Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buisjes.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Buisjes. Empty Buisjes.

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 6:53

12 Januari kunnen we bij de KNO arts terecht voor een intake gesprek.

Mijn dochter heeft nu 2 maanden oorontsteking (op en af).
De huisarts wilde liever wachten tot na haar eerste verjaardag maar ze heeft er zo vreselijk veel last van.
Ze slaat als een dolle tegen haar hoofdje, ze word `s nachts huilend wakker van de pijn aan haar oortjes en is helemaal uit haar doen.

Tevens is ze al vanaf haar geboorte verkouden.
Haar amandelen zijn erg groot dus deze worden waarschijnlijk ook weggehaald.

Wie haar kindje heeft ook buisjes en de amandelen laten knippen?
Hebben ze er heel erg veel last van? Bepaalde dingen waar ik op moet letten straks?
Uiteraard krijg ik veel de 12e te horen maar ik ben nu alvast benieuwd.

Mag je na het plaatsen van de buisjes een bepaalde tijd niet vliegen ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes. Empty Re: Buisjes.

Bericht  Cupcake wo 29 dec 2010 - 9:06

Mijn kleine is ook al vanaf geboorte verkouden.
Met 8 maanden heeft hij buisjes gekregen en hij heeft er geen last van gehad.
Van vliegen weet ik niks, alleen 2 weken niet zwemmen en daarna oppassen dat er geen zeep/shampoo meer in oor komt.
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes. Empty Re: Buisjes.

Bericht  Petteflet wo 29 dec 2010 - 10:42

Luka gaat 4 januari voor de 4e keer voor buisjes en neusamandel. Ze gaan nu ook zijn keelamandelen verwijderen en hopelijk lost dat een hoop op!
Buisjes en neusamandel stelt over het algemeen niet zoveel voor. Ze zijn een paar uur na de operatie nog een beetje duffig van de narcose e.d., maar meestal gaat het de volgende dag al een stuk beter en hebben ze geen pijn meer.
Ze mogen idd 2 weken niet zwemmen en in bad vanwege infectiegevaar. Vliegen e.d. is geen probleem.
Wees er trouwens wel van bewust dat buisjes er weer uit kunnen gaan en dat de neusamandel weer aan kan groeien. Keelamandelen daarentegen kunnen niet meer aangroeien.
Hopelijk is jullie kleine snel aan de buurt! Ik weet hoe lastig het is om met een kind rond te dwalen die constant ooronstekingen heeft en verkouden is (we dealen er al zo'n 3 jaar mee...).
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes. Empty Re: Buisjes.

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 10:47

Ik heb zelf buisjes, ik weet niet of dat telt. Ik ben gewoon een debiel met rare oren.

Waarschijnlijk krijg je inderdaad daar al veel informatie, maar ik wil je op het hart drukken op te letten met water. Ongeveer 1 op de 10 heeft maar last van zwemmen/hoofd onder water, maar ik ben er dan één van en ik heb echt helse pijn als er water in mijn oor komt. Ik kan dan zelf natuurlijk gewoon bedenken waar het door komt, maar wellicht kan je kindje dat nog niet, dus let alsjeblieft goed op. Ook na die twee weken. Het kan zomaar weleens zijn dat je kindje er last van heeft en dan kun je het beste even oordoppen laten maken (dat kun je ook sowieso doen, maar het is niet voor iedereen nodig). Ik kan inmiddels echt fantastisch douchen zonder dat mijn oren nat worden, maar voor je dochtertje is dat waarschijnlijk moeilijker.

Mijn normale buisjes bleven iedere keer 1/1,5 jaar zitten en vielen er dan uit. Veel kindjes hoeven daarna niet nog een keer buisjes, maar zoals eerder gezegd: ik ben gewoon een debiel met rare oren Wink. De termijn is in ieder geval handig om in de gaten te houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes. Empty Re: Buisjes.

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 23:11

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik laat denk ik maar meteen doppen maken voor alle zekerheid!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes. Empty Re: Buisjes.

Bericht  Susan do 30 dec 2010 - 0:12

Ezra heeft begin deze maand buisjes gekregen en zijn neusamandel is verwijderd. Op zich is een simpele ingreep, Ezra is de dagen erna wel vrij ziek geweest, maar we weten niet in hoeverre dat met de ingreep te maken had aangezien Yrsa en ik ook ziek zijn geworden. We hebben wel steeds het ziekenhuis kunnen bellen als we ons zorgen maakten en hebben van de KNO-arts ook antibiotica gekregen, dus de nazorg was erg goed.

Als je dochter vaak last heeft van haar oren zou ik er zeker wat aan laten doen. Ezra had last van vocht achter zijn trommelvliezen zonder koorts en pijn waardoor we er pas relatief laat achter kwamen en hij onnodig lang niet goed heeft gehoord.


Laatst aangepast door Susan op do 30 dec 2010 - 0:40; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes. Empty Re: Buisjes.

Bericht  VeryCherry do 30 dec 2010 - 0:29

Mijn zoontje heeft ook buisjes, hij heeft ze op zijn 4e gekregen. En hij heeft er helemaal geen last van gehad, was niet bang voor het ziekenhuis. Helemaal niks. Hij vond het allemaal superstoer. Je mag inderdaad een paar weken niet zwemmen, maar in januari moet dat toch niet zo'n probleem zijn smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes. Empty Re: Buisjes.

Bericht  Minx do 30 dec 2010 - 0:49

Ik weet nog wel dat mijn broertje zich helemaal lam geschrokken is van de telefoon de eerste keer toen hij buisjes had. Ik denk dat je hier ook nog wel rekening meer moet houden. Dat geluiden ineens veel harder kunnen klinken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes. Empty Re: Buisjes.

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 7:48

@ Susan: Wij kwamen er ook vrij laat achter dat ze ergens "last" van heeft.
Met 40gr koorts en die oorontsteking zit ze nog gewoon heerlijk te spelen. De huisarts vroeg aan de arts in opleiding of ze wel oed gezien had dat er een ontsteking zat :P Ze brak zowat de hele praktijk af....
Heeft dat bij Ezra dan ook te maken dat hij nog niet zo goed/veel praat? Off is dat niet meer aan de orde? Kan me daar van het vorige forum iets van herinneren... Of staat dat totaal los van elkaar?

@ Fairytale: Thanx voor de tip!

Ik hoorde van iemand dat je nu ook de dopjes met douchen in moet doen.
En dat ze meteen aangemeten worden als de buisjes ook geplaatst worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes. Empty Re: Buisjes.

Bericht  Susan do 30 dec 2010 - 7:52

Hazeltje schreef:@ Susan: Wij kwamen er ook vrij laat achter dat ze ergens "last" van heeft.
Met 40gr koorts en die oorontsteking zit ze nog gewoon heerlijk te spelen. De huisarts vroeg aan de arts in opleiding of ze wel oed gezien had dat er een ontsteking zat :P Ze brak zowat de hele praktijk af....
Heeft dat bij Ezra dan ook te maken dat hij nog niet zo goed/veel praat? Off is dat niet meer aan de orde? Kan me daar van het vorige forum iets van herinneren... Of staat dat totaal los van elkaar?

@ Fairytale: Thanx voor de tip!

Ik hoorde van iemand dat je nu ook de dopjes met douchen in moet doen.
En dat ze meteen aangemeten worden als de buisjes ook geplaatst worden.

Wij denken wel dat het er iets mee te maken heeft dat hij nog zo weinig praat. Volgens de KNO-arts die de ingreep heeft gedaan zat er zoveel troep in zijn oren dat hij hoorde alsof hij onder water zat, dus dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor zijn taalontwikkeling.

Wij hoefden hem geen dopjes in te doen tijdens het douchen, wel oppassen dat er geen water en ook vooral geen schuim in kwam. We hebben sowieso geen dopjes meegekregen ook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes. Empty Re: Buisjes.

Bericht  Susan do 30 dec 2010 - 8:04

Hazeltje schreef:
De huisarts wilde liever wachten tot na haar eerste verjaardag maar ze heeft er zo vreselijk veel last van.

Aan je ticker te zien is ze al ruim 11 maanden als je naar de KNO-arts gaat, waarschijnlijk is ze dan wel een jaar als ze aan de beurt is, dat is meestal niet meteen de volgende dag. Bij Ezra zaten er drie weken tussen het gesprek bij de KNO-arts en de daadwerkelijke ingreep.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes. Empty Re: Buisjes.

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 21:01

Susan schreef:
Hazeltje schreef:
De huisarts wilde liever wachten tot na haar eerste verjaardag maar ze heeft er zo vreselijk veel last van.

Aan je ticker te zien is ze al ruim 11 maanden als je naar de KNO-arts gaat, waarschijnlijk is ze dan wel een jaar als ze aan de beurt is, dat is meestal niet meteen de volgende dag. Bij Ezra zaten er drie weken tussen het gesprek bij de KNO-arts en de daadwerkelijke ingreep.

Ja, dat klopt!
Maar hij wilde eerst wachten met uberhaupt een doorverwijzing tot na haar eerste verjaardag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buisjes. Empty Re: Buisjes.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum