waarom???
+18
Stuiterbal
sheila123
-Ieniemienie-
Printje
Rouge
missy.
LindaK
Shy
Teddyaapje
RiLiJu
SarahKey
Joss1
Wennes
RYW
Liadan
Twellie
kwak
Darius
22 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
waarom???
Hoe lang duurt de ''waarom'' fase bij een drie-jarige peuter??? Ik word echt gek.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Re: waarom???
Hier al lang. 'Hoezo?' is er nu ook bijgekomen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Wij hebben die fase tot nu toe overgeslagen .
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Liadan schreef:Wij hebben die fase tot nu toe overgeslagen .
Wat niet is, kan nog komen!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Sssst .Darius schreef:Liadan schreef:Wij hebben die fase tot nu toe overgeslagen .
Liadan- Ratel
Mijn zevenjarige doet het nog steeds, aangevuld met vragen als 'wat is charisma, wat is aromatherapie, hoe kan een vliegtuig blijven vliegen en een metalen boot blijven drijven, waarom hebben mensen wenkbrauwen, waarom werkt de TomTom niet automatisch op de besturing van de auto zodat je niet meer hoeft te sturen, wat zit er achter de ruimte' en meer van dat soort moeilijk te beantwoorden gedoe
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
RYW schreef:Mijn zevenjarige doet het nog steeds, aangevuld met vragen als 'wat is charisma, wat is aromatherapie, hoe kan een vliegtuig blijven vliegen en een metalen boot blijven drijven, waarom hebben mensen wenkbrauwen, waarom werkt de TomTom niet automatisch op de besturing van de auto zodat je niet meer hoeft te sturen, wat zit er achter de ruimte' en meer van dat soort moeilijk te beantwoorden gedoe
Hahaha, tja als moeder moet je eigenlijk ook wel overal een antwoord op hebben he (moet me dan eens goed in gaan lezen zodat ik tegen die tijd ook antwoorden heb)
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Sinds die van mij naar de basisschool gaat is het woordje 'waarom' nog populairder dan dat het al was!
Joss1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12
Wennes schreef:RYW schreef:Mijn zevenjarige doet het nog steeds, aangevuld met vragen als 'wat is charisma, wat is aromatherapie, hoe kan een vliegtuig blijven vliegen en een metalen boot blijven drijven, waarom hebben mensen wenkbrauwen, waarom werkt de TomTom niet automatisch op de besturing van de auto zodat je niet meer hoeft te sturen, wat zit er achter de ruimte' en meer van dat soort moeilijk te beantwoorden gedoe
Hahaha, tja als moeder moet je eigenlijk ook wel overal een antwoord op hebben he (moet me dan eens goed in gaan lezen zodat ik tegen die tijd ook antwoorden heb)
Hou op schei uit, je moet een wandelende Wikipedia zijn en dan komt het nog op een totaal onverwachts moment, natuurlijk. De valkuil is dan om die vragen niet af te doen met 'weet mama effe niet, ga maar wat anders doen' of 'daar heb ik nu even geen tijd voor', dat doe ik nooit, ik poeier ze nooit af bij zulke vragen. Ik ben dan altijd bang dat ik hun nieuwsgierigheid en onderzoekendheid een beetje ondermijn, zeg maar. Ik geef dus altijd antwoord, en als ik het niet weet zoeken we het samen op.
RYW- Ratel
RYW schreef:Mijn zevenjarige doet het nog steeds, aangevuld met vragen als 'wat is charisma, wat is aromatherapie, hoe kan een vliegtuig blijven vliegen en een metalen boot blijven drijven, waarom hebben mensen wenkbrauwen, waarom werkt de TomTom niet automatisch op de besturing van de auto zodat je niet meer hoeft te sturen, wat zit er achter de ruimte' en meer van dat soort moeilijk te beantwoorden gedoe
Wenkbrauwen heb je zodat het zweet van je voorhoofd niet in je ogen kan komen. Zo weet je alvast 1 ding
SarahKey schreef:RYW schreef:Mijn zevenjarige doet het nog steeds, aangevuld met vragen als 'wat is charisma, wat is aromatherapie, hoe kan een vliegtuig blijven vliegen en een metalen boot blijven drijven, waarom hebben mensen wenkbrauwen, waarom werkt de TomTom niet automatisch op de besturing van de auto zodat je niet meer hoeft te sturen, wat zit er achter de ruimte' en meer van dat soort moeilijk te beantwoorden gedoe
Wenkbrauwen heb je zodat het zweet van je voorhoofd niet in je ogen kan komen. Zo weet je alvast 1 ding
Hahaha, ja, ik had het gegoogled, haha ik leer er zelf ook nog wat van
RYW- Ratel
Liadan schreef:Sssst .Darius schreef:Liadan schreef:Wij hebben die fase tot nu toe overgeslagen .
Op het cb vroegen ze hier laatst naar. C. doet dit ook weinig tot niet.
Loopt ze volgens hun dus behoorlijk achter en wil die arts haar over een half jaar weer zien:roll:
(Gaat echt puur hierom, verder doet ze alles volgens het boekje)
Ze gaan mij daar
Echt, wat een figuren daar.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Ik ga als het hier zover is vragen: waarom denk jíj dat dat zo is? En sommige dingen kun je samen googlen...
Mijn moeder werd vroeger helemaal gek van me haha
Mijn moeder werd vroeger helemaal gek van me haha
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
RiLiJu schreef:Liadan schreef:Sssst .Darius schreef:Liadan schreef:Wij hebben die fase tot nu toe overgeslagen .
Op het cb vroegen ze hier laatst naar. C. doet dit ook weinig tot niet.
Loopt ze volgens hun dus behoorlijk achter en wil die arts haar over een half jaar weer zien:roll:
(Gaat echt puur hierom, verder doet ze alles volgens het boekje)
Ze gaan mij daarvoorlopighelemaal niet weer zien.
Echt, wat een figuren daar.
Serieus? Alleen omdat ze niet vraagt waarom?
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Dat meen je niet RiLiJu, moet je daarvoor extra komen? Ongelooflijk.
Ze hebben er bij ons nooit naar gevraagd op het CB trouwens.
Liadan- Ratel
Ohhh, D.aan is ook net begonnen aan die fase...eeeennnniiigg! :-)
Duurt een week toch? ;-)
Duurt een week toch? ;-)
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Liadan schreef:Dat meen je niet RiLiJu, moet je daarvoor extra komen? Ongelooflijk.
Ik denk dat ze op basis daarvan dan tot de algemene conclusie zijn gekomen dat ze iets met oorzaak-gevolg niet snapt...
Hier is het CB wel stukken normaler dan op sommige andere plaatsen als je de verhalen soms leest.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Maar dan zullen er toch veel kinderen een keer terug moeten komen want lang niet alle kinderen komen in de waaromfase.Tuinstoel schreef:Liadan schreef:Dat meen je niet RiLiJu, moet je daarvoor extra komen? Ongelooflijk.
Ik denk dat ze op basis daarvan dan tot de algemene conclusie zijn gekomen dat ze iets met oorzaak-gevolg niet snapt...
Hier is het CB wel stukken normaler dan op sommige andere plaatsen als je de verhalen soms leest.
Hier is het CB trouwens ook niet zo, die vinden meestal alles prima wat we doen.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Dat meen je niet RiLiJu, moet je daarvoor extra komen? Ongelooflijk.
Serieus! Ik ga dus ook niet, maar dat vond ze nogal dom, raar, onverantwoord oid. van me, want ´op deze manier ontzeg ik mijn dochter wel een stukje extra zorg´
Als er echt iets zorgelijks aan de hand is, ben ik de eerste die op de stoep staat, maar hiervoor ga ik echt niet terug. En misschien wel helemaal niet meer, heb het daar zo gehad(niet alleen hier om). Daar denk ik nog maar eens even over na de komende tijd.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Op zich fijn dat je dochter goed in de gaten houdt, maar jeetje, zo'n uitspraak zou je toch op meer moeten baseren dan alleen de waarom-vraag? Ik kan me niet herinneren dat het CB er bij mijn zoons uberhaupt naar gevraagd heeft, eigenlijk.
RYW- Ratel
Haha, dat doet mij denken aan het verhaal dat mijn moeder laatst vertelde over mijn waarom fase.
Ik vroeg telkens waarom de zon geel was, mijn moeder legde steeds uit dat de zon een grote vuurbal was etc.
Na ongeveer 1000 keer vragen heeft ze een keer heel chagrijnig gezegd: omdat die niet rood is!
Mijn reactie: oh oke. Daarna heb ik het nooit meer gevraagd.
Ik vroeg telkens waarom de zon geel was, mijn moeder legde steeds uit dat de zon een grote vuurbal was etc.
Na ongeveer 1000 keer vragen heeft ze een keer heel chagrijnig gezegd: omdat die niet rood is!
Mijn reactie: oh oke. Daarna heb ik het nooit meer gevraagd.
missy.- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10
Ik heb ergens gelezen dat kinderen die veel waarom vragen stellen een hogere intelligentie zouden hebben?! Anyway, mijn zoon is drie en wil alles weten, maar vraagt meer 'wat is dat, of wat staat daar, of wie is dat...etc. Zo vroeg hij bv wat 'lucht' was, haha sommige dingen zijn ook gewoon lastig uit te leggen.
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?
» Waarom een kind? Of waarom niet?
» Waarom Sonja Bakker.. Waarom..
» Waarom of waarom niet, geloof jij?
» waarom
» Waarom een kind? Of waarom niet?
» Waarom Sonja Bakker.. Waarom..
» Waarom of waarom niet, geloof jij?
» waarom
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: