Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik verplicht om te betalen of niet?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Ben ik verplicht om te betalen of niet?  Empty Ben ik verplicht om te betalen of niet?

Bericht  Gast za 11 feb 2012 - 1:26

weg


Laatst aangepast door Joan op vr 23 maa 2012 - 3:04; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik verplicht om te betalen of niet?  Empty Re: Ben ik verplicht om te betalen of niet?

Bericht  Susan za 11 feb 2012 - 1:39

Het is de fout van de school, dus het lijkt mij wel zo eerlijk als de school ervoor opdraait.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik verplicht om te betalen of niet?  Empty Re: Ben ik verplicht om te betalen of niet?

Bericht  _Muppit za 11 feb 2012 - 1:40

Wat ontzettend vervelend dat het zo mis is gelopen. Ik ben naar aanleiding van jouw verhaal van mening dat het niet jouw 'schuld' is, maar wie ben ik...

Heb je misschien rechtsbijstand? Of anders even contact opnemen met het juridisch loket?

Succes!
_Muppit
_Muppit
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik verplicht om te betalen of niet?  Empty Re: Ben ik verplicht om te betalen of niet?

Bericht  Susan za 11 feb 2012 - 1:43

Overigens vind ik het best raar dat als die boete wordt teruggedraaid, de rente wel gewoon blijft staan. Je kunt toch geen rente betalen over een boete die er niet meer is?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik verplicht om te betalen of niet?  Empty Re: Ben ik verplicht om te betalen of niet?

Bericht  Gast za 11 feb 2012 - 1:49

Susan schreef:Overigens vind ik het best raar dat als die boete wordt teruggedraaid, de rente wel gewoon blijft staan. Je kunt toch geen rente betalen over een boete die er niet meer is?

Het is de rente over de incassokosten.

Vergeten te vermelden. Ik heb gister een brief ontvangen van het incasso bureau dat ze beslag willen leggen bij mij oude werkgever. Er staat ook in de brief dat ik verplicht ben m'n inkomen van mijzelf en eventuele partner op te geven.. Ik word er helemaal nerveus van.

Ik heb sinds januari dit jaar rechtsbijstand van FBTO. Zou ik daar nu als een beroep op kunnen doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik verplicht om te betalen of niet?  Empty Re: Ben ik verplicht om te betalen of niet?

Bericht  Gast za 11 feb 2012 - 1:50

Ben je wel eens bij het Juridisch Loket geweest?

En heb je contact alleen gehad via brief en telefoon met school en DUO? Anders raad ik je aan te proberen persoonlijk langs te gaan bij school en bij DUO. Niet dat het garandeert dat het probleem wordt opgelost, maar persoonlijk langs gaan doet soms meer dan contact via telefoon/brief.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik verplicht om te betalen of niet?  Empty Re: Ben ik verplicht om te betalen of niet?

Bericht  Susan za 11 feb 2012 - 1:55

Ik zou inderdaad rechtsbijstand inzetten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik verplicht om te betalen of niet?  Empty Re: Ben ik verplicht om te betalen of niet?

Bericht  Kerel za 11 feb 2012 - 2:03

Juridisch is het helaas zo dat je te laat bent geweest met bezwaar maken. Wat dat betreft kom je er nog goed vanaf dat DUO de zaak alsnog wil herzien, zoals dat juridisch heet. Ik zou inderdaad naar de rechtsbijstandsverzekeraar gaan, en die moet maar eens nadenken over een verzoek om een zelfstandig schadebesluit aan DUO: door hun foute besluit (dat ze dus ook intrekken) zou je wel de gevolgschade hebben? Dat riekt naar een juridische fout.
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik verplicht om te betalen of niet?  Empty Re: Ben ik verplicht om te betalen of niet?

Bericht  Gast za 11 feb 2012 - 2:05

Rechtsbijstand mag ik helaas nog geen beroep op doen. Voor de module Consument en Wonen zit een wachttijd van 3 maanden. Op de module Inkomen eentje van 6 maanden. Ik zou trouwens ook niet weten onder welke module deze zaak valt..

Ik ben wel eens bij het Juridisch Loket geweest voor een andere zaak. Misschien is dat nu dat de kortste klap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik verplicht om te betalen of niet?  Empty Re: Ben ik verplicht om te betalen of niet?

Bericht  luisa za 11 feb 2012 - 2:06

Heb je bij het incassobureau al aangegeven dat de boete beruste op een misverstand, althans fout van ander, en inmiddels is kwijtgescholden?



Ik zou nog eenmaal een brief sturen naar incasso met een kopie van de brief van DUO waaruit blijkt dat jij niks meer hoeft te betalen (neem aan dat je dat hebt). Incasso vervolgens doorverwijzen naar haar opdrachtgever wat betreft de rentekosten. Aangeven dat je verder dus niet je inkomen gaat opgeven en dat hiermee alles afgedaan is. Paar dagen later even achteraan bellen om hun stanpunt te horen. Denk namelijk dat ook de communicatie tussen DUO en incasso niet helemaal helder is.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik verplicht om te betalen of niet?  Empty Re: Ben ik verplicht om te betalen of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum