Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

buisjes

+5
Nana
Roos
LindaK
Susan
holaagirl
9 plaatsers

Ga naar beneden

buisjes Empty buisjes

Bericht  holaagirl di 10 jan 2012 - 8:41

Hallo!
Mijn zoontje heeft last van herhaaldelijke oorontstekingen.
Hij heeft vocht achter zijn trommelvliezen die ook continu geïrriteerd zijn.
Ben uiteraard blij dat dit een mogelijke oplossing is?
Maar ben ook erg benieuwd hoe deze mini-operatie verloopt?
En de periode erna?
Van de week in de schoenen winkel werd meneer al gek toen die vriendelijke dame zijn voetje wilde opmeten...alsof ze hem weet-ik-niet-wat welke aandoen! Ben benieuwd hoe dat in het ziekenhuis gaat...wordt een linke boel!
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

buisjes Empty Re: buisjes

Bericht  Susan di 10 jan 2012 - 8:47

Ezra heeft dat vorig jaar gehad, buisjes en neusamandel. Het is op zich goed gegaan, alleen is hij de dagen daarna erg ziek geweest, met hoge koorts, maar dat is wel echt een uitzondering.

Overigens staat hij het ook niet toe dat zijn voeten worden opgemeten, maar met zo'n ingreep is het wel anders, natuurlijk verzetten ze zich wel, maar binnen een paar tellen zijn ze onder narcose. Leuk is anders natuurlijk, maar het gaat uiteindelijk dan wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buisjes Empty Re: buisjes

Bericht  LindaK di 10 jan 2012 - 8:49

D.aan heeft een tijdje geleden voor de 2e keer buisjes gekregen.

Hij ging behoorlijk tekeer tijdens de narcose smile en was wat bozig toen hij weer wakker werd. Maar verder heeft hij er helemaal geen last van gehad.
Z'n gehoor is erop vooruit gegaan en z'n oorontstekingen zijn verleden tijd, heel fijn!!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buisjes Empty Re: buisjes

Bericht  Roos di 10 jan 2012 - 8:51

Ik heb ze zelf vroeger een aantal malen gehad, al was ik wel wat ouder.
Wat ik van mijn moeder hoor was ik altijd na de narcose ziek, een weekje. En heb 1x last gehad van nachtmerries.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buisjes Empty Re: buisjes

Bericht  holaagirl di 10 jan 2012 - 8:55

Oh, dat die ontstekingen opgelost zijn is fijn! Bij E ook susan?
Mag je erbij blijven als hij uit narcose komt?
Ben bang dat hij zich inderdaad erg gaat verzetten, maar wordt even op de kiezen bijten voor mij denk ik!
En met zwemmen? Moet hij dan voortaan van die proppen in zijn oren?
Heb ook de dag erna vrij gevraagd voor het geval hij inderdaad ziek wordt erna!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

buisjes Empty Re: buisjes

Bericht  Nana di 10 jan 2012 - 8:56

Bij mijn zoontje is in februari zijn neusamandel verwijderd en in november heeft hij buisjes gekregen. Het onder narcose gaan vond hij beide keren verschrikkelijk maar de ingreep was zo gebeurd. Na de ingreep moest hij wat drinken en eten. Na 1,5 uur was hij helemaal weer de oude en mocht hij mee naar huis.
Mijn zoontje is met zijn buisjes veel beter gaan praten.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buisjes Empty Re: buisjes

Bericht  LindaK di 10 jan 2012 - 9:00

holaagirl schreef:Oh, dat die ontstekingen opgelost zijn is fijn! Bij E ook susan?
Mag je erbij blijven als hij uit narcose komt?
Ben bang dat hij zich inderdaad erg gaat verzetten, maar wordt even op de kiezen bijten voor mij denk ik!
En met zwemmen? Moet hij dan voortaan van die proppen in zijn oren?
Heb ook de dag erna vrij gevraagd voor het geval hij inderdaad ziek wordt erna!

Zodra hij onder narcose was, ging ik terug naar de wachtkamer. Vervolgens werd ik binnen een kwartier weer opgehaald door een verpleegkundige, om naar de uitslaapkamer te gaan. D.aan was de laatste keer nog in slaap toen ik kwam, ik was er dus bij toen hij wakker werd. Kon hem toen lekker op schoot nemen,zodat hij rustig bij kon komen.
D.aan mocht, in tegenstelling tot bij Nana, niet in het ziekenhuis eten maar pas thuis.
Ik vond dat narcose stukje ook echt niet leuk hoor, stond bijna zelf te huilen haha!

D.aan mocht tot de nacontrole geen water in z'n oren en niet zwemmen. Maar daarna was alles weer goed...
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buisjes Empty Re: buisjes

Bericht  meisjesmama di 10 jan 2012 - 9:21

Vorige maand zijn bij onze jongste de neusamandelen er uit gehaald.
Het onder narcose brengen vond ik echt vreselijk. Ik had haar op schoot en haar armen vast, 1 man had het kapje heel vast op haar neus en een andere man had haar benen vast.
Ik werd door de verpleegster gehaald toen ze op de uitslaapkamer was bij gekomen. Daar was ze behoorlijk overstuur maar eenmaal in mijn armen ging het goed!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buisjes Empty Re: buisjes

Bericht  Thunder di 10 jan 2012 - 10:18

Hier is het vorige week gebeurd. Alle amandelen eruit en buisjes erin. T.im is er niet echt ziek van geweest, een paar dagen heeft hij zich wat vervelend gevoeld. T.im had al vanaf begin september een oorontsteking die niet weg wilde. Amandelen ook gelijk meegepakt ondanks dat hij daar geen last van had. Ze waren enorm groot, ze zaten tegen zijn huig aan. Hier in het zkh mag 1 ouder mee naar de ok, dat is ook tevens de ouder die erbij is als het kind wakker wordt.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buisjes Empty Re: buisjes

Bericht  woezel di 10 jan 2012 - 22:31

Rataplan, bij T dus wel de keelamandelen eruit? Hier willen ze het bij M niet doen, ja als we het echt heel erg graag willen. Bij hem zijn ze ook gigantisch en zit hij met zijn spraak.

M heeft/had buisjes en zijn neusamendelen zijn eruit. Hij heeft wel flink tegengestribbeld voor de narcose. Daarna duurde het wel lang voordat hij weer een beetje bij was. Maar eenmaal thuis knapte hij gauw op.
Met zwemmen hoeft volgens mij geen dopjes. Maar M is nu begonnen met zwemles en had al gauw een buitenoorontstekking waar hij 1 week flink ziek van is geweest. Dus hij zwemt nu wel met dopjes.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

buisjes Empty Re: buisjes

Bericht  knets di 10 jan 2012 - 23:24

Jason heeft al 5x buisjes gehad. In het begin toen hij wat kleiner was ging jij smiddags alweer naar school.. Nu hij ouder is en meer narcose krijgt heeft hij daar last van. Voornamelijk misselijk en duizelig. Jordan kreeg vorig jaar buisjes. Hij werd om 9 uur geholpen en we waren half tien alweer thuis. Om 11 uur zat hij weer in de klas. Hij wilde heel graag..

Wat ik wel altijd gedaan heb is goed uitleggen. Duidelijk vertellen dat je niet weggaat maar erbij blijft. En ik heb thuis geoefend met een schaaltje over zn neus en mond zodat hij wist wat hij van dat kapje kon verwachten. Ze gingen bij mij altijd rustig in de narcose en daarom kwamen ze er ook weer rustig uit...
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buisjes Empty Re: buisjes

Bericht  holaagirl wo 11 jan 2012 - 5:18

knets schreef:Jason heeft al 5x buisjes gehad. In het begin toen hij wat kleiner was ging jij smiddags alweer naar school.. Nu hij ouder is en meer narcose krijgt heeft hij daar last van. Voornamelijk misselijk en duizelig. Jordan kreeg vorig jaar buisjes. Hij werd om 9 uur geholpen en we waren half tien alweer thuis. Om 11 uur zat hij weer in de klas. Hij wilde heel graag..

Wat ik wel altijd gedaan heb is goed uitleggen. Duidelijk vertellen dat je niet weggaat maar erbij blijft. En ik heb thuis geoefend met een schaaltje over zn neus en mond zodat hij wist wat hij van dat kapje kon verwachten. Ze gingen bij mij altijd rustig in de narcose en daarom kwamen ze er ook weer rustig uit...



Al 5x? Wow, das best vaak...en dan smiddags naar school? Bikkels zeg!!

Mijn zoontje is 16 maanden, dus kan hem weinig uitleggen nog. Er is in het ziekenhuis een voorlichtingsuurtje, waar ik wel met hem naar toe ga. Wie weet krijgt hij toch wat mee...

Maar wel fijn te lezen dat ze zo snel erna weer opgeknapt zijn:-)
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

buisjes Empty Re: buisjes

Bericht  knets do 12 jan 2012 - 6:57

Ja al 5x.. Steeds als hij voor nacontrole kwam waren de buisjes er (bijna) uit en begon het probleem opnieuw... Steeds vocht achter zn trommelvlies waardoor hij doof werd. Ik ben in november voor de laatste keer geweest en voor het eerrst zag het er goed uit.. De buisjes lagen in de gehoorgang en heeft ze eruit gehaald... Vorige week klaagt jij weer over zn ene oor dus ben bang dat het weer misgaat..

Sterkte ermee.. Het is belangrijk dat jijzelf rustig blijft als hij onder narcose gaat.. Het hele gebeuren valt reuze mee. Het is echt lopende band werk..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buisjes Empty Re: buisjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum