekjes te lopen en een paar boeken uit te kiezen. En dan een paar die ik zelf kon bekijken/lezen en 1 die mijn moeder dan ging voorlezen.
Samen knutselen, liedjes zingen, wandelen in het bos...ik kijk er nu al naar uit om dat te doen met mijn dochter!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  RYW do 4 okt 2012 - 21:49

Ohja, ook qua uitjes. Naturalis, Efteling, de ontdekhoek, omniversum, we zijn er allemaal al geweest. En ik lees Harry Potter voor Wink

Verder dingetjes als picknicken, ook binnen onder de tafel of in een van hun kamers, samen koken en taarten bakken, kilometers fietsen met de oudste smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Tania do 4 okt 2012 - 21:50

Ja dat doen wij ook wel. Vorige week hebben we kastanjes gezocht dat vond ik vroeger altijd zo leuk. J. was ook helemaal enthousiast. En ik ging vaak alleen met mijn vader naar de kinderboerderij als mijn moeder moest werken. Mijn man gaat nu ook vaak met ze naar het bos of de kinderboerderij als ik moet werken.
Als ze wat ouder zijn gaan we koekjes, cake of appeltaart bakken enz. En we gaan elk jaar naar de efteling. Met mijn ouders (en later alleen met mijn moeder) gingen we ook zo goed als elk jaar.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Liadan do 4 okt 2012 - 22:00

Ja, ik doe ook dingen met de kinderen die ik vroeger leuk vond.

Ik heb met mijn dochter afgelopen zomer een nachtje in de tent in de tuin gelogeerd, dit deden mijn ouders vroeger ook af en toe. We gaan af en toe naar het bos en nemen dan heel veel takjes, denneappels, beukennootjes enz. mee naar huis, dit deden we vroeger vaak. Ik ga als het mooi weer is vaak met de kinderen naar de recreatieplas hier in de buurt waar ik vroeger ook altijd kwam met mijn ouders.
Wij kregen altijd met onze verjaardag, met kinderboekenweek en met kerst een boek. Ik geef de kinderen ook een boek met hun verjaardag en kinderboekenweek een boek (kerst niet omdat dochter een dag na kerst jarig is).
Ik lees veel voor aan de kinderen, wij werden vroeger ook veel voorgelezen.
Met Sinterklaas aten wij altijd tussen de middag frietjes voor de tv op de bank, dat gaan we vanaf dit jaar ook doen. Dat vond ik altijd zo leuk.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Jade do 4 okt 2012 - 22:01

Dat lijkt mij ook echt leuk!

Ik kan me ook herinneren dat we kastanjes gingen zoeken, geitjes voeren bij de kinderboerderij, ik ging altijd met mijn vader naar de bieb, dat vond ik ook erg leuk!

1x per jaar gingen we naar ponypark slagharen en we gingen elk jaar camperen of met de boot weg.
Ik ging ook vaak knutselen met mijn moeder ,al was ik daar niet zo goed in.

Tijdens de verhuizing kwam ik poppen en boekjes tegen van mij, van vroeger. Mochten we een dochter krijgen zou ik het heel leuk vinden als ze met mijn popjes gaat spelen! (L)

Ik wil met ons kindje straks veel gaan ondernemen!

Wij kregen vroeger op zaterdagavond een bakje chips! En op onze verjaardag mochten we kindercola. Als ons kindje wat ouder is wil ik de zaterdagavond-chips er ook ingooien!


Laatst aangepast door Jade op do 4 okt 2012 - 22:04; in totaal 1 keer bewerkt

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Liadan do 4 okt 2012 - 22:03

Jade, het is zo leuk als je kinderen met jouw speelgoed van vroeger spelen. Mijn dochter speelt nu veel met mijn speelgoed van vroeger. Er ligt bij mijn ouders ook nog een hele lading barbies en barbiehuis/spullen op haar te wachten, zo leuk!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Marin do 4 okt 2012 - 22:04

Zo leuk om te lezen dit! Het lijkt me ook zo bijzonder om je kindje daar van zien te genieten en het lijkt me echt een nostalgisch gevoel naar boven brengen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  PapillonRose do 4 okt 2012 - 22:05

Ja, dat doe ik wel en wil ik ook blijven doen. Zo gaan we bijvoorbeeld naar de kinderboerderij, zwemmen, lekker wandelen en dat soort dingen. Vond ik vroeger ook leuk. Ook heb ik een abonnement op de dierentuin, hadden we vroeger niet maar we gingen er wel af en toe heen. En A. vindt het prachtig om naar de dieren te gaan kijken!

We gingen vroeger best vaak leuke dagjes weg, en dat wil ik graag zelf ook graag met A. doen. Dat kan variëren van een dierenpark tot een museum of het bos of strand bijvoorbeeld.

Verder dingen als knutselen, koekjes bakken, dingen zoeken in het park of bos (kastanjes, eikeltjes, takjes).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Jade do 4 okt 2012 - 22:05

Liadan schreef:Jade, het is zo leuk als je kinderen met jouw speelgoed van vroeger spelen. Mijn dochter speelt nu veel met mijn speelgoed van vroeger. Er ligt bij mijn ouders ook nog een hele lading barbies en barbiehuis/spullen op haar te wachten, zo leuk!

Dat lijkt me ook echt heel leuk! Ik speelde vroeger ook met een pop van mijn moeder en ik heb heeel veel boeken van haar gelezen (waaronder de Dolle Tweeling), ik vond dat heeeel leuk!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Darius do 4 okt 2012 - 22:09

RYW schreef:. En ik lees Harry Potter voor Wink

)
O, ik weet nog dat ik HP eind jaren 90 voor het eerst las, op mn zolderkamertje op bed. En dat ik met mijn zusje de laatste boeken snachts ging kopen. Ik kan niet wachten om later HP voor te lezen.

Ik hoop zo dat er ooitnog eens een boekenserie uitkomt waar ik snachts voor naar de winkel ga met mijn kinderen!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Marin do 4 okt 2012 - 22:19

Bij mijn moeder staat ook nog de hele speelkamer vol met oud speelgoed (wel uitgezocht wat nog goed en leuk was) en de hele boekenkast vol oude kinderboeken. Vooral die boeken lijkt me zo leuk als m'n kindje dat zou lezen. Die heb ik zelf ook zo verslonden!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Floor do 4 okt 2012 - 22:36

Nee ik heb dat niet. Niet zo specifiek als jullie dat hier omschrijven. Ik heb wel duplo gekocht omdat ik en mijn man lego vroeger leuk vonden (maar voor lego is hij nog te klein). We gaan sinterklaas vieren omdat we dat zelf vroeger ook leuk vonden maar echt dingen als boeken lezen die ik vroeger las ofzoiets dat hebben wij niet.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  RYW do 4 okt 2012 - 22:37

Ook wel leuk trouwens: mijn zoons hebben zwemles in hetzelfde zwembad als ik vroeger (en het ziet er nog net zo uit, alleen dan kleiner Wink) en daar zit buiten een soort schuine richel. Vroeger, toen ik klein was, liep ik daar altijd overheen als we naar zwemles gingen. En mijn jongens doen dat ook, zonder dat ik ze verteld had dat ik dat vroeger ook altijd deed Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Muppetje do 4 okt 2012 - 22:39

Hé, wat leuk, een topic naar aanleiding van mijn idee, voel me vereerd.

Er zijn nog wel meer dingen die ik aan de kleine man mee wil geven, maar genoeg ook niet, ik heb niet zo'n geweldige jeugd gehad. Dus ik wil vooral zorgen dat hij wel een geweldige jeugd krijgt met prachtige herinneringen die hij dan misschien op zijn beurt later door kan geven

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Marin do 4 okt 2012 - 22:42

Ahh wat lief RYW!

Ik heb ook altijd gezegd dat ik m'n kinderen wil laten opgroeien in net zo'n soort dorp als waar ik opgegroeid ben. Dicht bij een grote stad, maar wel dat je lopend makkelijk naar het dorpscentrum kan en eigenlijk alles daar ook hebt. Dat vond ik zo fijn en zou ik zo waarderen om m'n kinderen op zo'n plek te laten opgroeien.
M'n ouderlijk dorp gaat t niet worden want dat is simpelweg aan de andere kant van t land en m'n vriend zit vast aan een bepaalde regio ivm z'n werk. Maar in die regio is wel een aantal van die dorpen waar dit precies zo kan, dus dat lijkt me zo fijn en ben ik echt determined om daar te gaan wonen haha.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Marin do 4 okt 2012 - 22:43

Muppet, dat vind ik ook wel een hele mooie gedachte, dat je het zo wilt.

Wij krijgen trouwens met kerst altijd maar 1 cadeautje onder de kerstboom, een boek. Die traditie wil ik ook voortzetten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Sanne do 4 okt 2012 - 22:47

Het klinkt misschien een beetje zuur, maar ik wil juist dingen gaan doen die ik vroeger gemist heb. En daar ben ik nu al mee begonnen haha en H. is goed een half jaar oud...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  kwak do 4 okt 2012 - 22:48

wat een leuke dingen allemaal!

Wij kregen vroeger als het vakantie was en er was markt dan moesten we mee want mijn moeder ging geen oppas regelen daarvoor en toen kregen we altijd een molentje met snoepjes in de steel, dat zet ik voort.

Met sinterklaas kregen we altijd sowieso allemaal een boek en dat krijgt D. ook.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Niene do 4 okt 2012 - 22:59

Wat leuk om te lezen!

Ik geef mijn dochter heel veel mee van mijn jeugd. Ze houden we bepaalde tradities in stand en geniet ik er vaak nog meer van als C.
Dan komt het gevoel van vroeger echt weer terug!
Zo heb ik ook mijn oude kinderboeken boven in de boekenkast staan,mijn lego,knuffels en barbiepoppen,daar speelt ze nu mee.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Parisienne do 4 okt 2012 - 23:00

Ja, ik doe ook veel dingen met N. die ik vroeger deed en wil dat straks alleen maar meer doen. Nu knutsel ik bijvoorbeeld al veel met N., dat deed ik met mijn moeder ook vaak. Verder speelt N. al met mijn barbies die bij mijn moeder liggen. Zo leuk om alles weer tevoorschijn te halen! Zo zijn er nog veel meer dingen die we doen/gaan doen die ik vroeger ook deed.

Nog iets leuks is dat N. waarschijnlijk zwemles gaat krijgen van de man die ook mij zwemles heeft gegeven. Die man is nu mijn stiefvader, N.'s opa dus. Toen ik zwemles kreeg, kreeg ik dat van hem. Hij was van mijn moeder een goede vriend van vroeger. Toen mijn ouders een paar jaar later uit elkaar gingen kreeg mijn moeder na een tijdje weer wat met hem. Ineens was mijn 'badmeester' mijn stiefvader. N. gaat waarschijnlijk ook les van hem krijgen, met uiteraard een paar 'privélesjes' tussendoor Wink Een best bijzondere situatie.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij dingen met je kindje... Empty Re: Doe jij dingen met je kindje...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum