Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stomme blessure & sporten

4 plaatsers

Ga naar beneden

Stomme blessure & sporten Empty Stomme blessure & sporten

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:35

Beetje stom, maar ik ben 2 weken geleden goed hard van de trap gedonderd. Nu sport ik sinds een maand 2 keer in de week, en ik heb het idee dat ik daarom zo'n pijn blijf houden aan mijn billen. Of eigenlijk, het stukje boven mijn billen tot tussen mijn billen (staartbeentje of hoe noem je dat?) doet echt zeer.

Maar ik wil niet stoppen met sporten tot het geheeld is...Wat kan ik wel doen in de sportschool (fitness) wat dat plekje niet verder irriteert?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme blessure & sporten Empty Re: Stomme blessure & sporten

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:38

Stuitje?
Dat doet zeer ja.. en kan lang duren voordat het over is.
Ben je wel langs dokter geweest?

Gast
Gast

Bericht  Carmen ma 31 jan 2011 - 9:39

Is je stuitje dan niet gekneusd ofzo? Mijn moeder is een keer hard onderuit gegaan op het ijs, en heeft serieus een half jaar last gehad van haar stuitje, dat bleek gekneusd te zijn. Dus misschien moet je even wat rustig aan doen?
Carmen
Carmen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 41
Registratiedatum : 31-12-10

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:47

Is dat je stuitje? Ik dacht dat je stuitje meer naar je middel toe lag, zeg maar...Dus meer naar boven. Gekneusd is het ongetwijfeld, heb de eerste week amper kunnen lopen, zitten of liggen. Dokter vond ik nou weer niet echt nodig, zou dat wel nut hebben? Moet ik dan alsnog gaan?

Als ik mijn bilspieren aanspan, dus zeg maar een kwartje tussen je billen doen (ballet term haha) dan doet dat ook pijn...

Gast
Gast

Bericht  Carmen ma 31 jan 2011 - 10:25

Staartbeen is blijkbaar hetzelfde als stuitje, zie ik na een rondje googlen Wink Je zou even naar de dokter kunnen gaan, om te laten vaststellen wat het precies is, en die kan je waarschijnlijk ook wel vertellen wat je wel en niet mag doen, en hoe lang het ongeveer gaat duren. Maar naar wat ik weet, kun je daar inderdaad erg lang last van hebben.
Carmen
Carmen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 41
Registratiedatum : 31-12-10

Bericht  Beachgirl ma 31 jan 2011 - 10:41

Stomme blessure & sporten Rf_spine_anatomy01

Het onderste puntje, tussen je billen is je staartbeen/stuitje.

Kan zijn dat je stuitje gekneusd is of misschien zelfs gebroken. Helaas doe je daar weinig aan. Rust houden is helaas de enige optie.
Krijg regelmatig mensen op de EHBO met een aanvraag via de huisarts voor een foto van het stuitje (na een val), maar die foto is totaal zinloos. Wij maken die foto's dus ook zelden, want je doet er niet zoveel aan.

Als het echt gebroken is krijgen mensen een soort zwemband mee naar huis zodat ze nog een beetje kunnen zitten, en verder laxeermiddelen zodat de grote boodschap makkelijker gaat. Dat kan namelijk zeer pijnlijk zijn bij een gebroken stuitje.

Zou juist maar even rustig aan doen met sporten als ik jou was.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 11:19

Au, nou dat is dus definitely mijn stuitje dan. De eerste week kon ik ook nauwelijks naar de wc, mijn anus deed zo zeer!! Nu nog wel trouwens, zeker met afvegen. Wat ook fijn was, is dat mijn vriend me van de week in zijn slaap dus nog even heel hard raakte met zijn knie, zo vol tegen mijn stuitje . Heb echt liggen jodelen toen!

Morgen toch maar ff de HA bellen, las namelijk ook dat hij in een verkeerde stand kan staan oid. Kan ik ook meteen advies vragen over het sporten.

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl ma 31 jan 2011 - 11:27

_Leaf_ schreef:Au, nou dat is dus definitely mijn stuitje dan. De eerste week kon ik ook nauwelijks naar de wc, mijn anus deed zo zeer!! Nu nog wel trouwens, zeker met afvegen. Wat ook fijn was, is dat mijn vriend me van de week in zijn slaap dus nog even heel hard raakte met zijn knie, zo vol tegen mijn stuitje . Heb echt liggen jodelen toen!

Morgen toch maar ff de HA bellen, las namelijk ook dat hij in een verkeerde stand kan staan oid. Kan ik ook meteen advies vragen over het sporten.

Zou zeker even de huisarts bellen als ik jouw (pijn)klachten hoor! Wie weet kun je alsnog iets krijgen tegen de pijn ofzo.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  CCC do 3 feb 2011 - 10:59

Hmmm... wat vervelend voor je! Heb je geen sportinstructeur die je advies kan geven? Ik heb al 5 maanden een slijmbeursontsteking in mijn heup... Heb hun advies gevraagd en mijn hele schema is erop aangepast... Vind dat wel erg fijn... Sowieso zou ik ook even naar de dokter gaan...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Beachgirl do 3 feb 2011 - 11:13

Ben je nog bij de HA geweest?
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Minx do 3 feb 2011 - 12:19

Voor dat soort dingen op gebied van sport kun je ook een fysio bellen. Die weten vaak net iets beter wat voor oefeningen je wel en niet kan doen dan de huisarts. Huisarts is dan wel weer handig voor eventuele pijnstilling.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:31

Ik ben vanmorgen bij de HA geweest en het lijkt erop dat het gekneusd is. Niet gebroken gelukkig. Er is niet heel veel aan te doen, het is moeilijk om het niet te belasten namelijk. Er staat 6 weken tot een halfjaar voor.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 3:45

Ik zou adviseren belasten op geleide van pijn en kunnen.

Misschien kun je uitproberen in de sportschool wat wel en wat niet gaat.

Als je veel moet zitten op je werk, kun je op een zwembandje gaat zitten of een kussen met een gat erin, zodat je je stuitje ontziet.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: