Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dingen waar je pas heel laat achter kwam

+62
nina
Mermaid
Twellie
Parel
nijntje4
bolus26
Gympie
Ibbeltje
Bacio
Fayebella
SoGood
Aziraphale
Antibes
Arwyn
Sorella
Shisha
kippiee
Olijfje
PrimaBella
M_as
Dennenappel
Clapperdie
Lady Starstruck
Katjing
Sweet Sylvana
Bisq
Esperanza
Derpy
Elliot
Caresses
Sophiee
Siamsa
Funk
Shy
Printje
Rush
Caroow
Poubelle
Minx
Mari
Monte
Lejow
Huppekee
RYW
Bliss
Susan
Guus
silly-one
Kowalski
Bazinga
Eris
Flippin' Bitch
Jerry
Mute_
Liz
Sissi
Burn
SuperGrover
kajaka88
Marin
*Lookie*
Blond
66 plaatsers

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 5 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  SuperGrover do 27 sep 2012 - 22:10

Jerry schreef:Over dat mosselvlees... Snap niet dat zoveel dat erin horen.. Je hoort toch duidelijk nog twee lettergrepen ná 'mossel'? Dan kan dat toch nooit 'vlees' zijn?
Ik hoorde dit: "Waar de mensen onbewust, zin in mosselvlees gaan krijgen". Gewoon een toekomstige vorm angel
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 5 Empty Re: Dingen waar je pas heel laat achter kwam

Bericht  Lady Starstruck do 27 sep 2012 - 22:59

Toen ik net een beetje van rock muziek begon te houden luisterde ik veel naar de oude rock band Deep Purple. Zij hebben een heel bekend nummer dat heet "woman from tokyo". Dat zingen ze dus ook heel veel in het refrein. Ik heb heel lang gedacht dat ze zongen "my woman dont care yo". Vond het al zo vreemd waarom het nummer woman from tokyo heette terwijl ze dat helemaal niet zingen. Ik zong het ook echt altijd op die manier mee Embarassed
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Derpy do 27 sep 2012 - 23:55

SuperGrover schreef:
Derpy schreef:Ik heb heel lang gedacht dat het kannidaatjes zijn i.p.v. kandidaatjes. Is de schuld van Henny Huisman. Ik kwam er ook vrij laat achter dat het meervoud van handvat handvatten is en niet handvaten.
Beide vormen zijn correct.

Ik zie het net in Van Dale! Bizar, dit is dus iets waar ik nog later achter ben gekomen Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 5 394967
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 0:30

Caroline. schreef:Door dat artikel op wikipedia waar ik die info van Kortjakje uit heb gekopieerd kom ik er trouwens achter dat ons NL'se ABC liedje (ABCDEFG HIJKLMNOP QRSTUVW XYZ doen ook nog mee..) op dezelfde melodie wordt gezongen als Kortjakje. Achteraf denk ik: DUHH dat is hetzelfde. Maar het was me nog nooit echt opgevallen. Net als Twinkle Twinkle Little star! :O

Duss.. nerd

Gast
Gast

Bericht  Elliot vr 28 sep 2012 - 0:40

Chipp schreef:
Caroline. schreef:Door dat artikel op wikipedia waar ik die info van Kortjakje uit heb gekopieerd kom ik er trouwens achter dat ons NL'se ABC liedje (ABCDEFG HIJKLMNOP QRSTUVW XYZ doen ook nog mee..) op dezelfde melodie wordt gezongen als Kortjakje. Achteraf denk ik: DUHH dat is hetzelfde. Maar het was me nog nooit echt opgevallen. Net als Twinkle Twinkle Little star! :O

Duss.. Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 5 827601

Hahaha ja ik weet het. Ik schaam me diep! Ik heb de link gewoon nooit gelegd! Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 5 827601
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Clapperdie vr 28 sep 2012 - 0:49

Caroline. schreef:
Chipp schreef:

Hahaha ja ik weet het. Ik schaam me diep! Ik heb de link gewoon nooit gelegd! Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 5 827601

Heb net beide liedjes even gezongen voor mijn zoontje en idd! :shock: ik wist dit dus echt niet!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Shy vr 28 sep 2012 - 1:46

Clapperdie schreef:
Caroline. schreef:
Chipp schreef:

Heb net beide liedjes even gezongen voor mijn zoontje en idd! :shock: ik wist dit dus echt niet!
:shock: haha
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Dennenappel vr 28 sep 2012 - 3:46

Chance schreef:Oh ja en dat Kortjakje een dame van de lichte zeden was, dat snapte ik ook pas erg laat Very Happy
:shock:

Airbag, Nick & Simon en dat Kortjakje en abc-liedje dezelfde melodie hebben wist ik ook niet.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  M_as vr 28 sep 2012 - 4:06

pippi schreef:

En ik heb altijd gedacht dat er een berg op de gulden stond, pas toen ik hem een kwartslag draaide zag ik dat het Bea was Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 5 561177

Haha dat dacht ik vroeger ook inderdaad!

En dat van Kortjakje wist ik wel.. Alleen niet dat het dezelfde melody was van ons ABC...
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 5:26

Oh my god! Mijn hele jeugdbeeld ligt aan duigen nu ik weet dat Kortjakje geen onschuldig, zielig, vaak wat snotterig kindje is.... pale

Gast
Gast

Bericht  PrimaBella vr 28 sep 2012 - 5:42

Dat van Kortjakje wist ik ook niet! Net als dat het alfabet liedje op dezelfde melodie is.

Bij ons in de regio staan altijd veel huizen te koop met onderstaand te koop bord in de tuin.
Ik dacht altijd dat iemand (jeugd / jongeren) er met water vaste stift 'logisch' onder hadden geschreven.
Tot er 3 huizen in mijn straat te koop stonden en ik zag dat overal op dezelfde plek logisch staat.
Duurde even tot het kwartje viel dat het gewoon zo hoort Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 5 827601

Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 5 Images?q=tbn:ANd9GcQ57r-5G98dNi_4oGMCJqHftynWqdHSwwtFar5oUh-yyeY-ix6n
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Olijfje vr 28 sep 2012 - 6:42

Dat de Bee gees niet over de Stenaline zingen..

Dat van Kortjakje kwam ik ook pas kortgeleden achter :-)
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 7:36

Oh ja, ik heb er één: Britney Spears zingt 'Hit me baby one more time. My loneliness is killing me...'
Bij mij leefden twee misverstanden:
1. Letterlijke vertaling: Sla me nog een keer.
2. My loneliness is killing me... Ik verstond: My only miss is killing me.

Tja, wat zo'n clip met een school decor al niet met je beeldvorming doet...

Gast
Gast

Bericht  kippiee vr 28 sep 2012 - 8:27

Caroline. schreef:Over Kortjakje, daar zijn de meningen wat over verdeeld:

<LI sizset="false" sizcache09575707438107857="14.0.116">De simpelste verklaring is dat Kortjakje schoolziek was.
<LI>Kortjakje betekent 'wijd / open bloesje' en verwijst naar het uitdagende beroep van Kortjakje. 'Altijd ziek' is een metafoor voor iedere dag in bed: prostitutie. Zondags gaat Kortjakje schijnheilig naar de kerk met een met zilver beslagen bijbel, een verwijzing naar de profijtelijkheid van haar professie.
<LI>Kortjakje kan ook over een braaf, bedlegerig vrouwtje gaan, dat zich zondag met veel moeite naar de kerk begeeft. Het boek vol zilverwerk is haar bijbeltje met zilveren beslag en sluiting.
Kortjakje komt in achttiende-eeuwse spotliedjes ook voor als Rachel Valderappus (betekenis: Rachel=Joodse vrouw; valderappus=van laag allooi, schorriemorrie), die in Amsterdam de brugtoiletten moest beheren. Zij voert haar werk niet goed uit omdat zij vaak beschonken is. De kerk en het zilverwerk zijn latere toevoegsels.

Jeetje :O waarom zingen ze dat voor kinderen dan? Of spelen op piano (hihi deuntje kon ik goed op kinderpiano)
kippiee
kippiee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 575
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  kippiee vr 28 sep 2012 - 8:27

Oh ja en van de horeca ook nooit geweten!!
kippiee
kippiee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 575
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Shisha vr 28 sep 2012 - 8:30

Er zijn wel meer kinderliedjes die wat minder passend zijn vind ik. Terwijl ik daar als kind eigenlijk nooit bij na dacht.
Bijvoorbeeld de zeven kikkertjes in de boerensloot. Arme kikkers. Cry
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 8:31

Shisha schreef:Er zijn wel meer kinderliedjes die wat minder passend zijn vind ik. Terwijl ik daar als kind eigenlijk nooit bij na dacht.
Ik vond als kind dat liedje al heel zielig.

Gast
Gast

Bericht  Sorella vr 28 sep 2012 - 8:33

Shisha schreef:Er zijn wel meer kinderliedjes die wat minder passend zijn vind ik. Terwijl ik daar als kind eigenlijk nooit bij na dacht.

Ik moest vroeger altijd heel hard huilen bij dat liedje!

Er zijn vast een hele hoop dingen waar ik pas laat achter kwam maar ik kan helaas nergens opkomen nu.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Arwyn vr 28 sep 2012 - 8:44

Ik dacht altijd dat Kortjakje een jongetje was.. 'Zondags gaat hij naar de kerk'.
Niet dus, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Antibes vr 28 sep 2012 - 8:47

Chance schreef:Wat ik vroeger ook echt niet begreep was dat bij de Mini Playback Show, dat kinderen door de tunnel liepen en in 5 seconden helemaal omgekleed waren. Ik vond dat zo magisch en wilde heel graag meedoen (vanwege de tunnel). Helaas vond mijn moeder het geen goed idee Dingen waar je pas heel laat achter kwam - Pagina 5 1270000679

Haha, hier ook! Ik wilde ook meedoen vanwege de magie.. Hoewel, de Droomshow wilde ik dan nog nét iets liever!

NS wist ik niet, CSI ook niet, Kortjakje ook niet,
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Lejow vr 28 sep 2012 - 8:51

De droomshow!!!
DAT was kicke!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 8:56

Dat vrijmibo... vrijdagmiddagborrel betekent hahahaha Wink

Met dank aan goochem :cheering:

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 28 sep 2012 - 8:58

Ja, en sprookjes. Sneeuwwitje moet met de herder naar het bos, en hij moet haar hartje eruit snijden voor de boze koningin? En dan wordt ze vergiftigd en in een kist bewaard? Lekker. Hans en Grietje? Vetgemest worden en opgevreten door de heks... De wolf en de zeven geitjes: hij verschaft zich met een list toegang tot hun huis, en vreet ze op, en wordt daarna weer opengesneden.

Nooit bij stilgestaan als kind, toen leek dat echt compleet normaal. Lekker voor die wolf, ook, dat hij opengesneden werd. Net goed.

Oh, ik heb trouwens ook pas op de universiteit gehoord dat het sprookje van Roodkapje een metafoor zou kunnen zijn voor het verliezen van maagdelijkheid (iets van: rood kapje staat voor vrouw worden, menstruatie, en het 'van het pad afdwalen' is dan dus de maagdelijkheid verliezen en zo). Ik weet dat dat een interpretatie is en niet direct een feit, maar toch wel weer grappig Wink de onschuld is weer ver te zoeken in sprookjes.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Lejow vr 28 sep 2012 - 8:59

Nee liedjes van K3 zijn lekker onschuldig laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Blond vr 28 sep 2012 - 9:01

RYW schreef:

Ja, en sprookjes. Sneeuwwitje moet met de herder naar het bos, en hij moet haar hartje eruit snijden voor de boze koningin? En dan wordt ze vergiftigd en in een kist bewaard? Lekker. Hans en Grietje? Vetgemest worden en opgevreten door de heks... De wolf en de zeven geitjes: hij verschaft zich met een list toegang tot hun huis, en vreet ze op, en wordt daarna weer opengesneden.

Nooit bij stilgestaan als kind, toen leek dat echt compleet normaal. Lekker voor die wolf, ook, dat hij opengesneden werd. Net goed.

Oh, ik heb trouwens ook pas op de universiteit gehoord dat het sprookje van Roodkapje een metafoor zou kunnen zijn voor het verliezen van maagdelijkheid (iets van: rood kapje staat voor vrouw worden, menstruatie, en het 'van het pad afdwalen' is dan dus de maagdelijkheid verliezen en zo). Ik weet dat dat een interpretatie is en niet direct een feit, maar toch wel weer grappig Wink de onschuld is weer ver te zoeken in sprookjes.

Daar worden ze hard van Very Happy
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: