Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dingen waar je pas heel laat achter kwam

+62
nina
Mermaid
Twellie
Parel
nijntje4
bolus26
Gympie
Ibbeltje
Bacio
Fayebella
SoGood
Aziraphale
Antibes
Arwyn
Sorella
Shisha
kippiee
Olijfje
PrimaBella
M_as
Dennenappel
Clapperdie
Lady Starstruck
Katjing
Sweet Sylvana
Bisq
Esperanza
Derpy
Elliot
Caresses
Sophiee
Siamsa
Funk
Shy
Printje
Rush
Caroow
Poubelle
Minx
Mari
Monte
Lejow
Huppekee
RYW
Bliss
Susan
Guus
silly-one
Kowalski
Bazinga
Eris
Flippin' Bitch
Jerry
Mute_
Liz
Sissi
Burn
SuperGrover
kajaka88
Marin
*Lookie*
Blond
66 plaatsers

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  SuperGrover za 29 sep 2012 - 23:58

Maple schreef:Supergrover, wat is die verwijzing naar seks dan? Volgens mij gaat summer of 69 over een bandje en de eerste liefde.
Dit zegt wikipedia: Waar de logica je zou doen aannemen dat dit nummer over de zomer van het jaar 1969 gaat, het daadwerkelijke onderwerp is discutabel. Het nummer gaat volgens schrijver Jim Vallance inderdaad gewoon over de zomer van dit jaar, maar Bryan Adams zou zelf meer hebben gedacht aan de seksuele positie 69. Uitsluitsel hierover heeft Bryan zelf echter nooit gegeven.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 23:59

Ahjoh, dat zijn van die leuke complot-theorieën.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  nina zo 30 sep 2012 - 0:05

Maple schreef:Ahjoh, dat zijn van die leuke complot-theorieën.
Net zoals het nummer van de Beetles:
Lucy of the Sky with Diamonds

Veel mensen denken dat dit een verwijzing is naar LSD en het hallucineren wat daarbij hoort. De Beetles zelf hebben het altijd in het midden gelaten.

Edit: Hier ben ik pas later achtergekomen trouwens, in het kader van dit topic.


Laatst aangepast door nina op zo 30 sep 2012 - 0:07; in totaal 1 keer bewerkt
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  Marin zo 30 sep 2012 - 0:06

69 was ook de summer of love, dus dat t over seks zou gaan verbaast me niks.

Edit Oh nee, dat was 1967. Sorry ;-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 1:23

Bryan Adams zingt ergens het woordje 'six string' en dat lijkt op 'sex dream'. Daar komt het vast vandaan :-).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  Susan zo 30 sep 2012 - 1:35

Ik denk nog steeds dat Summer of '69 gewoon over de zomer van 1969 gaat. 'Summer of '69' bekt nou eenmaal wat lekkerder dan 'Summer of '77' plus dat die periode ook wat meer tot de verbeelding spreekt. Dat hij toen eigenlijk te jong was, soit, niet alle nummers hoeven toch in dat opzicht te kloppen? Als een zanger gewoon keurig getrouwd is en over een of andere romance zingt die hij niet echt heeft zit er ook niet meteen een andere betekenis achter.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  Bliss zo 30 sep 2012 - 2:40

Idd, wat een onzin dat t nummer over seks zou gaan. Hij zingt gewoon over een mooie zomer waarin ie lekker gitaar speelde met z'n vrienden en ze nog jong en vrij waren, lekker luchtig nummer, ik hou ervan!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  SarahKey zo 30 sep 2012 - 3:13

Bliss schreef:Idd, wat een onzin dat t nummer over seks zou gaan. Hij zingt gewoon over een mooie zomer waarin ie lekker gitaar speelde met z'n vrienden en ze nog jong en vrij waren, lekker luchtig nummer, ik hou ervan!

Ik ook I love you Mijn favo zanger en mijn favo liedje van hem. Kan hem wel dromen I love you

Dit is trouwens de tekst, niets over sex te lezen ofzo:

Spoiler:

En in 69 was Bryan 10.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  Blond zo 30 sep 2012 - 3:17

Net als James Blunt die zingt over 1973, terwijl hij toen 1 was. Gaat erom dat het een lekker nummer is toch?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  June zo 30 sep 2012 - 11:52

Je mag elke tekst toch interpreteren zoals je het wil? Iedereen kan het anders lezen, net als met gedichten en boeken. Intertekstualiteit is overal! Dus als iemand leest dat 'Summer of 69' over seks gaat, dan is dat zijn/haar eigen interpretatie en niet per se fout zolang je er argumenten en voorbeelden bij kunt leveren.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  Vanilla Queen zo 30 sep 2012 - 12:04

Mute_ schreef:Maar, waarom is dat dan weer zo bijzonder dat van de NS en Nick en Simon? Aangezien niemand het doorheeft Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 1578173417

Ik heb heel lang gezegd 'dat is het hele ijreneden'. Tot ik ooit in een boek las ' dat is het hele eieren eten'. Klinkt veel logischer.

en dan is het volgens mij nog steeds: eiereten. Als in: "dat is het eiereten niet"
Als je sommige leesboeken qua spelling en grammatica moet geloven... oei oei...
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  Vanilla Queen zo 30 sep 2012 - 12:15

Ow ja.. en dan nog wat dat "sinte maarten mikmak" dezelfde melodie heeft als "sinterklaas kapoentje"


(heb niet het hele topic gelezen dus misschien val in in herhaling..)
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  Bliss zo 30 sep 2012 - 17:53

Vanilla Queen schreef:
Mute_ schreef:Maar, waarom is dat dan weer zo bijzonder dat van de NS en Nick en Simon? Aangezien niemand het doorheeft Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 1578173417

Ik heb heel lang gezegd 'dat is het hele ijreneden'. Tot ik ooit in een boek las ' dat is het hele eieren eten'. Klinkt veel logischer.

en dan is het volgens mij nog steeds: eiereten. Als in: "dat is het eiereten niet"
Als je sommige leesboeken qua spelling en grammatica moet geloven... oei oei...

Nee hoor, het is zoals Mute het zegt.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  Jerry zo 30 sep 2012 - 20:43

Als summer of 69 over seks gaat, hoe moet ik "played it 'til my fingers bled" dan interpreteren? angel
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  Rush zo 30 sep 2012 - 20:48

Jerry schreef:Als summer of 69 over seks gaat, hoe moet ik "played it 'til my fingers bled" dan interpreteren? Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 2474380249
lol!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 8 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum