Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaar 2012 mama's

+11
Lejow
Monnie
_Lana_
Clapperdie
Earane
Sanne
CCC
Papillio
Jazzlyn
Puggle
Parel
15 plaatsers

Pagina 21 van 28 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 24 ... 28  Volgende

Ga naar beneden

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 21 Empty Re: Voorjaar 2012 mama's

Bericht  CCC wo 20 maa 2013 - 21:24

Aaaah die kusjes geven I love you kan niet wachten tot n. Dat gaat doen!

Och lana, ik zou helemaal smelten als ik dat zou zien!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  _Lana_ do 21 maa 2013 - 0:35

chococupcake schreef:Aaaah die kusjes geven I love you kan niet wachten tot n. Dat gaat doen!

Och lana, ik zou helemaal smelten als ik dat zou zien!

Het is ook zooo schattig! En ook echt op de mond hè, als hij zijn hoofd draait, gaat ze er net zo lang achteraan tot ze hem kan kussen, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  CCC do 21 maa 2013 - 5:36

Oooh wat heerlijk! Vind het altijd zo leuk om alles te lezen van jullie kindjes Lana, lijkt me zo bijzonder om er twee te hebben van dezelfde leeftijd.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Earane do 21 maa 2013 - 7:50

Hey meiden! Wat is er veel geschreven! Wat leuk om te lezen hoe de kinderen zich ontwikkelen en zo leuk dat ze steeds meer kunnen, hè!

@ Lejow: Mooie foto's! Ik gebruik inderdaad tussikind, had ik nog als tip van CCC en het werkt echt super! Ah, de kleine B. een jaar thuis... wat heeft ze het goed gedaan! Bedankt voor de tip voor traktaties.

@ Ccc: Wat goed dat N. zich kan optrekken! En wauw, wat groeit zij :O. Ze is gewoon zwaarder dan A. en bijna even lang, haha.

@ Lana: Wat goed dat je dochter begint te lopen! Wat leuk zeg, zo'n klein dametje aan de wandel.

@ Sanne: Nog gefeliciteerd met jullie dochter! Wat bijzonder, hè... Dat nadoen is echt zo leuk, er wordt iig genoeg gelachen hier. Wat fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad!

@ Monnie: Wat rot dat S. oorontsteking heeft... echt sneu, hopelijk voelt ze zich snel wat beter.

Oh ja, kusjes geven gebeurt hier ook! Zo leuk... en hier is het ook echt dramatisch. We hebben echt een dramaqueen in huis de laatste weken. Als we haar iets afpakken... en sinds een paar dagen wil ze vooral zelf eten en anders doet ze demonstratief haar hoofd opzij of slaat de lepel weg. Ze eet het meeste wel zelf, maar rijst of macaroni bijvoorbeeld, dat is echt geen doen. Dat is alleen roeren met haar vinger in het eten, haha.

Vandaag heeft ze echt weinig gegeten... brood lijkt ze sinds een paar dagen helemaal niet meer te willen, het is een paar hapjes en klaar. Nu heeft ze ook vrijwel niks van het avondeten gegeten. Maar zolang ze genoeg drinkt is het goed, toch? Wel lastig, hoor... maakt me wel een beetje onzeker. Er is wel een tandje doorgekomen afgelopen weekend.

Verder gaat het hier wel goed. Erg druk... Maandag is A. jarig en dan gaan we een fotoshoot laten doen! Haar verjaardag vieren we de zondag daarna en volgende week donderdag op de opvang.

Ze wijst trouwens overal na, zo schattig! Wijzen en dan 'da' en 'die' zeggen. Als ze onze kat ziet, zegt ze 'au', haha.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  CCC do 21 maa 2013 - 8:47

Earane: jou meisje is ook al bijna jarig! Ik vind het zo onvoorstelbaar dat we vorig jaar een beetje zaten te wachten totdat de kindjes geboren zouden worden, en nu zit er al voor sommige een heel jaar op. Is ze nog steeds zo aan het hoesten? Die druppels zijn inderdaad perfect. Je doet er ook eeuwen mee naar mijn idee. Heb het gelukkig niet zo lang hoeven gebruiken.
Ja, N. is een behoorlijke dame. Zal de groeicurve zo eens plaatsen. Ze zit echt op het bovenste lijntje qua lengte. Mijn vriend is 1.93 m. geloof ik en ik 1.75 m. had niet verwacht dat ze zo lang zou zijn. Maar er zal vast een periode komen waar ze een beetje stabiliseert.
Brood eten is hier momenteel ook niet wat het was, ze haalt het eruit en klooit ermee. Dus misschien een fase? Wat fijn dat er weer een tandje is doorgekomen, misschien heeft het wat te maken met het eten. N. heeft dat met tandjes hier elke keer, dan eet en drinkt ze slechter. Zou me geen zorgen maken hoor, zolang ze goed drinkt kan ze best met wat minder eten.
Oh wat gaaf joh die fotoshoot! Show je ze hier ook even? Very Happy

Even een vraagje voor jullie, ik ben benieuwd naar jullie ritme/ schema op dit moment. Ik moet wat gaan omgooien met N. maar ben nog een beetje zoekende. CB had uiteraard wel wat suggesties, maar omdat N. lekke rtot 9 uur slaapt in d eochtend en daarna weer naar bed gaat (en wij uiteraard ook heel blij zijn met zo'n makkelijke slaper) ben ik een beetje in dubio wat te doen.
Schema ziet er nu zo uit:
9.00 uur 180 +6 en sinds gisteren 2 eetlepels pap erdoorheen
11.30 uur 1 boterham met iets erop en wat te drinken zoals water/ diksap
14.00 uur 2 stuks fruit
16.00/ 16.30 uur 150 +5 fles
18.30/ 19.00 uur avondeten
23.00 uur 180+6
Ze slaapt dan tussen 10 en 11 uur nog een uurtje en in de middag slaapt ze nog errgens 1.5 uur tot 2 uur. We leggen haar 19.30/20.00 uur op bed.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  CCC do 21 maa 2013 - 8:51

-

Laatst aangepast door chococupcake op do 21 maa 2013 - 9:57; in totaal 1 keer bewerkt

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle do 21 maa 2013 - 8:54

Meiden mag ik hier ook mee schrijven? L. Is net niet meer van het voorjaar Wink
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Sanne do 21 maa 2013 - 9:04

Puggle schreef:Meiden mag ik hier ook mee schrijven? L. Is net niet meer van het voorjaar Wink

Nou.... we nemen het in beraad Laughing

Haha, kom er gezellig bij. B. van Lejow is ook niet echt van het voorjaar en de twins van Lana ook niet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Puggle do 21 maa 2013 - 9:06

Sanne schreef:
Puggle schreef:Meiden mag ik hier ook mee schrijven? L. Is net niet meer van het voorjaar Wink

Nou.... we nemen het in beraad Laughing

Haha, kom er gezellig bij. B. van Lejow is ook niet echt van het voorjaar en de twins van Lana ook niet.
cheers
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  CCC do 21 maa 2013 - 9:21

Yeaaaaah!!!! Gezellig Puggle! Welkom! Voorjaar 2012 mama's - Pagina 21 281626781

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne do 21 maa 2013 - 9:25

CCC, kun je even reageren in het taartentopic Embarassed
Heb een beetje hulp nodig...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  CCC do 21 maa 2013 - 9:26

Sanne schreef:CCC, kun je even reageren in het taartentopic Embarassed
Heb een beetje hulp nodig...
Moment! Very Happy

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Monnie do 21 maa 2013 - 9:26

@ccc: N. groeit ook snel zeg! S. zit inmiddels ook al in maat 80/86, maar dat heeft ze ook wel in de breedte nodig, haha. De eenkennigheid is ook echt niet leuk nee. S. heeft er ook wel wat last van. En wat leuk dat ze al staat!

@sanne: dat klinkt als een heerlijke dag!

@lana; ah wat schattig dat ze elkaar kusjes geven. S. geeft nu ook kusjes, met open mond en veel kwijl.

@earane: een keer minder eten is niet erg nee, die periodes blijven toch komen en gaan. Maar wel frustrerend soms. Jouw meisje ook alweer bijna 1, leuk!

@ccc: misschien kun je eens proberen die laatste fles, van 23.00u te vervroegen? Schema van S. zag er wel wat anders uit, maar zij is ook eerder wakker. Haar schema is nu (en toen ook) zo:
7.30u fles 180cc
9.30u fruit
12.00u/12.30u brood +fles 120cc
15.00u soepstengel/koekje
17.00u warm eten
18.30u fles 180cc
Slaapjes zijn ongeveer hetzelfde als bij N.

@puggle; gezellig! Hoe gaat het met jou meisje?

@all: het gaat weer wat beter met S. Al is ze wel weer erg onrustig met slapen 's avonds en 's nachts. Ze wil trouwens nog steeds niks vers warms eten, alleen maar potjes. Daar baal ik wel van, maar niks aan te doen.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Puggle do 21 maa 2013 - 9:30

Ccc, :cheering:

Monnie, jammer dat ze niks vers wil. Ik geef meestal ook potjes. Vers is hier niet handig omdat mijn man een bepaald dieet volgt kan ze dus niet mee eten en we hebben ook geen vriezer. Ach als ze maar lekker eet toch. Komt vast vanzelf wel goed als ze wat groter is en alles mee kan eten.

Hier gaat het goed met L. Erg lief en tevreden kind. Alleen vandaag wat hangerig en warm en een rode wang, ik kijk in haar mond en..... Ja hoor er komt een eerste tand door Very Happy best weer een stap vind ik, ze word zo groot Sad
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  CCC do 21 maa 2013 - 9:35

Thnx Monnie! Ja, ik wil de laastet fles idd vervroegen omdat ze zo diep slaapt rond die tijd. De laatste tijd vind ze het niet zo leuk wakker gemaakt te worden, normaal was ze altijd rond die tijd zelf wakker. Helemaal weglaten is nog geen optie, dan moet ik er 's nachts weer uit en dat vind ik echt zwaar minder. CB gaf aan dat ze 16.30 uur MOET (ja ja, van moeten gaan mijn haren overeind staan :p) avondeten en dan de laatste fles om 20 uur en dan tot 6.00 uur doorslapen. Maar goed, ik vind het wel heel chill dat we lekker rustig aan kunnen doen 's morgens. En nu het zo werkt, why not dachten wij. Misschien ga ik die laatste fles nu 22 uur doen en dan een week later weer iets eerder doen ofzo.
Wauw, ben dus niet de enige met een grote baby Very Happy N. is vrij slank, het is echt de lengte (of ik zie haar vetjes niet natuurlijk haha). Maat 74 word hier langzaamaan alweer te klein. Lading 80 ligt alweer te wachten.
Wat vervelend dat ze niks vers wilt, maar als ze wel potjes eet... ja waarom niet toch? Iets is beter als niets denk ik dan maar.
Puggle: erg he die stappen, het gaat al zo hard. Ik vind het ook zo moeilijk soms zoals je weet, kan er zo emotioneel van worden maar tegelijkertijd vind ik het ook zo leuk. Als ze zich optrekt kan ik zo genieten, en stiekem fruit proberen te pikken uit de fruitschaal naast de box en ohja die geluidjes I love you Goed... ben gewoon een walgelijke kleffe moeder haha

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Monnie do 21 maa 2013 - 9:57

@puggle: het gaat snel als ze zo klein zijn hè.

@ccc: Kan goed zijn dat N. nu wel zo lang door kan slapen, is het proberen waard natuurlijk. Bij mijn zoon heb ik het toen ook zo gedaan, steeds iets eerder de fles geven. hij sliep altijd van 19.30-9.00u, dus het kan wel Wink
S. was de laatste keer 72 cm en ruim 10 kilo. Lekker proppie dus. maar het is zo'n lekkere vrolijkerd. Even een foto dan, haha:
*weg*

Laatst aangepast door Monnie op do 21 maa 2013 - 22:30; in totaal 1 keer bewerkt

Monnie
Prater
Prater

Bericht  CCC do 21 maa 2013 - 10:01

Aaaah wat een knap meisje! Vind haar helemaal geen propje hoor! Ja het kan inderdaad wel, maar ze is het nog zo 'gewend' zeg maar. En vooral nu met die nieuwe ontwikkelingen ben ik bang dat ze het toch nodig heeft. Maar goed, we gaan het gewoon steeds wat meer vervroegen en kijken wat ze doet! Proberen waard zeg ik.
Oke, ik ga ook even spammen met N. Krijg de foto's er alleen niet onder. En de enters tussen de regels haalt ie ook weg... grrrr...

Laatst aangepast door chococupcake op do 21 maa 2013 - 10:41; in totaal 1 keer bewerkt

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 21 maa 2013 - 10:12

chococupcake schreef:Oooh wat heerlijk! Vind het altijd zo leuk om alles te lezen van jullie kindjes Lana, lijkt me zo bijzonder om er twee te hebben van dezelfde leeftijd.

Ah wat lief dat je dat zegt!! Het is iets harder werken Wink, maar het is ook zo geweldig!!
Zeker nu ze echt met elkaar gaan spelen, hoe zoon de slappe lach heeft, als dochter de clown uithangt. En ze achter elkaar aangaan door de kamer.
Ik ben echt heel gelukkig dat ik een tweeling heb mogen krijgen I love you.

En okee, daar hoort ook elkaar krabben, speeltjes afpakken en dan dramatisch gaan huilen enz. bij, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 21 maa 2013 - 10:12

Hey allemaal,

@ Earane: Jullie dame krijgt dus ook een eigen willetje Laughing, ze heeft waarschijnlijk ook door dat ze zelf kan bepalen wat ze wil en wat niet. En het weinige eten kan ook heel goed door de tandjes komen. Ik snap wel dat je er een beetje onzeker van wordt, maar als ze honger heeft, eet ze echt wel. En ze krijgt ook nog genoeg melk toch?
Ah wat lief dat wijzen! Schattig hè.
En jouw meisje ook alweer bijna 1. Leuk!! Zo gek dat Clapperdie, jij en ik bijna tegelijk uitgerekend waren en mijn kindjes nu al even 1 zijn.
Leuk zo'n fotoshoot, ik ben benieuwd naar de foto's dan.

@ CCC: Je schema ziet er heel netjes uit toch?
Jouw meisje slaapt ook nog goed. Ik zou het wel allemaal een uurtje naar voren proberen te schuiven, denk ik. Of kunnen jullie niet eerder eten dan 18.30 uur? En de fles van 23.00 uur eerst een uurtje eerder te doen en dan steeds meer naar voren schuiven. Weet je zeker dat ze dan wakker wordt ´s nachts? Wie weet gaat het nu wel beter.
Hier ons schema:

06.45 uur: Granenpap.
08.30 - 10.30 uur: Slapen.
10.45 uur: Fruit.
12.30 uur: Broodje.
13.15 uur: Melk.
13.30 - 15.30 uur: Slapen.
15.45 uur: Soepstengel of iets, sinds kort, maar ze eten er weinig van.
17.30 uur: Warm eten.
18.30 uur: Klein flesje.
19.00 uur: Naar bed.

Ik zou het verder gewoon helemaal aanpassen aan haar slapen. Wij hebben ook een tijd gehad dat ze precies sliepen rond de tijd dat je eigenlijk een broodje eet. Toen hebben we het eerst rond 2en gegeven en al snel om half 12, net voordat ze naar bed gingen en nu dus om half 1. Het verschuift allemaal toch nog wat.
Ah ik zie ineens de foto, wat is ze toch een mooi meisje I love you. En wat een schattige rode wangetjes, haha.
En is ze ook lichter geworden?

@ Puggle: Tuurlijk!! Very Happy Leuk! Je bent eigenlijk nog meer een voorjaarmama dan ik, haha.
Ah haar eerste tandje. Ja ze kunnen er af en toe wel last van hebben. Ik ben blij als dat gebitje erin zit ( om er vervolgens weer uit te vallen, haha ).

@ Monnie: Wat een knapperd! Mijn dochter was de laatste keer ook 72 cm, maar dan 3 kilo lichter ( 7 kilo ), haha. Al vind ik jouw dochter echt niet stevig ogen hoor.

@ All: Zo wat is er weer lekker wat geschreven Very Happy. Leuk! Vandaag een leuk werkdagje gehad. Daarna hebben ze spruitjes en een gehaktbal gegeten ( jawel, ze lusten spruitjes :O ). Nu nog wel Wink.
We hadden trouwens heeeele lastige eters, vooral dochter. Maar sinds 2 á 3 maanden eten ze toch goed joh! Daar ben ik echt zo blij mee. Ze eten nu alles wat we ze voorschotelen. Wij maken trouwens altijd vers. Ik heb zo´n stoomapparaat en dat werkt echt super.
En meestal eten ze gewoon met de pot mee.

Leuk om weer wat te lezen van iedereen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 21 maa 2013 - 10:18

chococupcake schreef:CB gaf aan dat ze 16.30 uur MOET (ja ja, van moeten gaan mijn haren overeind staan :p) avondeten en dan de laatste fles om 20 uur en dan tot 6.00 uur doorslapen.

Dit advies zou ik inderdaad links laten liggen.
Ik heb niets tegen het CB hoor, maar ze kijken alleen naar hoe het ´moet´ en helemaal niet naar het kindje zelf.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Monnie do 21 maa 2013 - 10:23

ah ccc, wat een schatje! Miste steeds net de foto's van haar.

Lana, plaats jij ook wel eens foto's Voorjaar 2012 mama's - Pagina 21 561177 Ben zó benieuwd naar je kindjes!

Monnie
Prater
Prater

Bericht  _Lana_ do 21 maa 2013 - 10:28

Monnie schreef:ah ccc, wat een schatje! Miste steeds net de foto's van haar.

Lana, plaats jij ook wel eens foto's Voorjaar 2012 mama's - Pagina 21 561177 Ben zó benieuwd naar je kindjes!

Als je nu online bent, plaats ik ´m even snel, goed?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Printje do 21 maa 2013 - 10:29

Lana, ik ben online :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  CCC do 21 maa 2013 - 10:31

Lana: ja dat het wat harder werken is, wat drukker ed. geloof ik zo! Vind het echt knap hoe je dat doet, en vind je echt altijd zo positief. Ik heb soms weleens momenten die ik best lastig vind met N. vooral als ze hangerig is vanwege de tanden ofzo. Als je er dan twee hebt is dat extra zwaar. Dus ik mag niet klagen eigenlijk. Nee klopt, ik werk tot 18.30 uur (ben meestal wel om 18 uur klaar) en dan ga ik haar snel ophalen of naar huis en dan eten we meteen. Zorg tegenwoordig dat we alleen eten hoeven op te warmen voor ons allemaal of een hele snelle maaltijd om te koken. Ik ga het inderdaad wat vervroegen. Begin ik vanaf morgen mee, ben nu druk met een taartje maken en ook veel online hier Rolling Eyes Laughing
Ze is qua gewicht niet heel veel aangekomen, maar wel iets zeg maar. Ze staat qua gewicht niet stil nog.
Ooeeh wat lekker joh spruitjes! Ik hou ervan! N. eet ze hier ook nog gewoon, maar zal ergens vast wel weer een periode komen dat ze ze niet meer hoeft Laughing Wat fijn dat ze opeens zo goed aan het eten zijn. Ik vind dat zo'n heerlijk moment aan tafel met z'n allen.
Trouwens, dat stukje over je kindjes dat de één de slappe lach krijgt om de ander, krijg er bijna tranen van in mijn ogen. Zoo ontzettend lief om te lezen! I love you Ik ben echt een emo muts aan het worden, van de week zat N. achterin de auto en reden we naar het centrum en lag ze helemaal in een deuk. Echt zooo genieten die momentjes!

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle do 21 maa 2013 - 10:31

Monnie, wat een mooi meisje zeg!!
Puggle
Puggle