Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaar 2012 mama's

+11
Lejow
Monnie
_Lana_
Clapperdie
Earane
Sanne
CCC
Papillio
Jazzlyn
Puggle
Parel
15 plaatsers

Pagina 10 van 28 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 19 ... 28  Volgende

Ga naar beneden

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 10 Empty Re: Voorjaar 2012 mama's

Bericht  _Lana_ za 27 okt 2012 - 20:19

Oja om een lang verhaal kort te maken.... ;-):

Pas als de vrouw koorts krijgt, gaan ze het behandelen, dit kan dus een teken zijn dat de bacterie zich openbaart.

Het staat er hierboven een beetje vreemd.

CCC: Oh, ik ben wel heel erg benieuwd!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  _Lana_ za 27 okt 2012 - 20:27

*link weg*

Monnie als je het nog niet gezien hebt en het natuurlijk interessant vindt, dan kan ik ''m pmen. Bij mij zou het wel meewegen in mijn keuze voor een eventuele derde.

Dit is een filmpje van een gyneacoloog in 'mijn' ziekenhuis ( waar ik trouwens ook wel eens door behandeld ben ).
Zo gaan ze er dus bij mijn ziekenhuis mee om ;-).

Deze haal ik weer weg vanwege herkenbaarheid.

Oja vooral bij minuut 3 noemt hij de risicofactoren.

Laatst aangepast door _Lana_ op zo 28 okt 2012 - 20:45; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  CCC za 27 okt 2012 - 23:57

_Lana_ schreef:[/color]

Jeetje wat een heftig verhaal. Dit heb ik nooit zo meegekregen joh. Het kan trouwens voor beide partijen gevolgen hebben zoals mij hier is verteld door de vk en ziekenhuis alleen kwam deze informatie dan uit een map :P nu kan ik er wel redelijk om lachen in de zin van hoe belachelijk het is hoe ze handelen en. Hoe goed hun kennis over dit onderwerp is. Maar voor de bevalling was ik er toch minder gerust op wat logisch is.

Ik ben inderdaad preventief behandeld met antibiotica en dat heeft dan iets doorgewerkt bij n. Tijdens de bevalling. Ik ga binnenkort mijn dossier opvragen omdat sommige dingen me niet duidelijk zijn nog. N. Is daarna niet behandeld maar we moesten 48 uur ter observatie blijven en er zijn bij n. Kweken afgenomen en we staan nog onder controle van de kinderarts.

Ik begrijp trouwens echt niet dat er niet gewoon preventief onderzocht wordt net zoals het bloedonderzoek een kweekte of urine controle om het uit te sluiten. Voor een volgende zwangerschap zullen hier in elk geval de nodige maatregelen getroffen worden door ons. Ik ben nl. Vrijwel altijd doorgegaan tijdens de zwangerschap, terwijl er een behoorlijk risico aan heeft gezeten achteraf daar schrokken wij beide enorm van toen we dat bij 35 weken hoorde. Ik weet ook niet of ik dan wel terug wil naar deze vk praktijk. Al weten ze de hele situatie nu wel dus het is best dubbel allemaal. Voor nu gaan we gewoon genieten en zien we wel wanneer we er weer aantoe zijn.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 0:56

Ken je dat, dat je een hele lange reactie hebt getypt en dat dan je laptop raar doet (of waarschijnlijker misschien: er een verkeerde toets ingedrukt wordt) en je dan je héle reactie kwijt bent? Dat had ik gisteren. Drie keer. T slaapt nu en mn man is aan het douchen, dus hier poging vier tot het schrijven van een reactie. Dit keer achter de pc ipv de laptop. Die doet wat minder vaak raar Rolling Eyes

Sanne; wat leuk dat H papa heeft gezegd. Bij T komt er nog niets uit wat op papa of mama lijkt. Ze praat wel heel veel hoor, maar vooral veel 'ieieieie' met af en toe een reeks dadadadararata's.

Anticonceptie tijdens bv: een tijdje geleden ben ik daarvoor bij de ha geweest. Zij gaf als mogelijkheden de minipil (Cerazette) en het spiraaltje. Met het spiraal (mirena) heb ik in het verleden slechte ervaringen gehad, en wilde ik absoluut niet meer, dus de minipil dan maar. Daar kreeg ik alleen erge stemmingswisselingen van dus daar ben ik na een tijdje weer mee gestopt. Nu wil ik alleen absoluut nog niet weer zwanger worden, en alleen condooms voelt ook niet helemaal veilig. Volgens mij kan de prikpil ook met bv, maar dat weet ik niet zeker. Binnenkort moet ik toch weer bij de huisarts zijn (we beginnen als T 1 is met vaccineren en daar wil ik het over hebben. Omdat we afwijken van het RVP moet het via de huisarts en ik heb geen idee hoe dat dan verder in zijn werk gaat), dan gooi ik de prikpil ook even op als optie. Anders wil ik misschien een koperspiraaltje laten plaatsen, maar ook dat gaat tegen mijn gevoel in omdat de mirena zo vervelend heeft gedaan.

Over zwangerschap; Uiteindelijk is T niet te vroeg geboren, maar die spanning van die laatste weken is iets waar ik op het moment ook veel aan terugdenk. Het is ook alweer bijna een jaar geleden. Ongeveer een jaar geleden verhuisden we naar dit huis, en niet lang daarna, half december lag ik in het WKZ met weeën. Hoe ik mijn vorige zwangerschap heb ervaren speelt ook wel mee in het nog niet willen van een tweede kindje. Laatst voelde ik me een dag echt niet lekker, in mijn zwangerschap voelde ik me vrijwel elke dag écht niet lekker, en ik zou niet weten hoe ik in een dergelijke situatie voor T zou moeten zorgen. Op termijn zou ik wel graag een tweede willen, maar voorlopig nog niet. Bij mij konden ze trouwens ook niet aangeven waardoor die premature weeën kwamen. Inderdaad gewoon 'pech'.

Lana, ik ga je filmpje nog kijken, maar daarvoor moeten er hier eerst wat dingen aan de pc gebeuren. Windows 8 is hier afgelopen week geïnstalleerd en die ondersteund nog geen youtube (ofzo? Dat laat ik verder aan mijn man over :P ).

@All; hier gaat het wel goed. T is afgelopen week flink verkouden geweest maar dat lijkt nu weer wat minder te worden. Gelukkig maar, ik vond het zo sneu. Daardoor heeft ze ook een aantal nachten heel beroerd geslapen, niet in slaap kunnen vallen omdat ze zo benauwd was, krijsend wakker worden. Flink Luuf gesmeerd en een ui naast het bed. Afgelopen nacht heeft ze wel weer goed geslapen, dus ik hoop dat we deze verkoudheid weer redelijk achter de rug hebben. Verder is ze wel vrolijk trouwens. Morgen moeten we weer naar het cb, ik ben erg benieuwd hoe ze gegroeid is! Nog één weekje en dan is mijn man twee weken vrij. We gaan dan een paar dagen naar mijn opa en we willen een paar dagen naar Ameland, daarvoor hebben we een mooi arrangement gevonden via vakantieveilingen.nl Voorjaar 2012 mama's - Pagina 10 281626781 Even afwachten wat het weer doet, want het zou wel fijn zijn als het een beetje mooi weer is als we daar zitten. Ik heb heel Europa doorgereisd maar in eigen land ken ik eigenlijk maar bar weinig. De wadden stonden al langer op mijn verlanglijstje, dus ik ben benieuwd. Lekker wandelen en zo smile

Hebben jullie nog plannen dit weekend? Gisteren heeft mijn man gewerkt en heb ik lekker wat binnen gespeeld met Tirza en een stuk gewandeld. Vandaag zijn we met zijn drietjes vrij maar staat er niets bijzonders op de planning. Het is nog steeds mooi weer, dus ik denk dat we nog wel even naar buiten gaan vanmiddag.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 28 okt 2012 - 7:34

Lana en CCC, ik kreeg inderdaad ook koorts, vandaar dat B moest komen.
Ik heb wel urine ingeleverd toen, omdat ze eerst een blaasontsteking vermoedde. Of daarbij verder naar bacteriën gekeken is weet ik niet.
Maar ik neem aan, dat als dat er in zat, de gyn dat wel gezegd had aan de telefoon.

Tiramisu, ik gebruik ook de prikpil, en ben er erg blij mee! Ik word niet ongesteld, haal 1 keer in de drie maanden een prik bij de assistente en heb verder nergens last van!
Kan me best voorstellen dat je terug denkt aan die tijd, het is toch best heftig allemaal wat je hebt meegemaakt. Gelukkig is ze uiteindelijk niet te vroeg gekomen, maar alleen de stress er over hakt er toch ook al flink in!
Veel plezier, als jullie naar Ameland gaan!

