Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stress

+2
Krullebol
Truus
6 plaatsers

Ga naar beneden

Stress Empty Stress

Bericht  Truus do 27 sep 2012 - 6:40

Sinds een paar dagen ben ik erg duizelig, zie ik vlekken, lijkt mijn blikveld versmald (ik kan me maar focussen op een heel beperkt gebied), heb ik veel hoofdpijn...

Ik ben nu een maand bezig met een pittige opleiding die ik versneld doe. De opleiding is leuk en echt wat ik wil, maar het is véél en zorgt daarom ook wel voor stress. Ik weet dat het me gaat lukken, ik heb het overzicht maar af en toe is de berg wel erg hoog.

Sinds een paar dagen heb ik dus klachten en deze beperken me enorm in mijn doen en laten. Ik slaap veel, ben er met mijn gedachten niet goed bij en heb dus ook de klachten die ik in het begin van dit bericht noemde. Ik ben trouwens ook veel misselijk.

Ik wijt alle klachten eigenlijk aan stress, zou niet weten waar ze anders vandaan zouden moeten komen. Maar omdat de klachten me nu zo beperken en tot last zijn, dacht ik aan een doktersbezoek. Ik ga alleen nooit zo snel naar de huisarts en ik vraag me ook af wat de huisarts hiermee kan. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb geen zin om naar de huisarts te gaan die mij vertelt 'dat ik maar wat rustiger aan moet doen'. Ik wil graag écht geholpen worden hiermee, maar weet niet zo goed wat een arts hiermee zou kunnen doen... ik hoop dat jullie mij kunnen helpen smile
Truus
Truus
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 38
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stress Empty Re: Stress

Bericht  Krullebol do 27 sep 2012 - 9:08

Wat vervelend. Ik denk alleen niet dat je klachten allemaal te maken hebben met stress. Maar dat stress wel een mede oorzaak kan zijn.
Als je duizelig bent e.d. is het dan niet meer een lage bloeddruk, ijzer,suiker? Dat je zo giga druk bent dat je lichaam op deze manier signalen afgeeft kan natuurlijk ook.
Ik zou idd rustiger aan doen Stress 561177 maar dan je uren wat meer inplannen per dag om er zo voor te zorgen dat je wel werkt, maar minder lang en ook rust neemt en ontspant..
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stress Empty Re: Stress

Bericht  Le Chat Noir do 27 sep 2012 - 10:25

Het feit dat deze klachten zo plotseling opkomen doet toch wel denken aan oververmoeid of overprikkeld zijn. Ik zou niet gelijk naar een huisarts gaan, want die zal weinig doen. Hoogstens een bloedonderzoek.
Maar omdat het pas een paar dagen is en je ook een reden kunt bedenken, kun je ook best even afwachten. Ik zou proberen een paar dagen wat meer rust te pakken en niet teveel achter de computer te zitten. Lekker naar buiten, wandelen, goed voor jezelf zorgen. Proberen je tijd beter in te delen, met meer ontspanning tussendoor.
Verder kunnen de klachten die jij noemt (hoofdpijn, misselijkheid, vlekken zien) voorkomen bij hyperventilatie, dus een verkeerde, oppervlakkige manier van ademhalen. Google eens daar op, misschien kun je wat ademhalingsoefeningen doen of ontspanningsoefeningen zoeken, die je zelf thuis kunt doen.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stress Empty Re: Stress

Bericht  Caramba do 27 sep 2012 - 10:39

Ik ervaarde stress anders, gelukkig verschild dit per persoon.
Ik sliep slecht, eten smaakte niet meer, waardoor ik enorm ben afgevallen. De een gaat juist eten!
Werkte alleen maar, niet voor 1 bedrijf, voor meerdere waardoor ik 60 uur in de week werkte. Ik vergat hierdoor een hoop. Thuis had ik geen overzicht meer. Opruimen, wat was dat? Na 2 weken heb ik mijn vriend gevraagd of hij het huis schoon wilde maken, eten wilde koken, dat deed ik niet door het vele werken, mijn vriend at bij zijn ouders. Na die week, dat ik aan mijn vriend vroeg huishouden te doen, ben ik ingestort. Tijdens mijn toenmalige werk, waar ik uren op papier had, heb ik alleen maar zitten janken in de auto, werkte in de thuiszorg, bij de klanten deed ik net of ik ontzettend moe was. De dag erna ben ik naar kantoor gegaan om mij ziek te melden, weer stortte ik volledig in. Ik heb hooguit een week thuis gezeten. In die week heb ik mijn ontslagbrief gemaakt voor de thuiszorg, ook omdat ik nog een baan had met uren. Ik werk nu alleen nog maar voor mijn nieuwe werkgever en moet nu echt aan de bel trekken wanneer mij iets teveel wordt. Overspannen/burn-out is zeker geen, pretje, maar daar was ik wel hard naar opweg.

Bij jou kan het wel deels stress zijn, maar volgens mij zijn er ook andere factoren.
Sterkte in ieder geval.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stress Empty Re: Stress

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 11:29



Oh ja, ik herken dit. Ik zit momenteel ook ontzettend in de stress, wat op zich niet echt nodig is maar het is gewoon druk. Dit heeft een irritant sneeuwbaleffect - door de stress voel ik me fysiek niet goed, waardoor ik geforceerd probeer te ontspannen, wat dus niet lukt en dat uit zich weer in slapeloosheid, waardoor ik nog meer gestrest raak.

Ik ben ook al dik een week duizelig er van.
Bijna twee jaar geleden pakte dit ook niet zo goed uit, toen kwam ik op gegeven moment niet meer uit mijn woorden en eindigde ik onder de MRI.

Op dit moment mis ik dan ook echt heel erg een vriend die dan thuis alles draaiende houd, financieel ook wat bijdraagt en leuke dingen plant voor in het weekend. Maar die ga ik voorlopig ook niet tegen het lijf lopen - ik ben te druk bezig met werk en als ik niet werk dan ben zo moe dat ik nergens meer aan toe kom.

En daar krijg ik dan ook weer stres van, want ik wil graag nieuwe mensen leren kennen maar ja....




Kort samengevat ; i know what you mean.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stress Empty Re: Stress

Bericht  BJA vr 28 sep 2012 - 6:14

Het lijkt mij dat dit inderdaad stress is. Waar ik rustig kan van worden is er op te letten één ding tegelijk te doen en mij daarop ook te focussen. Als ik met teveel dingen tegelijk bezig ben voel ik mij opgejaagd en krijg ik ook hoofdpijn.
Of een schema maken werkt soms ook. Je maakt dan (bijv. op zondag) een schema voor de hele week. Je maakt deze dan per uur of dagdeel en houdt je er dan ook aan. Het kan ervoor zorgen dat je je wat rustiger voelt en ook je ontspan momenten pakt.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stress Empty Re: Stress

Bericht  _Lacey_ vr 28 sep 2012 - 6:24

Ontzettend herkenbaar!

Ik ben sinds begin deze maand met een studie begonnen naast mijn werk.
Heel erg leuk, maar ook vreselijk druk.
Ik slaap al een week niet goed in en doorslapen doe ik ook niet. Endat begin ik nu te merken: hondsmoe, misselijk, afwezig etc.

Komt ook nog bij dat ik alleen woon en dus ook een heel huishouden te runnen heb.

Sterkte!

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stress Empty Re: Stress

Bericht  Truus zo 30 sep 2012 - 23:50

Bedankt voor de vele reacties, echt heel fijn. Ik ben nu begonnen met elke ochtend een lijstje te maken wat ik die dag gedaan moet hebben, waarop ik afstreep. Dit helpt al wel een boel. Verder lig ik nu maar veel om 21.00u al in bed, wat uiteraard ook helpt, maar wel zorgt voor minder tijd op de dag waarin ik dingen kan doen. Als iemand nog goede tips heeft, graag. Ik ben niet zo'n huisartsen-ganger, ga niet zo snel, en geloof ook niet dat er bij prikken veel duidelijk zal worden... maar alle tips zijn fijn en welkom, en eerlijk gezegd de verhalen van anderen ook. Als ik verdrietig word van alle drukte ben ik toch vaak geneigd om te denken dat ik de enige ben, heel stom misschien, maar dat gebeurt...
Truus
Truus
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 38
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stress Empty Re: Stress

Bericht  BJA ma 1 okt 2012 - 6:14

Wat bij mij helpt (wil niet zeggen dat ik het altijd doe) is relativeren. Bedenken wat er nu eigenlijk kan gebeuren als er iets mis gaat.
Vaak is dat te verwaarlozen.
Als ik thuis ben denk ik vaak: ik ka er nu toch niks meer aan doen en de andere collega's/klanten/etc zijn nu ook thuis en zullen niet van mij verwachten dat ik wat doe.

Ik weet niet of je een telefoon/laptop hebt van de zaak? Ik laat de laptop op het werk als ik hem niet nodig heb en berg de telefoon ook weleens op.

Verder zijn er veel boeken die je kan lezen over stress, maar ook over timemanagement. Dat laatste is ook handig om stress te voorkomen.

Oh ja, vaker nee zeggen, dat werkt in ieder geval bij mij! smile
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stress Empty Re: Stress

Bericht  Truus di 2 okt 2012 - 19:41

Dankjewel BJA, maar dit is in mijn geval best lastig. Ik doe nu een versnelde opleiding en dat is pittig, dus er kan best wat misgaan als ik niet hard genoeg aanpoot. Het is wel echt heel erg de bedoeling dat ik dit ga halen...
Truus
Truus
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 38
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stress Empty Re: Stress

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum