Een opgeruimd huis (help-elkaar)
+58
Snirp
Mees
Pineco
Charles
Luce
Novalee
Ibbeltje
Bazinga
SoGood
Cow
JD
Alex
Gympie
Tsjip
madam
Monte
Carra
Flower_L
Stuiterbal
NoName88
nijntje4
Kreeftje
Sam
*Lookie*
Liadan
Burn
mii_joyce
Jade
Dennenappel
vlinder-19
Niekske
Sterre
Kaboutertje
Printje
rapa nui
Antibes
schuddebuikje
Rumble
PapillonRose
Mamsie
LaBird
kwak
TukTuk
Caroow
Paper Crown
Zininzon
Ooh La La!
Parisienne
Sarah1985
minoessepoes
Rush
Marin
_Lana_
Moon
Mute_
Rose
Arwyn
Linda
62 plaatsers
Pagina 5 van 23
Pagina 5 van 23 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14 ... 23
Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)
ooh zo herkenbaar die foto's!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Heel herkenbaar, veel dingen die ik hier lees! Ik vind het ook lastig om het huis opgeruimd te houden. En het maakt niet uit of ik veel of weinig ruimte heb, dat is me al duidelijk. Ik heb in een studentenstudio gewoond en daar had ik het probleem al, maar nu heb ik 3 slaapkamers en een grote berging en het probleem is er nog steeds
Al begin ik er nu langzaam mijn weg in te vinden! Het is hier trouwens nooit echt smerig of zo'n troep dat je de vloer niet meer ziet, maar er liggen wel rommeltjes her en der en ik heb gewoon teveel zooi Maar ik begin dus langzaamaan door te krijgen hoe ik het beter kan doen.
Zo heb ik voor het speelgoed van mijn dochtertje een expeditkastje gekocht, manden erin, speelgoed er 's avonds allemaal in en klaar is kees. Verder ben ik al een tijdje bezig om ruimte voor ruimte mijn spullen goed uit te zoeken. Afhankelijk van wat ik vind dat weg kan gaat het of de prullenbak in, of naar de kringloop en soms zet ik wat op marktplaats. De logeerkamer is nu bijna aan kant en daarna is de berging aan de beurt
Al begin ik er nu langzaam mijn weg in te vinden! Het is hier trouwens nooit echt smerig of zo'n troep dat je de vloer niet meer ziet, maar er liggen wel rommeltjes her en der en ik heb gewoon teveel zooi Maar ik begin dus langzaamaan door te krijgen hoe ik het beter kan doen.
Zo heb ik voor het speelgoed van mijn dochtertje een expeditkastje gekocht, manden erin, speelgoed er 's avonds allemaal in en klaar is kees. Verder ben ik al een tijdje bezig om ruimte voor ruimte mijn spullen goed uit te zoeken. Afhankelijk van wat ik vind dat weg kan gaat het of de prullenbak in, of naar de kringloop en soms zet ik wat op marktplaats. De logeerkamer is nu bijna aan kant en daarna is de berging aan de beurt
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Caroow schreef:Mijn vriend is vreselijk netjes en altijd aan het opruimen en schoonmaken, maar het ene ding wat ik netjes moet houden was altijd een enorme chaos.. De kledingkast.
Nu heb ik streepjes gemaakt op de strijkplank en daar vouw ik alle was op. Nu ziet de kast er supernetjes uit! Misschien een tip
Streepjes op de strijkplank..?
Gast- Gast
Ik heb vandaag op twitter het een en ander getweet tijdens het opruimen. En zo kwam er zo ineens iemand die haar 'prijs' aan mij door wilde geven: een soort van opruimcoach die langs komt om tips te geven enzovoort. Haha! Zo grappig! Ben erg benieuwd!
Gast- Gast
Haha wat grappig Luce!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Luce schreef:Caroow schreef:Mijn vriend is vreselijk netjes en altijd aan het opruimen en schoonmaken, maar het ene ding wat ik netjes moet houden was altijd een enorme chaos.. De kledingkast.
Nu heb ik streepjes gemaakt op de strijkplank en daar vouw ik alle was op. Nu ziet de kast er supernetjes uit! Misschien een tip
Streepjes op de strijkplank..?
Ik denk zodat ze weet waar de vouw moet komen in kleding zodat alle kleding gelijk opgevouwen wordt en er dus gelijke stapeltjes onstaan in je kast en niet van die schots en scheve...
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Zininzon schreef:Ik ben zelf nogal van de troepjes, niet zozeer van teveel spullen. In mijn huis blijft de gelezen krant gerust een week op de slaapkamervloer liggen, een panty die kapot is, leeg wc-rolletje op de toiletvloer, plastic op het aanrecht etc.
Soms word ik gek van mezelf en pak ik een vuilniszak en ga ik daarmee het hele huis door. Daarin gaat op dat moment ook echt alles wat weg kan. Gaat vrij snel en lucht mij altijd weer enorm op!
Haha! Same here..
Rood en Pippa, jullie mogen hier ook wel langs komen en dan kan Rood me gelijk leren hoe ik de wc schoon moet maken .
Ik schaam me ervoor om het toe te geven maar ik snap gewoon niet hoe dat moet! Zit ik met verschillende doekjes te klooien en wat doe je dan eerst, de bril, de wc rand onder de bril etc. En allebei de doekjes gaan erna de prullenbak in maar volgens mij doet niemand anders dat maar ik weet niet hoe ik anders de doekjes weer schoon krijg..
Oh het huishouden is zoooo ingewikkeld!
Gast- Gast
Caroow schreef:Mijn vriend is vreselijk netjes en altijd aan het opruimen en schoonmaken, maar het ene ding wat ik netjes moet houden was altijd een enorme chaos.. De kledingkast.
Hoe heb je deze streepjes gezet.. met hoeveel cm ruimte ertussen. Dit wil ik ook doen
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
Hello!
Ik was 'een Marin' en ben nu op weg 'een Rood/Pippa' te worden.
Nouja, in my dreams . Ik ben véél netter sinds mijn nesteldrang, en word tegenwoordig echt unhappy van troep. Maar ik mis tips.
Wat doe je bijvoorbeeld met pannen? Ik krijg die krengen niet netjes opgeruimd, ook al hebben we er een heel kastje voor. En onderbroeken vouwen, seriously? Hoe blijft dat netjes? Vooral de kleding is hier een drama.
En wat doe ik met spulletjes naast mijn bed, lenzenspul, astmapompje, horloge enzo? Not to mention de berg Mijn Geheimen...heb er wel een (open) mand voor maar dat oog messy. Een dichte?
Ik was 'een Marin' en ben nu op weg 'een Rood/Pippa' te worden.
Nouja, in my dreams . Ik ben véél netter sinds mijn nesteldrang, en word tegenwoordig echt unhappy van troep. Maar ik mis tips.
Wat doe je bijvoorbeeld met pannen? Ik krijg die krengen niet netjes opgeruimd, ook al hebben we er een heel kastje voor. En onderbroeken vouwen, seriously? Hoe blijft dat netjes? Vooral de kleding is hier een drama.
En wat doe ik met spulletjes naast mijn bed, lenzenspul, astmapompje, horloge enzo? Not to mention de berg Mijn Geheimen...heb er wel een (open) mand voor maar dat oog messy. Een dichte?
Gast- Gast
Charlie: Ik heb 2 manden in de kledingkast staan. In de een gooi ik boxers van mijn man en in de ander mijn ondergoed. In de manden is het niet netjes, maar als je de deur opendoet wel.
En qua tijdschriften; ik gooi een paar keer per jaar een hele stapel weg of geef ze weg. Waarom zou je zo'n grote stapel bewaren?
En qua tijdschriften; ik gooi een paar keer per jaar een hele stapel weg of geef ze weg. Waarom zou je zo'n grote stapel bewaren?
Mute_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12
Charlie schreef:
En onderbroeken vouwen, seriously? Hoe blijft dat netjes? Vooral de kleding is hier een drama.
Hello Charlie! Er is dus nog hoop voor mij? Ik moet gewoon kinderen krijgen?
En seriously, inderdaad, die onderbroeken. Mijn grote vraag is dan: Wat is het nut van opgevouwen onderbroeken? Kijk, nette broeken is prettig als je ze op de naad vouwt, heb ik net geleerd van mijn lieftallige vriend, want dat staat netjes. Maar niemand ziet je onderbroek! Waarom zou je die moeite nemen om ze op te vouwen?! Maar dit is dus de logica van een lui varken.
Maar waarom, iemand zeg me waarom, zou je onderbroeken opvouwen?!
Een dichte mand voor tijdschriften werkt inderdaad goed, heb ik ook tegenwoordig. Gewoon zo'n mand in de Expedit.
Al mijn nachtkastjesshizzle gooi ik ook daadwerkelijk in het kastje van m'n nachtkastje. Alleen m'n telefoon, lampje en lippenbalsem liggen er op. Maar ik snap je probleem precies. Al die kleine dingen. Daar zit ik ook mee.
Edit: En pannen staan zoals ik al eerder zei bij ons in de slaapkamer, dus daar heb ik geen tips voor. Wel staan ze netjes in elkaar gestapeld met van die pannenbeschermers er tussen, dat is wél een goede tip!
Marin- Lady Post-a-lot
http://www.modernparentsmessykids.com/category/project-organize-your-entire-life
misschien hebben sommigen hier iets aan? Misschien wat inspiratie? Is een blogger die probeert haar 'hele leven' te organiseren. Ik heb nog altijd de intentie om het door te nemen en tips over te nemen maar tot nu toe is het er nog niet van gekomen...
misschien hebben sommigen hier iets aan? Misschien wat inspiratie? Is een blogger die probeert haar 'hele leven' te organiseren. Ik heb nog altijd de intentie om het door te nemen en tips over te nemen maar tot nu toe is het er nog niet van gekomen...
Gast- Gast
Ja er is echt hoop! Ik zag laatst een foto van mijn oude boekenkast...echt een mega zooi, dat kan ik me nu niet meer voorstellen. Ook scheelt het dat ik astma heb, ik wil overal bijkunnen met de stofuiger. Ik ben nu ff aan het chillen maar ik ga ook foto's posten van de probleemzones haha.
Ik heb trouwens een commode. In een la zitten mijn sokken/leggings/pantys en in de ander mijn ondergoed maar ik heb zó veel...die gaan dus niet meer goed dicht of de bodem knalt er elke keer uit. De vorige commode is ingestort. Mijn probleem is dat ik serieus teveel kleding heb en we een open inloopkast/kamer hebben...en dat geeft walgelijk veel stof en véél mogelijkheid tot uitpuilen.
Ik gooi zeker mijn tijdschriften regelmatig weg, maar als er 3 liggen, plus een ereader en 2 boeken (en een doos boerderijdiertjes, die ligt al 2 jaar in die mand ) is het al een troep.
Verder heb ik trouwens ook nog een MAN. Need I say more? Die vult zijn bed-mand dus met electronica, bouwmarktcatalogi en véél snoep-papier...er ligt nog een half afgekloven chocoladeletter in zie ik net.
We hebben al verbetering hoor...onder het bed liggen 2 van die grote plastic kisten van ikea...van die platte met deksel...dat is ideaal.
Ik heb trouwens een commode. In een la zitten mijn sokken/leggings/pantys en in de ander mijn ondergoed maar ik heb zó veel...die gaan dus niet meer goed dicht of de bodem knalt er elke keer uit. De vorige commode is ingestort. Mijn probleem is dat ik serieus teveel kleding heb en we een open inloopkast/kamer hebben...en dat geeft walgelijk veel stof en véél mogelijkheid tot uitpuilen.
Ik gooi zeker mijn tijdschriften regelmatig weg, maar als er 3 liggen, plus een ereader en 2 boeken (en een doos boerderijdiertjes, die ligt al 2 jaar in die mand ) is het al een troep.
Verder heb ik trouwens ook nog een MAN. Need I say more? Die vult zijn bed-mand dus met electronica, bouwmarktcatalogi en véél snoep-papier...er ligt nog een half afgekloven chocoladeletter in zie ik net.
We hebben al verbetering hoor...onder het bed liggen 2 van die grote plastic kisten van ikea...van die platte met deksel...dat is ideaal.
Gast- Gast
Ik maak gewoon een heet sopje (eerst water vullen, daarna sop erbij, niet andersom). Vervolgens gaat alles uit de wc wat er niet hoort, dus dat ik zeg maar een schoon 'palet' heb. Ik flikker er eerst chloor in, zodat het een beetje in kan trekken. Dan ga ik met een schuursponsje van boven naar beneden. Dus tegels, spoelbak, verbinding naar toilet, bovenkant sluiter, onderkant sluiter, bovenkant bril, onderkant bril, achterkant toilet (ja bij al die richteltjes en hoekjes en gaatjes), dan de rest van de pot en de poot. Vervolgens rag ik de hele binnenkant van het toilet schoon met de borstel. Dan spoel ik door. Spons aan de kant. Met het doekje alles droog maken wat ik net schoongemaakt hebt. Vloer meenemen. Laten drogen. Alle zooi er weer in. KLAAAAAAAR, JOEHOE!!!!!Confusion schreef:Rood en Pippa, jullie mogen hier ook wel langs komen en dan kan Rood me gelijk leren hoe ik de wc schoon moet maken .Ik schaam me ervoor om het toe te geven maar ik snap gewoon niet hoe dat moet! Zit ik met verschillende doekjes te klooien en wat doe je dan eerst, de bril, de wc rand onder de bril etc. En allebei de doekjes gaan erna de prullenbak in maar volgens mij doet niemand anders dat maar ik weet niet hoe ik anders de doekjes weer schoon krijg..
Gast- Gast
Oh ja, al dat stof is vreselijk. Ik kan er wel mee leven, maar m'n vriend is zo allergisch als wat, dus we móeten gewoon wel stoffen. En al die haren van mij zijn ook echt vreselijk, ik zie ze overal liggen.
Die Ikea dozen zijn handig he. Ik heb er ook twee onder het bed, met al m'n schoenen.
Ik geloof niet dat ik ooit een foto heb gemaakt van mijn ladekastje in m'n oude huis, maar dat klinkt net als jouw commode. Propvol ondergoed (meer dan de helft is intussen weggegooid bij de verhuizing) en het kastje was totaal ingestort!
Die Ikea dozen zijn handig he. Ik heb er ook twee onder het bed, met al m'n schoenen.
Ik geloof niet dat ik ooit een foto heb gemaakt van mijn ladekastje in m'n oude huis, maar dat klinkt net als jouw commode. Propvol ondergoed (meer dan de helft is intussen weggegooid bij de verhuizing) en het kastje was totaal ingestort!
Marin- Lady Post-a-lot
Rood schreef:Ik maak gewoon een heet sopje (eerst water vullen, daarna sop erbij, niet andersom). Vervolgens gaat alles uit de wc wat er niet hoort, dus dat ik zeg maar een schoon 'palet' heb. Ik flikker er eerst chloor in, zodat het een beetje in kan trekken. Dan ga ik met een schuursponsje van boven naar beneden. Dus tegels, spoelbak, verbinding naar toilet, bovenkant sluiter, onderkant sluiter, bovenkant bril, onderkant bril, achterkant toilet (ja bij al die richteltjes en hoekjes en gaatjes), dan de rest van de pot en de poot. Vervolgens rag ik de hele binnenkant van het toilet schoon met de borstel. Dan spoel ik door. Spons aan de kant. Met het doekje alles droog maken wat ik net schoongemaakt hebt. Vloer meenemen. Laten drogen. Alle zooi er weer in. KLAAAAAAAR, JOEHOE!!!!!Confusion schreef:Rood en Pippa, jullie mogen hier ook wel langs komen en dan kan Rood me gelijk leren hoe ik de wc schoon moet maken .Ik schaam me ervoor om het toe te geven maar ik snap gewoon niet hoe dat moet! Zit ik met verschillende doekjes te klooien en wat doe je dan eerst, de bril, de wc rand onder de bril etc. En allebei de doekjes gaan erna de prullenbak in maar volgens mij doet niemand anders dat maar ik weet niet hoe ik anders de doekjes weer schoon krijg..
Hahahaha
De wc schoonmaken is zo ongeveer het enige wat ik leuk vind aan het huishouden. Ik ben gek, ik weet het. En ook vrij genant, toen m'n vriend dat uitgebreid ging vertellen aan zijn vrienden toen ik hier net woonde en ze me nog niet zo goed kenden. Nu lijk ik net het huisvrouwtje wat dagen lang de wc poetst.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik haat de badkamer juist, ondanks dat ik regelmatig stofzuig/stof lijkt het net alsof al het stof in mijn huis zich in de badkamer verzamelt om daar gezellig te blijven plakken..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Marin schreef:Maar waarom, iemand zeg me waarom, zou je onderbroeken opvouwen?!
Omdat ze dan beter in de la van mijn commode / ladenkast passen. Ik kan er toch echt meer in kwijt als ik hemdjes, BH's en onderbroeken enigszins opvouw. Maar ik ben regelmatig ook wel zo lui dat ik ze 's ochtend van mijn droogrek pluk zodat er uiteindelijk niets meer op te vouwen is
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Antibes schreef:Ik haat de badkamer juist, ondanks dat ik regelmatig stofzuig/stof lijkt het net alsof al het stof in mijn huis zich in de badkamer verzamelt om daar gezellig te blijven plakken..
!!
Maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik het te weinig doe.
Gast- Gast
Nou Rood, wanneer beginnen we?
Pannen zitten in 1 la, in elkaar gestapeld. Mijn ondergoed ligt in een lade met ondershirts en pyjama. Strings vouw ik niet, die zitten in een mandje bij elkaar. La eronder pantys, leggings en sokken.
Pannen zitten in 1 la, in elkaar gestapeld. Mijn ondergoed ligt in een lade met ondershirts en pyjama. Strings vouw ik niet, die zitten in een mandje bij elkaar. La eronder pantys, leggings en sokken.
Gast- Gast
Mijn man zei een keer tegen vrienden, toen het thema poetsen was, "ja dat mensen het altijd hebben over de wc poetsen snap ik niet...die worden toch nooit vies? hier althans nooit, die dingen hoeven nooit gepoetst te worden"
NOUJAAAAAAAAAAAA NU VRAAG IK JE. Dat doe ik dus!
Verder heeft hij een toverla...daar komen vanzelf eindeloos onderbroeken en schone shirts in.
Ik poets het hele huis trouwens met wegwerpdoekjes en wc papier.
We hadden toch laatst die verstopping van het riool hier in de straat. Daar kwamen dus miljoenen doekjes uit. Nu spoel ik ze niet meer door de wc .
NOUJAAAAAAAAAAAA NU VRAAG IK JE. Dat doe ik dus!
Verder heeft hij een toverla...daar komen vanzelf eindeloos onderbroeken en schone shirts in.
Ik poets het hele huis trouwens met wegwerpdoekjes en wc papier.
We hadden toch laatst die verstopping van het riool hier in de straat. Daar kwamen dus miljoenen doekjes uit. Nu spoel ik ze niet meer door de wc .
Gast- Gast
Ik stapel ze altijd in elkaar. Ik heb iets van vier kookpannen die op en in elkaar passen. En de koekenpannen hebben ook verschillende maten, dus die passen ook in elkaar. Als je bv. twee planken hebt, kun je vast ook de vier pannen los van elkaar zetten. Vrienden van mij hangen ze op aan (komen ze weer) haakjes aan de muur.Charlie schreef:Wat doe je bijvoorbeeld met pannen? Ik krijg die krengen niet netjes opgeruimd, ook al hebben we er een heel kastje voor.
Men neme een onderbroek. Houd 'm voor je borst, met het kruis naar voren. In z'n geheel uitgevouwen dan hè. Zorg dat het allemaal netjes en glad zo tegen je boRRRRRRsten aanligt. Vervolgens pak je het uiteinde van links en die vouw je terug (naar rechts) tot iets over de helft, totdat je evenwijdig (of welk woord moet daar) zit aan de rechterkant van je kruisstukje. Dan pak je de rechterkant en die doe te je terug naar links, op dezelfde manier. Nu heb je als het goed is een verticale rechthoek. Dan sla je het kruisstukje naar boven, zodat je nu een vierkantje hebt gemaakt van je onderbroek.Charlie schreef:En onderbroeken vouwen, seriously? Hoe blijft dat netjes?
Ja, dit vind ik echt een mandjeskwestie. Zet zo'n kleine compacte op je nachtkastje en flikker daar de hele zooi in.Charlie schreef:En wat doe ik met spulletjes naast mijn bed, lenzenspul, astmapompje, horloge enzo?
Anyone else?
Laatst aangepast door Rood op di 2 okt 2012 - 9:07; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hahahaha, wat een knuppel zeg Charlie! Lekkere waardering voor je werk ook..
Antibes- Ratel
Hahahaha Charlie. En hij maar denken dat dat zomaar gebeurt. Uhuh.
Marin- Lady Post-a-lot
Rood schreef:Ik stapel ze altijd in elkaar. Ik heb iets van vier kookpannen die op en in elkaar passen. En de koekenpannen hebben ook verschillende maten, dus die passen ook in elkaar. Als je bv. twee planken hebt, kun je vast ook de vier pannen los van elkaar zetten. Vrienden van mij hangen ze op aan (komen ze weer) haakjes aan de muur.Charlie schreef:Wat doe je bijvoorbeeld met pannen? Ik krijg die krengen niet netjes opgeruimd, ook al hebben we er een heel kastje voor.
Haha, inderdaad.. Pannen staan gewoon met zijn drietjes of viertjes in elkaar in een la/keukenkastje.. Is echt geen zooitje!
Antibes- Ratel
Pagina 5 van 23 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14 ... 23
Soortgelijke onderwerpen
» uit elkaar, wat nu met het huis?
» Hoe je spulletjes in badkamer opgeruimd?
» Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Stelling: Van huis huis uit......
» Hoe je spulletjes in badkamer opgeruimd?
» Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Stelling: Van huis huis uit......
Pagina 5 van 23
Permissies van dit forum: