Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een opgeruimd huis (help-elkaar)

+58
Snirp
Mees
Pineco
Charles
Luce
Novalee
Ibbeltje
Bazinga
SoGood
Cow
JD
Alex
Gympie
Tsjip
madam
Monte
Carra
Flower_L
Stuiterbal
NoName88
nijntje4
Kreeftje
Sam
*Lookie*
Liadan
Burn
mii_joyce
Jade
Dennenappel
vlinder-19
Niekske
Sterre
Kaboutertje
Printje
rapa nui
Antibes
schuddebuikje
Rumble
PapillonRose
Mamsie
LaBird
kwak
TukTuk
Caroow
Paper Crown
Zininzon
Ooh La La!
Parisienne
Sarah1985
minoessepoes
Rush
Marin
_Lana_
Moon
Mute_
Rose
Arwyn
Linda
62 plaatsers

Pagina 20 van 23 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21, 22, 23  Volgende

Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 20 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 21:17

Mooi Marin!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 20 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  mii_joyce zo 14 okt 2012 - 21:27

Marin schreef:Dit is een Expedit kast (tenminste, neem aan van wel) dus er zijn genoeg bakken die je bij de Ikea kunt kopen. Plastic, houten, wat je maar wilt. Je kunt er laatjes in kopen of mandjes. Dat maakt het echt veel netter, om de bovenste twee vakken dicht te maken met zoiets. Dan kan je daar je notitieblokken en andere troepjes in kwijt. Haal alle losse papieren en multomappen tussen de boeken links vandaan en doe die ook in het dichte gedeelte. Zet de boeken netjes op volgorde van grootte bijvoorbeeld naast elkaar en zet er een boekensteun naast als het te weinig boeken zijn om het vak op te vullen. Op die manier vallen ze niet op. In vak rechtsonder zie je nu bijvoorbeeld dat er te weinig ruimte tussen de boeken zit, dus vallen ze om, maar er ligt er wel eentje boven? Zet die er tussen, dan staat het netter.

Het is een kast van de Jysk, maar zelfde afmetingen als de Expedit. Heb al even wat rondgekeken op de IKEA site, vind het een goeie tip van je! Als ik dan wat lades haal en je hebt ook variant met alleen een deurtje, is het een dichte kast en gelijk een stuk netter.. Dat kan ik dan wél weer realiseren.. Dank je wel Very Happy
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12

Bericht  Ibbeltje zo 14 okt 2012 - 21:43

Oh ja met een deurtje of zo ja is ook een goeie! Had even niet in de gaten dat het zo'n kast was waar dat bij kon smile
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 21:44

Waar heb je hem gekocht marin?

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 14 okt 2012 - 21:48

Rroos schreef:Waar heb je hem gekocht marin?

Bij de Woonexpress!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Novalee vr 26 apr 2013 - 0:27

Even een up voor dit topic want ik moet toch maar eens bekennen dat ik een (flinke) stok achter de deur nodig heb, of misschien beter een schop onder mijn kont. Huishouden is op z'n zachtst gezegd niet één van mijn kwaliteiten en daar wil ik graag verandering in brengen.

Het is hier op zich wel schoon maar altijd een rommel, en, om eerlijk te zijn, boven is het gewoon een zooi Embarassed Ik geef meteen toe dat ik zelf ook de oorzaak ben. Ik ben een luie perfectionist. Zin maken om iets te doen lukt lang niet altijd en als ik dan zin heb wil ik meteen alles perfect hebben wat natuurlijk niet kan. Dus dan doe ik maar liever niks.

Straks in september als onze tweede dochter geboren wordt zal er alleen maar meer huishoudelijk werk bijkomen en ik steeds minder tijd overhouden, N. zal immers niet eeuwig een middagslaapje doen vrees ik. Daarom wil ik het nu aanpakken zodat alles dan goed georganiseerd is en ik een fijn ritme heb in het schoonmaakwerk.

Zijn er meer meiden die mee willen doen? En hoe gaat het met de dames die aan het begin van dit topic actief waren? Marin, Liadan, Luce?

Ik heb het topic trouwens gisteravond helemaal doorgelezen, was om 0:00 uur klaar. Toen was ik zo gemotiveerd dat ik nog een was op heb gevouwen (en meteen opgeruimd Yes ) en de wasmachine aan heb gezet smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Carra vr 26 apr 2013 - 0:38

Ik heb een nieuwe tactiek verzonnen. Ik ga nu elke dag van 7 tot half 8 in huis rommelen. Ik ben begonnen met elke dag een andere kamer aan te pakken. Maandag de keuken, dinsdag slaapkamer, woensdag huiskamer, donderdag extra kamer en vrijdag de badkamer en wc. En dan niet alles schoonmaken (badkamer en wc natuurlijk wel) maar vooral opruimen. En proberen bij te houden.

Ik hou het nu al twee weken vol (waarvan ik 5 dagen niet thuis ben geweest) en mijn huis ziet er nog best netjes uit.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Luce vr 26 apr 2013 - 2:31

Haha, hier is het nog steeds niks. Nou ja... Beneden houd ik het nu redelijk netjes. Maar boven wil je het ook niet zien. Heb er gewoon geen tijd en energie voor.

Ben nu wel 5 wassen aan het opvouwen onder een aflevering SATC smile
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Charles vr 26 apr 2013 - 3:14

Ooooh mijn favourite topic of all times is ge-upt! Jongens, als jullie mijn nieuwe kledingkast/kamer zien zijn jullie trots op mij!
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Gast vr 26 apr 2013 - 3:19

Charles schreef:Ooooh mijn favourite topic of all times is ge-upt! Jongens, als jullie mijn nieuwe kledingkast/kamer zien zijn jullie trots op mij!

Fotoooooo! Ik moet ook maar eens gaan opruimen...

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 26 apr 2013 - 3:22

Een kapotte wasmachine werkt in ieder geval niet mee aan een opgeruimde slaapkamer. Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Liadan vr 26 apr 2013 - 3:45

Hier hetzelfde als bij Luce, beneden gaat het wel, boven is een drama op het moment laughcry . Ik ben wel al een tijd bezig om de zolder opgeruimd te krijgen en doe steeds een beetje, dus daar gaat het er langzaam steeds beter uit zien.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Luce vr 26 apr 2013 - 4:24

Inderdaad, FOTO Charles!

Ik had die 5 wassen opgevouwen, besloot toen dat ik écht met mijn onderzoek bezig moest. Dus nu zit ik aan mijn onderzoek te werken tussen stapels was. laughcry

I suck at being a housewive..

Maar daarvoor hebben we de club van slechte huisvrouwen :cheering: http://www.clubvanslechtehuisvrouwen.nl/
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Novalee vr 26 apr 2013 - 4:35

Wat een enthousiasme, leuk! :cheering:

En inderdaad, wel foto's showen! Ik heb vandaag ook al wat dingen gedaan en voor en na foto's gemaakt. Zal ze dit weekend ergens uploaden
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pineco vr 26 apr 2013 - 4:40

Klinkt als het perfecte topic! Het was hier al een puinhoop, maar ik had alle hoop gevestigd op mijn 'poetsman'. Helaas is hij niet komen opdagen vandaag Evil or Very Mad Vanmiddag cakejes gebakken met mijn dochter en ze besloot een tent van de tafel te maken, met als gevolg dat ik echt niet meer weet waar ik moet beginnen met opruimen en dus maar ben gaan forummen Laughing

Sowieso zijn we hier de laatste weken flink aan het opruimen. Als mijn man en ik beiden vrij zijn, proberen we een ochtend een bepaalde ruimte aan te pakken. Door de verbouwing wordt veel zooi van kamer naar kamer versleept en we zijn het overzicht inmiddels volledig kwijt. Vorige week hebben we de tuin al aangepakt, een paar vrachten naar het milieupark gereden, dus daar kunnen we weer lopen. Morgenochtend gaat de oudste als het goed is naar een tante en kunnen we weer aan de slag. Mijn man is nogal rigoureus als hij opruimt, dus ik wil er wel graag bij zijn. Hij heeft de vervelende eigenschap mijn spullen eerder weg te gooien dan die van hem Wink
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Liadan vr 26 apr 2013 - 4:49

Oeh die eigenschap heeft mijn man ook pineco.
En als hij opruimt dan legt hij mijn spullen niet op een vaste plek terug maar elke keer op een andere plek, ik ben dan dus steeds mijn spullen kwijt. Hij ontkent vervolgens dat hij mijn spullen opgeruimd heeft en een paar dagen later vind ik het dan op een hele onlogische plaats terug.

Novalee, ik durf mijn voor foto's echt niet te showen hoor, onze slaapkamer is 1 grote puinhoop op het moment. Ik besloot een paar dagen geleden om de kast op te ruimen. Ik heb 1 plank leeggehaald, mijn zoon begon te mopperen en ik ben er nog niet aan toe te komen om verder te gaan...
Er staat ook nog een grote doos waar de tractor voor de verjaardag van mijn zoon in zit, die staat ook nogal in de weg (en hij is over een maand pas jarig).

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee vr 26 apr 2013 - 5:13

Haha, Liadan. Als je mijn foto's ziet dan durft iedereen Yes
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pineco vr 26 apr 2013 - 5:32

Liadan schreef:Oeh die eigenschap heeft mijn man ook pineco.
En als hij opruimt dan legt hij mijn spullen niet op een vaste plek terug maar elke keer op een andere plek, ik ben dan dus steeds mijn spullen kwijt. Hij ontkent vervolgens dat hij mijn spullen opgeruimd heeft en een paar dagen later vind ik het dan op een hele onlogische plaats terug.

Het kan heel irritant zijn, maar soms zorg ik ook gewoon dat ik weg ben en laat ik hem lekker opruimen. Want vaak gaat het om spullen die ik toch niet mis en al jaren niet meer nodig heb gehad. Maar als ik het dan zie, kan ik het niet wegdoen en wordt het weer ergens anders neergezet en nooit meer aangeraakt Wink
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Gast vr 26 apr 2013 - 5:58

Dit is een leuk blog. Een kastje per dag http://eenkastjeperdag365.blogspot.nl/

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 26 apr 2013 - 6:39

Ostara schreef:Dit is een leuk blog. Een kastje per dag http://eenkastjeperdag365.blogspot.nl/
Dat vind ik een leuke blog, ik ben hierdoor een tijdje terug begonnen met het opruimen van de zolder. Elke keer dat ik naar zolder ga, neem ik 1 ding mee naar beneden om weg te gooien/op te ruimen.
Maar ik denk dat ik het 1 kastje per dag principe voor heel het huis eens toe moet gaan passen.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Charles wo 1 mei 2013 - 9:38

Jongens, zoals beloofd! Hebben net afgeschilderd. Moeten deze week nog de plinten vastmaken en de rolgordijnen ophangen en een nieuwe deur erin zetten. Maar het idee krijg je zo wel (ik had een open kast waarvan ik niet eens een foto durfde te plaatsen).

weg

Laatst aangepast door Charles op do 2 mei 2013 - 20:23; in totaal 1 keer bewerkt
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Mees do 2 mei 2013 - 2:23

Wat een mooie kleur op de muur Charles!

Ik kan ook wel een schop onder mijn hol gebruiken wat betreft het huishouden. Vandaag ben ik goed bezig geweest. Na vanmorgen eerst in de tuin te hebben gewerkt (die gaan we helemaal leeghalen en opnieuw aanleggen..dat houdt in: muurtjes slopen), was ik helemaal kapot van de pijn in mijn lijf, maar ik ben toch nog de ramen gaan wassen!

Vanaf nu wil ik echt iedere dag een half uur/uur iets doen in huis. En misschien is voor en na foto's wel een extra stimulans.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 2:27

Dat ziet er goed uit Charles! Echt heerlijk, die ruimte!

Wij hebben afgelopen zondag echt urenlang schoongemaakt in huis. Ik was echt trots op onszelf. Was weer hard nodig. Ach, echt 100% netjes zal het hier nooit worden, maar we hebben nu wel een modus gevonden waarin we ZELF kunnen leven. Wat anderen er van vinden, tja.. Als er bezoek komt, ruimen we wel weer een beetje op.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Snirp do 2 mei 2013 - 3:01

Heerlijk he, Marin!
Wij hebben niet zo'n groot appartement, maar af en toe krijg ik het in m'n bol en dan zetten we de hele toko op z'n kop en poetsen we alles.
Heerlijk om daarna welverdiend op de bank neer te ploffen!
Beetje jammer dat het binnen 2 dagen niet meer te zien is Wink.
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Bericht  Rush do 2 mei 2013 - 3:04

Ik doe nog steeds iedere avond een half uur 'iets' tijdens het koken of na het eten. Werkt nog steeds heel goed voor mij!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 20 van 23 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21, 22, 23  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: