Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dingen doen waar je niet achter staat

+4
Blond
June
Poubelle
eigenwijs
8 plaatsers

Ga naar beneden

Dingen doen waar je niet achter staat Empty Dingen doen waar je niet achter staat

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 5:30

Doe jij wel eens iets waar je eigenlijk niet achter staat?

Ik kwam hier op omdat ik in de horeca werk en mijn baas soms graag iets te ver gaat in mijn ogen. Het is een heel bekend restaurant met een erg goede reputatie hier in de regio, maar regelmatig schenk ik frisdrank die maanden over datum is, schenk ik verschillende flessen wijn over in 1 fles omdat die bepaalde fles op is en gisteren ging het echt ver! Een klant had een glas laten vallen en stuurde daarom haar eten terug (nog niet begonnen met eten), omdat ze bang was dat er misschien glas in zou kunnen zitten. Op haar bord lagen 2 tomaten en daar had mijn baas net te weinig van gemaakt. Die tomaten zijn dus in plaats van in de prullenbak, alsnog opnieuw geserveerd. Terwijl er dus glas tussen had kunnen zitten....
Nu kan ik absoluut niet tegen mijn baas ingaan omdat het een eigenwijze man is en hij is nou eenmaal de baas. Maar toch vind ik het wel moeilijk, omdat dat totaal tegen mijn eigen principes in gaat en ik er dus absoluut niet achter sta om al die dingen te serveren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen doen waar je niet achter staat Empty Re: Dingen doen waar je niet achter staat

Bericht  eigenwijs zo 24 maa 2013 - 6:26

Oh dat zou voor mij te ver gaan!ik zou er vroeger niks van gezgd hebben maar nuou ik absoluut zeggen dat ik hier niet achter sta en desnoods achteraf nog bespreken hoor!dit gaat mij wel te ver
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen doen waar je niet achter staat Empty Re: Dingen doen waar je niet achter staat

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 6:40

Ik vraag me eigenlijk af of dat niet in veel restaurants achter de schermen zo gaat... Ik vinden ook niet kunnen hoor, dat voorop, maar ik denk wel dat er in een heleboel eetgelegenheden geldt: wat de klant niet weet, wat niet deert. Hoewel ik denk dat het voorval met de tomaat dan weer wel iets heel uitzonderlijks is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen doen waar je niet achter staat Empty Re: Dingen doen waar je niet achter staat

Bericht  Poubelle zo 24 maa 2013 - 6:44

Bizar eigenlijk he, dat dat gebeurt!
Ik zou er wat van hebben gezegd, en als het niet zou veranderen een andere baan gezocht hebben denk ik.

Vorige week liet een collega een biefstuk van het bord afvallen toen ze onderweg naar de tafel was (we hebben onmogelijke borden). Ik was heel blij toen ik de chef een nieuwe biefstuk op de plaat zag leggen en de gevallen biefstuk in de prullenbak zag gooien ipv 'm even afspoelen.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen doen waar je niet achter staat Empty Re: Dingen doen waar je niet achter staat

Bericht  June zo 24 maa 2013 - 6:47

Dat gebeurt bij ons echt niet en ik vind het ook echt heel erg. Zeker met dingen als glas moet je opletten. Ik ken je baas niet, maar tegen een heel autoritair iemand die boven me staat, zou ik misschien ook niet direct mijn mond opentrekken. Het klinkt echter niet als een baan die ik lang zou willen houden en op zoek gaan naar iets anders zou ik in jouw geval geloof ik wel doen.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen doen waar je niet achter staat Empty Re: Dingen doen waar je niet achter staat

Bericht  Blond zo 24 maa 2013 - 7:30

Dat zou ik ook heel vervelend vinden, er zal toch maar glas tussen zitten en dat je dan een klant hebt met glas in z'n keel Neutral

In de snackbar waar ik heb gewerkt ging het er ook niet altijd even goed aan toe. Lag er bijvoorbeeld in de vitrine een Javaanse frikandel. Die krengen at niemand, met als gevolg dat zo'n ding daar dan weken lag. Mijn baas gooide zo'n ding gerust na anderhalve maand n het vet om te verkopen als er dan toch iemand kwam die het wilde eten.

Ik heb trouwens ooit op een Christelijke basisschool stage gelopen, en daar hadden de kinderen 's ochtends een half uur Godsdienst. Dat betekende in mijn kleuterklasje een half uur liedjes over God zingen. Omdat ik niet geloof vond ik het best lastig om elke dag te zingen "Jesus is the winner man" (of iets dergelijks). Dat soort dingen deed ik wel, ook al stond ik er niet achter. Maar goed, ik wist dat ik naar een Christelijke school zou gaan. (Wat ik wel veel deed was dan de liedjes in het Papiaments zingen, dan wist ik tenminste niet wat ik zong Wink . Was in Curaçao)
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen doen waar je niet achter staat Empty Re: Dingen doen waar je niet achter staat

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 7:34

Het is verder wel een fijne baas hoor en ik doe het werk vooral omdat ik het heel leuk vind, ik heb ook een 'gewone' baan overdag. Ik werk hier meer voor de leuke collega's en ik werk vrijwel alleen op bruiloften en bedrijfsfeestjes, dus erg leuk!

Maar doen jullie wel eens dingen waar je niet achter staat of zou je dat echt nooit doen? Kleine dingen of grotere dingen, kan allebei natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen doen waar je niet achter staat Empty Re: Dingen doen waar je niet achter staat

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 9:27

Qua werk heb ik dat 1 keer gedaan en achteraf was ik er zo boos over... Ik ben ook nog steeds met die zaak bezig om er iets positiefs uit te halen. Nu doe ik dat gewoon niet meer. Laatst zat dezelfde persoon me weer te pushen om iets anders dat niet in de haak was en na er over nagedacht te hebben heb ik mijn supervisor gebeld en gezegd dat als hij wilde dat het zou gebeuren hij er maar iemand anders voor moest regelen. Uiteindelijk kwam het bij een hoger persoon en kreeg ik gelijk, ik hoefde het niet te doen. Maar zo'n spijt dat ik dat bij het eerste niet heb gedaan... Dat ging om leven, het tweede om geld. Ik heb er wel van geleerd, dat ik dat gewoon niet meer doe als ik er niet achter sta, om welke grote klant het ook gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen doen waar je niet achter staat Empty Re: Dingen doen waar je niet achter staat

Bericht  Ragazza ma 25 maa 2013 - 2:55

Ik zit eens te denken.. Mijn eerste ingeving was dat dit bij mij nooit voorkomt, maar nu ik er over nadenk: toch wel.

Laatst moest ik een klachtenbrief beantwoorden. Dit is op zich al raar, want de procedure is dat de leidinggevende dat doet. Maar die kan er zo'n fantastische draai aan geven, dan zegt'ie: 'Joh, Ragazza, jij kunt dingen altijd zo goed verwoorden, wil jij eens een 'opzetje' maken'.. Maar er moest wel iets in staan wat gewoon niet klopte. Wij hadden in dat specifieke geval duidelijk een fout gemaakt, maar ik moest het zo draaien dat het leek alsof de klager zelf fout zat. Dat zat me niet lekker, maar mijn naam kwam toch niet onder de brief te staan, dus dan heb ik er al weer minder moeite mee. Zo'n brief zou ik met mijn eigen naam er onder niet willen versturen en dat ook kenbaar maken aan de leidinggevende.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen doen waar je niet achter staat Empty Re: Dingen doen waar je niet achter staat

Bericht  Fortissimo ma 25 maa 2013 - 2:59

Bij jouw situatie had ik zelf alsnog 'per ongeluk' de tomaat weggegooid of laten vallen. No way dat mijn klant dat kreeg, hoe autoritair de baas ook mag zijn. Dan maar geen werk (alsof hij kans van slagen heeft als hij je wil ontslaan).

Ik doe zelf niet snel dingen die ik echt niet wil. Ik kan zo ook geen situatie bedenken.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen doen waar je niet achter staat Empty Re: Dingen doen waar je niet achter staat

Bericht  Rush ma 25 maa 2013 - 3:02

In het geval van die tomaat had ik er denk ik wel iets van gezegd. Niet omdat het eten opnieuw geserveerd wordt (dat zal wel vaker gebeuren ben ik bang) maar omdat er glas in had kunnen zitten. Dat is gewoon levensgevaarlijk.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen doen waar je niet achter staat Empty Re: Dingen doen waar je niet achter staat

Bericht  Slakje ma 25 maa 2013 - 3:11

Op mijn vorig werk waren er ook zo'n dingen. Vervallen snoep verkopen. Ik heb enkele keren alles gewoon weggegooid en gedaan alsof mijn neus bloedde.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen doen waar je niet achter staat Empty Re: Dingen doen waar je niet achter staat

Bericht  Gast ma 25 maa 2013 - 3:39

Slakje schreef:Op mijn vorig werk waren er ook zo'n dingen. Vervallen snoep verkopen. Ik heb enkele keren alles gewoon weggegooid en gedaan alsof mijn neus bloedde.
Dat doen wij (ik werk er samen met mijn vriend) ook wel eens. In de cocktailbar hebben we afgelopen weekend een potje met van die sierkersen weggegooid, was 7 jaar over datum pale
Ik vraag me nu trouwens wel af hoe andere restaurants zijn...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen doen waar je niet achter staat Empty Re: Dingen doen waar je niet achter staat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum