Wakker maken of laten slapen voor voeding?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wakker maken of laten slapen voor voeding?
K is sinds vanmorgen voor 2 dagen en 1 nacht even met verlof uit het ziekenhuis.
Hij heeft om 18:00 uur een flesje van 160cc gehad en daar 20 cc van laten staan. Daarna was hij erg onrustig, weer van die pijnaanvallen maar om 20:00 uur is hij toch in slaap gevallen en sinds die tijd slaapt hij dus lekker door in zijn bedje.
3 weken geleden kwam hij nog precies elke 4 uur voor voeding. In het ziekenhuis is hij soms gaan doorslapen, record staat op 5,5 uur. Nu zit er bijna 6 uur tussen maar ik hoor nog geen geluiden die er op duiden dat hij wakker wordt.
Mijn vriend is een halfuur geleden naar bed gegaan, met het idee dat hij K vannacht de fles geeft en ik zo nog de late voeding.
Nu zit ik alleen in dubio, aan de ene kant wil ik hem eigenlijk wakker maken voor voeding, aan de andere kant lees ik hier ook wel verhalen van kleine baby's die met 2 maanden al doorslapen van bijvoorbeeld 22:30 tot 06:30.
Hij heeft zijn medicatie voor vandaag al gehad dus hij hoeft eigenlijk niet wakker te worden. Het is ook zo dat hij na zijn fles eigenlijk een uur, anderhalf uur echt goed wakker is en dan dus echt nog niet gaat slapen.
Wat zouden jullie doen, hem laten slapen, zelf ook naar bed met het "risico" dat hij zich meld voor de fles op moment dat ik in slaap van of hem nu wakker maken, fles geven en daarna als hij weer moe is en slaapt zelf gaan slapen?
Hij heeft om 18:00 uur een flesje van 160cc gehad en daar 20 cc van laten staan. Daarna was hij erg onrustig, weer van die pijnaanvallen maar om 20:00 uur is hij toch in slaap gevallen en sinds die tijd slaapt hij dus lekker door in zijn bedje.
3 weken geleden kwam hij nog precies elke 4 uur voor voeding. In het ziekenhuis is hij soms gaan doorslapen, record staat op 5,5 uur. Nu zit er bijna 6 uur tussen maar ik hoor nog geen geluiden die er op duiden dat hij wakker wordt.
Mijn vriend is een halfuur geleden naar bed gegaan, met het idee dat hij K vannacht de fles geeft en ik zo nog de late voeding.
Nu zit ik alleen in dubio, aan de ene kant wil ik hem eigenlijk wakker maken voor voeding, aan de andere kant lees ik hier ook wel verhalen van kleine baby's die met 2 maanden al doorslapen van bijvoorbeeld 22:30 tot 06:30.
Hij heeft zijn medicatie voor vandaag al gehad dus hij hoeft eigenlijk niet wakker te worden. Het is ook zo dat hij na zijn fles eigenlijk een uur, anderhalf uur echt goed wakker is en dan dus echt nog niet gaat slapen.
Wat zouden jullie doen, hem laten slapen, zelf ook naar bed met het "risico" dat hij zich meld voor de fles op moment dat ik in slaap van of hem nu wakker maken, fles geven en daarna als hij weer moe is en slaapt zelf gaan slapen?
Kruidkoek- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11
Re: Wakker maken of laten slapen voor voeding?
Ik had hem denk ik al een uurtje geleden gewekt voor de fles. Langer slapen is geen probleem, maar dat kan hij dan beter 's nachts doen, i.p.v. de avond. Sowieso omdat je ook aangeeft dat hij na de fles ook vaak nog een tijd wakker is.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Wat doen ze in het ziekenhuis? Daar zullen ze hem denk ik ook wekken dus is het misschien het handigste hem in dat ritme te houden?
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Hebben ze daarvoor in het ziekenhuis dan geen richtlijnen mee gegeven?
Gast- Gast
In het ziekenhuis wachten ze ook tot hij zich meld, tenzij wakker moet worden voor medicatie.
Ik hoor hem nu wel een beetje piepen dus ga hem zo maar flesje geven, hopelijk is hij dan nog slaperig en drinkt hij het flesje rustig leeg om daarna verder te slapen. (al moet hij na voeding nog wel een halfuur rechtop zitten ivm zijn reflux)
Ik hoor hem nu wel een beetje piepen dus ga hem zo maar flesje geven, hopelijk is hij dan nog slaperig en drinkt hij het flesje rustig leeg om daarna verder te slapen. (al moet hij na voeding nog wel een halfuur rechtop zitten ivm zijn reflux)
Kruidkoek- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11
Soortgelijke onderwerpen
» Wakker maken of laten slapen?
» Door laten slapen of wakker maken?
» zal ik mijn zoontje wakker maken of lekker laten liggen??
» Wakker maken?
» Je kind bij oma laten slapen...
» Door laten slapen of wakker maken?
» zal ik mijn zoontje wakker maken of lekker laten liggen??
» Wakker maken?
» Je kind bij oma laten slapen...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: