Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tandartsafspraak betalen die je niet had...

+6
Minx
Susan
girli
silly-one
CCC
Mamasapje
10 plaatsers

Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  Mamasapje do 12 mei 2011 - 9:30

Ik weet niet helemaal waar ik dit neer moet zetten maar ben er behoorlijk boos over...

Ik had 28 april een afspraak bij mijn tandarts om mijn vulling opnieuw te laten zetten. Ik was die dag ziek en heb mij netjes zoals het hoort afgemeld dat ik niet kon komen omdat ik ziek was. Telefonisch heb ik een nieuwe afspraak gemaakt direct en heb ik ook meteen in mijn agenda geschreven. 16mei 10 uur.

Nu kwam mijn zusje maandag ermee toen zij naar de tandarts was geweest voor een afspraak voor zichzelf dat de tandarts had gezegd dat ik vrijdag niet op mijn afspraak was gekomen en dat er een rekening wordt verstuurd voor het niet verschijnen op de afspraak.

Ik heb dus contact opgenomen met de tandarts (assistente). Zij beweert bij hoog en laag dat ik echt 6 mei een afspraak had om 10 uur en niet op 16 mei. Ik zou ook nooit een afspraak maken voor de vrijdag, want mijn vriend werkt dan altijd en ik ga niet met 3 kleine kinderen naar de tandarts alleen. Wie past er op ze als ik daar in die stoel lig?

Die tandartsassistente had ik wel door die telefoon willen trekken vanmiddag. Ze was helemaal niet professioneel. Ze geeft niet toe dat het evt. ook een fout van haar kant kan zijn, het is per se mijn fout volgens haar. Ik heb netjes vermeld dat ik het begrijp dat als ik echt 6 mei een afspraak had en ik niet was komen opdagen dat het me niet meer dan logisch leek dat ze mij dan een factuur sturen. Maar als ik in de veronderstelling ben dat ik 16 mei een afspraak heb, kan ik toch nooit 6 mei al bij de tandarts zijn?

Iemand een oplossing? Wat zijn mijn kansen als ik niet betaal? Sta ik in mijn recht ?Wat zou jij doen etc? De tandarts zou mij terugbellen vanmiddag, dit is niet gebeurd. Dus ik zal morgen zelf maar weer contact leggen. Dus ik kan wel wat advies gebruiken.

Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 9:31

Ik zou absoluut onder geen enkele voorwaarde gaan betalen. De klant is koning en als jij in alle oprechtheid zegt dat je de zestiende een afspraak hebt gemaakt, hebben hun dat maar aan te nemen. Als de assistente daar niet mee akkoord gaat, had ik om haar leidinggevende (tandarts) gevraagd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  CCC do 12 mei 2011 - 9:35

Staat je afspraak nu wel gewoon nog de 16e? Ik zou de rekening niet betalen hoor... Ik zou er nogmaals heen gaan, het verhaal uitleggen en vertellen dat je dit een heel vervelend misverstand vind. En daarbij, als er familie naar de tandarts gaat... Dan heb je het niet over de andere mensen tegen de patient/ client... Heb je een rechtsbijstand verzekering? In mijn geval zou ik zeggen als ik de rekening zou krijgen, dat ik mijn rechtsbijstand het allemaal zou laten oplossen met ze. Daar schrikken ze meestal wel van, omdat er meer kosten van bijkomen. Wat een onproffessioneel gedoe zeg!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  silly-one do 12 mei 2011 - 9:36

Ik zal het ook niet betalen. Zeker omdat je ook een goed argument hebt waarom je zeker weet dat je niet de 6de, maar de 16de een afspraak hebt gemaakt. Fouten maken is menselijk, maar dan moet je niet de fout leggen bij de andere.
Hopelijk krijg je morgen een begrip vollere persoon aan de telefoon.

Ik had het laatst ook met een ziekenhuisbezoek. Alleen was het heel duidelijk dat hun de verkeerde tijd hadden opgeschreven ( ik al in mijn agenda de goede tijd opgeschreven, maar door de tijd op het afspraken kaartje gaan twijfelen en die tijd heb ik aangehouden). Ik kwam dus een uur te laat aan, maar daar werd niet moeilijk over gedaan.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  girli do 12 mei 2011 - 9:47

Heb je ergens een afsprakenkaartje waar het misschien op staat?

Ik weet niet in hoeverre je hiermee iets kan, het blijft natuurlijk jouw woord tegen het zijne.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  Mamasapje do 12 mei 2011 - 9:51

chococupcake schreef:Staat je afspraak nu wel gewoon nog de 16e? Ik zou de rekening niet betalen hoor... Ik zou er nogmaals heen gaan, het verhaal uitleggen en vertellen dat je dit een heel vervelend misverstand vind. En daarbij, als er familie naar de tandarts gaat... Dan heb je het niet over de andere mensen tegen de patient/ client... Heb je een rechtsbijstand verzekering? In mijn geval zou ik zeggen als ik de rekening zou krijgen, dat ik mijn rechtsbijstand het allemaal zou laten oplossen met ze. Daar schrikken ze meestal wel van, omdat er meer kosten van bijkomen. Wat een onproffessioneel gedoe zeg!

Ik heb daar nog niets over gehoord. Ze zei alleen dat ik niet de 16e om 10 uur in hun agenda sta. Dus wanneer ik nu kan/mag komen weet ik ook niet! Ik heb ook gevraagd naar haar baas, die was 17.15 klaar met de behandelingen en zou mij daarna terugbellen. Is dus niet gebeurd. Daar baal ik ook ontzettend van omdat wil weten waar ik aan toe ben maandag en zij zich dus niet aan de afspraken houden.

Dat tegen familie vertellen vind ik ook niet kunnen.. Kijk het gaat maar om een vulling en mijn zusje is ervan op de hoogte sowieso want we hadden daarvoor een familieuitje ( met mn ouders, zussen en alle kids) in 1x naar de tandarts. Maar buiten dat, het is iets wat je niet gaat bespreken.. Hebben ze geen beroepsgeheim ? ( al weeti k niet of dat bij een tandarts ook over afspraken gaat?).

Ik heb ook gemeld dat ik niet van plan ben te betalen. Zei de assistente: prima dat je dan niet betaald. Logisch want zij zetten het gewoon door naar een incasso-bureau. Zijn zij er weer vanaf.

Ik heb een rechtsbijstandsverzekering dus die kan ik altijd in het gesprek gooien!

Is het trouwens niet zo dat zij evt. moeten kunnen aantonen dat er echt 6 mei is gezegd ipv 16 mei aan de hand van evt opgenomen gesprekken oid? Of ligt de bewijslast aan mijn kant?

Haha.... wat een gedoe om een afspraak bij de tandarts, kan er nog wel om lachen maar ik was dus net 1.5 jaar overgestapt naar deze tandarts omdat mijn vorige tandarts een verkeerde "gezonde" kies eruit had gehaald waarvan ik ook nog eens de factuur moest voldoen. Dit heb ik natuurlijk niet gedaan en doordat duidelijk was dat zij fout zaten was het verder geen gezeur. Ik vertrouwde die tandarts niet meer en ben toen weggegaan.. Nu heb ik dit Sad
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  Mamasapje do 12 mei 2011 - 9:53

girli schreef:Heb je ergens een afsprakenkaartje waar het misschien op staat?

Ik weet niet in hoeverre je hiermee iets kan, het blijft natuurlijk jouw woord tegen het zijne.

Nee heb ik dus niet, ik heb 28 april, de dag die op mijn afsprakenkaartje stond en ik ziek was, in de ochtend afgebeld. Ik heb toen telefonisch deze datum en tijd te horen gekregen. Het kan dus mijn fout zijn tuurlijk, maar de fout kan ook daar liggen en dan krijg ik wel een factuur van 60 euro ofzo. Ik heb de datum ook direct opgeschreven.
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  Susan do 12 mei 2011 - 9:55

Zelfs al zou jij het verkeerd begrepen hebben, dan nog vind ik het heel klantonvriendelijk dat ze je gewoon die boete laat betalen. Als je nou keer op keer niet zou komen opdagen en elke keer een andere smoes had, dan kon ik me voorstellen dat ze nu voet bij stuk houdt, maar nu is het gewoon een miscommunicatie en dan vind ik niet dat je iemand kunt laten betalen.

Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat er gebeurt als je niet betaalt. Zij kunnen niet bewijzen dat ze 6 mei hebben gezegd en jij kan niet bewijzen dat ze 16 mei hebben gezegd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 9:56

oh, wat heb jij een pech met je tandartsen. Ik zou ook echt niet betalen hoor! Misschien kunnen ze in het afspraaksysteem zien wanneer de afspraak gemaakt is en of deze eventueel verzet is. Ik werk zelf in een ziekenhuis, een dergelijke situatie kan natuurlijk altijd voorkomen, mocht het vaker voorkomen vind ik het een ander verhaal worden.
Succes en laat je niet uit het veld slaan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  CCC do 12 mei 2011 - 9:59

Nou inderdaad, als mijn ouders daar komen en ik ben een keer mijn afspraak nagekomen gaat het mijn ouders geen bal aan... En verwacht dus ook van hun, dat ze mij dan bellen of een brief sturen ipv het even tegen familie te melden. Sowieso zou ik dat deel al heel duidelijk maken, ik zou ook niet rustig hieronder kunnen blijven... Bah wat een naar mens zeg, en dan ook nog eens haar afspraak niet nakomen door een andere leidinggevende te laten terugbellen. Volgens mij nemen ze geen gesprekken op bij een tandarts, maar je kunt je hele verhaal wel extra duidelijk maken doordat je nooit een afspraak op zo'n dag zou kunnen maken ivm de kids. Hoop dat ze een beetje coulant zijn en geen rekening naar je sturen. En sowieso even je rechtsbijstand morgen even inschakelen, zodta ze op de hoogte zijn van dit verhaal... Mochten zij een incassobureau inschakelen, kan je meteen actie ondernemen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  Minx do 12 mei 2011 - 10:01

Het is inderdaad niet netjes dat de assistente zo onbeleefd was. Iemand heeft een fout gemaakt daar kun je weinig aan veranderen. Alleen weet ik niet hoe je rechten zijn met het niet op komen dagen of dat wettelijk geregeld is. Aan de andere kant snap ik het van de tandarts ook wel zij hebben wel de tijd vrij gehouden. Ik weet ook niet wanneer je je eerste afspraak afgezegd is maar als dit dezelfde dag is geweest had de tandarts zelfs nog moeilijk kunnen doen en ook dat in rekening kunnen brengen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  Happydobby vr 13 mei 2011 - 0:38

Maar als jij de 6de niet gekomen bent zoals hun beweren waarom hebben ze dan niet even gebeld?
Bij mijn vorige belde ze je gewoon als je niet op tijd was.
Ik zou dus ook niet betalen als ik jou was.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  SoGood vr 13 mei 2011 - 0:46

Wat onprofessioneel dat ze dit met je zusje bespreekt en dat de tandarts niet eens de moeite neemt je terug te bellen. Natuurlijk is er een fout gemaakt, vervelend maar waarschijnlijk niet na te gaan wie deze fout heeft gemaakt en daarbij is het niet opzettelijk geweest. Ik zou dan ook zeker niet betalen.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  Mamasapje vr 13 mei 2011 - 3:44

De tandarts had vanmiddag om 13 uur nog niet teruggebeld dus ik heb die taak maar op me genomen en heb de tandarts weer gebeld. Ik kreeg weer de assistente aan die lijn die mij meldde dat de tandarts het te druk had gehad om mij terug te bellen. Ik heb haar dan ook gezegd dat zij mij op z'n minst dat telefonisch of per email door had kunnen geven want ze komt haar afspraak met mij niet na.

Er werd gezegd dat ik maar een email naar de tandarts moest sturen met mijn beklag, hij heeft geen tijd voor telefonische afhandeling , waarop ik vermeldde dat ik het erg onprofessioneel vind gaan en dat ik op zijn minst klantgericht handelen verwacht. Ik blufte daarna maar dat ik al contact had gehad met mijn rechtsbijstandsverzekering ( nog niet gedaan dus) en de zaak daar ging neerleggen.

Ze vertelde mij dat ze dit niet leuk werken vond en ik meldde dat ik het niet fijn vind als patient niet te worden vertrouwd op basis wat ik zeg. Ik ben geen frequente niet komen, ik bel altijd netjes af en betaal altijd mijn rekeningen op tijd.
Daarop zei ze dat mijn 60 euro werd kwijtgescholden en we in het vervolg 3x herhalen als we een afspraak maken. De toon van haar kant vond ik nog steeds niet vriendelijk, maar goed. Ik heb dus een nieuwe afspraak gekregen : 19 mei 9 uur :P ..

Bedankt voor de tips en adviezen...

Ik ga over de privacy die 19e zelf even met mijn tandarts praten... ik vind inderdaad dat dat niet kan ondanks ik niets voor mijn zusjes te verbergen heb, maar het gaat om het principe.

Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 6:49

Mamasapje schreef: Ik blufte daarna maar dat ik al contact had gehad met mijn rechtsbijstandsverzekering

Ik zou het zelfde hebben gezegd! Wel fijn dat je 19mei alsnog weer kunt komen, ze hadden kunnen zeggen wij willen u niet meer als patient...ik zou het gewoon ook idd even met de tandarts over hebben en zeker een klacht tegen die assistente in te dienen, misschien dat als de baas haar aanspreekt zij alsnog wel een excuses komt maken?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  girli vr 13 mei 2011 - 7:48

Mooi dat het nu 'opgelost' is dat je die boete niet meer hoeft te betalen. Goed ook dat je zelf nog even met de tandarts gaat praten. Wie weet is hij/zij niet eens op de hoogte hoe zijn/haar assistent omgaat met patiënten.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  xxjojootjexx vr 13 mei 2011 - 7:55

Hehe.. ik heb hetzelfde gehad een paar maanden geleden.
Kreeg ineens een factuur voor een niet nagekomen afspraak op 22 december.
Wist ik ook 100% zeker dat ik die afspraak niet gemaakt had, wie gaat er nou een paar dagen voor kerst 3 gaatjes laten vullen.. Haha ik niet!
Uiteindelijk hebben zij de factuur ook verscheurd.Wink

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  Jerry vr 13 mei 2011 - 8:04

misschien moet je morgen nog even bellen om die afspraak van de 19e nog even te checken Wink
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandartsafspraak betalen die je niet had...  Empty Re: Tandartsafspraak betalen die je niet had...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum