Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klossen onder het bed...

+12
Floor
Tania
Ayla
Clapperdie
Sanne
Flip Fluitketel
kwak
lente
Liadan
rapa nui
Manderijn
Printje
16 plaatsers

Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Klossen onder het bed...

Bericht  Printje di 1 jan 2013 - 8:56

Sliep jij toen anders?? Of het tussen mijn oren zit geen idee maar sinds die stomme dingen eronder stonden heb ik geen nacht meer doorgeslapen. Het ligt te hoog, misschien dat ik onbewust bang ben om te vallen, en de matrassen schuiven uit elkaar. Dus nu is mijn man zo lief geweest om ze er weer onderuit te halen. We doen ze nu terug met of 49 weken of wanneer de bevalling begint. Eigenlijk wilde ik ze helemaal niet neerzetten maar omdat ik toch misschien thuis wil bevallen hebben we ze wel gehaald.


Wat vonden jullie van klossen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 8:58

nou, ik hoop voor je dat de baby er al uit is met 49 weken Wink

Ik sliep niet anders trouwens. Als je de klossen er niet onder wilt hebben, kun je er ook een matras op leggen, misschien dat dit anders slaapt voor je?

Ook grappig om te lezen dat je nu een thuisbevalling overweegt trouwens lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Manderijn di 1 jan 2013 - 8:59

Printje schreef:Sliep jij toen anders?? Of het tussen mijn oren zit geen idee maar sinds die stomme dingen eronder stonden heb ik geen nacht meer doorgeslapen. Het ligt te hoog, misschien dat ik onbewust bang ben om te vallen, en de matrassen schuiven uit elkaar. Dus nu is mijn man zo lief geweest om ze er weer onderuit te halen. We doen ze nu terug met of 49 weken of wanneer de bevalling begint. Eigenlijk wilde ik ze helemaal niet neerzetten maar omdat ik toch misschien thuis wil bevallen hebben we ze wel gehaald.


Wat vonden jullie van klossen?

Dat duurt gelukkig nog even.. Aaaalllee tijd!

Ik heb beide keren geen klossen gehad. Dus kan er verder niks nuttigs over zeggen smile

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  rapa nui di 1 jan 2013 - 8:59

Die 49 weken lijken me wel erg laat...
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Liadan di 1 jan 2013 - 8:59

Ik zou ze met 49 weken niet meer neerzetten Wink .

Ik vond het de eerste nacht wennen, omdat ik toen ook in mijn achterhoofd had dat als ik uit bed zou vallen de vloer wat verder weg zou zijn. Maar aangezien ik nog nooit uit mijn bed gevallen ben heb ik dat uit mijn hoofd gezet en gewoon lekker geslapen.
Ik vond het na de bevalling heel fijn dat ze eronder stonden en moest heel erg wennen toen mijn bed niet meer op klossen stond.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  lente di 1 jan 2013 - 9:00

49 weken Klossen onder het bed... 281626781?!

Ik vond het vooral erg hoog haha, en een hele nacht doorslapen lukte me toen toch al niet meer. Maar bang om eruit te vallen was ik niet. M'n vriend wel trouwens, die is er de eerste ochtend ook daadwerkelijk uit gevallen Laughing.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  kwak di 1 jan 2013 - 9:03

Ons bed staat al ruim 1,5 week op klossen. Ik slaap er niet anders door, ik vind het alleen eng als D. bij ons in bed ligt omdat ik bang ben dat ze er uit valt. Nu moet ze tussen ons in ipv alleen naast mij.
Ik ben er al wel 2 keer bijna uitgevallen omdat ik naar de wc moest en vergat dat mijn bed zo hoog stond, foutje;)!

Ik vind het met aankleden wel ideaal, dan hoef ik niet zo erg te bukken.

ga je thuis bevallen printje als het lukt? Is je man er mee eens?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Flip Fluitketel di 1 jan 2013 - 9:04

Ik vind het juist erg fijn dat ze eronder staan. Ben er nog nooit uitgevallen was hier ook niet bang voor. Mijn man is er bij de vorige zwangerschap wel een aantal keer uitgevallen, maar goed dat gebeurd ook weleens als het bed niet op klossen staat.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Printje di 1 jan 2013 - 9:05

Hahahaha ik bedoel natuurlijk 40 zit op de iPad hahaha en daar zitten die knopjes zo dicht bij elkaar.

Jaja Rejoy; ik neig steeds meer naar thuis bevallen door wat de vk vertelde en ervaringen van mensen in mijn omgeving. De vk denkt dat, theoretisch gezien, de bevalling net zo makkelijk of makkelijker thuis is omdat d zwangerschap erg goed verkopen is en ook de bevalling van R was erg soepel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Sanne di 1 jan 2013 - 9:06

Ik had ook niet zoveel zin in de klossen onder het bed. Mijn vriend heeft ze op de uitgerekende datum eronder gezet (= 's nachts om half 3 toen ik met gebroken vliezen op de wc zat). Toen we de eerste nacht op het verhoogde bed sliepen, was ik dus al bevallen en was er al zoveel anders, dat ik daar verder niet over nagedacht heb.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Clapperdie di 1 jan 2013 - 9:31

Wij hebben ze niet gebruikt.. Wilde in ziekenhuis bevallen en voor de kraamzorg wilde we het niet persen doen. Gaven ook aan dat het voor ons eigen risico zou zijn.

Uiteindelijk toch thuis bevallen maar heb de verloskundige er niet over gehoord.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Printje di 1 jan 2013 - 9:35

Alleen voor kraamzorg wil ik het ook niet doen. Maar het lijkt me voor de vk niet handig tijdens de bevalling zelf. Ik zei ook al tegen man, na de bevalling meteen weer weg met die dingen. Het bed staat echt absurd hoog.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Ayla di 1 jan 2013 - 10:15

Ik moest ze er van de kraamverzorgster juist onder houden, omdat ze anders sneller rugklachten kunnen krijgen. Kan ik me ook wel voorstellen, als je bij elk gezin steeds moet bukken om de kraamvrouw te controleren.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Liadan di 1 jan 2013 - 10:20

Ik zou ze er ook zeker onder zetten, het lijkt me als kraamverzorgster niet fijn als je steeds moet bukken. En voor een verloskundige lijkt het me ook erg vervelend om een thuisbevalling te moeten doen op een laag bed (en daarna is ze bij mij ook nog een tijd bezig geweest met hechten, dat is ook wel fijn als dat op een normale hoogte kan).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Tania di 1 jan 2013 - 10:29

Ik vond de klossen de eerste nachten ook een beetje eng, had het gevoel dat ik zo door het bed zou zakken maar toen ik gewend was had ik er geen last meer van eigenlijk.

Als je echt geen klossen wil vind ik dat je eerst moet vragen aan de verloskundige en de kraamzorg of ze dat geen probleem vinden. Als ze je verzoeken om het wel te doen en je doet het gewoon niet vind ik dat niet heel aardig. Tenzij je er geen problemen mee hebt als de kraamzorg geen controles doet en je bed niet verschoont dan maakt het voor hun natuurlijk niet uit.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Floor di 1 jan 2013 - 21:20

Ayla schreef:Ik moest ze er van de kraamverzorgster juist onder houden, omdat ze anders sneller rugklachten kunnen krijgen. Kan ik me ook wel voorstellen, als je bij elk gezin steeds moet bukken om de kraamvrouw te controleren.

Lijkt me ook dat het daarvoor bedoelt is, wij hadden ze niet, ik had een extra matras maar zelfs dat was er in 5 minuten al af, ik kon het bed niet in of uit ivm de keizersnede en onze kraamverzorgster was maar 1.55 dus die had die hoogte niet nodig.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  SarahKey di 1 jan 2013 - 21:30

Wij hebben nooit klossen onder ons bed gehad want dat kon niet. Het logeerbed moest wel op klossen dus mijn man heeft wat met hout gefreubeld en het bed kon omhoog. Daar ging ik dan voeden etc. Dus hoefde er niet in te slapen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Lonely Goatherd di 1 jan 2013 - 21:43

Ik sliep er niet anders door, maar vervelend vond ik het wel. Toen de kraamzorg wegging werden de klossen er ook meteen weer onder uit gehaald.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Happydobby di 1 jan 2013 - 22:25

Wij hadden klossen eronder en daardoor was ons bed heel hoog. Toen ik uit het ziekenhuis kwam had ik moeite met in en uit stappen, in overleg met kwaamzorg ze eronder uit gehaald. Maar wij hebben een boxspring die al vrij hoog is.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  tweeling di 1 jan 2013 - 23:02

Onder ons bed kunnen geen klossen (boxspring), dus we hebben het logeerbed op klossen gezet. Ik ben op dat bed bevallen en daarna in mijn eigen bed gekropen. De kraamhulp deed er niet moeilijk over, ze heeft ons bed ook gewoon verschoond.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 23:08

Ik zou het inderdaad overleggen met vk en kraamzorg. Vind het een beetje raar als iemand ze er niet onder wil zetten ivm kraamzorg. Ook zij hebben met arboregels te maken en zij moeten ook nog langer met hun rug doen. Toen ik nog kraamzorg deed was het heel vervelend als mensen geen klossen (of een hoger bed) hadden. merkte echt snel aan je rus,. De organisatie waar ik werkte verbood ons dan ook de controles te doen op een niet verhoogd bed en we mochten het bed dan ook niet verschonen/opmaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Printje di 1 jan 2013 - 23:20

Ik ga voor de bevalling het bed op klossen zetten daarna idd in overleg maar bed verschonen kan ik anders zelf of mijn man natuurlijk. Ik heb vannacht veel beter geslapen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klossen onder het bed... Empty Re: Klossen onder het bed...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum