Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buisjes

+9
Monnie
Katjing
Susan
June
Nana
Roos
meisjesmama
Happydobby
Stuiterbal
13 plaatsers

Ga naar beneden

Buisjes Empty Buisjes

Bericht  Stuiterbal di 25 sep 2012 - 6:32

Zoals verwacht krijgt mijn zoontje buisjes geplaatst. Vandaag bij de kno arts geweest en zijn oortjes zijn schoon gezogen.
Hij had vocht achter het trommelvlies zitten in beide oren. Rechts duidelijk meer gehoor vermindering dan links.
Volgende week woensdag ochtend om 7:30 moeten we ons al melden op de afdeling en word hij al geholpen.

Ondanks dat ik zelf vaak buisjes heb gekregen kan ik me niet meer herinneren hoe ik me daarna voelde als kind.

Wie heeft er ervaring? Hoe voelde je kind zich na de operatie? Had hij/zij veel last van pijn of juist niet?
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Happydobby di 25 sep 2012 - 6:35

Ik heb ze zelf ook gehad en ik weet er ook niks meer van. Volgens mij doen ze het bij volwassenen zonder narcose dus dan zal het wel meevallen lijkt me.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  meisjesmama di 25 sep 2012 - 6:37

Hier was er qua pijn helemaal niets.
Wel bleek dat onze dochter haar gehoor ook inderdaad was aan 1 oor.
En als er dan een hard geluid was schrok ze zich wezenloos. Dus misschien dat je daar rekening mee kan houden...
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Roos di 25 sep 2012 - 6:51

Ik heb ze zelf als kind zijnde verschillende keren gehad. Pijn had ik niet, maar was altijd een week ziek van de narcose...

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Nana di 25 sep 2012 - 7:00

Fijn dat het zo snel kan! Hopelijk levert het een verbetering op voor zijn gehoor.

Mijn zoontje heeft twee keer buisjes gehad, mijn dochtertje een keer. De pijn van de buisjes is echt minimaal. 1,5 uur na de ingreep waren ze alweer zo opgeknapt dat ze naar huis mochten. Ze hadden meer last van de narcose (sloom, misselijk) dan van de ingreep.

Ik vond het onder narcose brengen van mijn kindjes trouwens heel naar om te zien. Ik vond het fijn dat er iemand met mij mee was om die gevoelens een plekje te geven.


Laatst aangepast door Nana op di 25 sep 2012 - 7:19; in totaal 1 keer bewerkt
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Stuiterbal di 25 sep 2012 - 7:14

Dank je wel !!

Ik kan me idd herinneren dat ik meer last van de narcose had dan van mijn oren geloof ik.
Mijn ex gaat sowieso mee en hij gaat ook met hem de OK in. Ik wil dat beeld niet zien als hij onder narcose word gebracht.
Ik hoop dat dit de oplossing is !
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  June di 25 sep 2012 - 7:27

De laatste keer is voor mij zeven jaar geleden, maar dat weet ik nog wel redelijk goed. Bij mij hebben ze het wel onder narcose gedaan. Ik had alle keren een beetje een lopend oor en wat druk, maar geen echte pijn. Verder was ik inderdaad ook wat misselijk van de narcose. Qua geluid weet ik het niet, want daar was het bij mij niet voor.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Susan di 25 sep 2012 - 7:30

Mijn zoontje heeft ze bijna twee jaar geleden gekregen, zijn neusamandel is toen ook verwijderd. Hij had van de narcose zelf niet veel last, op de dag zelf ging het ook wel, de dag daarna heeft hij wel hoge koorts gekregen, hij heeft toen een antibioticakuurtje gekregen en knapte toen snel op. Volgens mij is dat wel vrij ongebruikelijk en hebben de meeste kinderen weinig last.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Katjing di 25 sep 2012 - 7:30

Ik kan me nog goed herinneren dat ik vroeger buisjes kreeg. Ik vond het geen pretje, maar ja dat is het natuurlijk ook niet. Ik had altijd de eerste dagen enorm veel last van harde geluiden omdat ik dat niet meer gewend was, dat deed dan echt zeer aan mijn oren (piepende deuren, harde voetstappen etc.). Ik was van de narcose altijd een dagje niet lekker. Het hielp bij mij altijd wel heel goed, ik hoorde altijd erg slecht en als ik dan buisjes kreeg ging het veel beter!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Monnie di 25 sep 2012 - 8:26

Mijn zoontje heet ze een half jaar geleden gekregen. Hij heeft echt helemaal geen last gehad, ik merkte niks anders aan hem. Viel hier dus 100% mee! Alleen dat onder narcose brengen is even vervelend om te zien. Succes alvast!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Gast di 25 sep 2012 - 8:41

Hier heeft ze nergens last van gehad.
Inmiddels zijn ze er allebei uitgevallen en hopelijk is ze er nu over heen.
Maar goed, H. had ze vanwege de vele oorontstekingen.

Hopelijk helpt het voor je zoontje en heeft hij er weinig tot geen last van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Thunder di 25 sep 2012 - 9:01

Mijn oudste kreeg ze ook ivm doofheid. Hij heeft er helemaal geen last gehad. Tegelijkertijd zijn toen ook de neusamandel en de keelamandelen verwijderd.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Cupcake di 25 sep 2012 - 18:38

Het stelt niet zoveel voor. Mijn kindje al 2x geweest in 3 jaar tijd.
Onder Narcose brengen is niet eng, na 10 min loop je alweer terug naar dagafdeling met een wakker kind. Mijne nooit gehuild of pijn gehad, lachte altijd weer meteen.
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Lolly's di 25 sep 2012 - 19:59

Buisjes zetten gebeurt toch onder een roesje ipv narcose. Mijn kinderen hebben er nooit last van gehad en ook zeker geen pijn achteraf. Wel schrokken ze van harde geluiden.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Gast di 25 sep 2012 - 20:05

J heeft 3 weken geleden buisjes gekregen en hij heeft behoorlijk veel last van de narcose gehad. Het ontwaken vond ik echt enorm klote. Hij gooide zich letterlijk alle kanten op en het duurde lang voordat hij weer rustig was. J hoorde ineens erg goed waardoor hij slecht sliep en de hele dag door schrok. Pas na 1 week was de rust weer weder gekeerd bij ons in huis.
Dus hier een mindere ervaring.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Stuiterbal di 25 sep 2012 - 21:26

Ik denk dat S idd ook gaat schrikken van de geluiden. Alleen het nadeel bij mij thuis is, dat ik zelf ook slecht hoor en samen zijn we gewend aan de "harde" geluiden.
Dus ik denk dat hij bij mij vaker gaat schrikken dan bij zijn papa.

Op zich maak ik me geen zorgen ik weet namelijk hoe het gaat omdat ik het zelf al vaak heb gehad. Ik vind het alleen vervelend voor hem en hoop dat dit 1 malig is en dat hij niet die ellende gaat krijgen wat ik heb moeten door staan.

Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Ella wo 26 sep 2012 - 2:57

Ik heb ze ook zelf heel vaak gehad vroeger en had er erna nooit last van
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum