Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

+15
redd
sanne-84
Floor
Bazinga
Twellie
Melis_je
SleepingBeauty
Kaboutertje
Atelier Madame
Davinia
Rovine
Niekske
Lilypie
silly-one
Susan
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 9:56

Je mag een gegeven paard nooit in de bek kijken maar ervaar je dit ook zo?

Bijvoorbeeld:
- als je badparels krijgt terwijl je geen bad hebt.
- of 7,50 euro kleingeld in een envelopje met de mededeling dat je er zelf maar iets leuks van moet kopen.
- verlepte bloemen.
- een kookboek terwijl iedereen weet dat je niet van koken houdt.
- een boek terwijl je niet van lezen houdt.
- een cadeau waarvan je twijfelt of dit gewoon uit de kast is geplukt en opnieuw is ingepakt?
- Een cadeau waar geen aandacht aan is besteed maar voor gemak is gekozen?
- Etc.

Heb jij je wel eens schuldig gemaakt aan het bewust geven van stomme cadeaus?


Laatst aangepast door Shoesdontlie op ma 26 maa 2012 - 10:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Susan ma 26 maa 2012 - 9:59

Ik heb me zeker wel eens schuldig gemaakt aan het geven van iets stoms, want ik was een keer bij mijn nicht thuis en mijn kleine nichtje had een verjaardag van een juf, maar ze waren vergeten iets te kopen, toen zei mijn nicht: 'Gelukkig hadden we nog wel een of ander setje keukenspulletjes liggen, dat kunnen we mooi geven.' Dat was dus iets wat ik ooit aan haar had gegeven, maar kennelijk wist ze dat niet meer. Blijkbaar vond ze het een erg stom cadeau.

Verder knap ik er niet echt op af, het is natuurlijk leuker om iets te krijgen wat echt bij je past, maar ik vind het geen ramp als dat niet zo is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  silly-one ma 26 maa 2012 - 10:01

Sommige dingen vind ik wel minder leuk om te krijgen, maar afknappen doe ik er niet op.
Zo kreeg ik vorig jaar met mijn verjaardag een doosje bonbons. De meeste vrouwen vinden dat wel lekker, maar ik dus totaal niet. Gelukkig heb ik het aan andere mensen kunnen geven op momenten dat ze bij mij op bezoek waren. Ze voelde zich dan allemaal schuldig dat ze er 2 of meerder pakte, maar ik heb duidelijk gemaakt dat ik het echt geen probleem vond. Ik heb liever dat hun het met smaak opeten, dan dat ik het kan weggooien omdat ik het zelf echt niet eet.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 10:01

Ik heb zelf heus domme cadeaus gehad, maar nee, daar ben ik niet op afgeknapt. Zelf geen ik niet vaak cadeautjes en als ik het wel doe, dan weet ik voor 1000% zeker dat ze iets ook echt willen. Ow wacht, dat is ook niet waar. Want ik gaf mijn vader voor zijn verjaardag elk jaar chocolaatjes, omdat hij die zo lekker vind, maar mijn vader kreeg ze niet meer op. :P Dus toen afgelopen verjaardag mijn stiefmoeder belde of mijn vader geen planten/visboeken wilde voor mijn verjaardag, vertelde ze dat hij er vaak bij keek, maar ze zelf nog te duur vond en de chocolaatjes echt wel zat was. Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? 394967 Dus nu ook voor mijn vader een speciaal cadeau waarvoor ik elk jaar mijn stiefmoeder maar even ga bellen. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Lilypie ma 26 maa 2012 - 10:01

Nee ik knap daar niet op af.
Natuurlijk krijg je wel eens iets wat je niet leuk vind maar om daar gelijk op af te knappen vind ik een beetje overdreven....
Ik zelf vind het hartstikke leuk om iets leuks te kopen voor iemand maar dat is niet voor iedereen zo.

En ik vind het al leuk dat ze er zijn dus een kado hoeft van mij zowiezo niet perse.
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 10:02

Ligt aan de gever. Mijn beste vriendin geeft me hopelijk geen kookboek want dan kent ze me dus niet. Van familie kan ik dat beter hebben, die weten dat niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 10:05

Neuh, eigenlijk nooit. Maar ik krijg ook niet zo veel kadootjes meer met mijn verjaardag etc.

Wat ik wel stom vind, is met niks aankomen en dan zeggen dat 'je je kado nog wel krijgt' en dan zie je nooit meer wat. Zeg dan gewoon niks....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 10:53

Shoesdontlie schreef:Je mag een gegeven paard nooit in de bek kijken maar ervaar je dit ook zo?

Bijvoorbeeld:
- als je badparels krijgt terwijl je geen bad hebt.
- of 7,50 euro kleingeld in een envelopje met de mededeling dat je er zelf maar iets leuks van moet kopen.
- verlepte bloemen.
- een kookboek terwijl iedereen weet dat je niet van koken houdt.
- een boek terwijl je niet van lezen houdt.
- een cadeau waarvan je twijfelt of dit gewoon uit de kast is geplukt en opnieuw is ingepakt?
- Een cadeau waar geen aandacht aan is besteed maar voor gemak is gekozen?
- Etc.

Heb jij je wel eens schuldig gemaakt aan het bewust geven van stomme cadeaus?
Nee natuurlijk niet, maar uk vind niet niet alles leuk nee. Daar zeg ik niks van. Kinderachtig vind ik dat. Een cadeau is sowieso niet verplicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 10:56

Ik geef trouwens zelf wel met zorg uitgekozen cadeau's

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 11:05

Op zich knap ik daar niet op af. Ik vraag me wel eens af in hoeverre mensen daadwerkelijk in mij geïnteresseerd zijn als ze met knalgroene accessoires aankomen, terwijl mijn hele huis zwart&wit is en ik vaak vertel dat ik niet van kleur houd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Niekske ma 26 maa 2012 - 19:47

Ik knap er niet echt op af, maar ik denk dan wel eens dat het gewoon zonde is van het geld... ik heb altijd een verlanglijstje, om zulke dingen te voorkomen, maar twee jaar geleden hadden vrienden van me alsnog creatief bedacht om drie dingen van mijn lijstje te combineren. Het ging om wijnglazen, waxinelicht-houdertjes en een windlicht. Ze hadden een set gekocht van grote, bolle waxinelicht-houders, van glas, op een pootje. Zo'n mat glas, met enorm lelijk graveerwerk erin. Paste precies in een woonwagen. Anderhalve maand later had ik sinterklaasavond met collega's en heb ik ze weer ingepakt als ruil cadeau. Een van onze stagaires was er heel blij mee laughcry
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 19:52

Ik knap er niet op af. Het gaat per slot van rekening ook om het gebaar. Ik heb me zelf ook een keer schuldig gemaakt aan het geven van een stom kado. Ik weet achteraf ook niet meer wat me bezielde. Ik heb een keer voor een vriendin een kikkerbeeldje gekocht (echt heel lelijk) en toen ze het kado uitpakte zag ik al aan haar gezicht dat ze het niet mooi vond..

Tegenwoordig probeer ik eigenlijk voor vriendinnen altijd iets te kopen wat ik zelf ook zou willen hebben. Dat is een betere methode.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Rovine ma 26 maa 2012 - 19:54

_Leaf_ schreef:
Wat ik wel stom vind, is met niks aankomen en dan zeggen dat 'je je kado nog wel krijgt' en dan zie je nooit meer wat. Zeg dan gewoon niks....

Dat vind ik ook stom.

Verder kan ik er niet zo op afknappen, sommigen vinden het nou eenmaal supermoeilijk om kado's te kopen, dan ben ik allang blij dat ze die moeite gedaan hebben. Schrijf gedurende het jaar vaak wel kleine dingetjes op om het de gevers makkelijker te maken.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Davinia ma 26 maa 2012 - 20:15

Ik heb ook heel wat stomme kado's gekregen, maar ben niet op die mensen opgeknapt.
Met m'n vriendinnengroep had ik een cupcakepakket willen kopen voor 1 vriendin, maar die verjaardag ging niet door. Weekje later was ik jarig en toen kreeg ik hem. Had wel zoiets van 'Hadden jullie niet iets anders kunnen bedenken?', maar ach...
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Atelier Madame ma 26 maa 2012 - 20:27

Ach er zijn altijd wel cadeautjes waarvan je denkt, tsja. Ik zeg maar wat: een theedoekenset terwijl ik net al 10 theedoeken had gekocht oid. Maar meestal vragen mensen gewoon uit zichzelf wel wat wil je hebben dus dan geef ik dat ook wel aan.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 20:30

Daarom geef ik dus altijd maar heel saai geld, met een kleinigheidje erbij. Moet ook wel zeggen dat dat ook wel de standaard is in onze families. Gelukkig. Kunnen ze daar niet op afknappen.Wink

Kinderen geef ik wel een kado, tenzij anders aangegeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 20:55

Een afknapper vind ik het dan weer niet. Tweedehands cadeaus vind ik ook geen probleem.
Er zit vast wel eens iets bij wat ik minder vind maar dat gaat dan hier weer de cadeaubak in voor een volgende of ik geef het zo een keer aan iemand die er wel wat mee heeft. Kan me er verder niet zo druk om maken. Ik vind het vooral leuk dat iemand de moeite heeft genomen om te komen, wat er dan verder nog bij komt is leuk meegenomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Kaboutertje ma 26 maa 2012 - 21:19

Afknappen is op "stom" cadeau vind ik wat ver gaan. Ik bedoel, ik ga er vanuit dat mijn vrienden een goede bedoeling hebben met het cadeau. Dus ook al is het dan niet mijn smaak zou ik toch niet afknappen op de gever?? Het gaat toch om de gedachte erachter.

Oké, badparels krijgen terwijl je geen bad hebt... Niet echt handig.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 21:41

Ik heb dat best vaak ja. Dat ik na mijn verjaardag denk 'oke, wat moet ik ermee?'. Niet ondankbaar bedoelt natuurlijk, maar bijvoorbeeld mijn schoonmoeder mailt dan met de vraag wat ik wil hebben. Dan stuur ik een aantal titels van boeken door (vind boeken altijd het meest leuk om te krijgen!) en anders een boekenbon. Vervolgens krijg ik een cupcakehouder (heb echt een gruwende hekel aan bakken en koken en doen) met de opmerking 'ja die titels van de boeken kende ik niet hoor'.

Dan denk ik wel eens 'koop dan niets' ja..Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  SleepingBeauty di 27 maa 2012 - 0:26

Nee ik knap niet af op de mensen die het geven.
Licht er althans aan of het iemand is die je dichtbij staat of toch wat verder weg.
Zo kreeg ik van mijn goede vriendin eens allemaal jip&janneke spul. echt fietsbel enz. Dat ik dacht wat moet ik hiermee....
Maar dat vind ik dan jammer, maar erop afknappen niet.
Volgend jaar weer beter!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 0:32

Ik heb van een vriendin van m'n verjaardag een badparel/badzout setje gekregen en ze weet heel goed dat ik geen bad heb. Ook zat er een sticker op van een drogist uit een ander dorp waar ik wel zeker van weet dat ze daar echt nooit komt. Ik had haar de maand ervoor allemaal leuke dingen geven voor haar verjaardag en er echt moeite voor gedaan en dan krijg je zoiets terug Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Melis_je di 27 maa 2012 - 0:34

Nee, ik kan er meestal wel om lachen. Andersom zal ik vast ook weleens de plank misslaan.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Twellie di 27 maa 2012 - 1:05

Ik knap niet op de mensen zelf af, maar ik heb er wel mijn gedachten over. En dan niet bij een niet zo handig cadeautje (ik heb al eens een pak pannenkoekmeel voor mijn verjaardag gekregen terwijl ik geen pannenkoeken lust bijvoorbeeld, maakt me niks uit), maar sommige cadeaus zijn wel heel stom.

Mijn dochter kreeg voor haar verjaardag van iemand een pop en wat poppenspulletjes, de geefster vermelde er na uitpakken bij dat het tweedehands was. Ik vroeg dus of het wel goed schoon gemaakt was, want mijn dochter had al iets in de mond. Ze had het goed schoon gemaakt zei ze, 's avonds wilde ik de poppenkleertjes even gaan wassen, bleek de pop onder de kleding helemaal onder de schimmel te zitten, echt alle kleuren van de regenboog Neutral . Dat vond ik wel heel jammer.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 2:00

Ik heb wel meerdere vriendinnen die op het moment zelf geen cadeau bij zag hadden; of me mee wilden nemen op een uitje, maar inmiddels is het bijna 8 maanden later en heb ik toch echt niks gehad laughcry Prima, maar zeg/beloof het dan niet.

Mijn zus had een keer een cadeau met zorg uitgezocht voor mijn oma, en 6 maanden later was ze jarig en kreeg ze het cadeau weer terug. Dat vind ik echt stom. Prima als je iets niet leuk vindt, maar zorg er met een cadeau weggeven dan wel voor dat je zeker weet van wie je het hebt gehad... ik geef ook wel eens cadeautjes door, als ik het echt niks vind, maar weet dan wel zeker dat ik het van iemand anders heb gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 2:15

Als het iets is wat ik niet leuk vind en waarvan ik weet dat ik het niet ga gebruiken denk ik meer van: zonde van het geld dan dat ik denk: nou die heeft ook geen moeite gedaan. Ik vind het belangrijker dat iedereen op mn verjaardag is. Ik zou het ook geen probleem vinden als iemand met geen cadeautje aan zou komen.

Zouden jullie het ook durven zeggen als iets echt totaal niet je smaak is? Maak je dan ook onderscheid tussen goedkope dingen en dure dingen dat je eerder geneigd er wat van durft te zeggen als het duur was?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum