Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrije dag-stress

+7
Paper Crown
rapa nui
Shisha
loura
Jeanette
Sterre
Zininzon
11 plaatsers

Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Vrije dag-stress

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 10:57

Eens in de week heb ik een vrije dag, dan wil ik graag iets puur voor mezelf doen. Alleen en relaxed... Maar de laatste tijd heb ik steeds het idee dat ik deze dag verkeerd invul...

Zo ziet mijn vrije dag eruit:
ZZzzz.... uitslapen..... BOEM, wakker!! SHIT t is al 10 uur, wat ben ik lui, djiesss kansloos......

*huge schuldgevoel*

Dan begint mijn hoofd te ronken als een gek:
- ik ga lekker naar t strand, wandelen, vis eten, naar Haarlem als ik terugga daar lunchen of oja museum en en en (?!)
- nee ik ga in t park liggen met een boekje en wat tijdschriften en een fles water met fruit en oja een stoel, heb ik niet en dan etc..
- nee ik ga hardlopen in t park en dan kan ik zo en zo gaan, of nee misschien dat andere rondje of ik moet ook nog naar het andere park een keer en ik zou ook op het strand kunnen hardlopen misschien, dan combineer ik dat weer?
- nee laat ik toch maar daar de sauna daar kan ik pas echt uitrusten, niet dat gedoe, maar dan moet ik scheren en een badjas en slippers, waar zijn die dingen? en waar zal ik dan gaan, die hammam is wel fijn, maar ook druk en ik wil niet meer bij die ene, te duur
- of nee, de bioscoop dat is pas echt even weg, zal ik op de fiets, of toch met de tram? en wanneer gaat die? toch even op internet nog even mijn mail checken en dan....
- oja, ik moet eigenlijk eerst nog lunchen, maar ik heb geen eten in huis, eerst maar even boodschappen... en dan....
- nu maar even dat programma terugkijken, want ik ben alweer doodmoe van mezelf
- toch maar even op t forum kijken voor ik wegga...
- ik kan ook gaan schrijven in een luxe koffietentje en dan heel langzaam cappuccino slurpen in de zon met een krantje erbij
- shit eigenlijk moet ik dat ene financiële ding nog even regelen, maar dat is echt twee minuten werk (uitstellen...)

en dan is het ineeeens alweer laat en mijn hele vrije dag waarop ik wil ontspannen om en heb ik niks leuks of chills gedaan...... Embarassed

Wat moet ik doen? Morgen is het weer zo'n dag en ik wil nu een keer echt ontspannen en voldaan eindigen en het idee hebben dat ik echt iets voor mezelf heb gedaan zonder (keuze-)stress...


Laatst aangepast door Noa op di 31 mei 2011 - 11:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 10:59

Haha herkenbaar, en momenteel mijn hele leven. :S

Ga gewoon 1 van deze dingen doen, en als het lekker weer is bij voorkeur buiten.

Liever 1 ding doen en dat je er ook echt van geniet, dan constant stressen omdat je plezier moet hebben. En mocht het toch tegenvallen, dan is dat ook niet erg. Niets is zo vervelender dan geforceerd plezier maken. Dan kan je nog beter rustig de hele dag achter 't forum hangen, en daar stiekem van genieten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 10:59

Haha heel herkenbaar Very Happy.

Mss is het een idee om nu al te kiezen wat je morgen gaat doen en voor jezelf een klein schema te bedenken. Bv. om een bepaalde tijd opstaan, even boodschapjes halen, die rekening betalen en dan naar het park. Geen strikt programma dus maar meer een klein steuntje in de rug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 10:59

Ik ga trouwens morgen als ik me weer beter voel naar Madurodam met een vriendin. Ook leuk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Zininzon di 31 mei 2011 - 11:00

Alle dingen die je moet doen (dus die financien etc) op een stapeltje leggen op tafel, zodat je dat niet vergeet.
En dan wat jij fijn vindt: het aan het eind van de dag doen na een heerlijk dagje ontspannen of het meteen afwerken zodat je er daarna niet meer aan hoeft te denken.

En aangezien je elke week een vrije dag hebt: als je morgen niet naar de sauna gaat, dan ga je volgende week toch Wink
En als het morgen geen mooi weer is, dan ga je niet naar het park, maar lekker naar de bios. Dat soort dingen. Wat nu niet komt, komt een andere keer wel!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 11:01

Iets anders dan je lijst afwerken van wat je wilt doen is er niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 11:02

Als ik om 10u mn bed uit zou gaan, zou ik ontzettend trots zijn op mezelf.. Meestal gaat het zo dat ik wakker word uit mezelf rond die tijd en denk 'nou ik draai me nog heel even om of ik blijf gewoon nog even wakker liggen'. En dan rond een uur of 2/3 word ik wakker weer laughcry Dan sleep ik mezelf naar de bank met mn laptop en kijk ik oprah, dr phil, tv makelaar herhaling van dinsdag, weer dr phil en val ik tussendoor nog even in slaap Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Sterre di 31 mei 2011 - 11:08

Heeel herkenbaar! Voor elke vrijdag (mijn vrije dag) heb ik donderdagavond al grootse plannen met mezelf. Dan wil ik zoveel dat het nooit in een dag past en uiteindelijk, als mijn vriend thuis komt, heb ik me nog net wel gedoucht en aangekleed maar dat is dan ook de hele prestatie. Zo suf! Soms heb ik gewoon meer aan een halve vrije dag waarin ik 's ochtends werk en 's middags vrij ben, dan een hele want die verlummel ik alleen maar.

Wat wel helpt is om vroeg een afspraak te plannen buiten de deur, bijvoorbeeld bij de kapper. Dan ben je in elk geval de deur uit en kan je dan beginnen met de uitvoering van een gedeelte van je plannen ;-)

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Jeanette di 31 mei 2011 - 11:09

Dat is echt heel herkenbaar!! Very Happy Dan blijf ik rond dwarrelen en ga dan uber laat douchen. En voor ik iets nuttigs gedaan heb, is de dag om. Wat ik tegenwoordig wel doe, is gewoon de dag ervoor beslissen wat ik dan ga doen. En dan het liefst buitenshuis inderdaad zodat het wel moet.


Laatst aangepast door Jeanette op di 31 mei 2011 - 11:10; in totaal 1 keer bewerkt
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 11:09

Reva schreef:Als ik om 10u mn bed uit zou gaan, zou ik ontzettend trots zijn op mezelf.. Meestal gaat het zo dat ik wakker word uit mezelf rond die tijd en denk 'nou ik draai me nog heel even om of ik blijf gewoon nog even wakker liggen'. En dan rond een uur of 2/3 word ik wakker weer laughcry Dan sleep ik mezelf naar de bank met mn laptop en kijk ik oprah, dr phil, tv makelaar herhaling van dinsdag, weer dr phil en val ik tussendoor nog even in slaap Embarassed

lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 11:13

Haha, wat grappig dat jullie het herkennen. Ik dacht dat ik de enige was, want ik hoor altijd iedereen over alle leuke dingen die ze op zo'n dag doen Very Happy Ik heb nu bedacht dat ik naar een gratis lunch (klassiek)concert wil, dat wil ik al héééél lang en t is echt een kleine moeite om daarvoor op de tram te stappen en duurt maar 30 minuten. Misschien dat ik daarna nog in een museum beland, maar dat klinkt al wel weer heel erg als een planning die ik dan niet ga uitvoeren.......

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 11:14

Reva schreef:Als ik om 10u mn bed uit zou gaan, zou ik ontzettend trots zijn op mezelf.. Meestal gaat het zo dat ik wakker word uit mezelf rond die tijd en denk 'nou ik draai me nog heel even om of ik blijf gewoon nog even wakker liggen'. En dan rond een uur of 2/3 word ik wakker weer laughcry Dan sleep ik mezelf naar de bank met mn laptop en kijk ik oprah, dr phil, tv makelaar herhaling van dinsdag, weer dr phil en val ik tussendoor nog even in slaap Embarassed
Baas boven baas laughcry Ben je gelukkig met deze situatie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 19:53

Sterre schreef:Heeel herkenbaar! Voor elke vrijdag (mijn vrije dag) heb ik donderdagavond al grootse plannen met mezelf. Dan wil ik zoveel dat het nooit in een dag past en uiteindelijk, als mijn vriend thuis komt, heb ik me nog net wel gedoucht en aangekleed maar dat is dan ook de hele prestatie. Zo suf! Soms heb ik gewoon meer aan een halve vrije dag waarin ik 's ochtends werk en 's middags vrij ben, dan een hele want die verlummel ik alleen maar.

Wat wel helpt is om vroeg een afspraak te plannen buiten de deur, bijvoorbeeld bij de kapper. Dan ben je in elk geval de deur uit en kan je dan beginnen met de uitvoering van een gedeelte van je plannen ;-)

laughcry Hier net zo. Als ik 'savonds moet werken, dan wil ik voordat ik aan het werk ga, dat het huis bijv. schoon is. Dat doe ik dan wel op het aller laatste moment, maar ik doe het wel. Als ik smorgens heb gewerkt, dan ben ik nog zo actief vanuit mijn werk, dat ik ook actief blijf. angel
Op een vrije dag (tijdens een werkweek) is gewoon altijd een niksdoe dag. Maar dat is ook lekker! Een dag niks doen.
Ik zeg ook vaak tegen mezelf op zo'n vrije dag: Nog even een kopje koffie dan... Nog even op het forum kijken en dan.. Nog heel even in de zon zitten en dan..
Uiteindelijk komt er na die Dan helemaal niks smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 20:19

Ik ga je lijstje opslaan, want ik zie al heel veel dingen die jij zou willen doen waar ik zelf niet eens op kom! En ik zou gewoon elke week 1 ding van je lijstje pakken. En probeer te genieten van het 'nu'! Je kunt toch niet alles tegelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  loura di 31 mei 2011 - 21:18

Ik zou beginnen met financien, want als je dat hebt gedaan dan voelt dat goed. Heb ik tenminste! Very Happy

Daarna zou ik gewoon 1 ding uitkiezen die je leuk vind om te doen. En niet 100 dingen want dat klinkt niet relax naar mijn idee.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Shisha di 31 mei 2011 - 21:25

Herkenbaar hoor! Als ik een dagje vrij heb zijn er zoveel dingen die ik wil doen en waar ik zin in heb maar omdat ik dan niet kan beslissen waar ik het meeste zin in heb komt er ook nooit wat van.
Of de tijd gaat gewoon te snel waardoor ik er niet allemaal aan toe kom.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  rapa nui di 31 mei 2011 - 21:26

Als ik een vrije dag heb en ik wil echt iets leuks doen dan bedenk ik dat de dag van te voren, kijk dan hoe laat de bus/trein e.d. gaan, hoe laat ik op moet staan, wat ik evt. voor lunch mee wil nemen etc. en ga dan bv. meteen even die boodschapjes doen, pinnen, etc. Anders komt er bij mij weinig van terecht.

Ik heb nu de hele week vrij en ben dan wel relaxter. Ik heb in mijn hoofd wat voor klusjes ik allemaal wil doen maar mag dan ook wel op een andere dag als het beter uit komt. Ik heb vanochtend wel eerst alle ramen al gelapt voor ik achter mijn computer ging zitten omdat ik anders uit ervaring weet dat er maar weinig van komt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Paper Crown di 31 mei 2011 - 21:33

Oh God, wat herkenbaar!! Haha.. ik ratel tegen mijn man wat ik allemaaaaaaaaaaaaaal ga doehoen, op mijn vrije dag.. eindstand, 17:00 smiddags en ik nog in pjyama.. niets gedaan..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Labeendje di 31 mei 2011 - 22:34

Haha inderdaad heel herkenbaar... Ik ga meestal rond een uur of half 10 mn bed uit als ik vrij heb en dan wat dingen schoonmaken en de rest van de dag beetje boodschappen doen en altijd even naar de winkels, ookal heb ik nooit echt iets nodig haha. Daarna tekenen of boekje/tijdschrift lezen. En soms als ik zin heb ga ik met mn moeder shoppen als zij ook vrij is. Daar maak ik alleen geen gewoonte van, anders gaat ze erop rekenen Wink
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Suus di 31 mei 2011 - 22:51

Heel herkenbaar! En ik dacht dat ik de enige was :P
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:53

O, wat onwijs herkenbaar!! Ook die chaos in je hoofd, dat hoppen, overal de voor- en nadelen van inzien, dertigduizend keer een optie afwegen. Gelukkig lukt het me steeds meer om aan te pakken, ipv te prakkezeren (schrijf je dat zo?). En net als Jen ga ik je lijstje onthouden/bewaren, dan verveel ik me vast nooit meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Atelier Madame wo 1 jun 2011 - 0:04

komt me heel bekend voor! eerst slaap ik lekker uit, rustig ontbijten met journaal kijken en beetje bijkletsen met mn vriend. Daarna richting winkelcentrum voor de wekelijkse boodschappen.. dan rustig lunchen etc.. wasje draaien tussendoor. voor je het weet is het alweer avondeten. Dan denk ik van oh ik had nog willen sporten, huiswerk moeten maken etc en uiteindelijk komt er niets van terecht :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Shisha wo 1 jun 2011 - 0:08

Ik heb dan ook vaak dat ik in zoveel dingen zin heb dat ik van het ene naar het andere hop. Dan wil ik het eigenlijk allemaal tegelijk haha!
Dan ben ik 5 min aan het forummen en dan denk ik, heb toch meer zin om sims te spelen. 5min later, heb toch meer zin om een dvd te kijken. 5 min later, toch maar forummen.
En uiteindelijk heb ik dus helemaal niks gedaan.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Bliss wo 1 jun 2011 - 8:50

@ Gloria: 'prakkiseren' volgens mij, raar woord eigenlijk smile

Ik herken dit ook ja! Hoewel ik nu nog fulltime werk, maar vanaf na de zomervakantie heb ik elke woensdag vrij. Ik wil daarin een goede balans zien te vinden tussen het bijhouden van het huishouden en iets leuks voor mezelf doen. Ik ben benieuwd hoe ik daar tegen die tijd mee omga!
Heb het nu dus ook wel eens en uiteindelijk heb ik dan de hele dag niks anders gedaan dan bankhangen, forummen, beetje zappen... Suf!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 8:56

Nou vandaag ging het goed! Ik heb superveel nuttige dingen gedaan, zoals mijn financiën op orde krijgen en allemaal nare instanties bellen (wat eigenlijk best meevalt) en mijn beddegoed wassen en heel mijn kamer opgeruimd en nieuwe lampen opgehangen, en dat soort dingen. Allemaal zaken waar ik al een tijd tegenaan zat te hikken.

Tussendoor steeds lekker muziek geluisterd in de zon en een boek gelezen en geschreven! Very Happy Ik voel me zoveel beter na zo'n dag dan na een dag internet/beeldscherm/gordijnen dicht

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dag-stress Empty Re: Vrije dag-stress

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum