Tweede naam dilemma
+12
Floor
Flower_L
Maple
PapillonRose
Lejow
Pommes
koNijntje
Lenthe
Happydobby
Razz
MissBitchy
Novalee
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tweede naam dilemma
De eerste naam zijn we gelukkig al geruime tijd over uit en zijn we beide heel blij mee. Maar de tweede naam is een probleem. We willen graag een tweede naam geven omdat N. dat ook heeft en we het wel zo mooi vinden het nu weer te doen. Het probleem is alleen dat we nog geen naam hebben. N. is met haar tweede naam vernoemd naar mijn overleden vader. Deze keer willen we niet vernoemen omdat we het idee hebben dat dat afdoet aan de vernoeming bij N. en sowieso zouden we niet weten naar wie dan. Nu willen we heel graag een naam die we of beide heel mooi vinden, of die qua betekenis mooi is. Maar we weten gewoon niks waar we beide over eens zijn
De naam die we nu een beetje achter de hand hebben vind ik erg mooi (was voor mij al een kanshebber bij N.) maar mijn vriend heeft er helemaal niks mee. De herkomst van de naam en ook de betekenis zijn erg onduidelijk dus aan die "eis" voldoet hij ook niet.
Inmiddels ben ik alweer 35 weken en wil ik de naam eigenlijk wel vast hebben staan. Wat zouden jullie in dit geval doen? Toch de tweede naam doen die we nu hebben maar waar mijn vriend dus niks mee heeft; op zoek gaan naar een nieuwe naam waarbij de kans erg klein is dat we nog iets vinden waar we beide echt weg van zijn (ik heb inmiddels wel elk namenlijstje afgespeurd geloof ik); of het idee van een tweede naam loslaten (vriend en ik hebben beide ook maar één naam).
De naam die we nu een beetje achter de hand hebben vind ik erg mooi (was voor mij al een kanshebber bij N.) maar mijn vriend heeft er helemaal niks mee. De herkomst van de naam en ook de betekenis zijn erg onduidelijk dus aan die "eis" voldoet hij ook niet.
Inmiddels ben ik alweer 35 weken en wil ik de naam eigenlijk wel vast hebben staan. Wat zouden jullie in dit geval doen? Toch de tweede naam doen die we nu hebben maar waar mijn vriend dus niks mee heeft; op zoek gaan naar een nieuwe naam waarbij de kans erg klein is dat we nog iets vinden waar we beide echt weg van zijn (ik heb inmiddels wel elk namenlijstje afgespeurd geloof ik); of het idee van een tweede naam loslaten (vriend en ik hebben beide ook maar één naam).
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Tweede naam dilemma
Ik vind het wel mooi dat beide kinderen dan 2 namen hebben.
Niet eentje met 2 namen en de ander maar met 1...
Maar goed, dat lost nog je namenprobleem niet op natuurlijk
Maar goed, dat lost nog je namenprobleem niet op natuurlijk
MissBitchy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12
En je eigen naam vind je dat niet iets?
Mijn zoontje heeft als 2e naam de naam van mijn vader. Mocht dit weer een jongen zijn zit ik er aan te denken om hem als 2e naam de naam van mijn vriend te geven. Als het een meisje is krijgt ze een tweede en een derde naam. De namen van haar oma's.
Mijn zoontje heeft als 2e naam de naam van mijn vader. Mocht dit weer een jongen zijn zit ik er aan te denken om hem als 2e naam de naam van mijn vriend te geven. Als het een meisje is krijgt ze een tweede en een derde naam. De namen van haar oma's.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
ik heb zelf 3 namen, mijn zusje maar 1
geeft niks. ik vind alleen mijn 2de en 3de naam niet mooi
geeft niks. ik vind alleen mijn 2de en 3de naam niet mooi
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Kun je geen combinatie maken van een naam van de andere grootouders? Dan vernoem je toch, maar niet zo expliciet naar 1 van hen.
Mocht ik ooit (dat zal nog jaren duren) een dochter krijgen, weet ik de tweede naam al: dat is een combinatie van letters van de namen van mijn ouders. Gelukkig is het ook een normale, klassieke voornaam (die door veel mensen hier wordt genoemd als voornaam voor een evt dochter)
Mocht ik ooit (dat zal nog jaren duren) een dochter krijgen, weet ik de tweede naam al: dat is een combinatie van letters van de namen van mijn ouders. Gelukkig is het ook een normale, klassieke voornaam (die door veel mensen hier wordt genoemd als voornaam voor een evt dochter)
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10
MissBitchy schreef:Ik vind het wel mooi dat beide kinderen dan 2 namen hebben.
vind ik ook,
maar aan de andere kant vind ik het erg mooi dat je oudste dochter vernoemd is
en zou ik het daarom niet 'missen' als de 2e geen 2e naam heeft, als je begrijpt wat ik bedoel..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Razz schreef:En je eigen naam vind je dat niet iets?
Dat zou ik zelf heel raar vinden, om een kind naar jezelf te vernoemen.
Lenthe- Prater
MissBitchy, ja dat vinden wij dus ook Maken het onszelf zo lekker moeilijk, haha!
Razz, nee, dat vind ik eigenlijk niks. We zijn namelijk eigenlijk helemaal niet van het vernoemen maar omdat mijn vader al overleden is en hij het geweldig had gevonden om opa te worden hebben we er toen wel voor gekozen. Daarbij vinden we de vernoeming ook een mooie naam
HD, ik heb drie zussen en we hebben alle vier maar één naam. Mijn moeder heeft 4 doopnamen, we zeggen altijd dat zij ze voor ons allemaal heeft
Lenthe, haar oma's heten Marian en R.iekje (Henrica), niet echt handige namen om mee te combineren. Oma's van vriend en mij heten Eva, Johanna, Magda en de vierde weet ik even niet :p Nu vind ik Eva wel mooi, maar dat vindt mijn vriend weer niks. De vader van mijn vriend heet Cor(nelis), ook geen makkelijke. Maar eigenlijk willen we dat hele vernoemen dus niet meer.
(Namen liever niet quoten)
Razz, nee, dat vind ik eigenlijk niks. We zijn namelijk eigenlijk helemaal niet van het vernoemen maar omdat mijn vader al overleden is en hij het geweldig had gevonden om opa te worden hebben we er toen wel voor gekozen. Daarbij vinden we de vernoeming ook een mooie naam
HD, ik heb drie zussen en we hebben alle vier maar één naam. Mijn moeder heeft 4 doopnamen, we zeggen altijd dat zij ze voor ons allemaal heeft
Lenthe, haar oma's heten Marian en R.iekje (Henrica), niet echt handige namen om mee te combineren. Oma's van vriend en mij heten Eva, Johanna, Magda en de vierde weet ik even niet :p Nu vind ik Eva wel mooi, maar dat vindt mijn vriend weer niks. De vader van mijn vriend heet Cor(nelis), ook geen makkelijke. Maar eigenlijk willen we dat hele vernoemen dus niet meer.
(Namen liever niet quoten)
Novalee- Kletskop
Maria hadden jullie vast al bedacht?Oeps!
Mieke?
Rikki?
Anne/Anna?
Evy?
Laatst aangepast door MissBitchy op ma 29 jul 2013 - 10:10; in totaal 1 keer bewerkt
MissBitchy- Fluisteraar
Ik zou dan ook kijken of het geen combi kan maken zoals marieke ofzo. En wordt ze gedoopt? Anders iets met die namen doen?
Maar bij dit kindje geen tweede naam zou mij niet storen vanwege de reden. Je moet ook geen tweede naam geven omdat het moet of omdat de eerste dat ook heeft.
Maar bij dit kindje geen tweede naam zou mij niet storen vanwege de reden. Je moet ook geen tweede naam geven omdat het moet of omdat de eerste dat ook heeft.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Misschien iets met Ri-? Aangezien beide oma's dat in de naam hebben?
Rianne, Richelle, Rianca, Corine (met c en met ri) Ricky (zit ook een C in), Riva
(via babybytes.nl)
Ik ga nog even verder voor je denken
Rianne, Richelle, Rianca, Corine (met c en met ri) Ricky (zit ook een C in), Riva
(via babybytes.nl)
Ik ga nog even verder voor je denken
Laatst aangepast door Lenthe op ma 29 jul 2013 - 9:35; in totaal 1 keer bewerkt
Lenthe- Prater
MissBitchy, Novalee vroeg expliciet of je de namen niet wilde quoten.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Is M.arieke geen optie als tweede naam? Kun je naar beide oma's vernoemen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik vind Marieke wel een goede combi trouwens!
Via Babyvoornamen.nl heb ik gezocht op namen met RI erin (ik heb geprobeerd dit in deze post te zetten, maar dat werkt niet goed) dan maar zo: http://www.babyvoornamen.nl/pages/uitgebreidzoeken.aspx
Via Babyvoornamen.nl heb ik gezocht op namen met RI erin (ik heb geprobeerd dit in deze post te zetten, maar dat werkt niet goed) dan maar zo: http://www.babyvoornamen.nl/pages/uitgebreidzoeken.aspx
Lenthe- Prater
Ik dacht ook direct aan M.arieke bij het zien van die namen. Overigens heeft mijn broertje twee namen en ik maar eentje, ik weet niet beter en vind het dus ook niet raar.
Mochten mijn vriend en ik later een dochter krijgen dan wil ik haar in de tweede naam sowieso verzoeken naar mijn moeders tweede naam/zus van m'n oma, en de meisjesversie van mijn vaders naam voluit als derde naam (of andersom), wordt het een jongen dan alleen mijn vaders naam voluit als tweede naam.
Mochten mijn vriend en ik later een dochter krijgen dan wil ik haar in de tweede naam sowieso verzoeken naar mijn moeders tweede naam/zus van m'n oma, en de meisjesversie van mijn vaders naam voluit als derde naam (of andersom), wordt het een jongen dan alleen mijn vaders naam voluit als tweede naam.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Onze beide zoons hebben een tweede naam. Ik vind het mooi staan. Met de tweede naam van onze oudste heb ik niet heel veel...is keuze van vriend. De tweede naam van de jongste heb ik juist gekozen. Ik wilde persé bij de jongste ook een tweede naam, sowieso omdat het voor ons geen vernoeming is, maar echt 'voor de sier'.
En in de praktijk doe je er eigenlijk niets mee. Behalve twee weken geleden, toen ik zijn paspoort aan moest vragen
Ik denk dat wanneer ik de oudste aanspreek met zijn beide namen...dat hij mij heel raar aan gaat kijken... zo van "waar heb je het over"
suggesties heb ik niet zo 123 met die 'eisen'....
En in de praktijk doe je er eigenlijk niets mee. Behalve twee weken geleden, toen ik zijn paspoort aan moest vragen
Ik denk dat wanneer ik de oudste aanspreek met zijn beide namen...dat hij mij heel raar aan gaat kijken... zo van "waar heb je het over"
suggesties heb ik niet zo 123 met die 'eisen'....
Laatst aangepast door Flower_L op ma 29 jul 2013 - 9:44; in totaal 1 keer bewerkt
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Of Mirre? Ook verschillende letters van de voornamen van de oma's
Lenthe- Prater
Lenthe schreef:Razz schreef:En je eigen naam vind je dat niet iets?
Echt? ik vind dat eigenlijk wel normaal, ik ben vernoemd naar mijn oma's en mijn moeder. Mijn man is vernoemd naar zijn opa's en zijn vader.
Onze zoon alleen naar onze vaders (zijn opa's) en niet naar mijn man, maar ik had dat wel mooi gevonden.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Neem mijn naam als 2e naam
*het is dat wij geen 2e kindje willen anders zou ik jouw naam als 2e naam gebruiken hoor *
*het is dat wij geen 2e kindje willen anders zou ik jouw naam als 2e naam gebruiken hoor *
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Lejow schreef:MissBitchy, Novalee vroeg expliciet of je de namen niet wilde quoten.
Wat stom!
Ik ging er echt op letten om die namen niet te typen haha, lekker suf dat ik dan gewoon op quote gedrukt heb i.p.v. postreply...
Sorry Novalee, heb 't aangepast!
MissBitchy- Fluisteraar
Geeft niks, MissBitchy!
Annie, haha! Ik weet niet of die 24 wel toegestaan is bij de Burgelijke Stand. Anders had ik het gedaan hoor
De naam Marieke heb ik echt niks mee. En ik vind mijn moeder en schoonmoeder hartstikke lief hoor, maar vernoemen hoeft voor ons dus niet.
Annie, haha! Ik weet niet of die 24 wel toegestaan is bij de Burgelijke Stand. Anders had ik het gedaan hoor
De naam Marieke heb ik echt niks mee. En ik vind mijn moeder en schoonmoeder hartstikke lief hoor, maar vernoemen hoeft voor ons dus niet.
Novalee- Kletskop
Floor schreef:Lenthe schreef:Razz schreef:En je eigen naam vind je dat niet iets?
Echt? ik vind dat eigenlijk wel normaal, ik ben vernoemd naar mijn oma's en mijn moeder. Mijn man is vernoemd naar zijn opa's en zijn vader.
Onze zoon alleen naar onze vaders (zijn opa's) en niet naar mijn man, maar ik had dat wel mooi gevonden.
Wij hebben ze ook naar onszelf vernoemd. Niet letterlijk, maar onze namen komen in hun tweede namen voor.
Lastig hoor Novalee
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
E heeft 2namen maar deze baby krijgt er maar 1.
E is vernoemd naar mijn overleden zus, verder is er niemand fie wij zouden willen vernoemen dus vandaar ook geen twee namen.
E is vernoemd naar mijn overleden zus, verder is er niemand fie wij zouden willen vernoemen dus vandaar ook geen twee namen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Lenthe schreef:Razz schreef:En je eigen naam vind je dat niet iets?
Ik vind dat helemaal niet raar. Je hoort ook vaak dat er namen zijn die al generaties voorkomen, zoals Frank/Jan en andere oud hollandse namen en opa, vader en zoon heten dan hetzelfde.
S is ook een beetje naar zijn vader vernoemd. Mijn man's naam bestaat uit 2 namen en 1 van die naam zit ook in de tweede naam van S. Is ook tevens de naam van mijn vader. Een tweede zoon zou als tweede naam naar mijn opa vernoemd worden en daar ben ik ook naar vernoemd. Dus ook een beetje naar mij. Vinden wij mooi.
Soortgelijke onderwerpen
» Naam dilemma
» Een tweede zwangerschap...
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» bij de tweede ook ...
» Een tweede kletskous
» Een tweede zwangerschap...
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» bij de tweede ook ...
» Een tweede kletskous
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: