Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav....borstvoeding van een ander

+21
Slakje
Poisongirl
Star007
Twellie
L!ND@
SarahKey
Mamsie
Liadan
Jezzie
Muis
Floor
Linda
Happydobby
Vancity_girl
Teddyaapje
kwak
vlinder-19
Blue flower
Printje
Pollewop
Flower_L
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Flower_L di 10 apr 2012 - 1:08

zouden jullie, in welke situatie en om welke reden dan ook, toestaan dat jouw kindje bvmelk van een ander krijgt? Zo ja, van wie?

Ik moet hier niet aan denken persoonlijk. Een vk die tijdens kraamtijd langskwam, maakte opmerking (l viel erg af en zat op randje wel/niet % afgevallen) 'het is dat die van mij wat ouder is, en ik dus meer productie heb...anders had hij wel wat mogen hebben hoor'.... Vond en vind het maar een vreemde opmerking...en moet daar niets van weten. Ook al vond ik het heel jammer en pijnlijk dat ik zelf niet voldoende kon voeden.


Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Pollewop di 10 apr 2012 - 1:10

Nee, ik zou dat absoluut niet willen.
Pollewop
Pollewop
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 10-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 1:10

Vroeger, zeker in de oorlog, werd het vaak gedaan. Heb een client die meerdere kindjes voedde omdat ze overproductie had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 1:11

Ligt eraan in welke situatie en wat de achterliggende reden is, maar in principe zou ik daar niks tegen hebben.

Stel dat ik donormelk zou kunnen krijgen voor een veel te vroeg geborene, dan zou ik dat graag doen en heel blij zijn dat mijn kindje dat krijgt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 1:16

Ow, nee dat zou ik liever niet willen. Weet niet precies waarom. In de oorlog ofzo of tijdens de hongerwinter is natuurlijk wat anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 1:17

Minneke schreef:Ligt eraan in welke situatie en wat de achterliggende reden is, maar in principe zou ik daar niks tegen hebben.

Stel dat ik donormelk zou kunnen krijgen voor een veel te vroeg geborene, dan zou ik dat graag doen en heel blij zijn dat mijn kindje dat krijgt!

+1

Het maakt mij eigenlijk vrij weinig uit (als ik zelf niet kan voeden) of voeding uit een productiefabriek komt of uit een andere moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 1:17

ja hoor, als mijn productie niet op gang komt, dan heb ik liever dat onze baby donormelk krijgt dan kunstvoeding.


En als de baby wat ouder zou zijn, dan zou de baby ook best wel een slokje van een goede vriendin of mijn zusje oid mogen hebben als ik er niet ben. Van een vreemde niet zomaar, maar mocht er iets aan de hand zijn met mij, waardoor mijn productie instort, dan zou ik graag willen dat mijn kindje donormelk krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Printje di 10 apr 2012 - 1:19

Nee voor mij hoeft dat niet, bovendien heb ik eigenlijk helemaal geen recht van spreken want ik geef geen bv, vind flesvoeding prima.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Blue flower di 10 apr 2012 - 1:30

Ondanks dat ik zelf nooit borstvoeding zou kunnen geven, zou ik dit absoluut niet willen. Borstvoeding is iets intiems tussen moeder en kind, en mocht het afgekolfde borstvoeding zijn dan nog vind ik het te ver gaan. Denk dat ik het gevoel heb dat ik zou falen en jaloerse gevoelens zou hebben. En tegenwoordig is de flesvoeding zo goed dat ik liever dan flesvoeding geef.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  vlinder-19 di 10 apr 2012 - 1:31

Bij een andere moeder aan de borst zou ik niet willen...via de fles zou ik het anders vinden.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  kwak di 10 apr 2012 - 1:33

donormelk in een flesje vind ik wel ok, maar niet bij iemand anders aan de borst, ik vind dat te intiem en een te moeder-kind moment.

ik denk ook niet dat ik een ander kindje aan de borst wil hebben.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 1:35

Nee, ik denk het niet. Ik ben er pro-borstvoeding, maar dit voelt niet lekker aan voor mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 1:38

Voor geen goud.
Persoonlijk vind ik het al moeilijk om iemand anders de fles te laten geven, en bv vind ik wel zoiets intiems, dat zou ik never nooit toelaten.


Die vk vind ik ook wel een vreemde snuiter zeg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 1:44

Ik zou het trouwens niet aan de borst willen. Maar afgekolfde melk, geen probleem.


Stel nou dat je borstvoeding in de winkel kon kopen.. naast de poedermelk. Is het dan anders voor gevoel? Omdat je niet weet van welke vrouw het komt.. misschien is het wel gemixed van meerdere vrouwen smile (als dat kan?).

Puur 'zoogdierachtig' gezien vraag ik mij af wat het verschil is tussen koeienmelk of moedermelk? Je weet toch ook niet uit welke koe je melk komt?

(Ik zie wel weer dat ik een ster ben in uitleggen haha.. Nouja)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 1:45

Punk'd schreef:
Je weet toch ook niet uit welke koe je melk komt?

)


Nav....borstvoeding van een ander 394967 lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 1:47

Minneke schreef:
Punk'd schreef:
Je weet toch ook niet uit welke koe je melk komt?

)


Nav....borstvoeding van een ander 394967 lol!

haha ja jongee :P Ik weet niet hoe ik het anders moest zeggen Wink


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Teddyaapje di 10 apr 2012 - 1:58

Punk'd schreef:Ik zou het trouwens niet aan de borst willen. Maar afgekolfde melk, geen probleem.


Stel nou dat je borstvoeding in de winkel kon kopen.. naast de poedermelk. Is het dan anders voor gevoel? Omdat je niet weet van welke vrouw het komt.. misschien is het wel gemixed van meerdere vrouwen Nav....borstvoeding van een ander 561177 (als dat kan?).

Puur 'zoogdierachtig' gezien vraag ik mij af wat het verschil is tussen koeienmelk of moedermelk? Je weet toch ook niet uit welke koe je melk komt?

(Ik zie wel weer dat ik een ster ben in uitleggen haha.. Nouja)



+1

Ik zou wel graag willen weten van wie de melk komt om er zeker van te zijn (nouja, 100% zekerheid krijg je nooit maar ik denk dat je wel weet wie je hierin kunt vertrouwen) dat de moeder geen alcohol oid heeft gehad.

Aan de borst zou ik me de eerste maanden niet zo prettig bij voelen omdat het iets is wat tussen moeder en kind is en een band schept. Als t kindje ouder zou zijn zou ik het minder erg vinden omdat de hechting dan als t goed is goed is. Weet even niet goed hoe ik het moet uitleggen maar hoop dat jullie het snappen.

Nu ik er over nadenk zou ik er zelf geen problemen mee hebben om een ander kindje te voeden (in noodgevallen). Hoe staan de andere bvmama's hierin?



Vind t trouwens wel een rotopmerking van de vk. Waarschijnlijk goed bedoeld maar t komt een beetje over als een 'kijk mij eens, hoe goed ik het kan'.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 2:00

Teddyaapje schreef:
Nu ik er over nadenk zou ik er zelf geen problemen mee hebben om een ander kindje te voeden (in noodgevallen). Hoe staan de andere bvmama's hierin?






Nee, ook niet denk ik. Misschien van mijn zussen ofzo, maar anders niet. Hoe ik er nu over denk dan. Misschien in een hele andere situatie wel, en misschien zou ik dan ook wel moedermelk van een ander willen, maar voor nu moet ik er niet aan denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Vancity_girl di 10 apr 2012 - 2:04

Teddyaapje schreef:
Nu ik er over nadenk zou ik er zelf geen problemen mee hebben om een ander kindje te voeden (in noodgevallen). Hoe staan de andere bvmama's hierin?

Een ander kindje live voeden zou ik denk ik echt alleen in noodgevallen doen, en dan alleen van familie of goede vrienden. Melk afkolven voor een ander kindje heb ik dan weer geen problemen mee.

Ik zou zelf mijn kind idd ook liever donormelk geven van een bekende omdat je dan meer zicht hebt op de levenstijl van diegene. Mijn kind bij iemand aan de borst laten drinken zou ik niet doen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Happydobby di 10 apr 2012 - 2:05

_MamaRosa_ schreef:Nee, ik denk het niet. Ik ben er pro-borstvoeding, maar dit voelt niet lekker aan voor mij.

+1 Dan maar kv. Als ik hyperlactatie had gehad en met teveel melk zat dan had ik het wel willen schenken aan premature kindjes.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Linda di 10 apr 2012 - 2:15

Ik heb mezelf destijds aangemeld bij de moedermelkbank om te doneren.
Geen enkel probleem mee.

Als ik om wat voor reden dan ook (tijdelijk) geen bv kunnen geven, dan had ik ook donormelk gewild. Dat voelt voor mij natuurlijker dan koeienmelk.
Uiteraard zou ik wel willen weten hoe het zit met overdraagbare ziektes en alcohol enzo.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Floor di 10 apr 2012 - 2:19

Ik heb er geen problemen mee als het bij andere kindjes zou gebeuren, maar bij mijn zoon zou ik dat niet zien zitten (ik had zelf geen borstvoeding en vind het niet nodig dat hij donorborstvoeding had gekregen).

In NieuwZeeland was dit vroeger wel gebruikelijk, vertelde opa. Oma had daar na de geboortes (bij beide kinderen) genoeg borstvoeding en dit werd dan ook gebruikt voor andere baby's in het ziekenhuis (het was gebruikelijk om 10 dagen daar te blijven zodat je als vrouw kon aansterken). Of dit nu nog gebeurt weet ik niet.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 2:22

kwak schreef:donormelk in een flesje vind ik wel ok, maar niet bij iemand anders aan de borst, ik vind dat te intiem en een te moeder-kind moment.

ik denk ook niet dat ik een ander kindje aan de borst wil hebben.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Muis di 10 apr 2012 - 2:26

Linda schreef:Ik heb mezelf destijds aangemeld bij de moedermelkbank om te doneren.
Geen enkel probleem mee.

Ik wist helemaal niet dat dat bestaat joh. Embarassed

Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben als het afgekolfde melk zou zijn. Of het nou van een koe of van een mens af komt maakt toch niks uit?

Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Jezzie di 10 apr 2012 - 2:59

Op het kdv waar ik werkte, heeft een leidster die zelf kolfde een keer per ongeluk haar bv aan een andere baby gegeven, omdat het in een zelfde flesje zat en die naast elkaar in de koelkast stonden. De baby dronk het gewoon op. We hebben het wel verteld aan de moeder, toen ze haar kind kwam halen. Ze vond het gelukkig niet erg! Maar we moesten voortaan wel beter opletten!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum