Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rokers moeten meer ziektekosten betalen dan niet rokers.

+9
Kaboutertje
shadow
Rovine
Jeanette
Antibes
rapa nui
loura
Pompoen
Orchidee
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Rokers moeten meer ziektekosten betalen dan niet rokers. - Pagina 2 Empty Re: Rokers moeten meer ziektekosten betalen dan niet rokers.

Bericht  Rush ma 24 sep 2012 - 20:47

RYW schreef: Want als er iemand op het station naast mij een Big Mac wegwerkt heb ik daar geen last van, maar als er iemand op het station naast mij staat te roken (of naast mijn kinderen) dan heb ik daar wél last van.
Word je daar niet op gewezen dan? Toen ik nog rookte stond ik 1x midden op het station te roken, had toen nog nooit van zo`n paal gehoord, die waren toen nog nieuw. Ze waren er toen als de kippen bij om me te vertellen dat 10 meter verder zo`n paal was. Maar misschien is dat strenge ook wel wat afgezwakt.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rokers moeten meer ziektekosten betalen dan niet rokers. - Pagina 2 Empty Re: Rokers moeten meer ziektekosten betalen dan niet rokers.

Bericht  Lousanne ma 24 sep 2012 - 22:39

Rush schreef:
RYW schreef: Want als er iemand op het station naast mij een Big Mac wegwerkt heb ik daar geen last van, maar als er iemand op het station naast mij staat te roken (of naast mijn kinderen) dan heb ik daar wél last van.
Word je daar niet op gewezen dan? Toen ik nog rookte stond ik 1x midden op het station te roken, had toen nog nooit van zo`n paal gehoord, die waren toen nog nieuw. Ze waren er toen als de kippen bij om me te vertellen dat 10 meter verder zo`n paal was. Maar misschien is dat strenge ook wel wat afgezwakt.

Op 'mijn' station wordt er totaal niet op gewezen, ik zie heel vaak mensen niet bij de rookpaal roken.. Sterker nog, ik zie vaak genoeg zelfs conducteurs niet bij de rookpaal roken (belachelijk).
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Lady4 di 25 sep 2012 - 0:22

Niet mee eens. Dan zou je mensen met zwaar overgewicht, veroorzaakt door gewoon veel te veel eten, ook meer moeten laten betalen. En mensen die teveel drinken en drugs gebruiken, en topsporters die hun lichaam om zeep helpen. Lijkt me niet zo haalbaar allemaal.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 25 sep 2012 - 3:54

Carrie schreef:
Orchidee schreef:Ik vind dat roken harder aangepakt moet worden, omdat je de omgeving ook schade toebrengt door het meeroken.

En op wat voor manier dan? En op welke manier breng ik niet rokers schade toe? Ik rook niet in mijn huis, dus ook niet waar visite bij is. Wanneer ik rook doe ik dat in de tuin. Of bij een rookpaal. Sta ik in een bushalte wil roken, ga ik erbuiten staan, ook wanneer ht regent. In de horeca mag je tegenwoordig niet meer roken. Hoe breng ik dan schade toe aan mijn omgeving?

Hmmm, ik denk dat ik buiten maar een mondkapje opzet. Want ik denk dat heel veel mensen vergeten dat de uitlaatgassen buiten van auto's, fabrieken etc vele malen ongezonder zijn dan de sigarettenrook die je van iemand anders inademt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 sep 2012 - 6:24

Lousanne schreef:In theorie vind ik het idee dat als je ongezond leeft en (waarschijnlijk) meer gebruik gaat maken van de ziektekostenverzekering dat je dan meer moet betalen niet zo slecht.
In de praktijk zou dit zeer moeilijk zo niet onmogelijk zijn omdat wat er net al eerder gezegd werd, waar leg je de grens? Dan moeten mensen die overgewicht hebben, geen overgewicht maar niet sporten, alcohol drinken, extreme sporten doen, voetballen (die mensicussen en kruisbanden kosten ook heel wat) etc. etc. ook meer betalen. Dat is niet te bewerkstelligen.

Helemaal mee eens. Daarom vind ik het eerlijk dat je bijvoorbeeld accijns betaald per pakje sigaretten. Om die mensen dan nogmaals te belasten met hun zorgverzekering omdat ze roken, vind ik wat ver gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: