Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV: Hoe ga je om met boosheid van een ander?

4 plaatsers

Ga naar beneden

NAV: Hoe ga je om met boosheid van een ander? Empty NAV: Hoe ga je om met boosheid van een ander?

Bericht  nina zo 23 sep 2012 - 20:00

De titel zegt het al:

Hoe ga je om met boosheid van een ander?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Hoe ga je om met boosheid van een ander? Empty Re: NAV: Hoe ga je om met boosheid van een ander?

Bericht  Gast zo 23 sep 2012 - 20:47

Op de ruzies met m'n ouders na als recalcitrante puber (waar ik uiteraard dus alles aangreep om ertegen in te gaan), zijn mensen nu echt zelden tot nooit boos op me. M'n moeder wil nog wel eens heel erg doordrammen, waardoor ik m'n geduld min of meer verlies, maar dan neem ik ff afstand en vraag daarna waarom ze zo doet en kan ik redelijkerwijs rustig uitleggen dat ik het er niet mee eens ben. Dan is ze zelf ook afgekoeld en snapt ze mij ook (beter). Ik word er wel verdrietig van als ze het onterecht heel persoonlijk gaat maken.

Verder ben ik iemand die eigenlijk altijd wel rustig blijft en domweg vraagt waarom diegene nou zo uit z'n/d'r slof schiet. Werkt bij mij iig wel om iemand tot inzicht/bezinning te laten komen - vaak gaat er wel een paar dagen overheen, maar vind ik altijd nog beter dan iemand dwingen tot een ander standpunt in te nemen. Diegene moet zelf inzien dat hij/zij onredelijk was en afhankelijk van wie het is, zal ik een mailtje sturen met mijn kant van het verhaal, maar alsnog niet met aanvallende woorden erin. Ik voed het iig niet door erin mee te gaan en ben ook niet iemand die loopt te krijsen als een viswijf. Boos zijn op mij is dus eigenlijk niet leuk, want je krijgt niet op die manier iets terug. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Hoe ga je om met boosheid van een ander? Empty Re: NAV: Hoe ga je om met boosheid van een ander?

Bericht  Marin zo 23 sep 2012 - 20:53

Dan ga ik al helemaal huilen, als iemand boos op mij is.

En als iemand gewoon boos is in 't algemeen, word ik heel rustig en probeer ik diegene te kalmeren, door rustig tegen ze te praten en een oplossing (indien mogelijk) te zoeken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Hoe ga je om met boosheid van een ander? Empty Re: NAV: Hoe ga je om met boosheid van een ander?

Bericht  bolus26 ma 24 sep 2012 - 4:50

ik krigj daar vreselijk veel buikpijn van, al kan ik het tegenwoordig wel wat beter loslaten als het niet terecht is. Meestal ga ik het gesrpek wel aan of ik kom ik er op een later moment op terug. als die persoon wat uitgeraasd is.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Hoe ga je om met boosheid van een ander? Empty Re: NAV: Hoe ga je om met boosheid van een ander?

Bericht  Fearie ma 24 sep 2012 - 7:38

Afhankelijk van wie het is, als mijn vriend boos op me is dan voel ik me altijd beroerd. Gelukkig gebeurd dat niet vaak. Meestal laat ik hem met rust en koelt ie af. Huilen ofzo doet ik niet, werkt namelijk haha.

Als ik vroeger ruzie had met mijn ouders, ging ik overal tegenin. Nu, ouder en verstandiger, doe ik dat niet meer en laat ik het ff rusten. Kom er dan later wel op terug.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Hoe ga je om met boosheid van een ander? Empty Re: NAV: Hoe ga je om met boosheid van een ander?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum