Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een opgeruimd huis (help-elkaar)

+58
Snirp
Mees
Pineco
Charles
Luce
Novalee
Ibbeltje
Bazinga
SoGood
Cow
JD
Alex
Gympie
Tsjip
madam
Monte
Carra
Flower_L
Stuiterbal
NoName88
nijntje4
Kreeftje
Sam
*Lookie*
Liadan
Burn
mii_joyce
Jade
Dennenappel
vlinder-19
Niekske
Sterre
Kaboutertje
Printje
rapa nui
Antibes
schuddebuikje
Rumble
PapillonRose
Mamsie
LaBird
kwak
TukTuk
Caroow
Paper Crown
Zininzon
Ooh La La!
Parisienne
Sarah1985
minoessepoes
Rush
Marin
_Lana_
Moon
Mute_
Rose
Arwyn
Linda
62 plaatsers

Pagina 11 van 23 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17 ... 23  Volgende

Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 11 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Jade di 2 okt 2012 - 22:56

Haha, leuk topic dit!

Ons huis is nu ook een rommeltje. Ik voel me hele dagen misselijk ,vriend werkt fulltime en we wonen hier nog maar 8 weken. Maar nu ik jullie foto's zie ,lijkt ons huis wel heeeel netjes!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 11 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Dennenappel di 2 okt 2012 - 22:58

Ja, precies! Dat vonden mijn ouders ook, anders blijf je zo schreeuwen. Toen ze het vaker gingen gebruiken (mag de muziek zachter, wil ... boodschappen doen e.d.), hoorde je altijd na het belletje allemaal deuren open gaan en in koor 'jaaaaaa??'.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 23:46

Bij mijn ouders thuis kloppen we op de verwarmingsbuizen en zo weet iedereen dat het eten klaarstaat of er koffie is.

Gast
Gast

Bericht  Mute_ di 2 okt 2012 - 23:57

Mijn ouders hadden een oude brandweerbel onderaan de trappen Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 11 Z.. zoiets. Daar trok mijn moeder 3 keer aan en dan gingen we eten of had ze je even nodig Laughing
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Bericht  Marin wo 3 okt 2012 - 0:15

Haha grappig. Zoiets hebben wij dus ook. Zo'n grote bel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  mii_joyce wo 3 okt 2012 - 0:17

Rood schreef:
Marin schreef:want dan gaat ie bij elk kledingstuk van mij vragen 'Wat is dit? Mag ik dit aan?' en het dan op z'n hoofd zetten.
Laughing Laughing Laughing

Geweldig, Marin hahah Laughing Laughing Laughing Laughing
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12

Bericht  Dennenappel wo 3 okt 2012 - 0:19

Aan de hand van dit topic heb ik net de twee kastjes onder mijn gootsteen schoongemaakt en opgeruimd! Ik ergerde mij er al een lange tijd aan.
Heerlijk, wie ie er nog meer aan de hand hiervan aan de slag gegaan?
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  mii_joyce wo 3 okt 2012 - 0:58

Laughing Ik lig werkelijk dubbel van het lachen om dit topic, geweldig! En stiekem kan ik zelf ook wel wat hulp gebruiken Embarassed

Hier komt het probleem (want ja, dat is het echt!):

Vorig jaar heb ik een jaartje samengewoond in een studio; eigen keuken, badkamer etc. Niets aan het handje dus en genoeg ruimte, 25m2 was woonkamer met keuken..
Toen is dat uitgegaan en nu bifakeer ik al zo'n 8 maanden in een kamertje van 10m2 met alles delen, geen eigen keuken/wc/badkamer ... voel je hem al aankomen? Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 11 394967

Kijk mijn keukenkastplankje ziet er prima uit
Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 11 1dcfn

Maar mijn kamer zelf krijg ik gewoon niet blijvend netjes. Momenteel staat er nog een konijnenhok in, zonder konijn, die gaat waarschijnlijk over een maandje weg en dan komt er een kastje extra dus dat scheelt al weer.. verder heb ik een mini-inbouw-kledingkast waar net de kleren voor een seizoen met moeite inpassen. Zelf onder mijn bed én in mijn nachtkastje is het propvol. Ik heb ook een grote moeite met mijn open boekenkast, omdat daar ook al mijn schoolspul in staat..

Rood en Pippa HELP! (Anderen mogen natuurlijk ook tips aandragen!)

EDIT: moet je nagaan als er in dat kleine rot hokkie ook nog een wasrek vol met was staat te drogen :O
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  LaBird wo 3 okt 2012 - 1:28

Dames! Serieus, hoe geweldig is dit topic en hoezo er staan ineens veeeeel meer pagina's dan de laatste keer dat ik gisteravond op het forum was?!?
Ik ben geïnspireerd door het topic. Heb net een lijst klaar met daarop per ruimte een to-do lijstje. En dat varieert van het zoeken en aanschaffen van een goeie kast tot prullaria uitzoeken en zooi weggooien.
Nu nog daadwerkelijk actie ondernemen. Ik heb in de planning om wekelijks een ruimte aan te pakken. En als het een week niet lukt, dan niet meen opgeven, maar de week erop met frisse moed verder gaan.
De foto's zijn trouwens geweldig, de zooi valt hier nog best wel mee, maar t is vooral erg onrustig. Overal staat wat....
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 3:14

Mijn zoontjes zitten me aan te kijken alsof ik gek ben geworden. Zit te lachen tegen m'n iPad. Wat een hilarisch topic, maar ook zeker erg nuttig.

Denk dat ik morgen ook maar eens kasten ga uitmesten als ik me fit genoeg voel. Heerlijk om spullen weg te gooien en op te ruimen.

Gast
Gast

Bericht  mii_joyce wo 3 okt 2012 - 3:38

Balloon schreef:Mijn zoontjes zitten me aan te kijken alsof ik gek ben geworden. Zit te lachen tegen m'n iPad. Wat een hilarisch topic, maar ook zeker erg nuttig.

Denk dat ik morgen ook maar eens kasten ga uitmesten als ik me fit genoeg voel. Heerlijk om spullen weg te gooien en op te ruimen.

Haha Laughing ik ken het gevoel, zat bij mijn ouders die keken me ook aan van die spoort niet helemaal Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 11 394967 maar heel handig idd!
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  PapillonRose wo 3 okt 2012 - 5:59

Dennenappel schreef:Aan de hand van dit topic heb ik net de twee kastjes onder mijn gootsteen schoongemaakt en opgeruimd! Ik ergerde mij er al een lange tijd aan.
Heerlijk, wie ie er nog meer aan de hand hiervan aan de slag gegaan?
Ik! Ik heb mijn kledingkast opgeruimd! Was net alsof er een bom in ontploft was Laughing Nu ligt en hangt alle kleding weer netjes. Nu alleen van de week nog even de zooi die onderin het hanggedeelte ligt wegwerken en mijn kast is weer helemaal netjes!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 6:03

Ik ga eerst eten... en dan moed verzamelen!

Gast
Gast

Bericht  Arwyn wo 3 okt 2012 - 6:07

Ik was sowieso al druk bezig dankzij de verbouwing van de afgelopen weken!
Moet nog een paar dingen kwijt die nog onder het bed liggen, wil volgende week m'n kledingkast weer uitmesten (deel naar het goede doel, deel op MP) en vrijdagavond komt onze nieuwe bank. Klein tafeltje moet dan weg, dus de dingen die daarop staan moeten ook nog even een nieuw plekje krijgen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 6:08

Waar laten jullie trouwens kaarten die je wilt bewaren? Zoals bv (t)rouwkaarten?

Gast
Gast

Bericht  rapa nui wo 3 okt 2012 - 6:16

Confusion schreef:Waar laten jullie trouwens kaarten die je wilt bewaren? Zoals bv (t)rouwkaarten?

Vroeger plakte ik die in een album. Nu bewaar ik ze in een mooie opbergdoos van de Ikea en die staat in de kast. Ik heb trouwens op zolder ook nog een houten kist staan waar ik bv speciale krantenartikelen, speciale kaarten ed bewaar. Ik vond het vroeger altijd heerlijk om bij mijn grootmoeder oude krantenknipsels door te bladeren en heb daar nu zelf ook maar een kist voor neergezet. Kan ik over 20 jaar heerlijk snuffelen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Burn wo 3 okt 2012 - 6:26

Marin schreef: We hebben wel thuis zo'n koebel in het trapgat hangen die we luiden als het eten klaar is..
Whahahahaha! Ik moest echt even 10x lezen wat er stond! En koebel.. een wat? een koebel.. een wat? een koebel.. oohhhh wacht! Een KOE-BEL.. Jaaaa! Ik snap 'm!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 6:52

Confusion schreef:Waar laten jullie trouwens kaarten die je wilt bewaren? Zoals bv (t)rouwkaarten?

Ik heb een mand (ja, ook al haha!) en daar zitten alle leuke kaarten in smile

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 3 okt 2012 - 7:02

Ik bewaar ze even in de woonkamer en gooi ze daarna weg, ik doe er daarna toch nooit meer iets mee dus dan is mijn motto weg ermee.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 7:06

Daar hecht ik wel waarde aan, met speciale tekst of plaatje uitgezocht voor mij. En bv. De kerstkaart van mijn overleden oma van vorig jaarbewaar ik wel, met haar mooie handschrift.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 3 okt 2012 - 7:16

Pippa schreef:Daar hecht ik wel waarde aan, met speciale tekst of plaatje uitgezocht voor mij. En bv. De kerstkaart van mijn overleden oma van vorig jaarbewaar ik wel, met haar mooie handschrift.

Die speciale kaarten idd wel maar anders doe ik het weg. Ik heb een hele tijd heel veel geboortekaartjes in de wc gehangen maar ik kreeg opeens de kriebels en heb alles weggedaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 7:18

Ik kan het niet over mijn hart krijgen om sommige rouwkaarten weg te gooien. Een doos in mijn boekenkast is wel een idee. Moet ik alleen kijken wat ik met sommige boeken wil want die kast puilt ook uit.

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 3 okt 2012 - 7:19

Leuk topic dit (en grappig Laughing ). Ik doe hier nog ideeën op, nu ook nog uitvoeren want ik ben ook een geboren rommelkont...
Ik heb dankzij dit topic daarstraks wel de helft van de opgevouwen was in de kast gelegd (de andere helft ging niet omdat dat in de slaapkamers moet waar de kinderen nu slapen).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Printje wo 3 okt 2012 - 7:20

hahaha Liadan heel goed. Ik was strakjes weer met mijn tic de handdoeken in de kast aan het leggen (om en om dus) en moest meteen aan dit topic denken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  *Lookie* wo 3 okt 2012 - 7:24

Hier ook standaard ruimtegebrek (en oké, ik ben ook niet zo goed in weggooien..) Nou heb ik tijdens mijn zwangerschap wel alles opgeruimd (en dan ook echt alles door haden gehad), samen met schoonmoeder (dat werkt bij mij beter dan alleen). Ik moet zeggen: dat heeft wel behoorlijk geholpen, zo netjes als nu is het nog nooit geweest en ik probeer het zo te houden. Maar alsnog slingert hier al gauw weer vanalles rond hoor. Hoe ik het probeer in de hand te houden:

- alles een vaste plek

- alles meteen opruimen (dat is tenminste het streven Laughing )

- af en toe dingen weggooien

Ik wil nu nog de keukenkastjes door. Heb al een paar dingen gevonden die wegkunnen (onder andere een als nieuw uitziend porseleinen broodplankje wat ik ooit heb gekregen en nooit gebruikt... dat lijkt me een perfect cadeau voor schoonmoeder straks, met wat lekkere kaasjes enzo erop). Misschien zet ik nog wat servies op MP. Ik heb namelijk nog een heel servies wat ik voor de sier gebruikte, maar nu niet meer echt mijn kleur is (alhoewel ik het wel nog mooi vind maar het staat nu maar te staan, en vooral in de weg). Ik hoop dat het toch een paar tientjes oplevert kan ik weer wat nieuw servies kopen!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 23 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17 ... 23  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: