Onder voorbehoud van financiering
+3
Lejow
Reeza
Twellie
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Onder voorbehoud van financiering
Als men bij de verkoop van een huis tot een bedrag is gekomen dat voor beide partijen onder voorbehoud van financiering akkoord is, hoe makkelijk / moeilijk kunnen de kopers er dan nog onder uit? Kan er gewoon aangeven worden dat de hypotheek toch niet rond komt of moet er ook bewijs geleverd worden dat dit niet gaat lukken? Bijvoorbeeld een verklaring van de bank dat een bepaald bedrag niet geleend kan worden?
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Re: Onder voorbehoud van financiering
De kopers kunnen er nog onderuit tot het voorlopig koopcontract is getekend en daarna hebben ze nog 72 uur wettelijke bedenktijd. Mochten ze de financiering niet rond kunnen krijgen moeten ze volgens mij van 3 banken laten zien dat ze dat bedrag niet kunnen lenen. Dat is tenminste wat ik ooit heb gehoord..
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Ja, volgens mij moet je altijd een afwijzing kunnen tonen.
Anders zou je er lekker makkelijk vanaf kunnen komen. Als je bij nader inzien het huis toch niet wilt gewoon zeggen 'ja de financiering lukt niet' en je bent er van af. Zo werkt het natuurlijk niet.
Anders zou je er lekker makkelijk vanaf kunnen komen. Als je bij nader inzien het huis toch niet wilt gewoon zeggen 'ja de financiering lukt niet' en je bent er van af. Zo werkt het natuurlijk niet.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Ja, volgens mij moet je altijd een afwijzing kunnen tonen.
Ja precies, maar.. sommige banken willen sommige mensen al sowieso niet tot klant en nemen niet eens de moeite om een afwijzing te sturen. Lét daar aub op.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Reeza schreef:De kopers kunnen er nog onderuit tot het voorlopig koopcontract is getekend en daarna hebben ze nog 72 uur wettelijke bedenktijd. Mochten ze de financiering niet rond kunnen krijgen moeten ze volgens mij van 3 banken laten zien dat ze dat bedrag niet kunnen lenen. Dat is tenminste wat ik ooit heb gehoord..
Klopt, maar ik heb een aantal kennissen die in de maakelaardij zitten en die zeggen dat mensen heel makkelijk aan zo'n verklaring kunnen komen.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Je hebt zelfs van meerdere (ik meen drie) banken een verklaring nodig, en als je niet als voorwaarde hebt opgenomen dat je een hypotheek met Nationale Hypotheekgarantie wil, kan het ook nog zijn dat je dan een hypotheek moet proberen af te sluiten zonder NHG. Het is echt niet zo makkelijk om eronderuit te komen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Oke, dan is het duidelijk. Die 72 uur wettelijke bedenktijd zit me ook al niet lekker, ik wil gewoon dat het zo snel mogelijk definitief is haha. Ik zal me wel weer eens teveel zorgen aan het maken zijn. Tot nu is er nog niet getekend: dat gebeurt deze zaterdag pas, volgende week woensdag is het dan onder voorbehoud van financiering dus definitief. Wel fijn om te lezen dat het dan wel echt zo goed als zeker definitief is.
Twellie- Ratel
Als mensen er na die 3 dagen er echt, echt onderuit willen dan lukt dat alsnog wel makkelijk. Je gaat naar de bank, sluit een flink krediet af en de hypotheekverstrekker zal de aanvraag afwijzen.
Maarja, als mensen het huis graag willen dan kan je er maar beter vanuit gaan dat ze zo iets niet zullen doen.
Maarja, als mensen het huis graag willen dan kan je er maar beter vanuit gaan dat ze zo iets niet zullen doen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
@ Linda: maar ik neem aan dat de kredietaanvraag wel overeen moet komen met een realistisch bedrag, dus wat nodig zou zijn voor het huis. Anders zou iedereen die er onderuit zou willen toch gewoon een hypotheek kunnen aanvragen van dertigmiljoen euro om zo de clausule over financiering te omzeilen?
Twellie- Ratel
Ik bedoel een krediet van een tiental duizend euro. Als wij bijvoorbeeld een krediet van 30.000 euro hadden aangevraagd, dan zouden we niet meer de hypotheek rond krijgen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ja precies, dat het net wel of net niet kan. Het waren tweeverdieners en het huis is goedkoop, dus ik ga ervan uit dat ze er niet op zo'n manier van af kunnen komen omdat bijna alle tweeverdieners het bedrag wel kunnen ophoesten dat we vragen. Kan ik weer iets van mijn lijstje afstrepen om me zorgen om te maken.
Twellie- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Help, wat doe ik er onder?
» taalkundigen onder ons...
» Onder hypnose
» Klossen onder het bed...
» Water / ijs onder in de koelkast
» taalkundigen onder ons...
» Onder hypnose