Wij zijn vandaag naar de Ikea geweest, even een Ikea kinderstoel gekocht, daar kan ze al goed in zitten. Veel beter dan in de trip trap. En we hebben gelijk deze lamp:
Voorjaar 2012 mama's - Pagina 10 Smila-bagge-wandlamp__49624_PE145491_S4
Gekocht voor op haar kamertje, dit wordt een sinterklaas cadeau!
Toen we thuis waren las ik op FB dat Roodkapje even naar de Primark ging, dus ben ik gezellig mee gegaan!

B was vanmorgen gewoon haar normale tijd wakker. 7.45, dus nu ineens 6.45 natuurlijk. Verder heeft ze vandaag overdag niet veel geslapen. Dus om 18u nieuwe tijd was ze echt compleet, helemaal, totaal klaar er mee. Moest het arme kind nog wachten tot wij klaar waren met eten én met papa mee douchen..
Na het douchen viel ze dan ook bij de eerste slok van haar fles in slaap whahaha!

All, waar slapen jullie kindjes nu in? Ik heb B nu voor het eerst in de winterslaapzak gelegd, met een lakentje er overheen. In een badstofpyjamaatje, t-shirt lange mouwen, en romper korte mouwen, en sokken natuurlijk. Nog niet de mouwen van de slaapzak er aan.
Ze voelt niet koud in haar nek, maar wordt echt altijd wakker met ijsklomphandjes!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sanne zo 28 okt 2012 - 8:03

Wat een nare verhalen hebben jullie over die GBS-bacterie. Wat zijn ze er bij jou laks mee omgegaan CCC. Als ik het verhaal van Lana zo lees, hadden ze wel wat actiever mogen optreden. Ik besef me zo wel dat ik wel een enorm zorgeloze zwangerschap heb gehad en ook een zorgeloze bevalling. Dat is helaas niet iedereen gegeven. Ik kan me voorstellen dat jullie daar toch wat vaker aan terugdenken.

Tiramisu, wat lekker, een paar dagen naar Ameland. Even heerlijk uitwaaien aan het strand. Is T. al eens op het strand geweest? Wij wilden vorige week naar het strand, maar voor ons is dat zo'n 2 uur rijden. Het lijkt me gewoon zo leuk om te zien hoe H. dan op haar omgeving reageert. We gaan vaak naar het bos en dan kijkt ze ook altijd zo lekker om zich heen.
Fijn dat de verkoudheid weer grotendeels achter de rug is, zo zielig die kleintjes met een verkoudheid. Je kunt het ze niet uitleggen, dat vind ik altijd zo moeilijk eraan.

Leuke lamp, Lejow. Ik zag ze laatst hangen bij Ikea. Er is ook zo'n grote roze bloem van geloof ik, maar deze past wel beter bij B.'s kamer. H. was ook vroeg wakker vanochtend, maar had slecht geslapen, dus een uurtje later sliep ze weer in en hebben we nog anderhalf uur kunnen slapen. Ze heeft haar middagslaapje wel overgeslagen, dus ze was ook helemaal op aan het eind van de middag. En toen wilde ik nog met haar in bad haha. Ach, dat vond ze wel lekker. Ze lag heerlijk uitgestrekt tegen me aan, echt leuk. Maar ja, er komt een moment dat je uit bad moet (en dan heeeeeel hard gaat krijsen, maar daar mocht papa zich mee bezig houden Laughing).
H. slaapt in een winterslaapzak geloof ik. Hoe zie je eigenlijk of het een winterslaapzak is? Ik heb twee dikkere slaapzakken van de Hema, maar geen idee of dat een echte winterslaapzak is. Deze is het:

http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/kleding/babykleding/meisjes/nachtmode/baby-slaapzak-%2833314810%29?filter=pnl_product_type%3E{shop}/$s=slaapzak\u0020baby

H. heeft alleen een romper aan met lange mouwen, geen pyjama. Ik heb het idee dat ze warmer is met blote beentjes in de slaapzak dan met een broekje aan. De mouwen heeft ze 's nachts wel aan, overdag niet, omdat ze dan met een romper + trui in de slaapzak ligt. Als ze in slaap gevallen is, dek ik haar altijd nog toe met een dekentje.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow zo 28 okt 2012 - 8:46

Dat is een winter slaapzak. Die zijn dikker en stugger, en hebben afritsbare mouwen.
B ligt hier nu dus nog zonder de mouwen! Het was in haar kamertje 16 graden vanmorgen. In principe wil ik er 'voor zorgen' dat het niet kouder wordt dan 16 graden. En mocht dit wel zo zijn, heeft ze de mouwen van de slaapzak nog, kan ze nog een maillot onder haar pyjama aan, sokken, laken, deken enz laughcry

Ja, we hebben ook naar de bloem staan kijken, maar deze is leuker bij haar kamertje!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 8:50

Sorry dat ik nooit meer reageer maar het gaat hier alles behalve goed.. Ben blij dat het met jullie kindjes allemaal goed gaat! ( ik lees wel vaak mee)

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 28 okt 2012 - 8:50

yvonne schreef:Sorry dat ik nooit meer reageer maar het gaat hier alles behalve goed.. Ben blij dat het met jullie kindjes allemaal goed gaat! ( ik lees wel vaak mee)

Nog steeds aan het #*$(#$ met Z meis?
hug
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 8:53

Ja.. Moet zo weer met hem naar de huisartsenpost.hoestnig steeds de longen uit z'n lijf en alweer 4 dagen hoge koorts

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 28 okt 2012 - 8:54

yvonne schreef:Ja.. Moet zo weer met hem naar de huisartsenpost.hoestnig steeds de longen uit z'n lijf en alweer 4 dagen hoge koorts

He verdorie Sad
Ben je nog verder gegaan met second opinion bij Academisch ziekenhuis?
Want volgens mij heb je zo langzamerhand al een hoop kastjes en muren gezien...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 9:04

Lejow schreef:
yvonne schreef:Ja.. Moet zo weer met hem naar de huisartsenpost.hoestnig steeds de longen uit z'n lijf en alweer 4 dagen hoge koorts

He verdorie Sad
Ben je nog verder gegaan met second opinion bij Academisch ziekenhuis?
Want volgens mij heb je zo langzamerhand al een hoop kastjes en muren gezien...
Daar geeft de zorgverzekering (nog) geen toestemming voor. En dat is te duur om zelf te betalen..

Gast
Gast

Bericht  Earane zo 28 okt 2012 - 9:15

Wat Sanne al zei, erg vervelend hoe het bij een aantal meiden is gelopen met de bacterie. Ik besef me daarom ook dat ik het geluk heb gehad om een goede zwangerschap te hebben zonder al te veel zorgen.

@ Yvonne: Wat ontzettend naar dat het nog steeds slecht gaat met je zoontje Voorjaar 2012 mama's - Pagina 10 699888Hopelijk gaat er nu wel wat gebeuren en word je niet steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Lijkt me verschrikkelijk om door te maken wat jij de laatste tijd doormaakt.

@ Lejow: Leuke lamp! Ik ga gelijk even op de site van Ikea kijken voor de roze bloem, want ik zoek nog een roze lamp. Ik lees dat meerdere dames de mouwen aflaten van de winterslaapzak. Hier hebben we ze er eigenlijk altijd aanzitten. Maar eigenlijk ook meer omdat we op deze manier het effect van inbakeren probeerden na te bootsen toen ze niet meer in de pacco kon.

@ Sanne: Volgens mij is dat wel een winterslaapzak. A. had ook een romper aan met lange mouwen in de winterslaapzak. Alleen nu ook een shirt met korte mouwen over de romper. Met enkele deken+laken tot haar middel, anders duurt het erg lang voor ze slaapt i.v.m. trappelen.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 7:47

Forumster
Naam kind
Geboorte datum
Geboortegewicht
Geboorte lengte
Huidig gewicht
Huidige lengte
Bij aantal weken
_Lana_

29-01-20121700/ 2200 gram44cm/ 42cm
6600/ 7900 gram
67 cm/ 69 cm8 mnd,3 wk,3 dg.
Lejow
B.
30-01-20121525 gram42 cm
8320 gram 70 cm
38 wkn/8mnd en 3 wkn
LindaK
J.ulia
07-02-2012
3995 gram-
5210gram
58 cm
8 wk
Starbutnostar
S.
10-02-2012
4125 gram52 cm
5070 gram
56.3 cm
6 wk 3 dg
Tiramisu
T.
12-02-2012
3495 gram
53 cm
8530 gram
73 cm
8.5 maand
Clapperdie
T.12-03-20124310 gram
53 cm
8970 gram
68cm6 maanden
Papillio
B.
20-03-20123085 gram
52 cm8085 gram71 cm6 mnd, 2 wk, 6 dg
SanneH.20-03-20123460 gram52 cm7310 gram65,5 cm4 mnd, 6 dg
Earane
A.
25-03-2012
3015 gram
51 cm
7156 gram
66,5 cm5,5 mnd
Jazzlyn
A.
29-03-2012
2120 gram
44 cm
4265 gram
52.5 cm
11 wk 1dg
Arden
T.
23-04-2012
4400 gram
onbekend
6110 gram
59.9 cm7 wk 1 dg
Monnie
S.
08-05-2012
3750 gram
50 cm
4720
56,5 cm
5 weken

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 23:22

Wat een leuke lamp Lejow! Leuk ook dat jullie al wat met Sinterklaas doen. Ga ik ook doen denk ik, al weet ik nog niet wat. Al krijgt ze nog niet veel mee van het hele feestgebeuren.

Sanne, wij wonen ook niet dichtbij een strand (regio Utrecht), dus T heeft ook nog nooit de zee gezien. Ben ook wel benieuwd wat ze ervan zal vinden.

Yvonne Voorjaar 2012 mama's - Pagina 10 699888

All; gisteren naar het cb geweest, qua ontwikkeling doet T het écht heel goed. Ze waren verbaasd over hoe goed ze al kan kruipen en zich al optrekt aan dingen - beide hoeft ze nog lang niet te kunnen. Op de groeicurve van het cb was een flinke afbuiging te zien, maar die is gebaseerd op het gemiddelde van de groei van álle kindjes, terwijl T nog steeds borstvoeding krijgt. Thuis heb ik de bv curve ingevuld en daarop was het prima. Wel een lichte afbuiging, maar niets zorgwekkends. Besloten volgende keer maar een geprint exemplaar mee te nemen naar het cb, want op hun curve zal haar groei denk ik blijven afbuigen. Vind het wel fijn om ter plekke dan al te weten of haar groei dan wel of niet in orde is, dat scheelt een hoop 'discussie'. Discussie is een groot woord, maar ik kom even niet op een beter woord.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 29 okt 2012 - 23:31

Knap kind, die T Very Happy Fijn dat ze zo lekker ontwikkelt!
Ik heb de curve inderdaad ook gezien, en zo zorgwekkend was het toch niet? Kindjes groeien de ene keer gewoon harder dan de andere keer.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 23:36

Nou, de curve die ze op het cb hadden boog wel flink af, kan me voorstellen dat ze daar wel wat mee wilden. Maar bv kindjes groeien nou eenmaal anders dan kindjes die kv krijgen, en daar houden ze op cb's geen rekening mee. Tot nu toe groeide ze aardig via de curve van het cb, maar dat begint nu dus minder te worden. Helemaal niet erg, normaal juist, maar wel iets om rekening mee te houden. Haar lijntje op de bv curve is inderdaad gewoon prima smile

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie vr 2 nov 2012 - 4:10

Forumster
Naam kind
Geboorte datum
Geboortegewicht
Geboorte lengte
Huidig gewicht
Huidige lengte
Bij aantal weken
_Lana_

6600/ 7900 gram
Lejow
B.
30-01-20121525 gram42 cm
8320 gram 70 cm
38 wkn/8mnd en 3 wkn
LindaK
J.ulia
07-02-2012
3995 gram-
5210gram
58 cm
8 wk
Starbutnostar
S.
10-02-2012
4125 gram52 cm
5070 gram
56.3 cm
6 wk 3 dg
Tiramisu
T.
12-02-2012
3495 gram
53 cm
8530 gram
73 cm
8.5 maand
Clapperdie
T.12-03-20124310 gram
53 cm
9645 gram
71 cm7,5 maanden
Papillio
B.
20-03-20123085 gram
Earane
A.
25-03-2012
3015 gram
51 cm
7156 gram
66,5 cm5,5 mnd
Jazzlyn
A.
29-03-2012
2120 gram
44 cm
4265 gram
52.5 cm
11 wk 1dg
Arden
T.
23-04-2012
4400 gram
onbekend
6110 gram
59.9 cm7 wk 1 dg
Monnie
S.
08-05-2012
3750 gram
50 cm
4720
56,5 cm
5 weken
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Clapperdie vr 2 nov 2012 - 4:49

Hallo meiden!

Hoe gaat het hier?

Wij zijn weer bij het CB geweest. T. doet het goed. Hij weegt nu 9645 gram en is 71 cm.

Hij heeft nu 2 tandjes en is druk bezig om te leren kruipen. Lukt nog net niet. Maar door zich te draaien en naar achter te duwen krijgt meneer toch zijn speelgoedje die net even wat verder ligt. Hij doet dit alleen als hij niet ziet dat ik kijk Voorjaar 2012 mama's - Pagina 10 394967 als hij mij ziet kijken gaat hij miepen dat hij zijn speeltje wil haha.

Hij zit steeds beter. Soms zit hij 5 minuten helemaal zelf maar soms valt hij ook ineens om. Van de week ging hij uit zich zelf zitten, hij lag toch al een beetje schuin op het voedingskussen :shock:. Dus dat wordt oppassen en binnenkort de box en bedje naar beneden.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Earane ma 5 nov 2012 - 8:35

Forumster
Naam kind
Geboorte datum
Geboortegewicht
Geboorte lengte
Huidig gewicht
Huidige lengte
Bij aantal weken
_Lana_

6600/ 7900 gram
Lejow
B.
30-01-20121525 gram42 cm
8320 gram 70 cm
38 wkn/8mnd en 3 wkn
LindaK
J.ulia
07-02-2012
3995 gram-
5210gram
58 cm
8 wk
Starbutnostar
S.
10-02-2012
4125 gram52 cm
5070 gram
56.3 cm
6 wk 3 dg
Tiramisu
T.
12-02-2012
3495 gram
53 cm
8530 gram
73 cm
8.5 maand
Clapperdie
T.12-03-20124310 gram
53 cm
9645 gram
71 cm7,5 maanden
Papillio
B.
20-03-20123085 gram
Earane
A.
25-03-2012
3015 gram
51 cm
7946 gram
70 cm7,5 mnd
Jazzlyn
A.
29-03-2012
2120 gram
44 cm
4265 gram
52.5 cm
11 wk 1dg
Arden
T.
23-04-2012
4400 gram
onbekend
6110 gram
59.9 cm7 wk 1 dg
Monnie
S.
08-05-2012
3750 gram
50 cm
4720
56,5 cm
5 weken
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Earane ma 5 nov 2012 - 8:43

Hey meiden, hoe gaat het met iedereen?

@ Clapperdie: T. is goed gegroeid! Hij gaat een beetje gelijk op qua lengte en gewicht met A's nichtje, die is van 16 maart. Wat leuk die tandjes, hier nog niks! Wat goed dat hij al een beetje kan zitten en begint te kruipen! Weer een stapje verder.

@ All: Vandaag bij het consultatiebureau geweest en A. is nu 7946 gram en 70 cm lang! Een lange, slanke dame. Het gaat hier verder goed! A. heeft nu 2 keer van rug naar buik gerold, dus dat begint nu ook (eindelijk) te komen! Zelf zitten doet ze nog niet. Ze kan trouwens al best een tijdje staan als we haar handjes vasthouden. Zo gek, zo'n mini-mensje dat staat, met haar kromme beentjes, haha.

Heb foto's laten afdrukken van 3-7 maanden. Veeeeel te veel foto's! Ik kan gewoon niet kiezen... Ik maak voor haar plakboeken, waarin ik alles beschrijf en de foto's plak. Mijn moeder had dat voor haar kinderen gedaan en die boeken zijn mij heel dierbaar. Maken jullie ook zoiets voor jullie kinderen?
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Lejow di 6 nov 2012 - 9:43

Fijn Earane, dat ze aan het rollen is!
Zag jullie foto's op FB, wat een mooie kijkers heeft jullie meisje zeg.
Grappig he, dat staan, B kan dat ook, en leuk dat ze het vindt!

Ik maak voor B een fotoboek, en een film. Het fotoboek maak ik digitaal, zit nu op haar derde boek (oeps.. 1 van de ziekenhuis periode, 1 van haar eerste half jaar en nu een van haar tweede half jaar). Wil dit ook wel blijven doen.
Verder film ik veel van haar (heb dit zelf ook van toen ik klein was, en dat vind ik zo zo leuk!) en dat zet ik op de computer achter elkaar, muziekje eronder, tekst erbij. Deze laat ik dan gelijk lopen met haar fotoboeken, zodat ik een envelop achterin het fotoboek kan doen met de DVD erin!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  CCC di 6 nov 2012 - 10:26

Ik heb alweer een tijdje niet meer gereageerd zie ik!

Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat! Ga zo even bijlezen.

N. heeft vandaag haar 3e prikjes gekregen, en weegt nu 7175 en is 67 cm lang. Gaat echt zo hard allemaal! Verder geen op of aanmerkingen van het CB. Mijn vriend was dit keer weer met N. gegaan en volgende maand ga ik weer. Zo wisselen we het een beetje af en als we samen kunnen gaan we samen.

Earane: ik heb ook net even foto's op je FB gekeken. Wat een mooi meisje is het toch! Die ogen spreken ook zo! A. is ook lang he, wat leuk om te lezen hoe goed ze groeit. Ik moet nog gaan verzinnen wat ik wil hgaan doen met N. haar foto's. Het liefst wil ik een mooi scrapalbum maken van elk jaar, maar je zegt het zelf al. Zoveel foto's en kan bijna niet kiezen. Heb nu al zoveel foto's. Dus moet nog even kijken. De winterperiode staat ook weer voor de deur, dus misschien een mooi projectje voor de komende tijd.

Clapperdie: wauw wat is T. gegroeid zeg! En al 2 tandjes! Wat heerlijk! Qua ontwikkelingen gaat T. ook zo hard he, al bijna zelfstandig zitten... Hoe doe je het nu met heen en weer brnegen naar het KDV? Ik zou hem goed inpakken hoor, is zo fris nu al vind ik zelf. N. begint helemaal te kreunen als ze een zuchtje frisse wind in haar gezicht krijgt haha. Dus hier zijn we ook al aan de mutsjes begonnen in elk geval.

Vanavond was ik met N. in bad gegaan, en voor het eerst ontdekte ze zichzelf in het badknopje. Zo lief om te zien! En ohja van de week moest ze zo hard lachen, echt minutenlang... en toen we het wilde filmen stopte ze uiteraard... Rolling Eyes Gaat zo hard en het is allemaal zo leuk. Ze is al lange tijd aan het proberen om te rollen met een harde ondergrond en gaat steeds beter. Ben benieuwd wanneer het echt gaat komen. Tandje komt helaas niet door, ene dag zien we een duidelijk wit plekje/ vlekje en het is dan hard en andere dag is het weer weg. Nou vind het prima eigenlijk, mag nog wel even wachten. Tijd gaat al zo hard.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Lana_ wo 7 nov 2012 - 5:20

Meiden, ik kom snel weer kletsen.

Dit bedoel ik niet wijsneuzerig hoor, maar wij hebben de fysio voor Z over de vloer gehad en als je kindje niet zelf gaat staan, is het niet goed voor hun beentjes en heupjes. Eventjes is niet erg, maar je mag ze niet te lang laten staan, alleen als ze zichzelf optrekken.
Dit wilde ik jullie toch even meegeven.

D staat hier natuurlijk al een maand zelf en eigenlijk vindt de fysio dat al vroeg, maarja je kan ze niet tegenhouden.

Nou tot snel.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow wo 7 nov 2012 - 5:29

_Lana_ schreef:Meiden, ik kom snel weer kletsen.

Dit bedoel ik niet wijsneuzerig hoor, maar wij hebben de fysio voor Z over de vloer gehad en als je kindje niet zelf gaat staan, is het niet goed voor hun beentjes en heupjes. Eventjes is niet erg, maar je mag ze niet te lang laten staan, alleen als ze zichzelf optrekken.
Dit wilde ik jullie toch even meegeven.

D staat hier natuurlijk al een maand zelf en eigenlijk vindt de fysio dat al vroeg, maarja je kan ze niet tegenhouden.

Nou tot snel.

Weet ik, heb het er met de KA in leiden over gehad, toen ik ook zei dat ze kon 'staan'. En toen begon de KA al met 'ja maar dat is niet goed, want dan....' en toen liet B zien hóe ze dan precies staat, en toen zei ze: 'Oh maar ze staat wel op de juiste manier! Beentjes en voetjes goed, niet overstrekt!
En inderdaad, ik hou haar eventjes omhoog, en hou haar altijd vast, dus til een deel van haar gewicht. Omdat ze het zelf natuurlijk nog niet kan!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud