taalkundigen onder ons...
+3
Susan
Bazinga
Discordia
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
taalkundigen onder ons...
Ik ben al weken op zoek naar een woord...of een betekenis. Tenminste ik denk dat er een woord of betekenis voor is.
Ik geef een voorbeeld vanuit de sportwereld:
Iemand klaagt stelselmatig van te voren dat hij of zij ziek, zwak en misselijk is en denkt dat finishen niet lukt. Vervolgens sport diegene hartstikke goed. Achteraf meldt diegene altijd wat er tijdens de race allemaal niet goed ging. Daarmee lokt diegene reacties uit als 'knap dat je ondanks alle tegenslagen het toch zo goed gedaan hebt!' Volgens mij doet diegene het (onbewust) zodat deze reacties komen.
En daar is een woord voor...dacht ik...of een betekenis?
Negatieve aandacht vragen?
Ik geef een voorbeeld vanuit de sportwereld:
Iemand klaagt stelselmatig van te voren dat hij of zij ziek, zwak en misselijk is en denkt dat finishen niet lukt. Vervolgens sport diegene hartstikke goed. Achteraf meldt diegene altijd wat er tijdens de race allemaal niet goed ging. Daarmee lokt diegene reacties uit als 'knap dat je ondanks alle tegenslagen het toch zo goed gedaan hebt!' Volgens mij doet diegene het (onbewust) zodat deze reacties komen.
En daar is een woord voor...dacht ik...of een betekenis?
Negatieve aandacht vragen?
Gast- Gast
Re: taalkundigen onder ons...
Aandachtshoererij.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Aandachtsprostitutie.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Naar complimenten vissen?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Naar complimenten vissen?
Zoiets, maar dan toch nog meer in het negatieve. Hey zit ergens in een laatje in mijn hoofd maar dat laatje wil niet open..
Gast- Gast
Eh een onterecht negatieve verwachting scheppen?
Jezelf overdreven indekken?
Jezelf overdreven indekken?
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Jezelf in de underdogpositie plaatsen?
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik ken het helemaal. Een klasgenoot vroeg altijd aandacht ook als het om negatieve dingen ging. Zo moest ze haar studie uitstellen omdat ze ziek was, het niet aankon bla bla en vertelde dat (met een soort trots) aan iedereen. En echt nog meer van zulke dingen(weken zeuren dat je niet kan studeren want de hond is dood).
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Underdog is het niet. Want dat betekent: [competitie] - Een underdog is een persoon of groep van personen waarvan het vermoeden bestaat dat deze geen kans maakt om te winnen of een belangrijke bijdrage te leveren. De term komt in die zin vooral voor bij competities, zoals een sportwedstrijd, debat of verkiezing. De...Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Underdog_(competitie)
Iedereen weet inmiddels wel dat zij wel goed gaat presteren.
Het is meer dat zij zelf aandacht vraagt op zo'n manier dat anderen haar de hemel in prijzen. Terwijl dat niet nodig is. Combi van aandacht trekken, onzeker en respect willen (medelijden) om je behaalde prestatie ondanks tegenslagen. (of dankzij tegenslagen)
Kan ook zijn dat er niks voor is en dat het gedrag gewoon in mijn allergie ligt.
Iedereen weet inmiddels wel dat zij wel goed gaat presteren.
Het is meer dat zij zelf aandacht vraagt op zo'n manier dat anderen haar de hemel in prijzen. Terwijl dat niet nodig is. Combi van aandacht trekken, onzeker en respect willen (medelijden) om je behaalde prestatie ondanks tegenslagen. (of dankzij tegenslagen)
Kan ook zijn dat er niks voor is en dat het gedrag gewoon in mijn allergie ligt.
Gast- Gast
Ik denk dat zij zichzelf wel in de underdogpositie wil plaatsen. Ze wil dat mensen denken dat ze de underdog is, waardoor het dan extra schokkend is als ze goed presteert. Ook al is dat niet wat er gebeurt, omdat iedereen weet dat ze goed gaat presteren, dat lijkt ze wel te willen bereiken.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Doet me denken aan alle tvoh deelnemers (of Idols oid) die last hebben van een keelontsteking oid. Echt Decleir van de kandidaten zeurt daar volgens mij altijd over.
Ik vind idd underdog zeggen, of vissen naar complimenten.
Ik vind idd underdog zeggen, of vissen naar complimenten.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Help, wat doe ik er onder?
» Onder hypnose
» Klossen onder het bed...
» Vragen aan de HBO'ers onder ons
» Wat staat er bij jou onder Ctrl+V?
» Onder hypnose
» Klossen onder het bed...