Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buisjes

4 plaatsers

Ga naar beneden

Buisjes Empty Buisjes

Bericht  Rouge vr 29 jun 2012 - 6:03

Afgelopen april heeft de kno arts geconstateerd dat onze zoon 2 lijmoren heeft, ofwel vocht achter het trommelvlies. Optie was buisjes plaatsen, maar we konden het volgens hem ook nog wel een jaar aan laten kijken. In eerste instantie hebben we het dus zo gelaten, maar ik vind nu dat hij in zijn gedrag soms zo raar doet, wat misschien komt doordat hij niet goed kan horen (hoewel je daar niet zo veel van merkt, Maargoed ikzelf ben ook ernstig slechthorend en is ook pas met mijn derde jaar ontdekt) ofwel, misschien hoort hij wel minder dan wij denken. Volgende week laat ik het nog de keer checken en dan willen we was toch buisjes laten plaatsen. Maar welke 'symptomen' had jouw kind voordat het buisjes kreeg? Van sommige dingen weet ik niet of het gewoon de peuterpuberteit is of dat hij misschien dus last heeft van zijn oren. Ook heeft hij een zusje gekregen, wat zijn gedrag ook kan verklaren, Maargoed. Hij wordt de laatste tijd altijd gillend wakker smorgens, gaat de wild om zich heen trappen enz. Doet dit 's nachts ook als hij wakker wordt. Gilt veel meer dan voorheen, is veel meer aan het uitproberen enz. Lijkt wel goed te horen, maar je moet em soms ook wel 10keer roepen (is dan wel erg geconcentreerd met iets bezig).. Kortom herkenbaar of niet? En hoe veranderde het gedrag bij jouw kind na het plaatsen van buisjes? Ik kan me goed voorstellen dat het veel energie kost voor een kind als hij niet zo goed hoort en met buisjes misschien wat rustiger en minder prikkelbaar wordt.


Laatst aangepast door Rouge op vr 29 jun 2012 - 6:05; in totaal 1 keer bewerkt
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Rouge vr 29 jun 2012 - 6:04

Die iPad maakt soms echt lompe woorden dus excuse me als sommige dingen er raar staan, even nalezen ...
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Rouge vr 29 jun 2012 - 6:06

En klopt het dat je met buisjes allemaal gedoe hebt met in bad gaan of douchen en zwemmen? Oren moeten droog blijven toch? Dat is toch bijna niet mogelijk met haar wassen?
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 6:11

kun je geen verwijzing vragen naar een audiologisch centrum om het gehoor te laten meten? Dan weet je zeker of hij goed hoort of niet. Aangezien jij zelf slechthorend bent zou ik het wel iets vinden om uit te sluiten, zeker als jij je twijfels erover hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Clapperdie vr 29 jun 2012 - 6:12

Ik heb dit vroeger gehad en ik moest toen als ik ging zwemmen van die oordopjes in zodat er geen water in kon. Geen idee of dat nu nog zo is. In de douche of in bad was dit niet nodig.

Bij mij werd het ondekt omdat ik slecht luisterde en ik continu "he" zei.

Ik zou het inderdaad even na laten kijken bij een kno arts.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Rouge vr 29 jun 2012 - 7:58

Hij is als baby getest bij het cb, gehoor zou dus goed moeten zijn. Alleen het vocht zit er al een tijdje ( vorig jaar ook maar dan 1 oor). Volgende week weten we meer, en als ik blijf twijfelen kan het idd nog gecheckt worden bij het AC
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 8:36

Beide kinderen hebben hier buisjes in hun oren.
I. vanwege herhaalde oorontstekingen en R. omdat hij lijmoren had. Hij heeft ze sinds dinsdag. Hij mag nu 10 dagen niet zwemmen, daarna weer wel. Alleen met echt onder water zwemmen worden oordoppen aangeraden.

R. hoorde heel slecht, moest zich op school heel erg concentreren om alles te kunnen volgen en was daardoor vaak moe. Hij praatte ook heel hard en wij moesten ook heel hard tegen hem praten of iets tig keer herhalen.
Meteen na het plaatsen van de buisjes hoorde hij een stuk beter, sterker nog, hij klaagt nu over het rammelende bestek in de vaatwasser wat zo'n herrie maakt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Thunder vr 29 jun 2012 - 8:40

Mijn oudste heeft buisjes sinds januari. Hij bleek al bijna een jaar een zeer sterk verminderd gehoor te hebben en heeft 2x een oorontsteking gehad die maanden duurde en pas na 5 kuren wegging. Hij hoort veel beter is er echt van opgeknapt! Zwemmen mocht hier 14 dagen niet en nu zwemt hij gewoon weer zonder doppen. Die dingen vindt hij echt vreselijk.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Angel1982 zo 1 jul 2012 - 9:07

Mijn zoon heeft vorige maand buisjes gekregen omdat hij dus gemiddeld om de 1 a 2 maanden oorontsteking had

Echt veel merk ik nog niet, ja alleen dat hij na zijn verkoudheid niet direct en oor ontsteking had dat was voorheen wel

Angel1982
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 25
Registratiedatum : 22-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 9:45

H. was voor de buisjes heel veel verkouden en ze had erg veel last van oorontstekingen.

Ze heeft vlak na haar 1e verjaardag buisjes gekregen.
Na ongeveer 2 maanden ginge n we op vakantie en zat ze tegen een oorontsteking aan maar die heeft gelukkig niet door gezet.
Daarna heeft ze er nooit mee rlast van gehad en is ze ook niet of nauwelijks meer verkouden geweest.
Ze mocht gewoon zwemmen en douchen (na 14dagen) zonder oordoppen.
Inmiddels is er 1 buisje uit en de ander is aan het uitgroeien zagen ze vorige week, maar ze heeft er tot nu toe geen last van.

Hier werden we overigens vooraf naar een audiologisch centrum gestuurd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes Empty Re: Buisjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum