waarom ben jij "zo" bevallen?
+23
Ugly Betty
Linda
Bloempjuh23
mickey
Filoria
Muppetje
Tania
shadow
Lonely Goatherd
Slakje
Liadan
*Lookie*
Printje
Puggle
_Blush_
Thunder
iloverose
Amber-
Susan
Tazz
studiebol
Happydobby
kwak
27 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
waarom ben jij "zo" bevallen?
Ik ben aan het bedenken hoe ik wil bevallen.
Ik heb de keuze uit een bed, baarkruk of bad. Mijn man ziet me het liefst op bed want hij vind die andere dingen niet gewoon en hij is een beetje een "typetje" doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
dus mijn vraag, waarom heb jij besloten om "zo" te bevallen als je te beslissen hebt gehad? en wat vond je man/vriend er van?
Ik heb de keuze uit een bed, baarkruk of bad. Mijn man ziet me het liefst op bed want hij vind die andere dingen niet gewoon en hij is een beetje een "typetje" doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
dus mijn vraag, waarom heb jij besloten om "zo" te bevallen als je te beslissen hebt gehad? en wat vond je man/vriend er van?
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Re: waarom ben jij "zo" bevallen?
Ik heb bij de yoga de baarkruk-pose geoefend en die beviel me wel, het ging me goed af zo te zitten/hangen, maar toch ben ik zo niet bevallen. Ik had zoiets van ik zie wel... laat het maar op me afkomen (ik wilde wel thuis bevallen).
Uiteindelijk had ik 24 uur gebroken vliezen en moest ik in het ziekenhuis bevallen. Daar lag ik op bed, werden mn vliezen doorgeprikt en kreeg ik infuus met wee-opwekkers. Ik ben niet meer van dat bed afgekomen, ging echt niet met de weeenstorm, had echt niet op mn benen kunnen staan.
Dus niet bewust gekozen, maar genomen zoals het kwam.
Uiteindelijk had ik 24 uur gebroken vliezen en moest ik in het ziekenhuis bevallen. Daar lag ik op bed, werden mn vliezen doorgeprikt en kreeg ik infuus met wee-opwekkers. Ik ben niet meer van dat bed afgekomen, ging echt niet met de weeenstorm, had echt niet op mn benen kunnen staan.
Dus niet bewust gekozen, maar genomen zoals het kwam.
Gast- Gast
Ik wilde ook op de baarkruk bevallen maar dit mocht niet in het ziekenhuis omdat ik geen volledige ontsluiting had en wel moest persen op bed. Daarna een keizersnee gekregen dus ik had weinig te kiezen.
Mijn vriend wilde eerst dat ik in het ziekenhuis zou bevallen maar ik wilde thuis, later draaide hij bij en vond hij thuis ook prima.
helaas, alles liep anders
Mijn vriend wilde eerst dat ik in het ziekenhuis zou bevallen maar ik wilde thuis, later draaide hij bij en vond hij thuis ook prima.
helaas, alles liep anders
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
er is maar 1 positie onlogischer om te bevallen dan horizontaal op bed en dat is op de kop, vertel dat maar aan je man
de eerste keer had ik ook al over een bevalbad nagedacht, maar uiteindelijk niet gedaan, omdat ik niet wist wat ik kon verwachten. Heb toen op de baarkruk gezeten, omdat de vk dit voorstelde, maar uiteindelijk op bed bevallen vanwege een knip.
de tweede keer ben ik wel in bad bevallen, het leek me heel prettig vanwege de pijnstillende en rustgevende werking. Ook leek het me heel prettig voor de baby om eerst in warm water te komen en niet direct in de koude lucht.
mijn man vond het bevalbad eerst wat vreemd, bij de eerste vond ik het helemaal niet prettig onder de douche, dus hij dacht dat het bad ook niets voor mij zou zijn. Aangezien ik degene was die moest bevallen heb ik het bad wel door gezet. Achteraf vond hij het ook een hele mooie ervaring en vond de bevalling veel ontspannender dan de eerste keer.
de eerste keer had ik ook al over een bevalbad nagedacht, maar uiteindelijk niet gedaan, omdat ik niet wist wat ik kon verwachten. Heb toen op de baarkruk gezeten, omdat de vk dit voorstelde, maar uiteindelijk op bed bevallen vanwege een knip.
de tweede keer ben ik wel in bad bevallen, het leek me heel prettig vanwege de pijnstillende en rustgevende werking. Ook leek het me heel prettig voor de baby om eerst in warm water te komen en niet direct in de koude lucht.
mijn man vond het bevalbad eerst wat vreemd, bij de eerste vond ik het helemaal niet prettig onder de douche, dus hij dacht dat het bad ook niets voor mij zou zijn. Aangezien ik degene was die moest bevallen heb ik het bad wel door gezet. Achteraf vond hij het ook een hele mooie ervaring en vond de bevalling veel ontspannender dan de eerste keer.
Gast- Gast
Op bed, omdat ik geen andere keuze had. Omdat me dat vanaf dag 1 al is vertelt heb ik ook niet of andere opties nagedacht.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wilde bij de eerste op de baarkruk, maar dat mocht niet omdat het al heel snel ging en dan zou ik helemaal inscheuren. Plus door de weeenstorm kon ik toch niet meer van het bed af.
Bij de tweede was er niet eens tijd om daar over na te denken. Dus ik ben twee keer gewoon, in het ziekenhuis, op bed bevallen.
Bij de tweede was er niet eens tijd om daar over na te denken. Dus ik ben twee keer gewoon, in het ziekenhuis, op bed bevallen.
Laatst aangepast door Tazz op ma 24 sep 2012 - 6:51; in totaal 1 keer bewerkt
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ben ik de enige die er echt maling aan zou hebben of mijn man bevallen op de baarkruk raar zou vinden of niet?
Bij mij ging het gewoon zoals het ging, de eerste keer betekende dat dus een vacuümpomp en de tweede keer een bevalling op de baarkruk omdat liggend niet ging, ik had te weinig persdrang.
Bij mij ging het gewoon zoals het ging, de eerste keer betekende dat dus een vacuümpomp en de tweede keer een bevalling op de baarkruk omdat liggend niet ging, ik had te weinig persdrang.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Nou, ik zou daar ook echt lak aan hebben wat je man liever zou zien. Jij moet bevallen, dus doe gewoon waar jij je prettig bij voelt.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben gewoon op bed bevallen. Het ging zo snel, dat ik er niet eens over nagedacht heb.
Ook ben ik uiteindelijk met de vacuumpomp bevallen, dus had ook geen keus.
Ook ben ik uiteindelijk met de vacuumpomp bevallen, dus had ook geen keus.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Bij de eerste wilde ik graag op de baarkruk, maar de bevalling kwam zo onverwacht en ging ook zo snel dat ik blij ben dat ik mezelf nog op het verlosbed heb kunnen hijsen. Bij de tweede zou ik eigenlijk ingeleid worden, was er een elektrode geplaatst op zijn hoofdje en lag ik zelf aan de ctg, dus ik kon niet uit bed.
Gast- Gast
het was de bedoeling om gewoon op bed in het zieken huis maar is keizersnee geworden
Je moet op het moment zelf aan voelen wat je het beste vindt.
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
2x 'gewoon' liggend op bed.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
iloverose schreef:
Inderdaad, en dan denk je echt alleen maar aan wat op dat moment het meest fijn is voor jou en echt niet aan of het er mooi uitziet. Je hoeft er niet mee op YouTube namelijk.
Susan- Lady Post-a-lot
gewoon in bed, je kon bij ons in het zkh ook wel in bad bevallen maar dat hadden ze liever niet omdat dit voor de verpleegkundigen e.d. niet praktisch is.
Gast- Gast
Lily schreef:gewoon in bed, je kon bij ons in het zkh ook wel in bad bevallen maar dat hadden ze liever niet omdat dit voor de verpleegkundigen e.d. niet praktisch is.
Vind ik ook raar, dat ze dat zo laten doorschemeren. Dan moet je die mogelijkheid niet bieden.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik ben in het ziekenhuis bevallen, maar kreeg echt alle vrijheid. In de kamer stond een bed, een bad, een baarkruk, een grote bal, zelfs een touw om al 'hangend' weeën op te vangen.
Ik wilde op voorhand graag in bad bevallen, maar toen ik eenmaal daar was, had ik daar niet zoveel zin meer in. Ik heb op de bal gehangen en ben uiteindelijk op de baarkruk bevallen.
Mijn vriend vond het achteraf wel 'vreemd', maar dan vooral om het aan anderen te vertellen (reactie: 'hèh? Een BARkruk??').
Ik heb nog echt zo'n beeld voor ogen: ik op de baarkruk, leunend tegen mijn vriend, en de gynaecoloog (man van 60+) op zijn knieën op de grond
Nadien moest ik wel op het bed voor de nageboorte en hechten van de knip.
Ik wilde op voorhand graag in bad bevallen, maar toen ik eenmaal daar was, had ik daar niet zoveel zin meer in. Ik heb op de bal gehangen en ben uiteindelijk op de baarkruk bevallen.
Mijn vriend vond het achteraf wel 'vreemd', maar dan vooral om het aan anderen te vertellen (reactie: 'hèh? Een BARkruk??').
Ik heb nog echt zo'n beeld voor ogen: ik op de baarkruk, leunend tegen mijn vriend, en de gynaecoloog (man van 60+) op zijn knieën op de grond
Nadien moest ik wel op het bed voor de nageboorte en hechten van de knip.
Laatst aangepast door _Blush_ op ma 24 sep 2012 - 7:08; in totaal 1 keer bewerkt
_Blush_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 263
Susan schreef:Lily schreef:gewoon in bed, je kon bij ons in het zkh ook wel in bad bevallen maar dat hadden ze liever niet omdat dit voor de verpleegkundigen e.d. niet praktisch is.
Vind ik ook raar, dat ze dat zo laten doorschemeren. Dan moet je die mogelijkheid niet bieden.
Als je dat als vrouw zijnde graag wilt dan kan het natuurlijk maar omdat je een bed in hoogte kan verstellen en een bad moet je continu krom staan of op je hurken zitten enzo tja ik snap het wel hoor.
Gast- Gast
Lily schreef:Susan schreef:Lily schreef:gewoon in bed, je kon bij ons in het zkh ook wel in bad bevallen maar dat hadden ze liever niet omdat dit voor de verpleegkundigen e.d. niet praktisch is.
Als je dat als vrouw zijnde graag wilt dan kan het natuurlijk maar omdat je een bed in hoogte kan verstellen en een bad moet je continu krom staan of op je hurken zitten enzo tja ik snap het wel hoor.
Ik snap wel dat het voor hen minder fijn is, ik vind alleen niet dat ze dat moeten laten merken aan de vrouw die aan het bevallen is. Als zij die optie bieden vind ik ook dat je zonder meer voor die optie moet kunnen kiezen. Stel, je wil dolgraag in bad bevallen en je bent helemaal blij dat er in het ziekenhuis ook een bad is, dan zou je je nog een beetje schuldig moeten gaan voelen ook, of maar gewoon van je wens afzien. Bouw dat bad dan niet.
Susan- Lady Post-a-lot
Lily schreef:Susan schreef:Lily schreef:gewoon in bed, je kon bij ons in het zkh ook wel in bad bevallen maar dat hadden ze liever niet omdat dit voor de verpleegkundigen e.d. niet praktisch is.
mijn vk zat heel relaxed op een stoel. Enige moment dat ze even voorover moest bukken was het moment dat ze de vliezen doorprikte
en dan nog, ik had er meer lak aan gehad als mijn vk het minder prettig zou vinden dan wanneer mijn man het niks zou vinden.
Gast- Gast
Gewoon op mijn rug op bed. Heb er verder ook niet over nagedacht en vond het zo ook prima.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Rejoy. schreef:
mijn vk zat heel relaxed op een stoel. Enige moment dat ze even voorover moest bukken was het moment dat ze de vliezen doorprikte
en dan nog, ik had er meer lak aan gehad als mijn vk het minder prettig zou vinden dan wanneer mijn man het niks zou vinden.
Als het er bij mijn man alleen om zou gaan dat hij het 'raar' vindt, dan ik niet, dat vind ik gewoon nergens over gaan.
Susan- Lady Post-a-lot
ow en ze hebben het ook niet gemeld op het moment dat ik in het zkh lag. Je hebt hier van tevoren rondleidingen zodat je weet hoe de kamers eruit zien enzo en op het einde krijg je met de groep nog uitleg e.d toen is dit gemeld. Ook als je in een bad wilde bevallen moest je dit van tevoren aangeven (omdat er maar op enkele kamers een bad is).
En natuurlijk als ik dit perse wilde had ik het ook gedaan hoor, ik zou dan niet maar een bedbevalling doen omdat hun een badbevalling minder prettig vinden
En natuurlijk als ik dit perse wilde had ik het ook gedaan hoor, ik zou dan niet maar een bedbevalling doen omdat hun een badbevalling minder prettig vinden
Gast- Gast
Ik ook 'gewoon' op een bed aangezien ik ook een type 'doe maar 'normaal' das goed genoeg' type ben.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Ik ook 'gewoon' op een bed aangezien ik ook een type 'doe maar 'normaal' das goed genoeg' type ben.
Ja, maar even serieus... je bevalt toch niet op een baarkruk omdat je eens lekker gek wil doen? Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij wat dat er in godsnaam mee te maken heeft.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Printje schreef:Ik ook 'gewoon' op een bed aangezien ik ook een type 'doe maar 'normaal' das goed genoeg' type ben.
Ja, maar even serieus... je bevalt toch niet op een baarkruk omdat je eens lekker gek wil doen? Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij wat dat er in godsnaam mee te maken heeft.
Nee zo bedoel ik het ook niet, ik vind het ook totaal niet raar of wat dan ook maar gewoon niet mijn ding. Ik heb er ook niet echt veel over nagedacht van te voren eigenlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?
» Kate Middleton aan het bevallen - bevallen van een zoon!
» waarom???
» Waarom Sonja Bakker.. Waarom..
» Waarom een kind? Of waarom niet?
» Kate Middleton aan het bevallen - bevallen van een zoon!
» waarom???
» Waarom Sonja Bakker.. Waarom..
» Waarom een kind? Of waarom niet?
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: