Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naam dilemma

+11
Knof
RYW
SarahKey
Emmayes
Floor
Parel
RioolSpook
Ella
Marin
Susan
lente
15 plaatsers

Ga naar beneden

Naam dilemma Empty Naam dilemma

Bericht  lente zo 30 sep 2012 - 1:16

Over een paar weken verwachten we ons eerste kindje... we zijn alleen nog niet uit de naam, maar dat begint wel tijd te worden haha Naam dilemma 394967 . We hebben 3 namen die we mooi vinden, sommige hebben alleen een (kleine) 'maar'...

Naam 1. Vinden we beide mooi, alleen heb ik een collega waar ik veel mee samenwerk die zo heet.

Naam 2. Is de favoriet van m'n vriend, ik vind 'm ook wel mooi maar ben nog niet compleet overtuigd. En een maand of 2 geleden is een kennis van me bevallen van een meisje met die naam. Opzich staan ze niet zo dichtbij dat het daarom niet kan, maar er is wel een hele grote kans dat ze later bij elkaar in de klas gaan komen (klein dorp). En dan een dubbele naam in de klas lijkt me niet leuk voor een kindje. Of draaf ik nu te ver door Naam dilemma 1578173417 ?

Naam 3. Is mijn favoriet, m'n vriend vind 'm ook mooi maar is nog niet helemaal om. Voordeel is wel dat niemand in onze omgeving zo heet Wink .

Naam 2 staat trouwens al jaren in de top 10 (vind ik ook een minpunt), naam 1 al een paar jaar niet meer las ik en naam 3 ben ik sowieso nog niet in een 'top zoveel' lijstje tegengekomen (van de laatste paar jaar dan).

Wat zouden jullie doen? En waarom? Of anders nog tips om te beslissen Naam dilemma 2474380249 ?
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam dilemma Empty Re: Naam dilemma

Bericht  Susan zo 30 sep 2012 - 1:18

Optie 1 vind ik de meest eerlijke compromis tussen jou en je vriend, dat van die collega zou me weinig kunnen schelen. Er kan altijd iemand op je pad komen die ook zo heet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin zo 30 sep 2012 - 1:19

Moeilijk. Ik zou een weekje onderling samen naam 1 noemen als je het over je kindje samen hebt, week later naam 2 en derde week naam 3. Of zoiets. En dan kijken welke naam t beste voelt. Wie weet geeft dat meer inzicht. Je kan wel allemaal externe redenen bedenken waarom je een naam wel of niet wilt, maar uiteindelijk moet t goed voelen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Ella zo 30 sep 2012 - 1:21

Susan schreef:Optie 1 vind ik de meest eerlijke compromis tussen jou en je vriend, dat van die collega zou me weinig kunnen schelen. Er kan altijd iemand op je pad komen die ook zo heet.

+1 en een dubbele naam in de klas kan altijd. Of je moet echt een hele aparte naam hebben maar denk het niet aangezien je een collega hebt die zo heet
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  RioolSpook zo 30 sep 2012 - 1:25

Ik zou mijn eigen zin proberen door te drijven Laughing
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  Susan zo 30 sep 2012 - 1:29

RioolSpook schreef:Ik zou mijn eigen zin proberen door te drijven Laughing

Haha, nou, ik moet zeggen dat het bij onze eerste wel een beetje zo is gegaan, zijn naam komt echt van mijn favorietenlijstje. Er was een naam die hij mooi vond maar ik vreselijk, dus dat ging sowieso niet door, er was een naam die we allebei leuk vonden maar ik vond het een onpraktische naam qua schrijfwijze/uitspraak, ik wist al dat er mensen in mijn familie waren die de naam verkeerd uit zouden spreken. Uiteindelijk hadden we een andere naam, een soort compromis, maar toen kwam mijn man zelf weer op de proppen met de naam van mijn keuze en dat hij die naam toch wel steeds leuker was gaan vinden.

Dus in eerste instantie mijn keuze, maar uiteindelijk toch van ons samen, een gelukje voor mij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Parel zo 30 sep 2012 - 1:39

Ik zou gaan voor naam 3, ik vind het wel zo leuk als je niemand kent die al zo heet, maakt het toch net wat unieker.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Floor zo 30 sep 2012 - 1:45

Naam 1, naam die je allebei mooi vind.

of het al een naam is die je kent van een collega/ander kindje of zoiets zou ik geen rekening mee houden. En dat je kindje met meerdere dezelfde namen in de klas zit kan altijd gebeuren (al had ik vroeger wel een erg populaire naam zodat toen ik de mavo deed we met 5x dezelfde naam in de klas zaten laughcry Ik luisterde dus ook nooit meer als de leraar zei '*naam* geef jij het antwoord even op vraag 3', ik ging er dan wel vanuit dat 1 van de andere 4 zou reageren)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Emmayes zo 30 sep 2012 - 2:21

Naam 1 of naam 3.
Emmayes
Emmayes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 139
Registratiedatum : 01-04-12

Bericht  SarahKey zo 30 sep 2012 - 2:44

Parel schreef:Ik zou gaan voor naam 3, ik vind het wel zo leuk als je niemand kent die al zo heet, maakt het toch net wat unieker.

Zou ik ook voor gaan. Succes met kiezen
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  RYW zo 30 sep 2012 - 3:17

Ik vind ook optie 1 het beste. Die collega blijft misschien ook niet eeuwig je collega, plus, daarvoor zou ik me echt niet laten tegenhouden als ik dat een mooie naam zou vinden.

Mijn zoon Sam zat trouwens in groep 1/2 wel met drie andere Sammen in de klas, maar hij heeft dat nooit vervelend gevonden. Inmiddels in groep 4 nu is er nog maar één nadere Sam in de klas, en dat is een meisje smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  lente ma 1 okt 2012 - 4:17

Dank jullie voor de reacties Very Happy !

Haar bij naam noemen doen we al steeds, maar niet een week ofzo dezelfde, dat maar eens proberen dan haha. Tis ook een beetje een luxeprobleem natuurlijk, want alle namen zijn mooi, maarja, welke kies je uiteindelijk he... Gok zelf idd dat het 1 of 3 wordt, naam 2 heb ik gister al wel redelijk uit het hoofd van m'n vriend kunnen praten geloof ik. Of nouja, de rest meer gepromoot haha Wink
lente
lente
Prater
Prater

Bericht  Knof ma 1 okt 2012 - 4:23

Ik zou voor naam 1 of 3 gaan. Misschien is je vriend toch nog om straks? Mijn vriend moest ook heel even 'wennen' aan de naam die we nu hebben voor onze zoon. Ik had de naam geopperd en een paar dagen laten kwam hij een opa en oma tegen die het hadden over hun kleinkind met die naam. Ze spraken met zoveel liefde over dat jongetje dat mijn vriend opeens helemaal om was en is!

Succes met kiezen!
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Bericht  Puggle ma 1 okt 2012 - 4:41

SarahKey schreef:
Parel schreef:Ik zou gaan voor naam 3, ik vind het wel zo leuk als je niemand kent die al zo heet, maakt het toch net wat unieker.

Zou ik ook voor gaan. Succes met kiezen

Ik ook!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  LDJ ma 1 okt 2012 - 5:07

Ik zou denk ik ook voor 3 gaan, om de reden dat je nog niemand kent die zo heet.

Lastig is het wel.
Wij hadden ook een aantal namen die we mooi vonden, maar we kenden telkens al wel iemand die zo heette.
Een jongensnaam waren we zo uit, maar een meisjesnaam was toch lastig.
Nu hebben we een jongens en meisjesnaam waarvan niemand nog zo heet bij ons uit de omgeving en dat vonden we toch wel het leukst.

Maar goed, jullie moeten doen waar jullie jezelf het fijnste bij voelen.
Als 1 van jullie beiden toch niet het gevoel heeft bij naar 2 of 3, zou ik voor 1 gaan.

Be erg benieuwd wat het gaat worden.

Laatst aangepast door LDJ op ma 1 okt 2012 - 5:14; in totaal 1 keer bewerkt
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 5:11

Ik zou voor naam 1 gaan. Dit omdat jullie deze beide het mooist vinden. En ik vind niet dat iemand perse hoeft te schikken als die de naam iets minder leuk vindt, als je beide over 1 naam overtuigd bent. En een collega met dezelfde naam, tja, daar zou ik niet van wakker liggen smile

Gast
Gast

Bericht  Sophiee ma 1 okt 2012 - 8:01

Zou ook naam 3 kiezen. Wij hadden ook zo'n naamprobleem en hebben uiteindelijk ook gekozen voor een wat minder vaak voorkomende naam. Zijn we achteraf super blij mee, krijgen ook veel complimenten smile. Toevallig werden na de geboorte van onze dochter twee meisje geboren in ons dorp met de populaire naam die we eerst hadden. Dat bevestigde onze keuze helemaal Wink!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Shy ma 1 okt 2012 - 8:19

Naam 3. Juist omdat jullie niemand kennen die zo heet.
Bij ons is het ook zo dat ik mijn zin heb doorgedreven, nu vindt hij hem hartstikke mooi smile
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  lente di 2 okt 2012 - 2:41

Thanx!

Naam 3 is niet een naam die nooit voorkomt hoor (geloof dat er op het forum ook een kindje zo heet), maar hier in de buurt ken ik niemand met die naam (geen volwassenen en geen kindjes). Is toch wat anders dan naam 2 (weet ik er 3 van) haha. Maar die is inmiddels wel officieel afgevallen. M'n vriend begint steeds meer te wennen aan naam 3, dus we gaan er nog maar even mee door Wink .

We hadden trouwens eerst nog een andere naam, die we beide erg mooi vonden (vinden), alleen als m'n vriend die hardop uitspreekt 'klinkt' het niet. Er zit een bepaalde klank in die hij niet echt makkelijk uit z'n strot krijgt haha. Terwijl het helemaal geen rare naam/klank is Naam dilemma 827601 .
lente
lente
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud