Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onder voorbehoud van financiering

+3
Lejow
Reeza
Twellie
7 plaatsers

Ga naar beneden

Onder voorbehoud van financiering Empty Onder voorbehoud van financiering

Bericht  Twellie zo 30 sep 2012 - 6:16

Als men bij de verkoop van een huis tot een bedrag is gekomen dat voor beide partijen onder voorbehoud van financiering akkoord is, hoe makkelijk / moeilijk kunnen de kopers er dan nog onder uit? Kan er gewoon aangeven worden dat de hypotheek toch niet rond komt of moet er ook bewijs geleverd worden dat dit niet gaat lukken? Bijvoorbeeld een verklaring van de bank dat een bepaald bedrag niet geleend kan worden?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Onder voorbehoud van financiering Empty Re: Onder voorbehoud van financiering

Bericht  Reeza zo 30 sep 2012 - 6:38

De kopers kunnen er nog onderuit tot het voorlopig koopcontract is getekend en daarna hebben ze nog 72 uur wettelijke bedenktijd. Mochten ze de financiering niet rond kunnen krijgen moeten ze volgens mij van 3 banken laten zien dat ze dat bedrag niet kunnen lenen. Dat is tenminste wat ik ooit heb gehoord..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 6:42

Ja, volgens mij moet je altijd een afwijzing kunnen tonen.
Anders zou je er lekker makkelijk vanaf kunnen komen. Als je bij nader inzien het huis toch niet wilt gewoon zeggen 'ja de financiering lukt niet' en je bent er van af. Zo werkt het natuurlijk niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown zo 30 sep 2012 - 22:59

Lejow schreef:Ja, volgens mij moet je altijd een afwijzing kunnen tonen.
Anders zou je er lekker makkelijk vanaf kunnen komen. Als je bij nader inzien het huis toch niet wilt gewoon zeggen 'ja de financiering lukt niet' en je bent er van af. Zo werkt het natuurlijk niet.

Ja precies, maar.. sommige banken willen sommige mensen al sowieso niet tot klant en nemen niet eens de moeite om een afwijzing te sturen. Lét daar aub op.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Ella zo 30 sep 2012 - 23:03

Reeza schreef:De kopers kunnen er nog onderuit tot het voorlopig koopcontract is getekend en daarna hebben ze nog 72 uur wettelijke bedenktijd. Mochten ze de financiering niet rond kunnen krijgen moeten ze volgens mij van 3 banken laten zien dat ze dat bedrag niet kunnen lenen. Dat is tenminste wat ik ooit heb gehoord..

Klopt, maar ik heb een aantal kennissen die in de maakelaardij zitten en die zeggen dat mensen heel makkelijk aan zo'n verklaring kunnen komen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Susan zo 30 sep 2012 - 23:52

Je hebt zelfs van meerdere (ik meen drie) banken een verklaring nodig, en als je niet als voorwaarde hebt opgenomen dat je een hypotheek met Nationale Hypotheekgarantie wil, kan het ook nog zijn dat je dan een hypotheek moet proberen af te sluiten zonder NHG. Het is echt niet zo makkelijk om eronderuit te komen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Twellie zo 30 sep 2012 - 23:57

Oke, dan is het duidelijk. Die 72 uur wettelijke bedenktijd zit me ook al niet lekker, ik wil gewoon dat het zo snel mogelijk definitief is haha. Ik zal me wel weer eens teveel zorgen aan het maken zijn. Tot nu is er nog niet getekend: dat gebeurt deze zaterdag pas, volgende week woensdag is het dan onder voorbehoud van financiering dus definitief. Wel fijn om te lezen dat het dan wel echt zo goed als zeker definitief is.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Bericht  Linda ma 1 okt 2012 - 0:28

Als mensen er na die 3 dagen er echt, echt onderuit willen dan lukt dat alsnog wel makkelijk. Je gaat naar de bank, sluit een flink krediet af en de hypotheekverstrekker zal de aanvraag afwijzen.
Maarja, als mensen het huis graag willen dan kan je er maar beter vanuit gaan dat ze zo iets niet zullen doen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Twellie ma 1 okt 2012 - 1:41

@ Linda: maar ik neem aan dat de kredietaanvraag wel overeen moet komen met een realistisch bedrag, dus wat nodig zou zijn voor het huis. Anders zou iedereen die er onderuit zou willen toch gewoon een hypotheek kunnen aanvragen van dertigmiljoen euro om zo de clausule over financiering te omzeilen?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Bericht  Linda ma 1 okt 2012 - 1:53

Ik bedoel een krediet van een tiental duizend euro. Als wij bijvoorbeeld een krediet van 30.000 euro hadden aangevraagd, dan zouden we niet meer de hypotheek rond krijgen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Twellie ma 1 okt 2012 - 2:14

Ja precies, dat het net wel of net niet kan. Het waren tweeverdieners en het huis is goedkoop, dus ik ga ervan uit dat ze er niet op zo'n manier van af kunnen komen omdat bijna alle tweeverdieners het bedrag wel kunnen ophoesten dat we vragen. Kan ik weer iets van mijn lijstje afstrepen om me zorgen om te maken.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud