Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?  Empty Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?

Bericht  RYW wo 14 nov 2012 - 10:32

Mijn oudste kat had vorige week een ontstoken oog. Hij had geknokt en had een wondje precies in zijn ooglid gekregen. Dat ging ontsteken waardoor zijn oogje dicht zat. Hij heeft van de dierenarts een shot penicilline en prednison gekregen tegen de ontsteking en de zwelling, en dat is nu goed geslonken maar hij heeft nog wel flink pus en prut.

Na een paar dagen ging hij er ook bij niesen en reutelen en slijm produceren. In eerste instantie dacht ik dat dat loskwam door het afnemen van de zwelling, maar het niesen en reutelen blijft maar... En nu is de jongste kat ook aan het niesen en gaf net over. Beide katten zijn wel gewoon zichzelf, ze eten normaal en slapen normaal, maar ik maak me toch zorgen. Kan dit niesziekte zijn? Is dit gevaarlijk en moet ik naar de dierenarts, of is het een virus waar ze zelf overheen moeten komen?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?  Empty Re: Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?

Bericht  Gympie wo 14 nov 2012 - 10:43

Ik zou zeker contact opnemen met de dierenarts als je dit vermoeden hebt. Een kat kan er doodziek van worden. Het blijft ook terugkomen (het is herpes o.a.) als je kat een slechte weerstand heeft. Zoveel verstand heb ik er verder niet van, maar het is niet iets waar ze zo overheen groeien dus een dierenarts raadplegen, is wel verstandig.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?  Empty Re: Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 10:46

Toen ik mijn kat net uit het asiel had gehaald, had ze ook niesziekte. Ik heb het een dag aan gekeken, maar ze werd alleen maar zieker. Ze at en dronk nog normaal maar sliep heel veel. Het kan heel gevaarlijk zijn. Zodra ze de vliesjes voor de ogen trekken zijn ze echt heel ziek. Persoonlijk zou ik toch even langs de DA gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?  Empty Re: Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?

Bericht  Mint wo 14 nov 2012 - 10:49

Mijn kat heeft ook de niesziekte en in het begin moest ze daar een flinke behandeling voor hebben, e s Ik raad ook aan om langs de dierenarts te gaan. Mijn kat heeft nu nog steeds altijd vieze ogen en veel snot..
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?  Empty Re: Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?

Bericht  RYW wo 14 nov 2012 - 11:12

Ik werk morgen de hele dag, maar heb mijn moeder bereid gevonden om met ze naar de dierenarts te gaan morgenmiddag. Geen risico nemen met mijn lieverds. Arme beestjes!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?  Empty Re: Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?

Bericht  Gympie wo 14 nov 2012 - 11:15

Ah, arme beesten. Lief van je moeder!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?  Empty Re: Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?

Bericht  RYW do 15 nov 2012 - 5:38

Ik ben zelf maar gegaan met ze, want ik maakte me toch zorgen (en stiekem ook omdat ze dierenarts echt een enórm lekkere kerel is, haha) en ze hebben antibiotica gekregen. Het is nu niet ernstig, maar dat had het wel kunnen worden als ik te lang had gewacht. Alles goed dus!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?  Empty Re: Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?

Bericht  Gympie do 15 nov 2012 - 5:50

Gelukkig maar!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?  Empty Re: Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?

Bericht  Aziraphale do 15 nov 2012 - 6:37

Gelukkig! Beterschap voor je katjes Wink
Mijn twee oudste katten hebben helaas chronische niesziekte wat zo nu en dan weer opspeelt. Hebben ze als kitten opgelopen in het asiel, voordat de enting helemaal compleet was.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?  Empty Re: Niesziekte bij katten? Kan dat het zijn? Hoe gevaarlijk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum