Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een opgeruimd huis (help-elkaar)

+58
Snirp
Mees
Pineco
Charles
Luce
Novalee
Ibbeltje
Bazinga
SoGood
Cow
JD
Alex
Gympie
Tsjip
madam
Monte
Carra
Flower_L
Stuiterbal
NoName88
nijntje4
Kreeftje
Sam
*Lookie*
Liadan
Burn
mii_joyce
Jade
Dennenappel
vlinder-19
Niekske
Sterre
Kaboutertje
Printje
rapa nui
Antibes
schuddebuikje
Rumble
PapillonRose
Mamsie
LaBird
kwak
TukTuk
Caroow
Paper Crown
Zininzon
Ooh La La!
Parisienne
Sarah1985
minoessepoes
Rush
Marin
_Lana_
Moon
Mute_
Rose
Arwyn
Linda
62 plaatsers

Pagina 4 van 23 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13 ... 23  Volgende

Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 4 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 4:32

Pippa en Rood, nu zou ik natuurlijk wel een voorbeeld huisfoto willen Wink

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 4 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Arwyn di 2 okt 2012 - 4:36

Marin: Qua afwas kan ik wat van je leren! Als wij (ik dus, haha) om de dag afwassen, is het bijna veel..
De 'troep' in de keuken snap ik ook wel, vooral als je veel in de keuken bezig bent. Eens in de zoveel tijd doe ik ook echt even mijn best om voorraad op te maken. Vlees uit de vriezer opmaken, saus, pasta.. Dan kan ik het weer even overzichtelijk maken!

Ik zou alleen denk ik nooit de was van het bed naar de bank verhuizen zonder op te ruimen.. Ondergoed opruimen ben ik wel eens lui in, dat blijft soms wel eens een nachtje in de wasmand zitten als het schoon is, maar de rest ruim ik gelijk op. Ik wil gewoon niet strijken en als alles blijft liggen, kreukt het geheid en moet ik dus strijken. Dan liever gelijk opruimen, ben ik ervan af!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 4:39

Ja da's ook veel slimmer natuurlijk Arwyn, want ik schuif het door luiheid alleen maar op. Daar help je niks mee. Het is zelfs zo erg dat een vriendin wel eens bij me langs is geweest (jaren geleden hoor) om mijn was op te vouwen, omdat ik me er simpelweg niet toe kon zetten en zij vond het gewoon echt leuk. Kreeg ze in ruil thee en koekjes. Haha wel genant hoor Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 4:40

Kan niet, want mijn camera's of doen het niet of ik kan ze niet vinden, maar denk ongeveer dit:

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 4 Organize-your-sock-drawer1

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 4 Dresser-drawer-fb

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 4 Img_6140-copy

Alleen dan in het klein en met andere spullen.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 4:41

Wat is dat op de eerste foto? Niet van jou he, gewoon van internet geplukt? Wat mega georganiseerd! Daar heb je toch geen zin in om dat te doen?! (En daar zit denk ik een wezenlijk verschil). Mijn ondergoedla is ook niet om over naar huis te schrijven.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 4:46

Bovenste is een sokkenla. Ik heb een klein laadje, van 40 bij 40 cm en daar liggen al mijn sokken netjes opgevouwen naast elkaar te slapen. It's my bloody pride and joy. I love you Maar daar besteed ik uiteraard niet veel energie aan. Als m'n sokken uit de was komen, vouw ik ze op, en leg ze naast de rest die ook zo ligt. Twee seconden werk en heerlijk overzichtelijk. Voor jou voelt dat groter, want je moet dan eerst al je sokken gaan uitzoeken, opvouwen en het ook zo houden. Maar als je het eenmaal zo hebt, stelt het niet méér voor qua tijd en energie dan jouw dagelijkse gezoek naar de juiste sok.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 4:47

Overigens, ik ben niet supernetjes ofzo hoor. Er ligt nu namelijk een stapel kleren op mijn stoel die in de kast moet. Maar ik heb overal een stapeltje voor en ik weet waar het komt te liggen, zodra ik van m'n luie kont afkom.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 4:49

Haha ja ik vind het al heel wat dat ik de sokken van m'n vriend opvouw op de manier zoals hij dat wil, en z'n broeken vouw met de naad precies op elkaar (heb ik net geleerd van 'm!). Z'n polo's opvouwen kan ik echter nog steeds niet, zelfs niet met een flipfold. Ik maak er gewoon een potje van. Ik probeer het wel, maar meestal moet hij het doen, omdat het niet strak genoeg is.

Maar netjes hoor! Kan me ook heel goed voorstellen dat het een lekker satisfying gevoel geeft.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Arwyn di 2 okt 2012 - 4:52

Haha, Marin, dat is wel erg hoor! Gelukkig hebben wij de was in de kleine kamer. Deur dicht en niemand die het ziet Wink
En die was van je vriend! Ik zou het hem lekker zelf laten doen als hij alles zo precies wil, haha.

Soms hè, heel soms.. Zou ik willen dat ik nog thuis woonde. Qua schoonmaken en opruimen wel lekker handig! Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin di 2 okt 2012 - 4:53

Neuh ik vind het geen probleem om het te doen, ik moet het ook gewoon leren. Sommige dingen laat ik gewoon wel liggen voor 'm en het meeste doen we gewoon samen. Hoewel samen de was opruimen ook niet handig is, want dan gaat ie bij elk kledingstuk van mij vragen 'Wat is dit? Mag ik dit aan?' en het dan op z'n hoofd zetten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 4:56

Luce schreef:Pippa en Rood, nu zou ik natuurlijk wel een voorbeeld huisfoto willen Wink

Die zal ik binnenkort wel een keer maken Wink

Ik heb gewoon alles gesorteerd en uitgezocht, kan altijd alles vinden (mijn vriend niet, maar ach angel ) en alles heeft dus een vaste plek. DVD's bij elkaar, Boeken bij elkaar, in 1 kast, tijdschriften op soort in bakken. En ik heb 1 la vol rommel, alles wat ik niet kwijt kan, maar dat is gewoon 1 la, dus dat is eigenlijk weer uitgezocht en gewoon over haha! Nu is het op dit moment in mijn ogen rommelig, omdat de schilder rondwandelt en alles verplaatst uit het balkon in de woonkamer bv. en er staan veel spullen uit het huis van mijn oma, maar dat is in 1 kamer, en die gaan we van het weekend helemaal uitzoeken, en plek maken.

Het geeft mij gewoon rust. En zie soms bij anderen hoe het met een kleine handeling gewoon anders kan, door te sorteren alleen al. En stapeltjes kunnen soms niet erg zijn, maar dan wel uitgezocht en bij elkaar gelegd.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 4:57

Marin schreef:Neuh ik vind het geen probleem om het te doen, ik moet het ook gewoon leren. Sommige dingen laat ik gewoon wel liggen voor 'm en het meeste doen we gewoon samen. Hoewel samen de was opruimen ook niet handig is, want dan gaat ie bij elk kledingstuk van mij vragen 'Wat is dit? Mag ik dit aan?' en het dan op z'n hoofd zetten.

Zo heeft mijn vriend laatst een avond in mijn rok gelopen, want hij vond hem zo grappig en hij pastte hem :nopompom:

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 4:57

Marin schreef:want dan gaat ie bij elk kledingstuk van mij vragen 'Wat is dit? Mag ik dit aan?' en het dan op z'n hoofd zetten.
Laughing Laughing Laughing

Gast
Gast

Bericht  Zininzon di 2 okt 2012 - 5:05

Ik ben zelf nogal van de troepjes, niet zozeer van teveel spullen. In mijn huis blijft de gelezen krant gerust een week op de slaapkamervloer liggen, een panty die kapot is, leeg wc-rolletje op de toiletvloer, plastic op het aanrecht etc.
Soms word ik gek van mezelf en pak ik een vuilniszak en ga ik daarmee het hele huis door. Daarin gaat op dat moment ook echt alles wat weg kan. Gaat vrij snel en lucht mij altijd weer enorm op!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown di 2 okt 2012 - 5:33

Hemeltje.. Wat een zooi smile! Mijn handen jeeeeuken! Marin, roep maar als je hulp wil! Ik wil je helpen. En de reden dat je 't niet in de hand kan houden is dat je uit gemak snel dingen weer terug legt in de kastjes/laatjes. Je moet strenger voor jezelf zijn.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 5:43

Pippa, ik wilde echt dat ik een beetje van jouw opruim-skills had Very Happy ik zou zo gebaat zijn bij een opgeruimd en schoon huis. Bij ons in de keuken en slaapkamer is het ook een zooitje, ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen No

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown di 2 okt 2012 - 5:46

Zelda: begin gewoon ergens!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Mute_ di 2 okt 2012 - 5:49

Paper Crown schreef:Zelda: begin gewoon ergens!

Eens. Volgens mij is dat het. Net als Luce met de bovenkant van haar kastjes naar het plankje met de kruiden.. je begint ergens. Je hoeft niet meteen het hele huis netjes. Maar als je je stoort aan dat ene rommelige laadje; ruim hem dan meteen op. En zo ga je je huis langzaam af.

Ik stoor mij ook altijd minder erg aan een klein stapeltje post in zicht, als ik weet dat de lades en kasten opgeruimd zijn dan aan geen stapel post in zicht maar wetend dat er een megabende achter de kasten en lades verborgen zit. (pfoej lange zinEen opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 4 1578173417 )
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 5:49

Het is niet zo dat het echt smerig is ofzo (alhoewel Laughing ) maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om dingen netjes te doen. Onze slaapkamer bijvoorbeeld is na 3 jaar nog steeds niet af, en achter en onder het bed ligt allemaal troep zoals oude wasrekken enzo, het ziet er gewoon níet uit.

Ik zou er zo graag een lik verf overheen gooien en onze slaapkamer een heleboel opleuken. De enige reden waarom ik dit niet doe, is een tekort aan geld en tijd...

Laatst aangepast door Zelda op di 2 okt 2012 - 5:50; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Caroow di 2 okt 2012 - 5:50

Mijn vriend is vreselijk netjes en altijd aan het opruimen en schoonmaken, maar het ene ding wat ik netjes moet houden was altijd een enorme chaos.. De kledingkast.

Nu heb ik streepjes gemaakt op de strijkplank en daar vouw ik alle was op. Nu ziet de kast er supernetjes uit! Misschien een tip smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  TukTuk di 2 okt 2012 - 5:53

Oef ik kan ook wel wat hulp gebruiken! Ik krijg het gewoon NOOIT opgeruimd.. Ik heb teveel troepjes waar ik geen plek voor heb ofzo.. Het oogt ALTIJD rommelig, zowel thuis als op kot.. GEEN idee hoe anderen het doen :S

Ik moet vooral mijn kot georganiseerd zien te krijgen.. Mijn bureau etc.. Iemand (goedkope) tips??
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mute_ di 2 okt 2012 - 5:58

Zelda schreef:Het is niet zo dat het echt smerig is ofzo (alhoewel Laughing ) maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om dingen netjes te doen. Onze slaapkamer bijvoorbeeld is na 3 jaar nog steeds niet af, en achter en onder het bed ligt allemaal troep zoals oude wasrekken enzo, het ziet er gewoon níet uit.

Ik zou er zo graag een lik verf overheen gooien en onze slaapkamer een heleboel opleuken. De enige reden waarom ik dit niet doe, is een tekort aan geld en tijd...

En als je dan de oude wasrekken en overige troep al wel eens weggooid? En alles stofzuigt en dweilt, afstoft. Dat hoeft niets te kosten en dan storen de dingen die geld kosten misschien wat minder.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Bericht  kwak di 2 okt 2012 - 6:58

luce!! wat netjes! haha, zo ken ik je keuken helemaal niet!

ik vind het heel fijn dat er geen speelgoed in zicht staan. Wij hebben nu een nieuwe kast in de huiskamer met al het speelgoed, wat een rustig beeld geeft dat!
kun je niet onder jullie trap een kast maken waar het speelgoed in kan?
keukenkastjes uitzoeken en er kan vast wel heel wat weg. Af en toe ruim ik de keuken op en alles wat overdatum is gaat weg en alles wat ik al een hele poos niet meer heb gebruikt gaan of weg of naar zolder.

Rejoy en ik willen morgen wel helpen hoor, of niet rejoy Wink.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 7:02

Mute_ schreef:
Zelda schreef:Het is niet zo dat het echt smerig is ofzo (alhoewel Laughing ) maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om dingen netjes te doen. Onze slaapkamer bijvoorbeeld is na 3 jaar nog steeds niet af, en achter en onder het bed ligt allemaal troep zoals oude wasrekken enzo, het ziet er gewoon níet uit.

En als je dan de oude wasrekken en overige troep al wel eens weggooid? En alles stofzuigt en dweilt, afstoft. Dat hoeft niets te kosten en dan storen de dingen die geld kosten misschien wat minder.
Je hebt ook gewoon gelijk hoor. Ik wil die slaapkamer in mijn vakantie eens goed aan gaan pakken.

Gast
Gast

Bericht  LaBird di 2 okt 2012 - 7:45

Zelda schreef:
Mute_ schreef:

Je hebt ook gewoon gelijk hoor. Ik wil die slaapkamer in mijn vakantie eens goed aan gaan pakken.

Mijn probleem is dan dat er in die vakantie altijd weer andere (leukere) dingen langs komen... waardoor het dus weer wordt uitgesteld en het eigenlijk nooit zal veranderen....
Heb ook het idee dat ik altijd te weinig ruimte zal hebben, hoe groot mijn huis ook is... en mijn vriend denkt daar hetzelfde over... kortom; wij zijn een ramp ;-)
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 23 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13 ... 23  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: